Grote opluchting bij links

Politiek • Geschreven door ANP op 03-09-2010 @ 20:16
print 

Femke Halsema, fractieleider van GroenLinks, is opgelucht dat de formatiegesprekken tussen VVD, CDA en PVV vrijdag zijn gestrand. "Het is een grote opluchting dat er definitief geen rechts kabinet met gedoogsteun van de PVV komt", aldus Halsema.

Want, stelt ze: "Dit kabinet had de tegenstellingen in Nederland alleen maar verder vergroot, terwijl in de grootste economische crisis in 80 jaar samenwerking vereist is. Ook tussen links en rechts."

Halsema vindt nog steeds dat een paars-pluskabinet de "beste kans" is om Nederland erbovenop te helpen. In juli mislukten de gesprekken tussen VVD, PvdA, D66 en GroenLinks over deze coalitie nog. "GroenLinks is bereid om mee te werken aan een kabinet dat tegenstellingen in Nederland kan overbruggen en de hervormingen kan doorvoeren die het land nodig heeft." Net als Mark Rutte (VVD) vindt ook Halsema dat er vaart moet worden gemaakt, omdat de formatie al zo lang duurt.

SP: Een zegen voor het land
De SP is blij met het stranden van de kabinetsformatie. "Een zegen voor het land", aldus SP-leider Emile Roemer vrijdag. De formatie van een minderheidskabinet van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV is mislukt, zo werd vrijdag bekend. De SP laat weten graag rond de tafel te gaan zitten met de PvdA, CDA en GroenLinks.

"Een regering die discriminatie gedoogt en daarnaast een keiharde bezuinigingsagenda wilde doorvoeren, is ons gelukkig bespaard gebleven. Wat mij betreft heeft Rutte zijn kans nu gehad. Het is tijd om te kijken naar een coalitie zonder de VVD", aldus Roemer in een schriftelijke reactie.

PvdA: Met VVD handen ineenslaan
PvdA-leider Job Cohen is blij met het mislukken van de onderhandelingen tussen VVD, PVV en CDA over een rechts kabinet. Cohen zei vrijdag dat de VVD en PvdA als de twee grootste partijen nu moeten bekijken wat de mogelijkheden zijn voor een nieuw kabinet.

"Ik kan mij heel goed voorstellen dat VVD en PvdA de handen ineenslaan en bekijken wat de mogelijkheden zijn", aldus Cohen. De PvdA-leider erkende dat de verschillen tussen de programma's van de twee partijen groot zijn. Maar het gaat volgens hem wel om de twee grootste partijen in de Tweede Kamer sinds de verkiezingen van 9 juni. Sindsdien heeft de VVD 31 zetels en de PvdA dertig plekken in de Kamer.

D66: Nog steeds hoop op paars-plus
Ook D66-leider Alexander Pechtold hoopt nog steeds op een regering van VVD, PvdA, GroenLinks en zijn eigen partij. Hij vindt dat er een stabiel meerderheidskabinet moet komen en vindt het geen goed idee dat Rutte nu zelf een conceptakkoord gaat schrijven.

Pechtold heeft een Kamerdebat aangevraagd omdat hij uitleg wil over het mislukken van de coalitiebesprekingen. Hij vindt dat informateur Ivo Opstelten in de Tweede Kamer uitleg moeten geven over het onderhandelingsproces.


Femke Halsema (GroenLinks) opgelucht na mislukken formatie (Foto: ANP)

Bron: ANP


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden120
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

8129 views / 134 reacties
Reacties op dit bericht
100  van 134 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Goh, verrassend...
userIcon
Ze heeft er grijze haren van gekregen de afgelopen tijd.
goed nieuws voor de losers die van andermans geld moeten leven.
Zou raar zijn als Halsema en Roemer niet opgelucht waren he
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:17 schreef Marruk het volgende:
Roemer
Roemer is een prima lijsttrekker. Maar jij vindt van niet? Vertel?
userIcon
Goh, en zullen Pechtold en Thieme ook opgelucht zijn?
userIcon
zeg dan eens samen met Alexander tegen job dat ie eens normaal moet doen en moet erkennen dat er toch echt wel op zijn minst 18 miljard bezuinigd moet worden.
userIcon
Eindelijk is het CDA eens genaaid
userIcon
"Geen gezeik, iedereen rijk!"
userIcon
Halsema: Opgelucht

Nederland: Opgelicht
Gadverdamme Halsema
userIcon
Belgische toestanden.....
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:20 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
"Geen gezeik, iedereen rijk!"
Stem op de tegenpartij!
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:22 schreef SpiekerJozef het volgende:
Halsema: Opgelucht

Nederland: Opgelicht
Dan toch wel door wilder, immers wil hij niet meer verder "omdat hij het niet vertrouwd", wat gewoon onzin is , want rat verhagen had een akkoord er gewoon door gedrukt.
Ah, nu krijgt Links weer alle aandacht van de media zoals we gewend waren.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:25 schreef Viper86 het volgende:
Ah, nu krijgt Links weer alle aandacht van de media zoals we gewend waren.
Ja, want Wilders kreeg noooooit aandacht.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:25 schreef Viper86 het volgende:
Ah, nu krijgt Links weer alle aandacht van de media zoals we gewend waren.
Zijn tegenstanders weer die slechte verliezers zoals we gewend waren.
natuurlijk is roeptoeter Halsema hier blij mee.. Maar weinig kans dat er over links wel een werkend kabinet komt, dus dit wordt weer een nieuwe ronde stemmen..

nais !
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:18 schreef Mytho het volgende:
goed nieuws voor de losers die van andermans geld moeten leven.
Rechts -> Stelen van de armen
Links -> Uitkeringstrekkers

Het fok denken is ook hier weer aanwezig
Nee links was goed voor het land wil je zeggen... Dat is te zien
userIcon
Eigenlijk zouden ze niet opgelucht moeten zijn. We hebben nog steeds een demissionair kabinet, die als het NOG langer gaat duren nog meer schade gaat veroorzaken.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:27 schreef PhreakLemmon het volgende:
natuurlijk is roeptoeter Halsema hier blij mee.. Maar weinig kans dat er over links wel een werkend kabinet komt, dus dit wordt weer een nieuwe ronde stemmen..

nais !
Oh ja opnieuw stemmen hadden we ook nog niet hier gehad.

er komen geen nieuwe verkiezingen
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:24 schreef kevinp het volgende:
[..]

Dan toch wel door wilder, immers wil hij niet meer verder "omdat hij het niet vertrouwd", wat gewoon onzin is , want rat verhagen had een akkoord er gewoon door gedrukt.
Door het systeem waarin iedere mafkees van zijn eigen kansel mag prediken en in plaats van saamhorigheid, verdeeldheid mag kweken en dan vreemd opkijkt dat het niet werkt . . .
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:24 schreef kevinp het volgende:
[..]

Dan toch wel door wilder, immers wil hij niet meer verder "omdat hij het niet vertrouwd", wat gewoon onzin is , want rat verhagen had een akkoord er gewoon door gedrukt.
idd. Iedereen weet dat Het CDA minstens zo ondemocratisch is als de PVV
userIcon
'Links' heeft ook heel veel hulp gehad van binnenuit de CDA, dat is heel goed naar voren gekomen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:28 schreef ToySoldier1992 het volgende:
Nee links was goed voor het land wil je zeggen... Dat is te zien
Voorbeelden? Bronnen? Linkjes?
userIcon
Jammer, Nederland moet flink bezuinigen. Dat gaat nu dus niet gebeuren.

De beste coalitie die we nu nog kunnen krijgen is VVD-CDA-PvdA.
userIcon
Deze linkse man is niet opgelucht. Ik had ze liever aan de slag zien gaan. Dan kan de gemiddelde pvv stemmer tenminste zien dat ook Wilders het niet oplost, omdat er niets op te lossen valt. Hij heeft een sfeer in nederland gecreerd die niet aanwezig is namelijk.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:30 schreef rutger05 het volgende:
'Links' heeft ook heel veel hulp gehad van binnenuit de CDA, dat is heel goed naar voren gekomen.
Het is één groot complot van links. Zelf bij rechts zitten ze geïnfiltreerd

userIcon
Kek jurkje... uitverkoop ?
userIcon
PvdA wil nu wel weer met VVD onderhandelen?
Dat lukte vorige keer toch niet?
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:20 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
"Geen gezeik, iedereen rijk!"
"Samen voor ons eigen"
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:32 schreef Linksebomenknuffelaar het volgende:
[..]
De gemiddelde Geert stemmer zal dat niet zien want alles wat de Messias zegt is immers waar.
En dat geldt niet voor de gemiddelde SP/GL/PvdA of D66 stemmer? . Oh nee wacht die zijn intelligent. .
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:27 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Ja, want Wilders kreeg noooooit aandacht.
Dat dus. Wilders hoeft maar een scheet te laten of het komt al op het nieuws. ("Wilders gaat toch naar Ground Zero", "Wilders laat AOW-standpunt vallen", "Wilders wil kopvoddentax invoeren", "Wilders doet dit", "Wilders doet dat"). In de tijd dat er zoveel gedoe was rondom Fitna, had ik een abo op dagblad Trouw. Die kranten waren toen elke dag voor minstens 50% gevuld met nieuws over Fitna en G.W. Bij De Telegraaf ( ) zal dat percentage vast nog veel hoger gelegen hebben.
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:33 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]

Aangezien Links nog nooit effectief heeft geregeerd ja. Zeker gespijbeld tijdens geschiedenis?

In Nederland hebben we geen geschiedenis van echt linkse of echt rechtse kabinetten. Het is ofwel Centrumlinks, danwel Centrumrechts.

Rechts gaat niet lukken, links lijkt me ook echt ondoenlijk. Vandaar misschien ook dat Cohen de hand rijkt aan Rutte om er proberen samen uit te komen met hulp van enkele andere partijen.

En dat zal ook het beste zijn.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:33 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]

Aangezien Links nog nooit effectief heeft geregeerd ja. Zeker gespijbeld tijdens geschiedenis?
We hebben Den Uyl gehad. Een midden-links kabinet. Tevens op het afgelopen (ook een midden-links) kabinet na, het meest rampzalige kabinet ooit.

Het heeft meerdere kabinetten gekost om de zooi op te ruimen net zoals er nu meerdere kabinetten nodig zijn om de ellende van de PvdA op te ruimen.

Maar hee, zolang je maar kunt zeggen dat het socialisme nooit een kans heeft gemaakt, toch?
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:17 schreef Jigzoz het volgende:
Goh, verrassend...
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:28 schreef ToySoldier1992 het volgende:
Nee links was goed voor het land wil je zeggen... Dat is te zien
Nogal, zie begin 20e eeuw. Allemaal linkse sociale wetten die de maatschappij geholpen hebben welvarend te worden. Zonder die linkse inmenging waren we nu er net zo aan toe geweest als de VS. Nee bedankt.

Beste van beide werelden hebben we gewoon altijd nodig Pvda + VVD blijft het beste plan in dat opzicht, met wat D66 erbij natuurlijk (en vooruit, ook GL)
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:18 schreef Mytho het volgende:
goed nieuws voor de losers die van andermans geld moeten leven.
Ik verdien modaal, heb een HBO opleiding gedaan, maar werk in de zorg. Ik stem links omdat ik wél snap dat je niet gaat bezuinigen op zorg en onderwijs als dat al onder de maat is...
userIcon
"Een regering die discriminatie gedoogt"
Wie gedoogt wie Emile?
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:35 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]


En dat geldt niet voor de gemiddelde SP/GL/PvdA of D66 stemmer? . Oh nee wacht die zijn intelligent. .
Ik zie links niet ZO aanmechtig een leider volgen als sommige lieden hier Wilders
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:30 schreef revizo het volgende:
Hij heeft een sfeer in nederland gecreerd die niet aanwezig is namelijk.
Say what?
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:39 schreef monddood het volgende:
[..]

We hebben Den Uyl gehad. Een midden-links kabinet. Tevens op het afgelopen (ook een midden-links) kabinet na, het meest rampzalige kabinet ooit.

Het heeft meerdere kabinetten gekost om de zooi op te ruimen net zoals er nu meerdere kabinetten nodig zijn om de ellende van de PvdA op te ruimen.

Maar hee, zolang je maar kunt zeggen dat het socialisme nooit een kans heeft gemaakt, toch?
Het laatste kabinet kun je moeilijk links noemen. De PvdA is eerder een centrumpartij dan links en het hele beleid was voornamelijk gericht op de CDA-plannen. Logisch, want de PvdA levert vrijwel altijd al zijn principes in voor regeringsdeelname.

En de zooi die je bedoelt is zeker de zooi van Paars? Pak voor de grap eens de VVD-verkiezingsprogramma's erbij en zie wat er daarvan tijdens Paars 1 en 2 uitgevoerd is. Je komt een heel eind. De PvdA heeft heel weinig bijgedragen. Hoogstens een deel van het Poldermodel, maar dat was dan weer een behoorlijk positieve ontwikkeling.

Grappig trouwens dat een enorme meerderheid van de bevolking aan het eind van Paars 2 zei tevreden te zijn met het beleid van Paars (uit mijn hoofd een dikke 80%), maar zodra Fortuyn in beeld kwam was er ineens massale ontevredenheid. En jawel: links was de schuldige.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:27 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]

Ja, want Wilders kreeg noooooit aandacht.
Tuurlijk wel, maar die wordt altijd buitengesloten door Links (waar er meer partijen van zijn dan rechts) dus die heeft toch niets te zeggen aangezien er altijd een meerderheid tegen zal zijn in het kabinet.
het maakt niet uit wie er in de regering zit, elke regering waar dan ook is ondergeschikt aan hen die het meeste geld "beheren".
links rechts of midden, het draait allemaal om de "knaken", en zij beschikken over de meeste middelen delen nu eenmaal de lakens uit.
zo was het, zo is het en zo zal het altijd blijven...
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:32 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Kek jurkje... uitverkoop ?
Kringloopwinkel
userIcon
Nou GroenLinks zet hem op om de VVD te overtuigen juist te investeren in de ontwikkeling en kennis van duurzame energie. Ik hoop dat Nederland daar voorop bij zal lopen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het laatste kabinet kun je moeilijk links noemen. De PvdA is eerder een centrumpartij dan links en het hele beleid was voornamelijk gericht op de CDA-plannen. Logisch, want de PvdA levert vrijwel altijd al zijn principes in voor regeringsdeelname.

En de zooi die je bedoelt is zeker de zooi van Paars? Pak voor de grap eens de VVD-verkiezingsprogramma's erbij en zie wat er daarvan tijdens Paars 1 en 2 uitgevoerd is. Je komt een heel eind. De PvdA heeft heel weinig bijgedragen. Hoogstens een deel van het Poldermodel, maar dat was dan weer een behoorlijk positieve ontwikkeling.

Grappig trouwens dat een enorme meerderheid van de bevolking aan het eind van Paars 2 zei tevreden te zijn met het beleid van Paars (uit mijn hoofd een dikke 80%), maar zodra Fortuyn in beeld kwam was er ineens massale ontevredenheid. En jawel: links was de schuldige.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:42 schreef Oebelie het volgende:
[..]


Ik verdien modaal, heb een HBO opleiding gedaan, maar werk in de zorg. Ik stem links omdat ik wél snap dat je niet gaat bezuinigen op zorg en onderwijs als dat al onder de maat is...
Jij begrijpt dat goede zorg en goed onderwijs belangrijker is dan een belastingkorting van een paar procent.
Het is inderdaad een zegen, zoals de SP al zegt ja. Maar het zou ook een zegen zijn als links niet aan de macht komt in Nederland. Wat blijft er dan over? Eigenlijk niks. En dat is de bedoeling ook. Die verraders in Den Haag moeten vertrekken. Van Halsema tot en met Wilders. Geef Nederland terug aan de Nederlandse burger in plaats van een Zionist of een halve Communist.
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:28 schreef KlappernootatWork het volgende:
Eigenlijk zouden ze niet opgelucht moeten zijn. We hebben nog steeds een demissionair kabinet, die als het NOG langer gaat duren nog meer schade gaat veroorzaken.
Het bewijs hoe dom links alweer direct reageert......

Moeten die clowns nu Nederland gaan regeren ??
Eens kijken of we nu de 200.000 welgestelden halen in 2011 die Nederland voorgoed gaan verlaten.
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:30 schreef revizo het volgende:
Deze linkse man is niet opgelucht. Ik had ze liever aan de slag zien gaan. Dan kan de gemiddelde pvv stemmer tenminste zien dat ook Wilders het niet oplost, omdat er niets op te lossen valt. Hij heeft een sfeer in nederland gecreerd die niet aanwezig is namelijk.
Je zoveelste nachtmerrie, he ?
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 21:03 schreef terror-appie het volgende:
nouja zeg, wat jammer nou!
Jij keek uit naar een politiestaat?
Oh, en voor alle studenten en kanslozen <25 jaar; jullie zijn echt de sigaar. En dat maakt geen zak uit wie er gaat regeren.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:30 schreef revizo het volgende:
Deze linkse man is niet opgelucht. Ik had ze liever aan de slag zien gaan. Dan kan de gemiddelde pvv stemmer tenminste zien dat ook Wilders het niet oplost, omdat er niets op te lossen valt. Hij heeft een sfeer in nederland gecreerd die niet aanwezig is namelijk.
Ja met je kop diep in het zand, hoor je niets en zie je niets...

Wat is eigenlijk de reden dat er een "Wilders" is opgestaan dan..
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 21:05 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Oh, en voor alle studenten en kanslozen <25 jaar; jullie zijn echt de sigaar. En dat maakt geen zak uit wie er gaat regeren.
Nee, elke burger is de sigaar met al die verraders in Den Haag. Of het nou Wilders, Cohen, Halsema is... het maakt allemaal geen drol uit.
man ArchEnemy (Redactie Frontpage) 03-09-2010 @ 21:10 fotoboek homepage
userIcon
Provinciale statenverkiezingen..

Oh ja, die bepalen ook de zetelverdeling van de 1ste kamer. Wat hebben we ook alweer geleerd de afgelopen dagen?

Dat het grote, brede, landelijke middenkader van het CDA met de PVV in zee wilde gaan, maar dat Maxime die garantie niet wilde geven aan de PVV.

Zou het nou erg prematuur zijn om te denken dat een 'kleine minderheid van individuele eenlingen' dan maar liever op de PVV dan op het CDA stemt bij die komende verkiezingen? Zoals half zuid-Nederland gedaan heeft?

userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:18 schreef Mytho het volgende:
goed nieuws voor de losers die van andermans geld moeten leven.
Je bedoeld de rijkelui die op mijn kosten de hypotheekrente van hun villa's mogen aftrekken terwijl ik het moet doen met een simpel huurhuis? Of bedoel je de bankdirecteuren die vette bonussen krijgen uit overheidssteun die wederom mede is betaald met door mij opgebracht belastinggeld?
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:39 schreef monddood het volgende:
[..]

We hebben Den Uyl gehad. Een midden-links kabinet. Tevens op het afgelopen (ook een midden-links) kabinet na, het meest rampzalige kabinet ooit.
Het is niet het meest rampzalige kabinet ooit, dat waren respectievelijk die van Colijn en Balkenende I
Overigens; alsof het CDA nu met PvdA, GL/D66 en/of SP zou gaan regeren.

Probeer dan in ieder geval eens na te denken.
Peace in our time...
userIcon
Grote opluchting ook onder tuig van marokkaanse afkomst. Die zijn zeer in hun nopjes, kunnen uitkijken naar onverminderd vrouwen uitmaken voor hoeren omdat ze geen poetsdoek ophebben, lekker nog wat homo's uit wijken pesten, nog wat mentaal zwakke Nederlandse meisjes de prostitutie induwen, want de slimme meneren die van mening zijn dat 'een goed gesprek', 'vlinder danwel mekka reisjes' en natuurlijk 'buurtvaders' de oplossing zijn hebben weer even het prerogatief
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 21:38 schreef FiveseveN het volgende:
Peace in our time...
Hey Neville, jij hier ook?
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 21:16 schreef beantherio het volgende:
[..]

Je bedoeld de rijkelui die op mijn kosten de hypotheekrente van hun villa's mogen aftrekken terwijl ik het moet doen met een simpel huurhuis? Of bedoel je de bankdirecteuren die vette bonussen krijgen uit overheidssteun die wederom mede is betaald met door mij opgebracht belastinggeld?
ja de rijkelui die jouw uitkeringen, kinderbijslag, huursubsidies betalen.
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:29 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Door het systeem waarin iedere mafkees van zijn eigen kansel mag prediken en in plaats van saamhorigheid, verdeeldheid mag kweken en dan vreemd opkijkt dat het niet werkt . . .
Ach, tijdje geleden heeft Wilders zijn hele fractie uit de 2e kamer gehaald omdat de regering nogal samenhorig was.
Toen was het een godvergeten schande van een achterkamertjes kabinet.

Nu probeert hij hetzelfde te bereiken. Maar ik weet zeker dat jij een andere uitleg kan geven aan het eeuwige met twee maten meten.
userIcon
Wat een mooie foto van Mevr Halsema. Die ga ik printen en aan mijn verzamelmuur met plaatjes hangen. Echt een aanwinst voor de categorie Heldinnen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 21:16 schreef beantherio het volgende:
[..]

Je bedoeld de rijkelui die op mijn kosten de hypotheekrente van hun villa's mogen aftrekken terwijl ik het moet doen met een simpel huurhuis?
Jij denkt dat jij betaalt voor anderen hun hypotheek?

Ah, duidelijk, je bent een huurder. Maar hypotheek rente aftrek betekent dus dat je over de rente geen belasting hoeft te betalen.

Let op: geen belasting hoeft te betalen.

Ook wel: je krijgt dus een soort korting op je belasting.

U ziet? Jij betaalt helemaal nada-noppes-njet aan die rijke lijer z'n hypotheek.

Onthouden en voortaan niet meer met zulke onzin komen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 21:46 schreef LinkseVriend het volgende:
Echt een aanwinst voor de categorie Heldinnen.
Wat vond je van het stukje van haar dat moslima's die hoofddoek maar af moesten slingeren?
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 21:43 schreef Mytho het volgende:
[..]


ja de rijkelui die jouw uitkeringen, kinderbijslag, huursubsidies betalen.
Kinderbijslag krijgt iedereen, zelfs rijkelui. Verder heb ik geen uitkering of huursubsidie. Wel HRA.
Ik zou een kabinet met gedoogsteuin nooit goedkeuren, die lui moeten regeren of er niets mee te maken willen hebben.
Laten we maar eens kijken of het over links kan
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 21:46 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Jij denkt dat jij betaalt voor anderen hun hypotheek?

Ah, duidelijk, je bent een huurder. Maar hypotheek rente aftrek betekent dus dat je over de rente geen belasting hoeft te betalen.

Let op: geen belasting hoeft te betalen.

Ook wel: je krijgt dus een soort korting op je belasting.

U ziet? Jij betaalt helemaal nada-noppes-njet aan die rijke lijer z'n hypotheek.

Onthouden en voortaan niet meer met zulke onzin komen.
Maar aangezien hij over het gehele inkomen (wat al lager is) belasting betaalt en een ander daarvan wordt vrijgesteld (en dat zijn flinke sommen) blijft er iets oneerlijks in de vergelijking. Dus zoveel onzin is het niet.
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 21:46 schreef LinkseVriend het volgende:
Wat een mooie foto van Mevr Halsema. Die ga ik printen en aan mijn verzamelmuur met plaatjes hangen. Echt een aanwinst voor de categorie Heldinnen.
Waar je elke avond weer lekker op klaarspuit...
userIcon
Wanneer gaat Cohen nou eens naar links kijken? In hun programma waren ze mijlen naar links opgeschoven, maar in hun coalitiepartners lijkt hij steeds verder naar rechts te kijken.


die linkse rovers willen de top inkomen belastingen verhogen naar 60%

http://www.nrc.nl/binnenl(...)arief_van_60_procent
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 21:50 schreef henrystauf het volgende:
[..]


Maar aangezien hij over het gehele inkomen (wat al lager is) belasting betaalt en een ander daarvan wordt vrijgesteld (en dat zijn flinke sommen) blijft er iets oneerlijks in de vergelijking. Dus zoveel onzin is het niet.
Dan is het advies aan hem om ook een huis te kopen. Je betaald echt niet mee aan iemands hypotheek omdat jij het belasting voordeel dat er aan vast zit niet geniet.

En daar mag best wel een limiet op komen, dat is het niet. Maar het is echt verbazend hoe doeltreffend het jarenlange geroep 'de HRA kost ons zoveel!' is gebleken. Geopinieert dom roept het ondertussen klakkeloos na!
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 21:56 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Dan is het advies aan hem om ook een huis te kopen. Je betaald echt niet mee aan iemands hypotheek omdat jij het belasting voordeel dat er aan vast zit niet geniet.

En daar mag best wel een limiet op komen, dat is het niet. Maar het is echt verbazend hoe doeltreffend het jarenlange geroep 'de HRA kost ons zoveel!' is gebleken. Geopinieert dom roept het ondertussen klakkeloos na!
Want iedereen met elk inkomen kan een huis kopen? Niet waar ik woon in ieder geval.
Wat betreft je laatste alinea, daar ben ik het volledig mee eens.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 21:53 schreef Ugjerke het volgende:
Wanneer gaat Cohen nou eens naar links kijken? In hun programma waren ze mijlen naar links opgeschoven, maar in hun coalitiepartners lijkt hij steeds verder naar rechts te kijken.
Niets nieuws. PvdA is nep links. Regentenpartij die, als dat populair is op dat moment, linksig doet.
Met andere woorden hoogste inkomens ontvangen meeste hypotheekrente aftrek maar ze betalen wel 88% van wat het Rijk ontvangt aan inkomstenbelasting en loonbelasting.

http://www.zibb.nl/102693(...)naar-de-rijksten.htm
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 21:43 schreef Mytho het volgende:
[..]


ja de rijkelui die jouw uitkeringen, kinderbijslag, huursubsidies betalen.
Ik ontvang geen van die dingen.
userIcon
Femke Halsema...
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 22:00 schreef Reuzelbek het volgende:
[..]


Niets nieuws. PvdA is nep links. Regentenpartij die, als dat populair is op dat moment, linksig doet.
Cohen is ook nep links.

die gast woont jaren in een door de gemeente gesubsideerde grachtenwoning tussen de rijken voor zo'n 1000 euro per maand terwijl markt conform de huur rond de 5000 ligt.

waarom woont die gast niet bij zijn aanhang in Slotervaart ofzo.

http://www.geenstijl.nl/m(...)is_van_job_cohe.html
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 21:58 schreef henrystauf het volgende:
[..]


Want iedereen met elk inkomen kan een huis kopen? Niet waar ik woon in ieder geval.
Is dat ooit anders? Moet elke inkomenscatagorie zich een huis kunnen veroorloven?

Maar eens; de paradox, want daar was HRA ooit voor bedoeld. Toegankelijk maken. Maar het drijft de prijzen ook op. Geen gemakkelijke oplossing ben ik bang.

Niets doen had bij mij wel de voorkeur boven waar ik links van verdenk. Namelijk een onrealistisch laag plafond. Zoiets als 2 ton, daarboven geen aftrek. Alsof je daar in jouw buurt, die van mij trouwens ook überhaupt wat voor kan kopen.

quote:

Wat betreft je laatste alinea, daar ben ik het volledig mee eens.
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:30 schreef revizo het volgende:
Deze linkse man is niet opgelucht. Ik had ze liever aan de slag zien gaan. Dan kan de gemiddelde pvv stemmer tenminste zien dat ook Wilders het niet oplost, omdat er niets op te lossen valt. Hij heeft een sfeer in nederland gecreerd die niet aanwezig is namelijk.
Als er niets op te lossen valt, wat maakt het dan uit of Wilders wel of niet gedoogt, wel of niet in een kabinet zit etc, kortom welke combinatie er straks op het pluche komt?
Voor de rest snap ik wel waarom jij als linkse man niet opgelucht bent. Er is wat Wilders betreft geen fuck veranderd. Hij zal gewoon doorgaan met te zeggen wat ie vindt. Como siempre.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 21:46 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]


Jij denkt dat jij betaalt voor anderen hun hypotheek?

Ah, duidelijk, je bent een huurder. Maar hypotheek rente aftrek betekent dus dat je over de rente geen belasting hoeft te betalen.

Let op: geen belasting hoeft te betalen.

Ook wel: je krijgt dus een soort korting op je belasting.

U ziet? Jij betaalt helemaal nada-noppes-njet aan die rijke lijer z'n hypotheek.

Onthouden en voortaan niet meer met zulke onzin komen.
Oh ja, uiteraard is de HRA helemaal gratis. Altijd leuk dat LBO-niveau economisch denken.

Uiteraard kost HRA gewoon geld. Je verkrijgt een huis maar je betaald er niet de werkelijke waarde van omdat je geld terugkrijgt van de overheid. Zo'n voordeeltje wil ik ook wel met mijn huurhuis, maar dat kan ik vergeten. Ik verdien teveel voor huursubsidie maar te weinig om me een koopwoning te kunnen veroorloven. Kort samengevat: hogere inkomens ontvangen een voordeel dat niet toegankelijk is voor lagere inkomens.
userIcon
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 22:05 schreef beantherio het volgende:
[..]

Ik ontvang geen van die dingen.
Ja,d at zuigt hé, een gewone, je gedragende, niet super-rijke Nederlander zijn. Dan weten ze je te vinden hoor, bij links, mag je al hun mooie plannen betalen

Dan kan je of beter super-rijk zijn, maar dat is niet makkelijk, dat snap ik, of bijvoorbeeld zoiets als een vers aangekomen buitenlander zijn.

Dan krijg je gratis een huis, gratis een inboedel en om het af te maken zetten ze in de boeken van het arbeidsbureau 'zanger' achter je beroep, zodat er nooit een vacature langskomt en jij gewoon in stilte van je uitkering kunt genieten!
userIcon
CDA 0 ZETELS!!!

Laten we hopen!
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 @ 20:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het laatste kabinet kun je moeilijk links noemen. De PvdA is eerder een centrumpartij dan links en het hele beleid was voornamelijk gericht op de CDA-plannen. Logisch, want de PvdA levert vrijwel altijd al zijn principes in voor regeringsdeelname.

En de zooi die je bedoelt is zeker de zooi van Paars? Pak voor de grap eens de VVD-verkiezingsprogramma's erbij en zie wat er daarvan tijdens Paars 1 en 2 uitgevoerd is. Je komt een heel eind. De PvdA heeft heel weinig bijgedragen. Hoogstens een deel van het Poldermodel, maar dat was dan weer een behoorlijk positieve ontwikkeling.

Grappig trouwens dat een enorme meerderheid van de bevolking aan het eind van Paars 2 zei tevreden te zijn met het beleid van Paars (uit mijn hoofd een dikke 80%), maar zodra Fortuyn in beeld kwam was er ineens massale ontevredenheid. En jawel: links was de schuldige.
Uit je hoofd? Je bedoelt zeker uit je dikke duim
100  van 134 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden120
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden