'Amazon biedt mee op rechten Premier League'

Webwinkelgigant Amazon gaat naar verluidt meedingen naar de Britse uitzendrechten van de hoogste Engelse voetbaldivisie. Door beelden van de Premier League uit te zenden met zijn streamingdienst hoopt Amazon ook meer klanten aan zich te binden die kiezen voor een zogeheten Prime-membership.

Dat moet weer helpen om de koopdrift van gebruikers verder aan te wakkeren. Volgens marktonderzoekers besteden Prime-leden doorgaans twee keer meer dan doorsnee Amazon-klanten.

De webwinkelreus mikt volgens bronnen op een relatief bescheiden pakket van de uitzendrechten die binnenkort onder de hamer gaan. Eerdere inspanningen van Amazon om uitzendrechten te bemachtigen betroffen wedstrijden in american football-competitie NFL en tennistoernooien.

Voorafgaand aan de veiling dit jaar doen steeds meer geruchten de ronde dat ook andere techreuzen zich in de biedingsstrijd zullen mengen. Facebook zou een van die bedrijven kunnen zijn. In 2015 boden Sky en BT samen 5,1 miljard pond (5,7 miljard euro) voor de uitzendrechten van drie seizoenen Premier League.

'Amazon biedt mee op rechten Premier League'
'Amazon biedt mee op rechten Premier League' (Foto: ANP)