EA niet tevreden over 3D-opbrengst

Game-gigant EA vindt 3D-gaming niet echt de tijd en moeite waard. Ze gaan liever investeren in sociale en online games. Dit zegt CEO John Riccitiello in de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering. Deze visie van EA staat haaks op de visie die Sony heeft wat betreft het gamen in 3D.

Riccitiello: "We zien veel hogere opbrengsten in de sociale en online markten en erg matige opbrengsten in de 3D-markt. We gaan daarom onze resources verplaatsen. Om eerlijk te zijn zien we ook geen verbetering in de 3D-markt. De verkoop van 3DTV's blijft nog achter en we hebben geen zin om die markt te pushen. We reageren op de consument."

Sony is het hier niet mee eens. Volgens Mick Hocking (degene die 3D-gaming binnen Sony leidt) is het een goed eerste jaar geweest: "We hebben meer dan 50 miljoen PlayStation 3 console op de wereld die 3D-beelden kunnen tonen en de verkoop van 3DTV's groeit gestaag. Bovendien hebben de fans ons laten weten dat de 3D-games die we maken erg tof zijn."

Wel vindt Hocking dat er meer developers zich moeten focussen op 3D en dat ook beter moeten doen. Niemand heeft iets aan haastig in elkaar gedraaide 3D-beelden: "We moeten iederen fatsoenlijk met 3D leren om te gaan en daarom geven we zoveel mogelijk support aan de verschillende developers. Ze moeten daarvoor wel hun uiterste best doen om 3D in de hoogste kwaliteit te leveren. Als je ziet wat Avatar kan betekenen in de filmindustrie zien we dat goede 3D erg belangrijk is."