Nieuws
Kilometerheffing lijkt nog ver weg

Hierbij wil hij voorlopig niet verdergaan dan een eerste stap. Wat deze eerste stap is, wil hij nog niet zeggen. Dit wordt pas komend najaar bekendgemaakt. Eurlings vreest voor een chaos bij een te snelle invoering, omdat er nog veel technische problemen zijn. De kilometerheffing is een middel om files te bestrijden en het milieu te ontlasten (en volgens cynici de staatskas te spekken). In het systeem moet betaald worden voor het rijden tijdens de spits of rond grote steden.
Met dank aan Longmen voor de submit.
Als je files wil oplossen, moeten de bedrijven variabelere werktijden hebben. het OV moet gewoon veel beter en goedkoper worden, bedrijven moeten zelf wellicht bussen ofzo invoeren (als bijvoorbeeld een bedrijf in Eindhoven 300 werknemers heeft die uit Den Bosch komen elke dag, dan laat je gewoon iedere dag een paar prive bussen rijden...), en de snelwegen moeten hogere snelheden krijgen, en meer rijbanen.
Wat gaat Nederland hier aan doen? Jaarlijks gaan er inmiddels 3600 mensen de pijp uit door milieuvervuiling in Nederland. Waar zijn de Kamervragen?
dus foto
Stop maar met het gebruiken van de auto als onuitputtelijke melkkoe en begin met het aanleggen en verbeteren van wegen.
Goed voor ons.
Heel leuk zo'n 5 baans snelweg maar als dit uitmond in een 2 of 1 baans weggetje de stad in dan creëer je je eigen trechter wel...
Denk verder dat een KM heffing ook de oplossing niet is... Mensen blijven de auto pakken ook al kunnen ze het niet meer betalen...
Files bestrijden: alsof er nu niet genoeg motivatie is om andere werktijden te kiezen...
Milieu ontlasten: goedkoper rijden @ andere tijden: stel dát er minder files komen, dan pakken misschien weer meer mensen de auto ipv het OV.
Het rammelt aan alle kanten en is ook nog eens peperduur. Schaf BPM/wegenbelasting af en maak benzine gewoon duurder!
Die mensen merken niets van het rekening rijden (wordt toch betaald door de klant) Het zal volgens mij niet veel oplossen en is alleen extra inkomsten voor de staat. Die het vervolgens weer gebruikt om de gaten te dichten.
Maak het OV eens beter ofzo, dan is dat misschien nog een realistische oplossing...
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
Die kilometerheffing is puur regeringsterrorisme tegen het volk, net zoals dat het kwartje van Kok foto was!
We betalen als automobilist genoeg om in een auto te mogen rijden.
Het moet maar eens afgelopen zijn dat de auto melkkoe nummer 1 is!
Laten ze maar eens wat van de luie ambtenaren ontslaan, dat levert veel meer geld op!
....... waar heb je al die dure kastjes dan nog voor nodig?
foto
Live like you'll die today...
JD
Het nieuwe normaal: Op een terrasje behandeld worden als een tyfuslijder en dankbaar zijn.
Kilometerheffing zal alleen de staatskas spekken en niet de files oplossen. Mensen moeten namelijk gewoon naar hun werk op die tijden. De enige oplossing zit in het variëren van de werktijden of het verbeteren van het openbaar vervoer. En dat zijn langetermijnprojecten die erg moeilijk te realiseren zijn.
En Nederland wil Galileo ook niet financieren. Dus ja, dan gaat het nog wel even duren.
Daarbij kan ik uit ervaring zeggen dat het vrij lastig is als binnen een team de teamleden erg verschillende werktijden hanteren. Dat komt gewoon altijd slecht uit.
benzineprijs hiermee verhogen
-->
Veel rijden=Veel betalen
nu betaal ik met 5000 km per jaar net zoveel wegenbelasting als iemand die in dezelfde auto 100 keer zoveel rijdt.
Trace nummers
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken