Uit een onderzoek van vorig jaar is gebleken dat er in de geplande vaarroute tussen Veendam en het Zuidlaardermeer een beschermde waterplant leeft. De plant waterweegbree zorgt er voor dat het project dat achttien miljoen euro heeft gekost nu nog duurder uit gaat vallen, omdat er van de geplande route moet worden afgeweken. Het is namelijk verboden om de plant te verwijderen voor de scheepvaart. De geplande vaarroute tussen Veendam en het Zuidlaardermeer moet worden omgeleid.
Het project wordt bekostigd door een samenwerking van drie gemeentes in Drenthe en Groningen en het waterschap. De wethouder van de gemeente Veendam Edzko Smid zei dat door het plantje er meer gedacht moet worden aan 100.000 euro dan aan 1000 euro voor al het extra tekenwerk en graafwerk dat nu moet worden verricht. Door de aanpassing zal er ongeveer 1500 tot 2000 meter moeten worden omgegraven.
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Heb je een leuk of interessant bericht gevonden dat je graag op FOK! terug ziet? Tip ons dan via de submit!
precies de reden waarom ik niets geef aan natuurbehoud in nederland, doorspekt met milieuactivisten, die stomzinnige regeltjes verzinnen, wie heeft het trouwens ondekt, zal vast wel weer een alto zijn die met zijn rubberboot de route heeft afgevaren om een geelgerande watertor of indedaad een plantje te vinden om het een en ander te frustreren.
Het is namelijk verboden om de plant te verwijderen voor de scheepvaart.
What about 'verplaatsen' ipv 'verwijderen'? Mischien naar een leuk kweekvijvertje, zodat we er wat meer kunnen maken, zodat we dit soort onzin niet nog eens hoeven uit te voeren? ...het zal allemaal wel weer aan mij liggen maar fotofotofoto
broke the rubber busted a nut up in your mother so how do you feel about another little brother?
Ik vind dit echt een giller. Al die planning, al dat geld, en dan één plantje dat de hele zooi omver gooit. Ze mogen die plant van mij omdopen tot "Anarchistische waterweegbree".
Ik vind het fantastisch dat dit gebeurd...
En nou niet gelijk gaan zeiken over greenpeace of volkert, aangezien natuuronderzoek standaard bij bouwprojecten hoort en dit gewoon in de nederlandsche wet staat, dus helemaal geitenwollensokken vrij en goedgekeurd door de Groote Leidersch der CDA ende VVD, dus ook nog eens rechts verantwoord.
Sterker nog, de regering steunt de wet, dus nu zijn alle milieuactivisten op een hoop te gooien met dat verderfelijke schorriemorrie van de VVD.
Wie o wie doet de goede daad en trekt dat plantje van z'n wortels voor het ruim 2 ton (ton=100000gulden) kost?
Wat ik me hierbij afvraag: welke malloot is ook maar op het idee gekomen om in het grote Krienpies-boek op te gaan zoeken welke plantjes op de route allemaal extra geld zouden kunnen kosten...? Daar KIJK je toch gewoon niet eens naar??
precies de reden waarom ik niets geef aan natuurbehoud in nederland, doorspekt met milieuactivisten, die stomzinnige regeltjes verzinnen
Voorop gesteld dat ik geen mileuactivist ben, ben jij wel een ongekende lul de behanger... het feit dat mensen al zo denken als jij maakt me echt niet goed.. Alles wat je kan doen om iets wat met uitsterven bedreigt wordt te sparen moet je zeker niet laten. M.u.v het soort mensen als jij. Lijkt me niet meer als normaal.
Op woensdag 14 juli 2004 15:33 schreef noekie_b het volgende:
[..]
What about 'verplaatsen' ipv 'verwijderen'? Mischien naar een leuk kweekvijvertje, zodat we er wat meer kunnen maken, zodat we dit soort onzin niet nog eens hoeven uit te voeren? ...het zal allemaal wel weer aan mij liggen maar fotofotofoto
Precies. Hier in de Haarlemmermeer groeit een bijzondere orchidee. Ook op/bij het traject van de HSL. De aannemer heeft grond aan moeten kopen waar deze plantjes naartoe verplaatst zijn. Kost zo'n 30000 Euri. Ook bij het kantoor waar ik werk staan ze en daar mag tot september niet gemaaid worden.
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
Op woensdag 14 juli 2004 15:38 schreef RemcoDelft het volgende: Wie o wie doet de goede daad en trekt dat plantje van z'n wortels voor het een ton kost?
Helaas, te laat... Als dat nu gebeurd volgt er een onderzoek en een enquete enz. enz. enz. En dat gaat nog een heleboel extra kosten....
Nee, je kan dit soort situaties beter voorkomen door bij de volgende verkiezingen lekker SP te stemmen, dan komen die dekselse rakkers van de VVD niet meer aan de economie.
Op woensdag 14 juli 2004 15:39 schreef SoPo het volgende:
[..]
Voorop gesteld dat ik geen mileuactivist ben, ben jij wel een ongekende lul de behanger... het feit dat mensen al zo denken als jij maakt me echt niet goed.. Alles wat je kan doen om iets wat met uitsterven bedreigt wordt te sparen moet je zeker niet laten. M.u.v het soort mensen als jij. Lijkt me niet meer als normaal.
Is goed joh Volkert, het is jou feestje. Flame ass De dino's zijn ook uitgestorven,wie heeft daar wat aan kunnen doen??? Veel dingen zijn een natuurlijk proces
Als jij ze zomaar overal kan planten zijn ze waarschijnlijk niet zo zeldzaam meer. Overigens wel respect dat jij op een topic als dit alsnog racistisch uit de hoek weet te komen. foto Pannekoek...
broke the rubber busted a nut up in your mother so how do you feel about another little brother?
Op woensdag 14 juli 2004 15:41 schreef jogy het volgende:
[..]
Ehm, misschien is het een bestaand stuk kanaal maar moet ie uitgediept wotrden voor het geschikt is voor scheepvaart, ofzo?
Hmm, kan wezen inderdaad. Maar dan is het vooronderzoek dus niet goed uitgevoerd! Dus eigenlijk moetten ze de kosten gaan verhalen van degene die zei van: "daar kunnen we langs". foto
Neerlands trots de Oosterschelde-kering is alleen om milieu-redenen voorzien van beweegbare schuiven. Een gewone dam had van de Oosterschelde een meer met brak (zout/zoet) water gemaakt, met alle gevolgen voor het water-leven. De meerprijs van deze "open" dam was enkele miljarden. Tel uit je winst.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
Mag ik vragen waarom deze beschermd zijn??? Er zijn er volgens mij genoeg. Ik zocht zojuist bij Google (afbeeldingen), bij de tweede link die ik aanklik staat er het volgende:
quote:
Zaterdagmiddag rond de Zijdebrug in de Alblasserwaard gefietst. Op een purperreiger na was het stil met de vogels. Wat foto's gemaakt van grote waterweegbree (Alisma plantago-aquatica - Water-plantain) dat hier talrijk in de slootjes groeit.
Goed dat ze ook eens aan planten denken. Waarom kunnen ze niet meer vooraf onderzoek doen? Deze planten zijn meestal al bekend enzo en dus te zien of het kan of neit.
Ach, het kan ook nog gekker... Kijk maar naar de beruchte Korenwolf... Die heeft in Limburg een aardig project de kop gekost... Natuurbescherming kan geen kwaad... Anders hebben we over 20 a 30 jaar alleen nog maar een groene voor- en achtertuin....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
Op woensdag 14 juli 2004 16:22 schreef pjotr29745 het volgende: misschien is het wel natuurlijke selectie dat de zwakke organismen uitsterven?
Juist. Dit slaat natuurlijk nergens op. Pak jij je lego maar weer en laat de grote meneren maar fijn discussiëren.
FYI: Een boot die over een bedreigde plant heen vaart heeft geen ruk te maken met natuurlijke selectie. Een leeuw die een antilope met hersenvliesontsteking opeet wel.
Ik vind het wel leuk dat ze rekening blijven houden met de natuur... foto
Maar waarom ze niet gewoon een schep uit de schuur pakken, het plantjke verplaatsen en doorgaan met hun scheepvaartproject... kunnen zie plant meteen gebruiken om te kweken...
foto Ik zou als project ontwikkelaar per ongeluk daar even een niet nader genoemd flesje met inhoud openen wat dan toevallig net per ongeluk uit je hand valt foto
Doe vandaag niet wat morgen kan! Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
Ik woon er vlakbij en ik zal in de komende nachten die plantjes wel vernielen met wortels en al. Ik kan niet begrijpen dat mijn gemeente, met mijn belastinggeld een nieuw kanaal graaft voor een dom klote plantje. Ik ben voor natuurbehoud, maar niet op deze manier. Stop die 100000euro in een project om bijvoorbeeld veengebieden te behouden ik noem maar wat, maar niet voor 1 zo'n plantje.
Even voor Klumpchen en Plum (en anderen): het gaat hier niet om de (Grote) Waterweegbree maar om de Drijvende Waterweegbree (Luronium natans), een Rode lijst-soort die ook nog Europees gezien bedreigd is. En juist om dit soort ingrepen is dit ding zo zeldzaam geworden. En tja, het is de wet. Als de gemeentes slimmer waren geweest hadden ze dit onderzoek gedaan voordat alle kosten gemaakt werden. Maar zoals vaak is flora- en fauna-onderzoek weer eens een sluitpost. Ik kan er geen medelijden mee hebben.
Op woensdag 14 juli 2004 16:38 schreef Jacobus het volgende:
[..]
Juist. Dit slaat natuurlijk nergens op. Pak jij je lego maar weer en laat de grote meneren maar fijn discussiëren.
FYI: Een boot die over een bedreigde plant heen vaart heeft geen ruk te maken met natuurlijke selectie. Een leeuw die een antilope met hersenvliesontsteking opeet wel.
Natuurlijke selectie gaat verder dan dat je denkt, dus het was geen domme opmerking.
Op woensdag 14 juli 2004 15:51 schreef D-FENS het volgende: Neerlands trots de Oosterschelde-kering is alleen om milieu-redenen voorzien van beweegbare schuiven. Een gewone dam had van de Oosterschelde een meer met brak (zout/zoet) water gemaakt, met alle gevolgen voor het water-leven. De meerprijs van deze "open" dam was enkele miljarden. Tel uit je winst.
Ik ben daar heel blij mee, zeker als ik weer eens zeelands roem eet , mosselen. En oesters sla ik ook niet af. De rekreatie, vogels, vissen en ga maar door dit heeft echt z'n geld wel opgeleverd. Sta voor je pricipe's maar weest inventief.
Op woensdag 14 juli 2004 15:36 schreef Jacobus het volgende: Ik vind dit echt een giller. Al die planning, al dat geld, en dan één plantje dat de hele zooi omver gooit. Ze mogen die plant van mij omdopen tot "Anarchistische waterweegbree".
Jezus wat een onzin, zoiezo het hele natuurbehoud is onzin, bah ik zou eigenlijk voor de lol een hoop chloor of lood in dat water moeten pleuren. Idiote natuur wetjes ook altijd.
Belachelijk dat dit plantje zoveel geld moet kosten. Natuurlijk is het milieu belangrijk enzo, maar om voor een plantje een ton extra kosten te rekenen...
Nog niet zo erg als met de korenwolf, maar ik vind het toch belachelijk dat dit schijnbaar zo makkelijk kan...
Mweh... Van een kant denk ik: Wat een BS.. gewoon even naar de andere kant kijken en doorploegen met die handel...
Aan de andere kant: het plantje was er eerder dan dit plan... Het heeft eerlijk: "first dibbs"
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car... Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Op woensdag 14 juli 2004 19:50 schreef Sheb het volgende: Jezus wat een onzin, zoiezo het hele natuurbehoud is onzin, bah ik zou eigenlijk voor de lol een hoop chloor of lood in dat water moeten pleuren. Idiote natuur wetjes ook altijd.
Precies ik consumeer me de tyfus en wil dan ook wel graag dat de wereld vergaat voor ik dood ben ja foto
Op woensdag 14 juli 2004 21:05 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Precies ik consumeer me de tyfus en wil dan ook wel graag dat de wereld vergaat voor ik dood ben ja foto
Wees gerust, we krijgen eerst een burgeroorlog als het zo door gaat, en Wo3 komt er toch wel achteraan, dus het wordt een knaller!
Maar dat alles weer moet wijken voor een miezerig pokke plantje is natuurlijk absurd, zal wel weer een actie zijn geweest van een of andere milieugek. Zeg maar gerust, milieuterroristen, want het zijn er zoveel, en ze zijn ook nog eens aardig crimineel en geweldadig met hun 'red de dieren' acties. foto
Natuurlijke selectie gaat verder dan dat je denkt, dus het was geen domme opmerking.
Zullen we alles maar nuken en het natuurlijke selectie noemen? Waar de mens de hand in heeft is geen echte natuurlijke selectie meer, omdat we de meeste dingen zo kunnen manipuleren als we willen, wij zijn gewoon de sterkste, dus we kunnen wachten tot de natuur het evenwicht hersteld en ons uitroeit, of zelf een evenwicht houden.
Ontopic: volgens mij kan dat slimmer worden opgelost voor minder geld mét behoud van het plantje.
En het gaat niet om één plantje, maar een stel exemplaren lijkt me zo.
Op woensdag 14 juli 2004 22:02 schreef Jintram het volgende:
[..]
Zullen we alles maar nuken en het natuurlijke selectie noemen? Waar de mens de hand in heeft is geen echte natuurlijke selectie meer, omdat we de meeste dingen zo kunnen manipuleren als we willen, wij zijn gewoon de sterkste, dus we kunnen wachten tot de natuur het evenwicht hersteld en ons uitroeit, of zelf een evenwicht houden.
Ontopic: volgens mij kan dat slimmer worden opgelost voor minder geld mét behoud van het plantje.
En het gaat niet om één plantje, maar een stel exemplaren lijkt me zo.
Natuurlijk kunnen we alles kapot maken. Maar nog steeds zijn we een onderdeel van de natuur. Als we eraan dood gaan is dat ook natuurlijke selectie.
Reageer zelf
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt
kun je gratis een FOK!account aanmaken
...het zal allemaal wel weer aan mij liggen maar fotofotofoto
busted a nut up in your mother
so how do you feel about another little brother?
Beetje extra € uitgeven voor een klote plantje.
En dan jarenlang extra vervuiling omdat ieder schip 2 km moet omvaren!!
Achterlijk land is dit!
Al die planning, al dat geld, en dan één plantje dat de hele zooi omver gooit. Ze mogen die plant van mij omdopen tot "Anarchistische waterweegbree".
Ik vind het fantastisch dat dit gebeurd...
En nou niet gelijk gaan zeiken over greenpeace of volkert, aangezien natuuronderzoek standaard bij bouwprojecten hoort en dit gewoon in de nederlandsche wet staat, dus helemaal geitenwollensokken vrij en goedgekeurd door de Groote Leidersch der CDA ende VVD, dus ook nog eens rechts verantwoord.
Sterker nog, de regering steunt de wet, dus nu zijn alle milieuactivisten op een hoop te gooien met dat verderfelijke schorriemorrie van de VVD.
Wat ik me hierbij afvraag: welke malloot is ook maar op het idee gekomen om in het grote Krienpies-boek op te gaan zoeken welke plantjes op de route allemaal extra geld zouden kunnen kosten...? Daar KIJK je toch gewoon niet eens naar??
Lijkt me niet meer als normaal.
Ook bij het kantoor waar ik werk staan ze en daar mag tot september niet gemaaid worden.
Vrijheid
Als dat nu gebeurd volgt er een onderzoek en een enquete enz. enz. enz.
En dat gaat nog een heleboel extra kosten....
Nee, je kan dit soort situaties beter voorkomen door bij de volgende verkiezingen lekker SP te stemmen, dan komen die dekselse rakkers van de VVD niet meer aan de economie.
kijk nou zeldzaam!!! Oh.. nou dan moeten we de moskee maar afbreken heheehe foto
Flame ass
De dino's zijn ook uitgestorven,wie heeft daar wat aan kunnen doen??? Veel dingen zijn een natuurlijk proces
Als jij ze zomaar overal kan planten zijn ze waarschijnlijk niet zo zeldzaam meer. Overigens wel respect dat jij op een topic als dit alsnog racistisch uit de hoek weet te komen. foto
Pannekoek...
busted a nut up in your mother
so how do you feel about another little brother?
hoe machtig is dat niet?
"Nederland vaart om voor beschermd plantje"
respect Holland!
Kunnen ze er geen gracht rondgraven of een dijk rondbouwen ofzow foto
Ik hier?
If it's free, you're the product!
Kijk maar naar de beruchte Korenwolf...
Die heeft in Limburg een aardig project de kop gekost...
Natuurbescherming kan geen kwaad...
Anders hebben we over 20 a 30 jaar alleen nog maar een groene voor- en achtertuin....
echt boeiend plantje!
Dit slaat natuurlijk nergens op. Pak jij je lego maar weer en laat de grote meneren maar fijn discussiëren.
FYI: Een boot die over een bedreigde plant heen vaart heeft geen ruk te maken met natuurlijke selectie. Een leeuw die een antilope met hersenvliesontsteking opeet wel.
Maar waarom ze niet gewoon een schep uit de schuur pakken, het plantjke verplaatsen en doorgaan met hun scheepvaartproject... kunnen zie plant meteen gebruiken om te kweken...
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
fotofotofotofoto ONBEGRIJPELIJK fotofotofotofoto
http://www.kuleuven.be
Calidris
En oesters sla ik ook niet af. De rekreatie, vogels, vissen en ga maar door dit heeft echt z'n geld wel opgeleverd.
Sta voor je pricipe's maar weest inventief.
Belachelijk dat dit plantje zoveel geld moet kosten. Natuurlijk is het milieu belangrijk enzo, maar om voor een plantje een ton extra kosten te rekenen...
Nog niet zo erg als met de korenwolf, maar ik vind het toch belachelijk dat dit schijnbaar zo makkelijk kan...
Aan de andere kant: het plantje was er eerder dan dit plan... Het heeft eerlijk: "first dibbs"
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Maar dat alles weer moet wijken voor een miezerig pokke plantje is natuurlijk absurd, zal wel weer een actie zijn geweest van een of andere milieugek. Zeg maar gerust, milieuterroristen, want het zijn er zoveel, en ze zijn ook nog eens aardig crimineel en geweldadig met hun 'red de dieren' acties. foto
Ontopic: volgens mij kan dat slimmer worden opgelost voor minder geld mét behoud van het plantje.
En het gaat niet om één plantje, maar een stel exemplaren lijkt me zo.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken