Volgens de advocaten van Energy-Drank fabrikant 'Red Bull' zijn de Red Energy-snoepjes van fabrikant Procter & Gamble een inbreuk op het merkrecht van Red Bull. Die uitspraak deden de advocaten vandaag in Utrecht, tijdens een kort geding in de rechtbank. "Procter & Gamble profiteert van alle inspanningen die energiedrankenfabrikant Red Bull de afgelopen jaren heeft gedaan om haar merk groot te maken." Red Bull eist dat de rechter de Red Energy-snoepjes verbiedt.
Volgens advocaat S. Klos associeert het grote publiek de snoepjes met Red Bull. Red Bull is vooral bekend geworden doordat de merknaam in het verleden vaak is beschermd tegen inbraak op het merkrecht. Volgens T. Cohen Jehoram, de advocaat van Procter & Gamble, worden de snoepjes onder de merknaam 'Vicks Red Energy' verkocht en is de verpakking in de kleuren zwart en groen op de markt gebracht. "Rood is een algemeen begrip dat niet kan worden beschermd.", aldus T. Cohen Jehoram. "Bovendien zijn er ook talloze rode energiedranken op de Nederlandse markt die niet door Red Bull worden aangepakt." De rechter doet op 2 mei uitspraak.
De energie-snoepjes waar alles om te doen is.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
Wordt steeds gekker, willen ze een KLEUR soms als merknaam gaan registeren? foto
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
Op donderdag 13 april 2006 22:54 schreef abnormaarten het volgende: Kansloze actie! Bovendien is golden power van de Aldi veel goedkoper en ik proef geen smaak verschil. Red Bull.... Maar het wert wel. foto
Golden Power foto ALdi foto Van die golden power krijg ik diaree. Die van dwe Nettoramo smaakt lekker.
Toevallig vorige week die snoepjes gekocht, voor het eerst. Doe ik die zak open, wilde eerst niet open, een hele scheur in die zak overdwars, zitten er welgeteld 12 snoepjes in die zak !
Nou wordt ie helemaal mooi; op die manier kan Red Band (van o.a. Top Drop en Stophoest) Red Bull ook wel gaan aanpakken. Want dat was er al wel een eeuw eerder dan Red Bull. Die zien echt spoken.
Ach, kan het wel begrijpen van Red Bull. Je probeert vanalles om jouw "middeltje" zoveel mogelijk uniek te houden. Winnen ze een eventueel geding niet, prima. De naam Red Bull is dan weer volop aanwezig en zal dan ook weer meer verkocht worden. Zo werkt het nu eenmaal.
Op donderdag 13 april 2006 22:50 schreef LordLynx het volgende: Wordt steeds gekker, willen ze een KLEUR soms als merknaam gaan registeren? foto
Dat hebben ze jaren geleden ook geprobeerd, toen was het de KPD die de kleur groen wilde hebben, er maakt ook een andere telefoonmaatschappij reclame met dezelfde kleur (leek er wel verdacht veel op). Maar een kleur kun je niet vastzetten, wel een ontwerp of iets dergelijks. Ze moeten gewoon niet zeiken in dit geval. Straks zijn grijsmetallic met blauw metallic auto's ook fout omdat het blikje er zo uit ziet :s
Deze snoepjes zijn uberhaubt achterhaald gezien het feit dat er ook lekker smakende energie gevende snoepjes zijn. Ik koop ze altijd op de webshop van de importeur.. dacht dat het www.penguincandy.nl was.
Op donderdag 13 april 2006 23:41 schreef kropsla het volgende: Deze snoepjes zijn uberhaubt achterhaald gezien het feit dat er ook lekker smakende energie gevende snoepjes zijn. Ik koop ze altijd op de webshop van de importeur.. dacht dat het www.penguincandy.nl was.
Raar... Ik zou deze snoepjes absoluut niet associeren met het goddelijke drankje RedBull foto
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 00:13 schreef ClubMed het volgende: Dan kunnen ze beter Bullit aanpakken. Dat lijkt meer op Red Bull en is ook een energy drankje.
Nou ik vind het beetje onzin.. Red Bull is super lekker, en die snoepjes zijn niet te vreten.. Tijdje terug geprobeerd, vond ze niet lekker.. tevens alle andere die er 1tje van mij kregen foto
Op vrijdag 14 april 2006 00:13 schreef ClubMed het volgende: Dan kunnen ze beter Bullit aanpakken. Dat lijkt meer op Red Bull en is ook een energy drankje.
Op vrijdag 14 april 2006 00:25 schreef CecilBDemented het volgende: een kleur kan enkel als merknaam worden vastgelegt als de kleur ook daadwerkelijk door het bedrijf is gemaakt.
zoals marlboro rood. het groen van kpn
Zelf gemaakt? hoebedoelu? en: Moet je daar kunstenaar voor zijn?
quote:
maar redbull is rode stier maar is geregisteerd als redbull red is een kleur opzich en kan nooit worden vastgelegt
redbull mag deze zaak niet winnen anders zit er niet pluis is die zaak
Dus!
Helaas mis ik oorzaak en gevolg in je reactie, maar misschien komt dat door mijn beperkte cognitieve capaciteiten. foto
In ieder geval hoop ik dat de heren advocaten het in de rechtszaal beter kunnen toelichten. foto
Op vrijdag 14 april 2006 00:25 schreef CecilBDemented het volgende: een kleur kan enkel als merknaam worden vastgelegt als de kleur ook daadwerkelijk door het bedrijf is gemaakt.
Dit is natuurlijk nogal kortzichtig. Het menselijk oog kan slechts 300.000 kleuren onderscheiden. Er zijn alleen al in Nederland meer bedrijven! Zolang een paar bedrijven het doen, gaat het goed. Maar als meer bedrijven het gaan doen, blijft er geen "vrije kleur" over!
Het gaat niet zozeer om het woordje "Red", maar om het feit dat het mensen doet denken aan Red Bull.
Hoe gek het ook klinkt, de eerste keer dat ik het spotje van de snoepjes zag, schoot bij mij het woord "Red Bull" door mijn hoofd.
Ik verwacht overigens dat Red Bull de zaak verliest. Het gaat om snoepjes, niet om drinken, en een op een woordje als "Red" rust geen pattent. Het feit dat "het mensen wel eens zou kunnen laten denken aan" is meestal niet genoeg reden om vast te stellen dat er inbreuk op merk rechten wordt gepleegd.
Op vrijdag 14 april 2006 12:24 schreef AgitoM het volgende: Het gaat niet zozeer om het woordje "Red", maar om het feit dat het mensen doet denken aan Red Bull.
Hoe gek het ook klinkt, de eerste keer dat ik het spotje van de snoepjes zag, schoot bij mij het woord "Red Bull" door mijn hoofd.
Dan moeten ze die reclame aanpakken. Of wordt je door het aanzicht van het zakje ook herinnerd aan red bull, of bij de naam? Toen ik het pakje zag (hier voor het eerst) moest ik niet bepaald aan red bull denken. Misschien is het bij de reclame (niet gezien) wel anders.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
Bullit is al van Red Bull alleen niet veel mensen weten dat. Hebben "we"overgekocht omdat het teveel concureerde met het hoofd met Red Bull dus, en toch zoals je kan lezen wekt red nrgy gelijk associaties op met de rode stier, dat is natuurlijk niet de bedoeling foto
Sterre
Tristan
Ff wat snoepjes snoepen....
kom maar op met die zaak ! foto
Edit: Ohnee, verkeerd gelezen, ik dacht dat je bedoelde dat één bepaalde kleur geregistreerd was door een bepaald bedrijf foto.
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Die van dwe Nettoramo smaakt lekker.
Doe ik die zak open, wilde eerst niet open, een hele scheur in die zak overdwars, zitten er welgeteld 12 snoepjes in die zak !
En dat voor geloof 2,49 euro....!
foto
Ach, kan het wel begrijpen van Red Bull. Je probeert vanalles om jouw "middeltje" zoveel mogelijk uniek te houden. Winnen ze een eventueel geding niet, prima. De naam Red Bull is dan weer volop aanwezig en zal dan ook weer meer verkocht worden. Zo werkt het nu eenmaal.
-edit: dankje voor het melden, in het vervolg graag in het topic op het forum: [FP] Centraal topic voor fouten tnx -
Daar krijg je een ijsbeer van.
Maar een kleur kun je niet vastzetten, wel een ontwerp of iets dergelijks. Ze moeten gewoon niet zeiken in dit geval.
Straks zijn grijsmetallic met blauw metallic auto's ook fout omdat het blikje er zo uit ziet :s
zucht -_-' red en red, meteen sue-en!
Dat lijkt meer op Red Bull en is ook een energy drankje.
zoals marlboro rood.
het groen van kpn
maar redbull is rode stier
maar is geregisteerd als redbull
red is een kleur opzich en kan nooit worden vastgelegt
redbull mag deze zaak niet winnen anders zit er niet pluis is die zaak
\[i\]What would life be like without rhethorical questions?\[/i\]
* Indonesië
* Jóuw website voor tickets in Indonesië!
* Doe mee met FOK! Whatpulse en typ FOK! naar de 1e plaats!!
Red Bull is super lekker, en die snoepjes zijn niet te vreten..
Tijdje terug geprobeerd, vond ze niet lekker.. tevens alle andere die er 1tje van mij kregen foto
Red Bull fotofoto
Red Energy fotofotofotofotofoto
BULLit, uh dat is zeker wel goed dan foto idd
Helaas mis ik oorzaak en gevolg in je reactie, maar misschien komt dat door mijn beperkte cognitieve capaciteiten. foto
In ieder geval hoop ik dat de heren advocaten het in de rechtszaal beter kunnen toelichten. foto
Hoe gek het ook klinkt, de eerste keer dat ik het spotje van de snoepjes zag, schoot bij mij het woord "Red Bull" door mijn hoofd.
Ik verwacht overigens dat Red Bull de zaak verliest. Het gaat om snoepjes, niet om drinken, en een op een woordje als "Red" rust geen pattent. Het feit dat "het mensen wel eens zou kunnen laten denken aan" is meestal niet genoeg reden om vast te stellen dat er inbreuk op merk rechten wordt gepleegd.
Toen ik het pakje zag (hier voor het eerst) moest ik niet bepaald aan red bull denken. Misschien is het bij de reclame (niet gezien) wel anders.
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
foto
Bullit is al van Red Bull alleen niet veel mensen weten dat. Hebben "we"overgekocht omdat het teveel concureerde met het hoofd met Red Bull dus, en toch zoals je kan lezen wekt red nrgy gelijk associaties op met de rode stier, dat is natuurlijk niet de bedoeling foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken