Nieuws
CDA: kwartje van Kok niet terug maar investeren
Het paradepaardje van de LPF, het kwartje van Kok - een motorbrandstofaccijns sinds begin jaren negentig - in 2004 aan de pomp teruggegeven door een verlaging van de brandstofprijs, komt hierdoor in gevaar. In het regeerakkoord was die teruggave al wel geregeld.
Volgens Verhagen gaat benzineprijs met die teruggave wel zakken, maar worden de files niet korter. ,,Het CDA ziet u liever bewegen dan stilstaan''.
VVD
VVD-lijsttrekker Zalm reageerde vanavond negatief op het CDA voorstel van Verhagen. Hij wees er op dat het CDA tijdens de paarse kabinetten altijd voor teruggave van het kwartje van Kok heeft gepleit. ,,Toen gingen ze van links naar rechts en nu weer van rechts naar links. Dat is een klassieke beweging bij het CDA.''
Zalm zei dat de VVD het kwartje aan de pomp terug wil geven. ,,Belofte maakt schuld. Dat kwartje is al een lijdensweg sinds de invoering ervan.'
[ Dit bericht is gewijzigd door RRRobert ]
[ Dit bericht is gewijzigd door Pushit ]
Hoe meer asfalt hoe beter dat is voor de economie en welvaart.
hoe rechtser een partij, hoe beter voor de automobilist
het zelfde liedje zoals altijd.
quote:
Hoe meer asfalt hoe beter dat is voor de economie en welvaart
Je hoeft niet eens kilometers of nieuwe wegen erbij te maken. Je kan ook hier en daar een rijstrookje erbij maken, een viaductje verplaatsen (wat weer woonruimte of natuurgrond opleverd) of zelfs een onhandige oude weg opruimen!
Er mocht jarenlang niets geinvesteerd worden in de wegen - dat zou het autogebruik maar aanwakkeren.
Inmiddels is er zowiezo niet geinvesteerd in vervoersinfrastructuur (daarom zijn de spoorwegen in zo\'n brakke staat) en hebben "we" een achterstand weg te werken.
quote:
Ach, dit is het gevolg van links he, was te verwachten. Mensen die links stemden mogen dus ook nu niet klagen imo.
ochja, tuurlijk, de schuld van links? foto
Was de LPF zelf al die zei dat het kwartje van Kok waarschijnlijk terug werd gegeven via extra wegen. In ieder geval nooit rechtstreeks van de bezine af.
[ Dit bericht is gewijzigd door Joachim ]
quote:
Het CDA ziet u liever bewegen dan stilstaan.
Haha je kan er veel van zeggen maar dis een goeie foto
quote:
,,Het CDA ziet u liever bewegen dan stilstaan\'\'.
Stilstand is achteruitgang, en de laatste jaren ga ik elke dag in de file behoorlijk achteruit... foto
Als je nagaat hoeveel verlies je aan tijd (en dus aan consumptie) elke dag krijgt, is investeren in asfalt en betere doorstroming (niet minder stilstaan door een debiel lage snelheid!) het dubbel en dwars waard. Oja, ook voor het milieu he. foto
Maar Maxime wil ook dat er een deel naar OV gaat. Laten we we voor het gemak de helft van de 500 miljoen nemen. Dus van die 58 kilometer blijft minder dan 28 kilometer . Daarmee leg je niet 1 rijstrook van Amsterdam naar Utrecht aan. Waargaat dit over!!
Als dit demissionaire kabinet zograag wil doorregeren, moet ze zich ook maar aan haar eigen afspraken houden. Onder normen en waarden hoort toch ook dat je je aan de afspraak houdt? Maar het arrogante CDA trekt - met verkiezingswinst in het vooruitzicht - alweer een lange neus naar de kiezer
quote:
normen en waarden hoort toch ook dat je je aan de afspraak houdt?
Het kabinet was gevallen, de stekker is eruit, dan kun je het nog moeilijk een afspraak noemen.
Elke dag komen er in Nederland gemiddeld 438 auto\'s bij. Er rijden nu meer dan 6,7 miljoen personenwagens rond. In 2010 zullen dat er waarschijnlijk zo\'n 8 miljoen zijn. De helft van alle Nederlanders - baby\'s meegerekend - heeft dan een eigen auto.
Daar valt niet tegenop te asfalteren, erkent het nieuwe kabinet. Het regeerakkoord stelt berustend vast: ,,Aan de mobiliteitsbehoefte kan evenwel niet ongebreideld tegemoet worden gekomen. Drukte op de wegen en in het openbaar vervoer is de keerzijde van een welvarende samenleving.\'\'
http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1029771011633.html
quote:
Daar valt niet tegenop te asfalteren, erkent het nieuwe kabinet. Het regeerakkoord stelt berustend vast:
Kan best kloppen maar niks doen lost helemaal niks op.
En daarbij komt dat het overgrote deel van het bestaande wegennet aan is gelegd in de jaren 70/80 toen er nog niet zoveel verkeer was.
Het is dus geen schande om die schade versneld in te halen.
En openbaar vervoer is leuk maar geen vervanging.
Alleen al om 10% van de automobilisten de trein in te jagen kost de NS een verdubbeling van hun huidige capaciteit en ze zitten al aan hun top.
quote:
Het kabinet was gevallen, de stekker is eruit, dan kun je het nog moeilijk een afspraak noemen.
Kan zijn, maar ik stem niet graag op iemand die zo snel van mening verandert. Hoe kun je met droge ogen volhouden dat je in eerste instantie wel voorstander van het teruggeven was? Natuurlijk, inzichten kunnen veranderen, maar er is nog niemand die heeft uitgelegd waarom dat kwartje niet terug kan naar de automobilist
quote:
Hoe kun je met droge ogen volhouden dat je in eerste instantie wel voorstander van het teruggeven was?
De regeringspartijen behoren het regeerakkoord te verdedigen, maar dat betekent niet dat dat hun mening is. Hier hebben we geen tweepartijenstelsel, daarom moeten we altijd compromissen sluiten.
quote:
Was de LPF zelf al die zei dat het kwartje van Kok waarschijnlijk terug werd gegeven via extra wegen.
Kul. De LPF wilde het kwartje rechtstreeks aan de automobilist teruggeven. Of dat via de verlaging van de benzineprijs was of via belastingverlaging was niet duidelijk, maar de LPF was in ieder geval absoluut niet voor investering van het kwartje in wegen of andere infractructuur. Het kwartje moest terug naar de automobilist.
quote:
Ach, dit is het gevolg van links he
Huh? Is de regering links dan? Volgens mij is het nog altijd de meest rechtse regering in decennia die op dit moment bepaalt wat er gebeurt. Hoe kun je daar in godsnaam links de schuld van geven?
Wat het CDA betreft, in het standpunt op zich kan ik me wel vinden, maar ik vraag me af hoe je je nog kan vertonen als regeringspartij als je je eigen beloftes na een paar maanden al niet nakomt. Maar goed, dat lijkt in Balkenende I meer regel dan uitzondering te zijn.
quote:
Asfalteer maar een kleine 300 kilometer snelweg extra.
Hoe meer asfalt hoe beter dat is voor de economie en welvaart.
Ja laten we van nederland een grote parkeerplaats maken, ... lekker een bos wandeling maken, de hond uitlaten op de hei, ff naar de camping, chillen in een natuurgebied.. oh nee dat kan dan niet meer. Welvaart is niet alleen maar geld.
Daarnaast zou je ook veel ondergronds kunnen doen, kost een duit maar dan heb je wel wat (ja daar bestaan plannen voor). Ben je meteen ook van veel files af, als je al het transport ondergronds zou doen, maarja daar is de vervoerssector niet zo blij mee.
eh en fuck de automobilst... laat ze maar lekker kruipen over het asfalt....het werdt eens tijd dat de files langer worden....Wees slim rij met z`n alle of rij niet....en wie beweerd dat als je meer asfalt leg de economie harder gaat draaien mag wat mij betreft...een huis naast de snelweg bouwen...(dan leef je korter en lijd je niet zo lang aan je domheid)ow ja je betaal om dat je VERVUIL....en niet voor meer asfalt ,en als je dat weet dan is zelfs de wegenbeslasting NIET GENOEG ...dus fuck de gesponserde automobilst .(laat ze gewoon carpoolen dan is het probleem weg)
[ Dit bericht is gewijzigd door koosY ]
quote:
quote:
Daar valt niet tegenop te asfalteren, erkent het nieuwe kabinet. Het regeerakkoord stelt berustend vast:
Kan best kloppen maar niks doen lost helemaal niks op.
En daarbij komt dat het overgrote deel van het bestaande wegennet aan is gelegd in de jaren 70/80 toen er nog niet zoveel verkeer was.
Het is dus geen schande om die schade versneld in te halen.
En openbaar vervoer is leuk maar geen vervanging.
Alleen al om 10% van de automobilisten de trein in te jagen kost de NS een verdubbeling van hun huidige capaciteit en ze zitten al aan hun top.
Met andere woorden, toch \'er tegen op asfalteren\' ? \'Ik niet snap\'...
quote:
Door rAus - dinsdag 26 november 2002 @ 00:38 (Unmodded)Met andere woorden, toch \'er tegen op asfalteren\' ? \'Ik niet snap\'...
Nee niks doen is lekker slim en het maar door laten modderen tot dat er een keer een echte infarct plaatsvind.
Zeg eens knul wat stel jij dan voor dat we met zijn allen met de trein gaan, ga toch heen foto
En intussen zeiken "de staatsschuld moet omlaag"
Geef dat kwartje toch via een andere weg terug.
En dan vooral naar de mensen die het echt hard nodig hebben.
En als het niet anders kan, dan liever het plan van het CDA.
De VVD wil wat terug geven.... maar suprise ondertussen kijken ze de vakbonden stom verbaast aan "jullie willen geld??" huh??
quote:
Nee niks doen is lekker slim en het maar door laten modderen tot dat er een keer een echte infarct plaatsvind.
Ik zeg niet dat er niks moet gebeuren, maar hetzelfde idee herhalen wat als onhaalbaar wordt gesteld, lijkt me nou ook geen goede oplossing.
quote:
Zeg eens knul wat stel jij dan voor dat we met zijn allen met de trein gaan, ga toch heen
Ach ja, als je het niet met argumenten af kan ga je mensen \'Knul\' (lekker denigrerend) noemen, en flauwe geintjes als \'Door rAus\' posten. Erg volwassen. Laten we dit vooral niet persoonlijk maken en ons alleen op argumenten concenteren.
Niet iedereen zal met de trein kunnen en of willen. Je zal wel het openbaar vervoer beter moeten maken, of je nou wil of niet. Je geeft zelf al aan dat de bottleneck bij de NS ligt:
quote:
Alleen al om 10% van de automobilisten de trein in te jagen kost de NS een verdubbeling van hun huidige capaciteit en ze zitten al aan hun top.
Dat neemt niet weg dat je daar het file probleem helemaal mee oplost, veel files worden door (inhalende) vrachtwagens veroorzaakt, door omgevallen ladingen etc, daar zou je ook wat aan kunnen doen. Zoals bijvoorbeeld meer transport per trein, of een ondergronds transport systeem.
En ja ik ga al heen, met de trein foto (eerste klas is prima te doen, tweede klas trouwens ook, buiten de spits)
[ Dit bericht is gewijzigd door Aus ]
quote:
maar de 500 miljoen euro die jaarlijkse vrijkomt investeren in wegen en openbaar vervoer.
Raad eens wat Paars vroeger ook grotendeels deed met het kwartje...???
quote:
Ik zeg niet dat er niks moet gebeuren, maar hetzelfde idee herhalen wat als onhaalbaar wordt gesteld, lijkt me nou ook geen goede oplossing.
quote:
Zeg eens knul wat stel jij dan voor dat we met zijn allen met de trein gaan, ga toch heen
Ach ja, als je het niet met argumenten af kan ga je mensen \'Knul\' (lekker denigrerend) noemen, en flauwe geintjes als \'Door rAus\' posten. Erg volwassen. Laten we dit vooral niet persoonlijk maken en ons alleen op argumenten concenteren
Nog steeds geen antwoord gehad, jammer foto
quote:
Niet iedereen zal met de trein kunnen en of willen. Je zal wel het openbaar vervoer beter moeten maken, of je nou wil of niet. Je geeft zelf al aan dat de bottleneck bij de NS ligt:
quote:
Alleen al om 10% van de automobilisten de trein in te jagen kost de NS een verdubbeling van hun huidige capaciteit en ze zitten al aan hun top.
Dat neemt niet weg dat je daar het file probleem helemaal mee oplost, veel files worden door (inhalende) vrachtwagens veroorzaakt, door omgevallen ladingen etc, daar zou je ook wat aan kunnen doen. Zoals bijvoorbeeld meer transport per trein, of een ondergronds transport systeem.
En ja ik ga al heen, met de trein (eerste klas is prima te doen, tweede klas trouwens ook, buiten de spits)
Het binnenlandse transport kan niet via spoor daar er nog niet voor elke winkel/bedrijf een station ligt.
Waar het kan gaat al per spoor waar het niet kan lukt gewoon niet.
het fileprobleem los je niet op als 10% van de auto... de trein instapt, en daarbij heb je te maken dat 10% auto is een verdubbeling van het aantal passagiers voor de trein en die zitten al overvol.
Ondergrondsetransport technisch al moeilijk laat staan financieel haalbaar.
Je hebt te maken met veiligheid waar je niet aan kunt voldoen.
De trein is voor veel mensen vanwege hun werk niet te doen; onregelmatige werktijden, aansluitingen, geen verbinding of simpelweg heb je een auto nodig voor je werk.
Inhalende vrachtwagens moet inderdaad verboden worden bij twee banen, bij drie banen zie ik geen gevaar en zeker niet buiten de spit om.
De proef met extra spitsstroken (de pechstrook vorderen tot wegbaan) heeft geleid tot een drastische vermindering van de file, kun je nagaan wat er gebeurt als je op bottlenecken 1 of 2 extra rijstroken neerlegt.
De file zal echt niet oplossen wel zal de file korter worden waardoor je tijd bespaard en tijd is nou eenmaal kostbaar zeker in dit tijdperk.
En dan kun je nog het dubbeldeks principe wat in de VS al gemeengoed is toepassen waardoor het je bijna geen grondopp kost iets wat toch al schaars is.
Niks doen aan de wegen is wel het domste wat je kunt doen.
Je kunt het autoverkeer pas remmen als je eerst een goed openbaar alternatief hebt en die is in dit land waar de steden en dorpen te wijdverspreid en kleinschalig zijn dan ook heel moeilijk en duur, duurder dan meer wegen aanleggen.
1) Meer wegen aanleggen ernaast of erboven (dubbeldeks)
2) Zorgen voor beter openbaarvervoer. Buiten de NS en Bussen om. Denk aan snelmetro’s, snelbussen en in mindere mate lightrails al zijn die schreeuwend duur en alleen leuk in Disneyworld.
3) Telewerken meer stimuleren
4) Vrachtwagens buiten de spits houden
5) De automobilist heropvoeden. Nog teveel files ontstaan omdat ze niet kunnen autorijden dwz mistrijden, sneeuw en ijzel rijden, regen rijden en rijden in het algemeen op snelwegen.
6) rekeningrijden zo blijkt uit vele studies en pracktijken blijkt niet te werken daar men de auto nodig heeft.
Wel eens geprobeert van het ene dorp buiten de Randstad naar het andere te komen.
Ik spreek niet eens over weekend en \'s nachts................
[edit]ben het volledig met home_improvement eens btw[/edit]
Dus leuk dat OV in de stad: voor de rest;
GEEF ME MIJN GESTOLEN POEN TERUG!
(oooops schreewde ik nu?)
[ Dit bericht is gewijzigd door colorbart ]
Naarmate je meer tankt, betekent dat automatisch dat je meer gebruik gaat maken van de wegen, dus dan is het redelijk dat je ook meer meebetaalt aan de onderhoud ervan.
Wat betreft het medefinancieren van het OV: ook daar heb je uiteindelijk voordeel aan, want hoe meer mensen met het OV gaan, hoe minder files.
Ik ben geen CDA-stemmer, maar deze beslissing is goed (en maakt een centrumlinkse coalitie toch weer waarschijnlijker foto ).
quote:
Nog steeds geen antwoord gehad, jammer
Draai er maar om heen (om het gedrag als boven beschreven), als je wat lager las was je wel een antwoord tegen gekomen.
Met een aantal dingen die je onder noemt als telewerken, vrachtwagens buiten de spits etc ben ik het wel eens, (deze dingen zijn evident), maar dat pleit nog niet voor het alleen meer wegen aanleggen, wat uiteindelijk tot bredere files leidt.
quote:
Het binnenlandse transport kan niet via spoor daar er nog niet voor elke winkel/bedrijf een station ligt.
Waar het kan gaat al per spoor waar het niet kan lukt gewoon niet.
het fileprobleem los je niet op als 10% van de auto... de trein instapt, en daarbij heb je te maken dat 10% auto is een verdubbeling van het aantal passagiers voor de trein en die zitten al overvol.
Ondergrondsetransport technisch al moeilijk laat staan financieel haalbaar.
Pleit dit eigenlijk niet voor uitbreiding van het spoor, in plaats van uitbreiding van de wegen?
quote:
Je hebt te maken met veiligheid waar je niet aan kunt voldoen.
Bij alleen goederen transport heb je daar veel minder mee te maken.
quote:
De trein is voor veel mensen vanwege hun werk niet te doen; onregelmatige werktijden, aansluitingen, geen verbinding of simpelweg heb je een auto nodig voor je werk
Voor veel mensen is dit wel te doen, het gros van de mensen werkt van 9 tot 5, regelmatige werktijden en veel in de randstad, waar ook juist de files zijn. Daarnaast zou je ook carpoolen moeten bevorderen, dat vond ik nog ontbreken aan je rijtje.
quote:
De proef met extra spitsstroken (de pechstrook vorderen tot wegbaan) heeft geleid tot een drastische vermindering van de file, kun je nagaan wat er gebeurt als je op bottlenecken 1 of 2 extra rijstroken neerlegt.
De bottleneck zit vaak in de randstad, bij de toegangswegen van de stad. Je kan moeilijk de stad ook geheel asfalteren, of in de steden de wegen breder maken, wat ten koste gaat van fietspaden, stoep of woningen.
Uiteindelijk zal je toch minder vrijheid van verkeer krijgen (zoals veel mensen dat nu zien, de vrijheid van de auto), simpelweg omdat te veel mensen hier gebruik van maken. Dus misschien was het heffen van toeslag op brandstof toch niet zo\'n slecht idee, waardoor minder mensen (met name de rijkeren) met de auto kunnen, eigenlijk iets voor de VVD en helemaal niet iets voor \'links\' foto *ironie*
[ Dit bericht is gewijzigd door Aus ]
Hoef je nie meer in de file te staan.
quote:
Volgens Verhagen gaat benzineprijs met die teruggave wel zakken, maar worden de files niet korter. ,,Het CDA ziet u liever bewegen dan stilstaan\'\'.
Tja, files zijn er genoeg, OV kan je ook niet meer van op aan ... misschien moet iedereen maar met de fiets of lopend naar z\'n werk... of we gaan weer trug naar paard en wagen. foto
quote:
Waar betalen we eigenlijk wegenbelasting voor ?
De Heer Fortuyn had hier uw antwoord op foto
aan van alles en nog wat ... behalve waar je het voor betaald
(ps Heer Fortuyn is bij mij niet gelijk aan LPF)
foto
foto
INLEVEREN!!!!!!!!!!!!!!
HIER MET __MIJN__ KWARTJE!!!!!!
foto
foto
TERUG ERMEE!!!!!!
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
Die wegen worden toch wel gerepareerd, de heren POLITICI moeten daar namelijk OOK overheen!!!
Die willen geen hobbels en gaten, dus daar wordt toch wel geld voor vrij gemaakt!!!!!!!!
Denk na voor je wat roept!!
[ Dit bericht is gewijzigd door poktor ]
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
[ Dit bericht is gewijzigd door RRRobert ]
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
90 % van de Nederlanders wil goedkopere benzine, onze regering besluit anders fotofotofoto
Automobilisten laten betalen voor openbaar vervoer (nog iemand in de trein gestaan de laatste tijd, en ook de gedachte aan veevervoer gekregen?) is sowieso belachelijk! Als de mensen die er gebruik van maken, al niet eens willen betalen wat het echt kost, waarom zou iemand die er geen gebruik van maakt dan moeten bijdragen?!
Meneer Kok,waar is mijn kwartje???Daar hebben we nu een mooi stukje asfalst in noord-oost groningen van gelegd jongen,goed he??
Terug naar de pomp dat kwartje.
Wordt ook us tijd dacht ik zo....foto
Oplichters hiero.....
Tssssss.....
EN IK BETAAL WEL *#&*#@& DAT KUTKWARTJE foto
en dan denk je meer asfalt voor dat kwartje te krijgen; nope; gaan ze meer treinen laten rijden die stilstaan als er bladeren vallen en die hier op de veluwe toch nauwelijks soulaas bieden
stelletje hufters bij het CDA foto
[ Dit bericht is gewijzigd door Runemaster ]
En die 500 miljoen die moet ergens vandaan komen die pakken ze wel op iets anders terug.
Mooi investeren in de wegen en spoor. Dan krijg je het meest \'waar\' voor je geld.
[ Dit bericht is gewijzigd door RRRobert ]
TERUG DAT GELD
fotofotofotofotofotofotofotofoto
Regering in deze = foto
Wat een verkiezingspraat. Zometeen gaan ze voorstellen om het kwartje terug te geven in de vorm van cultuursubsidies.
Of nog beter het kwartje van Kok teruggeven in de vorm van de staatsschuld aflossen.
Of ...
Als je het hebt over het \'teruggeven\' van het kwartje moet je dat doen via de brandstofaccijns.
Anders moet je gewoon toegeven dat het kwartje blijft en dat je gaat inversteren in iets anders met behulp van de inkomsten die van het kwartje komen.
Persoonlijk ben ik voor een extra (euro)dubbeltje van Kok ofzo en schaf de wegenbelasting af.
Ik wil geen bredere files...
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
quote:
Ik wil geen bredere files...
Wat wil je dan wel foto wees eens concreet.
Ik heb liever dat ik een half uurtje in een file zit dan ruim een uur over de dag genomen.
Miljoenen arbeidsproductieve uren gaan verloren door die file. Als je het terug brengt tot de helft scheelt dat een half miljoen arbeidsuren je hoeft geen raketgeleerde te zijn om in te zien dat dat de economie alleen maar ten goede zal komen.
quote:
ik rij motor, veroorzaak geen files, gebruik weinig asfalt...
Motorrijders in normaal tot langzamer rijdend verkeer (geen file) bezetten niet de volle breedte maar wel de lengte foto En dus bij het veroorzaken net zo \'schuldig\'... foto
quote:
Wat wil je dan wel wees eens concreet.
Ik heb liever dat ik een half uurtje in een file zit dan ruim een uur over de dag genomen.
Wat ik wil? Wat iedereen wil: mobalisatie op een goepkope manier. Alleen denk ik dat het investeren in een makkelijk toegankelijk en goedkoop openbaar vervoer beter is dan meer wegen.
Bredere files betekend evenveel tijd in een file moeten zitten.
quote:
Miljoenen arbeidsproductieve uren gaan verloren door die file. Als je het terug brengt tot de helft scheelt dat een half miljoen arbeidsuren je hoeft geen raketgeleerde te zijn om in te zien dat dat de economie alleen maar ten goede zal komen.
Yep, het probleem is makkelijk te noemen, alleen in de oplossingen verschillen we.
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
quote:
Motorrijders in normaal tot langzamer rijdend verkeer (geen file) bezetten niet de volle breedte maar wel de lengte
Dat is een (-1 Onzin)- reactie ( foto ) van je. In de file kan een motor naast jouw auto gaan staan en neemt een minimale kwantiteit aan asfalt in beslag.
Ook al moet ik 10 euro per liter betalen ik ga NOOIT NEVER EVER AGAIN TERUG NAAR HET OPENBAAR VERVOER.
Motorrijden RULES!!!
(laat ze maar es wat doen aan die regen foto )
Tijdens files rij je als motor TUSSEN de auto\'s
En als je meerdere motoren bij elkaar hebt kan je heel dicht op elkaar rijden (baksteen-formatie) dus neem je alsnog minder ruimte in.
Auto\'s zijn lomp, traag en slecht voor het mileu, het wegdek en notorrijders, en nemen asocial veel ruimte in op de weg en op de verkeerplaats.
Daarbij lijkt het wel of je niet moet kunnen rijden als je in zo\'n ding wilt zitten.
[ Dit bericht is gewijzigd door Beatmaster ]
quote:
Wat ik wil? Wat iedereen wil: mobalisatie op een goepkope manier. Alleen denk ik dat het investeren in een makkelijk toegankelijk en goedkoop openbaar vervoer beter is dan meer wegen.
Bredere files betekend evenveel tijd in een file moeten zitten.
Je kunt de automobilist niet de auto uitjagen om verscheidene redenen.
De automobilist moet een wel hele goede reden hebben om de trein in te stappen. Dit kan alleen als het openbaar vervoer op orde is en niet eerder.
Het openbaar vervoersprobleem is niet in een jaartje opgelost ook niet in 4 jaar maar het is meer een tien jarenplan.
De files blijven zelfs in een 100 jaren plan maar in die tussentijd dat je werkt aan het openbaar vervoer kun je niet met de handen over elkaar gaan zitten om niks aan de wegen te doen.
De hele economie draait zo\'n beetje op de weg, het is te kostbaar om daar je ogen voor te sluiten.
Bredere files zorgt ervoor dat de files korter worden en dat je dus minder lang in de file zit waardoor het op zuivere reistijd behoorlijk scheelt.
Zie het maar als een Belgische autobus waar iedereen vooraan wil zitten. Je hebt dan een hele brede bus waar 20 mensen inzitten maar lang is ie niet. Dat in tegenstelling tot een lange normale autobus ook 20 mensen maar wel 15 meter lang dus verhoudingsgewijs een langere file.
Probleem met meer asfalt (onder, boven of naast elkaar) is dat 2/3 van de tijd nog geen 80% benut wordt en dat is jammer. Je kan dan wel een flexibelere dagindeling toepassen maar niet iedereen wilt van 11 tot 19:30 werken.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken