Nieuws
Tuf Tuf Club stopt ermee

''Van de week zat ik een paar nieuwe updates te maken, en terwijl ik de zoveelste fotoserie van een statiefje met bijbehorende ambtenaar in auto plaatste, realiseerde ik me dat het op is. Ruim vier jaar geleden waren wij gewaagd en vernieuwend met dit soort foto's van suffe ambtenaren, begeleid door scherpe teksten. Maar nu, een kleine duizend fotoreportages verder, is de inspiratie op. Ons idee is niet alleen in den treure uitgekauwd, maar bovendien vele malen gekopieerd. Onze boodschap is inmiddels duidelijk, heel Nederland kotst op verkeersofficier Spee en zijn kleptomane aanhangers en daarmee hebben we bereikt wat we redelijkerwijs hadden kunnen hopen'', aldus Frank Jacobs van de Tuf Tuf Club.

Verschillende onderdelen van de Tuf Tuf Club, zoals het forum, blijven wel bestaan of worden overgeheveld naar andere sites.
en bijna allemaal staan ze meer als een half jaar schuin of zwart geblakerd.!
Thats the spirit!
De Tuf tuf club was leuk en soms ook nog eens juist. Ze hadden genoeg foto's van luie agenten die langs de weg een krantje zaten te lezen onder het genot van een bakkie (en dat onder diensttijd)
http://www.tuftufclub.com/slot19.jpg
foto
Zonde dat de site stopt, maar het kenmerkt wel van realisme
Er staat dus eigenlijk: Toch blijft het mooi dat [vul hier misdrijf in] in [vul hier provincie in].
"Toch laten we jullie niet met lege handen achter. De nog wel levensvatbare modules als de Blauwe Horkenlijn en de bezwaarschriftengenerator blijven voortbestaaan. Maar ook het razendpopulaire TTC-forum leeft voort. " foto
Ik ben het persoonlijk niet eens met een aantal dingen die ze altijd leken te promoten, zoals (al eerder hier genoemd) het affikken van flitspalen... dat kan veel subtieler foto Verder is het vaag dat het lijkt of ze het hardrijden promoten... daarentegen kan/kon ik wel weer 'genieten' van bijv. de Flat Out-reeks
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
betuwe lijn
kwartje van kok
enz enz
had beter van je verwacht
Geen draagkracht? Even kijken...
- Het aantal verkeersdoden is gestegen.
- De meeste ongevallen gebeuren op plekken waar juist niet gecontroleerd wordt.
- Snelheid is niet de nummer 1 oorzaak van ongevallen.
- Den Haag zegt doodleuk dat er dit jaar vele miljoenen extra aan boetes moeten worden binnengehaald.
- Politiekorpsen die targets niet halen worden gekort op budget.
- Een korps kwam in het nieuws nadat een interne memo uitlekte aarin stond dat bij een verkeerscontrole iedere automobilist 3 bonnen diende te krijgen.
- De overheid blijkt al jaren grotendeels met niet goed geijkt materiaal te controleren hetgeen aanhangig is gemaakt bij justitie door -nota bene- een voormalige BOA.
Kleine en grote dingen en ik kan even doorgaan. Waar het op neerkomt? Als keurige en sociale automobilist met een X aantal kilometers op de teller ontkom je niet aan een boete, zo nu en dan. Boetes worden niet uitgeschreven om gedrag te corrigeren, nee, integendeel. Men drijft op de boetes.
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen die een boete krijgt direct actief lid gaat worden van een internetforum. Maar het draagvlak voor een zinniger verkeershandhavingsbeleid is groot. Zelfs Leo de Haas' Blik op de Weg heeft die kogel onlangs door de kerk geschoten, iets waar dhr. Spee beslist niet blij mee was.
TTC gaat door. Ze is als 'community' al lang de status ontgroeid van een stelletje kwajongens of vandalistische hardrijders. Jacobs kreeg het misschien nog het hardste te verduren in de 'eigen' gelederen, telkens weer. Ongezoute kritiek. 'Is het verstandig, Frank, die foto's van verbrande flitspalen?' Of 'Vind je het gek dat er wordt gemord als bezoekers gefotosoepte afbeeldingen van een zekere OVJ op het forum gooien?' Jacobs werd gepakt. Nota bene op punten die niet klopten. Er doken dingen op in het bewijsmateriaal die ter plekke werden ingetrokken. Het mocht niet baten. Vervolgens kwam een uitgever die fel gekant is tegen vandalisme. Goed recht, ondanks dat Lambik in het (toenmalig) meest recente stripblad het verhaal afsloot met het vernielen van een flitspaal. Hoe ironisch. Jacobs is journalist en de storm reikte tot op de redactie. Het was het een of het ander, of berichten nu kloppen of niet, negatieve aandacht is negatieve aandacht. Jacobs gaf het stokje over, trad op de achtergrond. Maar de dreigingen van rechtzaken waren nog niet voorbij. Nee, er zou zelfs worden onderzocht of TTC misschien niet een criminele c.q. terroristische organisatie zou zijn. Iemand die in Belgie een TTC wilde oprichten werd met grof geweld van z'n bed gelicht en heeft lange tijd vastgezeten.
Grimmig.
TTC gaat door, hooguit in een andere vorm. Inmiddels kom ik er alweer 3 jaar op het forum en ik heb niet eens iets met hardrijden of zo. De max is vaak hard genoeg voor mij. Maar na een aantal absurde boetes op een rij ben ik er tegenaan gelopen en blijven hangen. En ik heb kennis mogen maken met een groep zeer verschillende mensen. Politiek, religieus, afkomst, beroep, status, whatever. 1 ding heeft iedereen met elkaar gemeen: Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. En dat je wetgeving niet moet misbruiken om begrotingstekorten op te lossen over de ruggen van mensen die niets verkeerd doen.
Ik draaf door. Fok-crew, bedankt dat jullie aandacht schonken met dit bericht. Het was voor ons een klap, het kwam onverwachts. Maar we gaan door. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed.
Etiënne
Ik vind het ook absurd om flitspalen te zetten op snelwegen, zeker 's nachts mag je van mij rustig 180 rijden, maar politiek is er kennelijk geen enkele draagkracht om die palen weg te halen en de maximumsnelheid te verhogen.
foto Inderdaad! foto
Ik wens Koos al het slechte en in grote kwantiteiten.
ik heb geen greintje respect voor die gasten.
het is dat ik niemand een doodsverwensing toe wil doen, maar als je als automobilist je niet aan de verkeersregels wilt houden, kan je de schurft krijgen en berecht worden als potentiele moordenaar. fotofotofoto
Je username spreekt al boekdelen, toch een reactie op je post. Ook voor jouw: Als je de achterliggende gedachte van de TufTufClub niet kent, hou je commentaar voor je.
Jij geeft aan dat als ik 2km te hard rij een moordenaar ben, ik vindt dat een zeer gewaagde uitspraak. Je bent een student en hebt hoogstwaarschijnlijk zelf in je totale leven 2 meter gereden in een auto.
Als je ergens geen verstand van heb,... shut.... up....
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
Over kortzichtigheid gesproken...
Om dat duidelijk te maken: Ik heb mijn rijbewijs EN ik heb er ook nog gebruik van gemaakt.
Maar goed. 2 km te hard rijden.. 2 km/h bedoel je waarschijnlijk. Daar kan ik me niet druk over maken. de politie en het openbaar ministerie ook niet. volgens mij gaan ze pas over tot boetes geven bij een overschrijding van 10% van de maximum toegestane snelheid. Waar ik me wel druk over maak is dat er mensen zijn die het nodig vinden om structureel te hard te willen rijden en zich daarmee structureel niet aan de wet te willen houden.
Waar ik me druk over maak is dat er een stelletje ### rond loopt die het recht in eigen hand neemt en flitspalen onklaar maakt zodat mensen die te hard rijden en zich daarmee niet aan de wet houden hun straf kunnen ontlopen.
Er zijn tientallen goede redenen waarom er snelheidsbeperkingen zijn. Die zijn er voor de veiligheid van andere weg gebruikers, maar ook voor de automoblist zelf. Denk hierbij aan onoverzichtelijke stukken weg en slauwe bochten waar meer dan eens mensen uit de bocht zijn gevlogen omdat ze hard reden.
Het zijn zomaar een paar redenen.
Laat ik het ook even door trekken naar fietsers. Er zijn tientallen fietsers, nee honderden of liever duizenden die met slecht of geen licht op hun fiets rijden. Ook daarvan vind ik dat die bekeurd moeten worden. Niet omdat het niet mag, maar omdat ze een gevaar voor zichzelf en daarmee ook voor anderen zijn.
Ik heb het EEN keer mee gemaakt dat toen ik in de auto zat, er een fietsen zonder licht het kruispunt overstak. Ik schrok me de pleuris. Die fietser was amper 5 meter bij m'n auto vandaan voordat hij zichtbaar was (koplampen en zo)
Fietsers realiseren zich dat niet.
Wat mij betreft: regels zijn regels en daar houd je je aan. Als je het er niet mee eens bent of denkt dat het beter kan, dan valt er over te praten, maar je gaat niet het heft in eigen hand nemen en flitspalen omver trekken en toch lekker te hard rijden.
Ik hoop dat ik je goed duidelijk gemaakt heb waarom ik spuug up dat soort organisaties.
yours truely, Leonardo.
p.s. ik ken inderdaad niet alle ins en outs van de tuftufclub, maar voor wat ik gezien heb, heb ik genoeg gezien. als er dingen zijn die ik toch echt zou moeten weten, ben ik een en al oog.
p.p.s. En wat mijn username je allemaal vertelt. geen idee...
Je houdt een krant toch ook niet verantwoordelijk voor de gruweldaden die zij op foto's hebben vastgelegd en gepubliceren? Natuurlijk niet. Net zoals er politiek geen draagkracht is belastingen af te schaffen. Het geld moet toch ergens vandaan komen. En wat is er nou makkelijker dan een recht stuk snelweg vinden waarvan je uit de statistieken kunt halen hoeveel een dagje bermbezoek gaat opleveren?
En dan een stukje persoonlijke frustratie:
Tweemaal meegemaakt dat bij een aanrijding (buiten mijn schuld) politie gebeld is. Na meer dan een uur kwamen ze pas opdagen! En dat is weliswaar incidenteel, maar we weten allemaal dat het dienen van de burger tegenwoordig een lage prioriteit heeft.
Sta ik door omstandigheden een keer 25 minuten langer op een parkeerplaats, waar ik gewoon voor 5 uur heb betaald, dan is oom agent er ineens als de kippen bij en dok ik weer het volle pond. Had dus net zo goed niet kunnen betalen, want nu ben ik dus naast de boete ook nog ongeveer €6 parkeergeld kwijt.
Waarom kan dit slechts één richting op werken? Er zijn zat situaties waarbij het stukje asfalt in de file niet geschikt is voor hogere snelheden, maar daarbuiten wel. Het eigen inzicht wat van ons verlangt wordt wanneer de verkeersveiligheid in het geding is, wordt dan ineens heftig aangepakt.
Dat justitie de wet handhaafd vind ik op zichzelf prima, maar wat mij en velen met mij tegen de borst stuit is dat het flitsbeleid is ingegeven door winstbejag. Men heeft zelfs quota's voor het aantal bonnen dat moet worden gescoord. Dit is een verkapte vorm van belastingheffing. Erg asociaal beleid dus.
Uiteraard ben ik tegen vandalisme. Hoewel ik meer moeite heb met het zoveelste vernielde bushokje waar justitie helaas te weinig tijd voor heeft. Die vorm van vandalisme mag het bedrijfsleven lekker bestrijden foto
De TT-C is geen organisatie die het ombuigen, verbranden en/of onklaar maken van flitspalen aanmoedigd... De foto's van dat soort praktijken worden puur en alleen gepost om aan te geven hoe nederland over het falende flitsbeleid denkt. Je vergeet hier de belangrijkste reden... INKOMSTEN, justitie voert het aantal controle's expres op om meer inkomsten te vergaren. Tuurlijk heeft het ook met veiligheid te maken echter is het in praktijk 8 van de 10 keer niet het geval. (flitsen op plaatsen waar de veiligheid zeer goed is).
Vergeet ook niet dat elk politiecorps aan het begin van het jaar een nummertje krijgt met het aantal boetes dat ze MOETEN uitdelen van het O.M. Dit houd dus in dat ze gaan zoeken naar overtredingen om maar geld uit de burger te persen. Wat je misschien is ontgaan is dat er nu al aangegeven is dat er dit jaar NOG meer boetes uitgedeeld moeten worden om het begrotingsgat te vullen... Wie zijn de klos? juist de mensen die vaak in de auto zitten... Helemaal met je eens. Spugen mag van mij, doe het wel met kennis van zaken. Er bestaat overduidelijk een verkeerd beeld van de TT-C. Ja, wij zijn hardrijders... maar laat mij uit ervaring spreken... Een echte TT-Cer is iemand die hardrijd wanneer dit kan en veilig is. Dus NIET binnen bebouwde kommen, drukte, spits, wegwerkzaamheden en noem al dat soort dingen maar op. Verdiep je in de gedachte dat op de TT-C mensen komen die jaarlijks zo'n 40.000 tot 80.000km rijden... Mensen met zoveel rijuren en kilometers lopen dus ook meer kans geflitst te worden dan de mensen die af en toe eens autorijden. Om dan "genaaid" te worden met een kleine snelheidsovertreding is zoals je je misschien kan bedenken erg lullig. Je username komt ietwat kinderachtig over...
Verder ben ik van mening dat als je extreem te hard rijd, als dat niet verantwoord is je inderdaad een potieëntele moordenaar bent! (en met niet verantwoord bedoel ik dus in een woonwijk, 120 rijden ofso foto )
Verder heb ik al behoorlijk wat jaren me rijbewijs en ben ik wel bekend met de TTC foto
Flitspalen slopen is niet oke, maar het geeft wel een duidelijk punt aan... een flitsbeleid dat geen stand heeft...
Begrijp me niet verkeerd, in al die jaren dat ik me rijbewijs heb, had ik voor al die bekeuringen een mooie middenklasser kunnen kopen, waar ik me enkel druk over maak, is dat alles maar gesloopt word tegenwoordig, ik baal er ook van als ik weer zo´n mooie envelop binnenkrijg van het CJIB maar dan weet ik, oke het is me eigen schuld, ik nam het risico en ben gepakt,
En over het flitsbeleid, ik ben het met je eens, dat het veelal enkel gaat om geld binnenhalen, maar die palen/ mobiele controles staan wel altijd op plekken waar hardrijden negatieve gevolgen kan hebben, dus m.i. niet verkeerd...
Het heeft er allemaal mee te maken dat men tegenwoordig geen verantwoordelijkheden meer kent, en denkt dat alles maar mag en kan foto
Ik weet dat ik me nu niet populair maak, maar ik ben waarschijnlijk nog één van de weinigen die respect heeft voor de politie foto
En niet zoals je soms op die tv programma´s ziet, wat er allemaal wel niet gezegt word....
Maar genoeg moraal voor vanacht foto
*pumadriver
Al dat gelul, ja ik kende een halve kip met paardekop die is doodgereden door een of andere harry, boeien! Het gaat er gewoon om dat wij de nederlandse burgers worden uitgemolken door de Nederlandse Overheid en de tuf tuf club doet tenminste wat terug. Flitspalen mollen, wat is er nog mooier?! En al die bullshit ja dat komt toch terug op de belastingbetaler?? Hoeveel kost een paaltje nou, en hoeveel boete denk je wel niet dat ie binnen brengt..Misschien gaan ze dan wel andere belastingen verhogen, maar het is belangrijk dat men een signaal afgeeft dat we dit niet pikken..
En kom alsjeblieft ook niet aan van "ja ik weet niet hoe hard jij in je auto rijd" want ik heb een scooter, wheheh dus ik heb eigenlijk geen last van palen. Ik laat ze lekker flitsen en mijn plaatje is toch te klein om te worden geflitst.. foto
Maar goed, mocht ik dit jaar ff mn rijbewijs gaan halen ben ik alsnog tegen die hoerenpalen. (alhoewel het wel een kick is als ik ze laat flitsen als ik er met 103 langsrij... foto )
Jij bent dus van mening dat jij zelf mag bepalen in hoeverre een overschrijding van de snelheidslimiet geoorloofd is. Ik prijs me gelukkig met het feit dat de overheid dat voor je doet: elke overschrijding (na correcties) van de snelheidslimiet dient bestraft te worden. Dus, 80km/h te hard wordt beboet, maar ook 5km/h te hard wordt beboet. Iedereen dient kennis te hebben van deze snelheidslimieten, en behoort daar dan ook uitstekend rekening mee te kunnen houden, anders kun je wat mij betreft je rijbewijs inleveren. Er zijn wat mij betreft dan ook genoeg plausibele en legitieme redenen te verzinnen voor snelheidscontroles.
Ik heb nog zelf nooit een boete gehad voor te hard rijden of wat dan ook, maar ja.. ik ben dan ook geen frust die per se 3 minuten eerder op de plaats van bestemming moet zijn, en vervolgens gaat klagen als ie een boete heeft omdat ie 5km/h te hard heeft gereden.
En kom nou niet aanzetten met dat zielige infantiele geneuzel zoals "als je niet begrijpt wat de TTC inhoudt" etc. etc.
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Oja, een flitspaal kost meerdere 10.000en euries... Valt je tegen he! foto
De agent die mij gebied om te hard te rijden en me te laten flitsen, moet ik nog tegenkomen.
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Goed, we gaan allemaal volgens jouw "moraal-ridder" model rijden, iedereen in nederland dus niet harder dan de max toegestane snelheid! ook snachts niet!...
Wat denk wat de gevolgen van jouw gedachtes zijn? Minder brandstof verkoop, geen flitsinkomsten, minder slijtage aan auto's wat indirect inhoud dat er minder auto's en onderdelen verkocht gaan worden, Banden slijten minder snel etc. etc. etc en zo kan ik nog wel even doorgaan... Dit zou best eens tot een nog diepere economische crash uitmonden, ALS we volgens jouw gedachtes gaan handelen.... Daar heeft het niet mee te maken knul... Stel je nou eens voor als er 500.000 mensen 10 of 5 minuten later op hun werk aankomen... Dat heeft economische gevolgen.
Hoofdoorzaak nummer 1 van meer verkeersdoden is geen voertuigbeheersing tijdens het te hard rijden. Mensen die dus hardrijden wanneer het NIET kan... Jouw beeld van elke TTC'er is een asociaal figuur die constant z'n gaspedaal heeft ingedrukt... Wrong. Ook voor jouw, je weet het gewoon echt niet... Dus ik stel voor dat je zo veel als mogelijk rechts blijft rijden. Hoi! foto
(En nee, ik ben geen echte Zweed, heb er alleen gewoond.)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Het ergste van snelheidscontrolles vind ik dat ze het enkel doen om VEEL geld binnen te harken. Als ze het niet om het geld zouden doen, dan plaatsten ze de camera's wel op plaatsen waar het gevaarlijk is om hard te rijden, bij scholen, wegen met veel ongelukken enz. Bijvoorbeeld 150 op de snelweg is lang zo gevaarlijk niet als 100 op een autoweg zonder gescheiden rijbanen.
Maareh....ik ga pitten...ben echt te moe gewoon en moet morgen ff nieuwe lenzen halen om 10:15 foto goedenacht iedereen
Minder brandstof verkoop -> dalende prijzen voor de consument + langere tijd dat we met fossiele brandstoffen rond kunnen komen.
Minder flitsinkomsten -> consument houdt dus meer geld over.
Minder slijtage aan auto's -> consument houdt meer geld over.
Banden slijten minder snel -> consument houdt meer geld over.
Zoals jij redeneert kan ik ook zeggen: we moeten allemaal met onze kont over de straat gaan schrapen, zodat onze broeken eerder slijten. Dan blijft de kledingverkoop op pijl! Fluctuaties in snelheden zorgen voor ongelijkmatige doorstroming, en heeft weer verkeersopstoppingen tot gevolg, waardoor mensen te laat komen.
Of je vertrekt 5 tot 10 minuten eerder van huis... maarja, dat is teveel gevraagd denk ik. Mijn beeld van een TTC'er is een klein kind wat zit te blèren omdat ie hard wil rijden, maar niet hard mag rijden, en op z'n bureaustoel staat te dansen als ie een foto ziet van een afgefikte flitspaal.
En ook nu weer: dat hardrijden niet doodsoorzaak nr 1 is, betekent voor mij absoluut niet dat hardrijden dan maar getolereerd moet worden! Het is en blijft een overtreding van de wet! Ik rijd alleen rechts als ik niet inhaal. foto
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
Minder CJIB enveloppen - Consument houd geld over - Nope, als het CJIB niet meer scoort moet de regering het ergens anders vandaan halen waardoor je alsnog beroofd wordt...
En dat geld ook voor al je andere argumenten... KORT DOOR DE BOCHT... Neem het duitse model, linkerbaan voor de mensen die hard willen rijden. Rechterbaan voor de mensen die minder hard willen rijden. En als die mensen van de rechterbaan willen inhalen wordt er vol het gas in geduwd om er voorbij te komen en het achteropkomend verkeer zo min als mogelijk in de weg te zitten.
Verkeersopstoppingen worden veroorzaakt door mensen die met 101km/h een vrachtwagen inhalen die 100km/h rijdt... Geen verkeersinzicht dus...
Als ik van Klant A naar Klant B ga dan kan ik niet tegen Klant A zeggen dat ik 10 minuten eerder van de bespreking weg moet omdat ik dan misschien te laat ben bij Klant B... Duidelijk genoeg? Je gaf aan dat ik niet met dingen moet komen als geen kennis van TTC. Nou je maakt het toch echt waar... je hebt het niet, en als m'n mede TTC'ers dit zouden lezen pissen ze in hun broek van het lachen. Kinklare onzin en getuige van geen respect, als je geen respect heb voor een ander post dan ook niet meer.
Hardrijden moet inderdaad niet getolereerd worden, het moet gedoogd worden op bepaalde tijdstippen en plekken. Godzijdank, geen linksplakker.
Conclusie: jij vindt het belangrijker om je aan de wet te houden dan aan de je gezond verstand en de veiligheid?
Buiten dat ik er van baal dat ik veel in de auto zit baal ik ook van het gepest vanuit de overheid.
Waarom is de A27 beneden Utrecht bijvoorbeeld ook ´s-avonds 100 km/uur. Waarom gooien ze juist op dat baanvak ´s-avonds de linker baan dicht en staan er over een afstand van 10 kilometer maar liefst 5 flitspalen en 4 filmcamera´s. Heeft dit iets te maken met de verkeersveiligheid op dit prachtig stuk rechtuitlopend wegdek? Laat me niet lachen.
Hetzelfde geldt uiteraard voor de A9 waar je veel automobilisten om de 2km vol in de ankers ziet gaan om 100 meter verder weer op te trekken.
Ik baal van de uren die ik in de auto zit.
Ik baal dat deze uren voor eigen rekening zijn. (En nee ik kies niet waar ik werk)
Ik baal van de boetes die je privé betaald
Ik baal van het weghalen van parkeerplekken en het mondjes maat terugplaatsen van betaalparkeerplekken.
Ik baal van het alternatief. Waarbij je als vee in een wagon gepropt wordt.
Bedankt TT-C voor de moeite. Maar enig effect heeft het niet gehad.
Ze draaien continue alles om en vinden maar dat iedereen het eens moet zijn met HUN regeltjes. Komt iemand met goede argumenten aan, janken ze meteen "je snapt niet waar we het over hebben". Als er een wereldkampioenschap zwetsen bestond konden ze zo voor de hoofdprijs mee doen foto
Hou je aan de regels. Moet de rest van nederland ook. En verzin eens goede argumenten, want wat ik hier lees is om te janken zo kinderachtig. Als je niet eens bent met de regels moet je protesteren, als je dan alleen in den Haag staat weet je dat je gefaald hebt. En dan moet je niet mensen gaan afzeiken die zich wel aan de wet willen houden. Jullie willen respect, begin dan maar eens om dat ook te laten zien dat jullie dat ook kunnen.
Ow ja, en bedankt dat de peuken weer zoveel duurder zijn geworden omdat die afgefikte palen weer betaald moeten worden. foto
Get a life foto
ps: moraalridders leven langer foto
*post dit ook op TTF Forum .. *
http://www.flitsservice.nl/ foto
Je reactie geeft je nivo al aan foto
:huilie
Als die Jacobs z'n tijd had doorgebracht op 't circuit ipv een website te maken, had hij hard kunnen rijden en was 't voor ons een stukje veiliger geweest op de weg. Racen doe je maar op zandvoort, niet op de openbare weg
"moraalridders leven langer" is natuurlijk bullshit, om redenen die ik al eerder heb aangegeven hier.
Om je vast voor te zijn:
Ja ik krijg ook wel eens bekeuring voor iets te hard rijden. Ja ik rijd dus ook wel eens te hard. Maar ik zeik er niet over omdat ik weet dat ik dat bewust gedaan heb. Domme pech, had ik me maar aan de snelheid moeten houden.
Houdoe en bedankt! fotofoto
Ik vind dat je als automobilist zelf verantwoordelijk bent voor je weggedrag en niet verplicht hoort te zijn constant naar je teller te kijken. Ik heb gezien wat voor gevaarlijke situaties die flitspalen opleveren en heb al 2x een bijna-ongeluk meegemaakt, en dat alleen maar door de geldzucht van de overheid.
Nouja als jij dat goedkeurt moet je dat zelf weten, maar dan moet je niet zeuren als er wordt ingebroken en ondertussen is er geen politie om in te grijpen omdat alle capaciteit op het verkeer is gezet..
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
Overdrijf toch niet zo man. foto
Als je het met de regels niet eens bent moet je tegen de regels gaan protesteren en ze niet overtreden. Ik ben het niet eens met accijnsverhoging op peuken, dan geeft mij nog niet het recht om ze dan maar te gaan jatten. Blijkbaar hebben de flitser wel nut, want anders zouden er geen bekeuringen uitgedeeld hoeven te worden foto
Typisch staatltje van TTC omdraai techniek. Wat een gezever zeg foto
NIEMAND verplicht jou om te hard te rijden, dus doe dat ook niet zo overkomen. Als je je gewoon aan de snelheid houdt hoef je niet panisch op je teller te letten of in de berm te loeren of je niet gepakt wordt.
En twee keer bijna ongeluk meegemaakt? Goh wat lullig, dat was niet gebeurd als iedereen zich aan de snelheid houdt.
Met andere woorden:
Omdat jullie gastjes zo nodig moeten jakkeren, brengen jullie anderen in gevaar met jullie idioot remgedrag. foto
Laten die volledig kansloze loosers achter die site zich maar eens nuttig gaan maken of zo.
Tuurlijk is het domme pech als je een bon krijgt. Maar daarom is het nog wel zo dat onze graai-politie/overheid de flitskasten plaatst op plaatsen die het meeste oplevert en niet waar het de veiligheid te goede komt.
Het is niet zwart wit, natuurlijk neemt het risico op fouten toe als je harder rijdt, maar de grens die de overheid heeft getrokken is ook maar arbitrair. Omwille van de eenvoud heeft de overheid een simpel systeem verzonnen. Er is altijd een risico dat er iets gebeurd, je kan ook met 30km/h iemand doodrijden, terwijl je je wel keurig aan de wet houdt.
Dus ik rijd te hard als ik vind dat het geoorloofd is, anders niet!
Hardrijden is slecht, maar de tuf tuf club heeft wel gelijk. De overheid graait te veel. Ze zoeken overtredingen.
Nog zoiets, bij ons in de buurt was er weg waar je sinds jaar en dag al 80 mocht rijden. Op eens uit het niets maakten ze er een 30 weg van en hoppa 2 lullo's achter een heuveltje met een flitscamera.
2 weken later hebben ze er weer een 70 weg van gemaakt. Het politiecorps zat nog niet aan hun quotum van verkeersboetes dat jaar.
DAT is waar de tuftufclub tegen is, zulk soort genaai. En daarom is het goed dat ze bestaan/bestonden
Ow en neem van mij aan dat ik ook van mening ben dat max snelheid snachts wel wat omhoog kan en dat het soms irritant lage max snelheid is op sommige plaatsen.
Kwam vorige week terug van paar dagen naar Polen. Even lekker doorrijden in Duitsland uiteraard. Dan merk je het verschil met Nederland en Nederlanders. In Duitsland zijn de zes baans wegen gebouwd op hogere snelheden en de Duitsers rijden heel anders. Ze anticiperen aanzienlijk beter, beginnen eerder met inhalen en houden rekening met snel verkeer.
Als ze in Nederland de snelheid op de snelweg vrij zouden geven wil ik dat graag weten, wordt ik handelaar in lijkkisten...... Niet voor de meeste rijders, maar wel voor de mensen die het niet aan hebben zien komen.
Als iemand (bijv. hoger op de hierarchische ladder) jou zegt iets te doen, vraag jij je dan wel eens af "waarom", of doe je zonder na te denken wat je gevraagd wordt? Wie heeft het over vrijgeven van de snelheid, ik niet.
het is weer enorm typisch dat jullie mening over dit nieuws gestaafd is op de kortzichtigheid waaraan Nederland naar de klote gaat. Het lijkt wel alsof jullie allemaal netjes "ja en amen" zeggen op elke beslissing die de kabinetten de afgelopen jaren hebben genomen en de pietluttigheid die in de Tweede Kamer wordt besproken.
Er is een verschil tussen hard rijden en hard rijden. Tuurlijk hebben jullie wel gelijk als er in Nederland mensen veels te hard rijden en daarmee (dodelijke) ongelukken veroorzaken, dat die mensen flink moeten worden aangepakt en het rijbewijs dan maar moeten stoppen op een plek waar de zon nooit schijnt. Maar, en nu spreek ik op eigen titel als TTC-lid, verantwoord harder rijden dan de maximum-snelheid blijkt in Nederland ook onmogelijk en daar verzetten we ons tegen.
Na meerdere voertuigbeheersingscursussen (3x woordwaarde in Scrabble), verbaas ik me dagelijks over de onverantwoorde capriolen die de gemiddelde Nederlander uithaalt met zijn/haar voertuig, of dat nou een auto, fiets of iets anders is. Daardoor moet je als automobilist heeel erg oppassen en goed anticiperen op elke situatie. Maar als het dan een keertje heel stil is op de weg en je wil eventjes ietsjes sneller van A naar B, dan vindt Justitie dat je een crimineel bent en flink wat fanmail van het CJIB mag ontvangen.
Veel mensen vinden autorijden in het algemeen, een noodzakelijk kwaad. Met de beslissingen van de regering omtrent allerlei belastingen, de flitspalen en de vogelvrijheid van zwakkere weggebruikers (zoals al eerder genoemd: fietsers), is autorijden inderdaad een noodzakelijk kwaad er is er nooit een momentje waarop je eventjes kan genieten van de paardenkrachten die in je duurbetaalde auto zijn verwerkt. En dat is heel jammer, in een land waarin Dhr. Balkenende mat wat graag over normen en waarden praat, maar ondertussen degenen die de grootste melkkoe zijn voor de Staatskas niet in hun waarde laat!!!
[TTC]-HighwayDevil
PS: Wisten jullie dat als alle automobilisten een jaar lang alleen zich netjes aan de snelheid zouden houden (dus alcohol, verkeerd parkeren en dergelijke niet meegerekend), dat de Staatskas middels de normale inkomstenbelasting, per belastingbetaler, bijna €90.- minder binnenkrijgt?? En wie gaat dat gat weer opvullen?? Inderdaad; heel Nederland omdat teveel mensen "ja en amen" zeggen tegen de volgende bezuinigingsmaatregel of belastingverhoging!!!
Other best thing: from 0-60mph in less than 4 seconds!
Maar je mept de spijker op z'n kop als het gaat om de mentaliteit van hardrijders: "Wij bepalen de norm en de rest zijn sukkels"
Dan moet je niet zeuren als je soms post uit Leeuwarden krijgt waarin staat hoe de norm echt ligt.
Beter 3 kilo Cocaïne in de hand dan te hard rijden in Nederland foto
Als iedereen die zo kankert zich een tijdje aan de snelheidlimieten houdt, is dat veel effectiever dan iets als de tuftuf club.
Volgens mij is het verkeersbeleid van Nederland voornamelijk een aanklacht tegen zichzelf, en gaat zonder inspiratie maar des te meer hebzucht verder waar iedereen al drie eeuwen geleden ophield. foto
Er is ook al toegegeven door de overheid dat de bekeuringen worden gegeven voor het geld, er is zelfs bekend dat politie onder druk wordt gezet een minimum aantal bekeuringen binnen te halen, en provincies onder druk worden gezet meer flitspalen te plaatsen voor de inkomsten.
Toch blijf jij doorgaan met het goedpraten of ontkennen van dit soort praktijken.
Niet alleen is het hele beleid moreel verwerpelijk, het is ook onrechtmatig omdat de overheid zijn functie en verantwoordelijkheid misbruikt voor eigen gewin. Het recht op veiligheid wordt namelijk niet geschonden bij minimale snelheidsovertredingen. Wanneer jij ooit je rijbewijs hebt zal je realiseren dat het minimaal overtreden van de snelheid een simpel neven-effect is van het deelnemen aan het verkeer. De primaire aandacht bij het weggebruik is om in te spelen op de situatie, daarbij moet je -bijvoorbeeld- soms wat extra gas geven om een auto in te halen, of een mede weggebruiker de ruimte te geven. Tijdens dit soort manouvres is het niet mogelijk je ogen op de snelheidsmeter te houden en kun je iets over of onder de maximum snelheid komen. Dat is correct, jammer genoeg is zoiets niet 'gewoon', wanneer we het zouden hebben over bewust overtredingen van -bijvoorbeeld- 40km te hard heb je volledig gelijk. Het hele punt waar jij consequent aan voorbij gaat is dat het hier gaat om minimale overtredingen die alleen zijn te voorkomen door 1) als een slak te rijden (en daarmee irritatie en gevaarlijke inhaalacties te provoceren) of 2) om de 10 sec op de kilometerteller te kijken. Je begrijpt het wederom niet, door het flitsen van mensen die niet bewust een overtreding begaan creeer je een schrikeffect, je weet namelijk onderbewust dat je geflitst kan worden ook al rijd je voor je gevoel netjes de maximumsnelheid. Je kunt zelfs geflitst worden terwijl je je daadwerkelijk houd aan de maximumsnelheid aangezien uit onderzoek is gebleken dat veel apparatuur verkeerd staat afgesteld. Hierdoor zal praktisch elke automobilist een schrikreactie ervaren wanneer je een radar langs de kant ziet staan. Daarnaast wil men ook nog wel eens gebruik maken van een flitspaal die de automobilist van voren flitst. Iedereen weet hoe erg je verblind raakt wanneer iemand vlak voor je neus een foto met flits maakt, maar wanneer die flits ook nog eens 5x zo sterk is kun je je wel voorstellen wat voor gevaar dat oplevert. Hiermee laat de overheid opnieuw zien dat het beleid weinig met veiligheid te maken heeft. En opnieuw blijf je de fout maken, ik ga er ook niet meer op in, ik zou aanraden je rijbewijs te halen en een beetje verkeerservaring op te doen. Verdiep je ook eens in het nieuws om zo de motivatie achter de flitspalen te begrijpen, misschien dat je dan in staat bent een logisch verhaal te typen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
Het komt er in ieder geval hier op neer, dat als ík langs een flitpaal rijd, ik gewoon de wijzer van m'n teller ongever op de maximale snelheid houd. Ik word nooit geflitst.
Sterker nog, als jij beboet bent voor een snelheidsovertreding van 53 km/h was dat dus nádat de correctie is gedaan. Stel die correctie is 3%, dan zou je dus sowieso 54,5 km/h hebben gereden waarbij de teller op je meter nog eens een kilometertje of 3 erbij doet. Kortom, díe gaf dan bijna 58 km/h aan. Zoiets zie ik op m'n meter hoor foto
Kortom, we gaan niet de onschuldige uithangen als je beboet word voor een overtreding, je reed namelijk te hard dan. Overigens, wat betreft de 'massaliteit' waarmee meetapparatuur verkeerd afgesteld zou zijn: foto
En dan over die paar kilometer te hard. Ergens moet een grens zijn. Als jij het lullig vind dat je voor 53 KM/uur een bekeuring krijgt, moet je je niet focussen op die 50 KM/uur maar 45 KM/uur gaan rijden. Anders kun je toch bezig blijven. Dan zegt het ministerie. Ok: je mag 50 rijden, maar bij 55 wordt pas beboet en gaan alle TTC'ers ineens 55 rijden en beginnen ze te klagen dat ze een boete krijgen voor 56.
En tja. 120 KM/uur is nou eenmaal de maximum snelheid. Voor de een te langzaam voor de ander te snel.
En tuurlijk verdient het rijk geld aan de boetes, maar om te stellen dat ze het alleen daarvoor doen is gewoon keihard pre's zoeken voor de Tuf Tuf Club.
Alles leuk en aardig hierbij, ik ben in iedergeval van mening dat de tuf tuf club in de vorm van vrijheid van meningsuitting wel een mooi bestaansrecht had, maar dat behoorlijk wat niet door de beugel kan. Tegen het huidige beleid:ok, tegen flitspalen: ok, surveillerende agenten te kijk zetten:ok. Maar het verkondigen alsof vernieling een juist middel is om het beleid een halt toe te roepen vond ik veel te ver gaan. In iedergeval hebben ze daar enorm hun best op gedaan om die suggestie op te wekken dat het ok is om voor duizenden euro's schade te veroorzaken om maar de wet te kunnen overtreden.
Voorlopig ben ik persoonlijk tevreden met het huidige beleid. Ja, ik rij een auto, ja ik hou me aan de snelheidsregels en ga er soms perongeluk overheen. Boete? Eigenschuld dikkebult. Als ik hard wil rijden omdat ik daar zin in heb ga ik wel naar het circuit. Ik ken al een aantal slachtoffers van een hardrij ongelukken. Zowel van de kant van de veroorzaker (die zonodig te hard moest gaan rijden) als de personen die door zo'n idioot werden aangereden of gehindert. De weg is nmm geen speeltuin om de wet maar even te kunnen overtreden omdat je denkt dat het wel kan. Daar zet je teveel voor op het spel, en vaak meer van een ander dan van jezelf. Maar dat schijnt weinig hardrijders wat te kunnen schelen totdat ze zelf een ongeluk veroorzaken.
er zijn meer mensen die het niet eens zijn het huidige beleid dan dat er moraalridders zijn foto
en dan nog. ze kunnen flitsen wat ze willen maar ik blijf toch structureel 140km/h rijden (mits de situatie het toe laat). 90% ervan is buiten NL, gelukkig anders was mijn boeteverzameling nog groter.
We hebben nu eenmaal snelheidslimieten, en absoluut níet zonder rede. Kwestie van je eraan houden.
Ideetje, wie heeft er zin om een website te beginnen in het teken van hoe je het makkelijkst winkeldiefstal kunt plegen? Misschien een paar tips om de beveiliging te kraken, wat manieren om de alarmpoortjes onklaar te maken.
Zo'n paal kost een klein vermogen en dat moeten we met zijn allen ophoesten. Ik vind hier en daar de snelheidsbeperkingen ook onzinnig en bel ook wel eens 0800-8002 hierover. Ik ben het ook niet altijd eens met het controle-beleid: de snelweg is de veiligste weg om te rijden terwijl 30 km zones juist levensgevaarlijk zijn. Ga daar flitsen... Anarchistische acties zijn nooit de oplossing. Speel het politiek en tactisch, bespeel de media, probeer een groep achter je te krijgen. Maar roep nooit op tot anarchistische acties en verheerlijk deze acties ook niet zoals kakkahlak doet: je diskwalificeert je daarmee volkomen. foto
Ontopic: Ja idd ik ben het helemaal met je eens, kom maar met dat referendum! Dat hadden ze godver ook weleens mogen doen met die klote-euro. Denemarken kreeg tenminste wel een referendum... foto
logischerwijs kun je niet alles aan referenda overlaten omdat mensen inderdaad niet kundig genoeg zijn maar bij een onderwerp als dit dat een grote onvrede veroorzaakt onder de bevolking moeten bepaalde dingen toch bespreekbaar zijn. (zoals variabele limieten of max130/140 's nachts).
maar nee de regering houdt voet bij stuk en de vinger op de knip foto
nee poltergeist. en het betekent hellehoer hehe foto
Nou, het is ook van die film "serpent's lair" en daar wordt zo'n uitleg gegeven van zo'n duivels wijf die net zolang met haar mannelijke prooien naait totdat ze uitgeput zijn. Ze voed zich met mannelijk zaad..B-film maar op zich wel grappig..ohh jee dit was natuurlijk helemaal niet on-topic foto
@Wieisdiegast: Aanvankelijk dacht ik dat je pas 12 was <FF treiteren>: Ja zeker, hij bedoelt dit serieus: Timen werkt namelijk bij kwikfit. Daarnaast heeft hij nog een baantje of aandelen bij SHELL en maakt hij zijn kilometers in de wasstraat.</FF treiteren> Nederland is het land niet om het duitse systeem toe te passen (veel te krap). Overigens:daar waar hoge snelheden in Duitsland ook gevaarlijk zijn (plaatsen die altijd druk zijn, tweebaans-snelwegen en bij grote steden) zie je vaak snelheidsbeperkingen (vaak max 100 km per uur). Hebben we die weer: als jij een bon krijgt voor 53 km/u dan heb je waarschijnlijk 57 km/u gereden (correctie weet je wel). Als je werkelijk 53 km/u gereden zou hebben was die flitser al niet afgegaan en had je na correctie nog maar 49 km/u gereden; en daar had je op die plek geen boete voor ontvangen.
Bovendien als jij bang bent om te hard te rijden als je niet op de snelheids meter wilt kijken, dan rij je toch gewoon een paar km/u per uur langzamer zodat je met die paar uitschieters ook nog onder de norm cq binnen de marge blijft.
Tjee ik zou zo maar door kunnen gaan met knippen en plakken en reageren. Tis wel genoeg.
Het lijkt nu wel dat ik hier heel braaf probeer te zijn. In werkelijkheid: als ik in de auto stap verander ik (ook) in een sukkel die op jan en alleman scheldt (vooral de langzaamrijders) en graag wat harder dan toegestaan wil rijden (voelt gewoon lekkerder). Gelukkig heb ik nog maar 1 x een boete mogen ontvangen (in 5 jaar vrijwel per definitie 10 km/u te hard rijden). Eigen schuld; had ik kunnen weten. Als ik veel vaker boetes zou ontvangen zou ik wel mijn snelheid omlaag brengen (denk ik).
die <Q>quotes</Q> werken niet meer zo....
Van de gemeten (en geijkte) snelheid wordt nog wat afgehaald:
- Onder de 100kmh is dat 3kmh
- Boven de 100km is dat 3% van de gemeten snelheid met een minimum van 3kmh.
(achterlijke zin die laatste, is altijd minimaal 3, maar zo staat op de bekeuring)
Referendum slaat helemaal nergens op. Je kan referendum tegen een wet houden, niet tegen flitspalen foto
Ow ja, er riep iemand dat ik rijbewijs moest halen fotofotofotofoto
Heb ik al ruim 20 jaar en rij gemiddeld 50.000km per jaar foto Wel grappig dat ze zo zeiken over die bon van 53kmh. Grens is grens en als je 50 mag en pas bij 60 gaat bekeuren liggen ze daar weer over te zeiken foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken