DVD en Boek: Desperate Housewives

Desperate Housewives is wederom een hitserie uit Amerika, zoals er al vele zijn geweest, of toch niet. Desperate Housewives draait om één dode en vier, later vijf, levende vrouwen. Wat ze met elkaar gemeen hebben is dat ze allemaal op Wisteria Lane wonen en allemaal vaak wanhopig zijn. Mary Alice Young pleegt de eerste aflevering al zelfmoord en niemand snapt waarom; Bree van de Kamp is de perfecte huisvrouw met het perfecte gezin, of niet?; Gabrielle Solis is een prachtig fotomodel die getrouwd is met een rijke vent; Lynette Scavo is en moeder van vier monsters van kinderen; Susan Mayer is een onhandige gescheiden moeder van een puberdochter en wat later in de serie krijgt Edie Britt een hoofdrol, de dorpsslet. Allemaal hebben ze wat te verbergen achter het prachtige toneel wat ze opvoeren en dat maakt deze housewives vaak erg desperate.

Desperate Housewive klinkt als een soapserie, maar is een satire. De vlijmscherpe humor en de herkenbare problemen van elke dag zorgen voor een luchtiger tintje aan alle drama die er speelt, en dat is een hoop. Drama, actie, humor, alles zit wel in Desperate Housewives en vooral de herkenbaarheid in de personages maakt het zo enorm leuk. Elk persoon herkent zich wel in een van de karakters en dat geldt ook voor de mannen, want ondanks dat het om vrouwen draait, vinden veel mannen het ook een heerlijke serie.

In deze review worden het boek en de DVD besproken en ik zal beginnen met het boek.
Het boek geeft je alle achtergrondinformatie die je je maar kunt wensen. Een diagram met alle verbindingen tussen alle karakters (en dat zijn er een hoop), een introductie op de vrouwelijke hoofdpersonages met interviews met de actrices, introducties van alle andere personages die erin voorkomen, een kijkje achter de schermen, naar de afleveringen en naar de eerste pilot. Een heleboel informatie dus. Maar buiten deze informatie staan er ook grappige weetjes tussen; welke recepten de lievelingsrecepten zijn van de housewives, wat voor kleding ze dragen, korte dialogen en nog veel meer.
Dit boek geeft je absoluut een verdieping op de serie en maakt het daarom voor de fans een absolute musthave.

De DVD-box bestaat uit zes DVD's met op elke DVD een aantal afleveringen en een aantal extra's. behoorlijk wat zelfs. Op elke DVD staan er drie of meer op, variërend van een kijkje achter de schermen, bloopers, out-takes, een aflevering met een ander eind tot een hele aflevering met Oprah Winfrey erin, plus nog veel meer. De extra's alleen maken deze DVD-box al meer dan de moeite waard. Over de geluids- en beeldkwaliteit valt ook niets te klagen en ondertiteling en andere talenkeuzes zijn ook dik in orde.
Kortom de DVD-box is zeker ook een musthave!

Uitgever: Uitgeverij Bruna ISBN: 902299168 Pagina's: 191

Label: Buena Vista Home Entertainment Kijkwijzer: