Nieuws
Dick Maas wijzigt filmtitel uit angst voor claim

Maas, de filmmaker die ons verblijdde met klassiekers als 'Flodder' en 'Amsterdamned', had het graag in de civiele rechtbank opgenomen tegen Allergen. "Volgens onze advocaat was het juridisch een twijfelgeval. Ik had het graag in de rechtszaal uitgevochten, maar in tegenstelling tot Allergan ontbreekt het ons aan de middelen kostbare juridische procedures te voeren", verklaart Maas.
De 56-jarige regisseur zegt zeer ingenomen te zijn met de nieuwe titel. "Aanvankelijk konden we geen geschikt alternatief vinden totdat iemand 'Moordwijven' voorstelde", aldus Maas. "Ik vind de nieuwe titel goed, misschien nog wel beter dan de oude."
De actrices Bracha van Doesburgh, Hadewych Minis en Sanne Wallis de Vries nemen in de film de hoofdrol op zich als miljonairsvrouwen. De drie dames schakelen een huurmoordenaar in om een eind te maken aan het leven van hun echtgenoten. Deze zouden zich schuldig hebben gemaakt aan overspel. Over twee en halve maand moet de film in de bioscopen gaan draaien.
Ging dat andere project van hem, een soort It, maar met de Sint in plaats van een clown in de hoofdrol, ook nog door?
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
Is Dick Maas besmet met het Talpa virus ofzo?
foto
Ieder ander land zou zich kapot schamen voor dat soort films, maar hier in Nederland behoren ze tot de 'klassiekers' foto
Maar goed, wat wil je dan ook van een land waar onze 'beste regisseur' Paul Verhoeven is...
Bones left to pick, they radiate and splinter away."
wat is deze foto
Ik zeg trouwens niet dat er geen goede Nederlandse films gemaakt worden, want die worden er wel ... alleen veels te weinig, en die krijgen vrijwel geen aandacht, terwijl goedkope pulpfilms van Maas en Verhoeven en De Bont reuze populair zijn om onverklaarbare reden...
Hoezo goedkope pulpfilms, wat is je argumentatie daar dan voor. Probeer eens wat argumenten aan te dragen voor stellingen die je beweerd, dat wil nog wel eens helpen om je betoog kracht bij te zetten. Veel van bovenstaande regisseurs hebben met hun films een groot publiek weten aan te spreken omdat ze wisten hoe ze bijvoorbeeld een stel leuke karakters (flodder) of een spannende, goed opgebouwde (Amsterdamned) film moeten neerzetten. Als je een beetje verstand van films heb is het toch niet zo moeilijk om te bedenken wat er nou zo goed was aan bovenstaande voorbeelden. Dat het jou misschien niet aanspreekt is wat anders, maar daardoor is het nog niet meteen slecht. Het zo makkelijk om maar lekker ongenuanceerd te roepen dat het pulp is. Draag er dan tenminste wel goed onderbouwde argumenten voor aan anders zet je je zelf alleen maar voor lul!!!
Wellicht spreekt het onderwerp je niet aan, maar beide films zijn goed gefilmd. Technisch is er weinig op aan te merken. Dat je er niet van houdt mag, maar zeg niet dat deze films schaamtevol zijn.
En dan die hautaine houding tegenover de nederlandse film... Besef dat we, voor een heel klein taalgebied, een redelijk succesvolle industrie hebben. Drie Oscars en vele orders in het buitenland. Karakter, Antonia, Minoes, Soldaat van Oranje... Of de mensen in de industrie, dan? Jan de Bont geldt als een genie op cameragebied. Corbijn maakt een film, Marleen Gorris is wereldberoemd in filmkringen.
Dat je geen fan bent van Verhoeven mag ook. Maar hem een slechte regisseur noemen...? Echt, je hebt geen verstand van films. Deze man heeft een geheel eigen stijl, dat zie je terug in zijn fanbase over de hele wereld. Ik ben echt van mening dat je veel van zijn films niet snapt. Deze man heeft wat te vertellen en dat doet hij in symboliek en beelden. Erg knap, gezien de - op het eerste oog - slechte scripts die hij toegeworpen krijgt.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken