Boek: Sarah Tomczak - Het dating boekje

Stel: je bent een onweerstaanbare vrouw van de wereld. Je bent sexy, welbespraakt, welgemanierd en nog meer dingen waar het woord wel aan vast geplakt kan zitten. Je kunt lekker koken, bent goed in bed en hebt gevoel voor humor. Kortom: je bent de droom van elke man. Het punt is alleen dat geen enkele man dit schijnt te zien en daarom zit je al vijf jaar thuis op de bank te wachten tot mr. Right bij je aan komt bellen. Speciaal voor deze muurbloempjes schreef Sarah Tomczak de gids voor femmes fatales: Het datingboekje.

Stappenplan
In negen hoofdstukken leert mevrouw Tomczak je hoe je uit kunt groeien tot die zelfverzekerde 'mankiller' waar je altijd jaloers naar kijkt op straat. Het boek behandelt verschillende fases: het daten, het verleiden en uiteindelijk de slaapkamer. Ook wordt er aandacht besteed aan een gezonde levensstijl en is er een oppeppend hoofdstukje voor als de zaken even niet zo lopen als gewenst. Dit alles aangevuld met handige do's en dont's-schema's en samenvattingen. Het is duidelijk te merken dat de auteur voor een aantal lifestyle-tijdschriften over mode en seks schrijft.

Uittreksel
Tomczak zegt dit boek geschreven te hebben aan de hand van haar jarenlange ervaring met mannen, maar iedereen met een willekeurige jaaroplage van de Viva of Cosmopolitan had daar een samenvatting van kunnen maken en om kunnen toveren tot dit boekje. Aan de andere kant kan het je dus ook juist weer het geld van een jaarabonnement uitsparen, het is maar net hoe je het bekijkt. Veel nieuws zul je dus niet te lezen krijgen, maar je kunt het wel beschouwen als een handige ingebonden verzameling van tips in een mooi jasje. Daarbij is het best prettig geschreven, niet gebiedend of betuttelend, maar eerder meedenkend. Er wordt helaas niet echt diep op de onderwerpen ingegaan. Het boek is redelijk oppervlakkig, op het seksgedeelte na, waar Tomczak duidelijk schik in heeft gehad om het te schrijven. Dit boek brengt voor de echte femme fatale niets nieuws en het is te betwijfelen of het de muurbloempjes echt over de streep zal trekken. Maar een duwtje in de rug is nooit verkeerd, en bovendien neemt het minder plek in beslag dan 52 Flairs.

Uitgever: Truth & Dare ISBN: 9789049998936 Pagina's: 144