AH kan superwinkels niet kwijt

Economie • Geschreven door DJMO (Monique) op 23-02-2009 @ 23:53
print 
De Albert Heijn kan haar grootse winkelsoort niet kwijt. De uitbreiding van de XL-winkels verloopt erg moeizaam volgens de winkelketen met achthonderd winkels in Nederland. Ze aast daarom nu op plekken zoals in of bij nieuwe voetbalstadions. Jan-Christiaan Hellendoorn, woordvoerder van de AH zegt: "Bij stadions is veel parkeergelegenheid én de stadions liggen dichtbij de stad."

Zo groot als de 'winkels' in Frankrijk, waar de zogenaamde hypermarchés ook kleding en elektronica verkopen, wil de Albert Heijn echter niet worden. Hellendoorn legt uit: "Daarvoor is Nederland te klein.” Hij gaat verder: “In 2002 hebben we de eerste XL geopend. Wij hebben toen aangekondigd, dat wij ruimte zagen voor vijftig van die vestigingen. Weliswaar hebben we eind 2006 een slag geslagen door het overnemen van 6 Konmar-vestigingen en vorig jaar van vier Schuitema-filialen, maar verder dan 31 stuks zijn we nog niet gekomen. Vanuit nieuwe vastgoedprojecten komt niet veel los, en met het realiseren van een XL-winkel in Heemskerk zijn we al zeven jaar bezig."

Er zijn inmiddels wel gesprekken gevoerd met meerdere projectontwikkelaars, voetbalclubs en gemeenten, maar er zijn nog geen harde afspraken gemaakt volgens de Albert Heijn. Mocht er een 'supervestiging' bij een stadion komen, dan zijn ze niet de eerste met dit concept. Concurrent Jumbo opende in 2006 al een winkel bij Euroborg, het stadion van FC Groningen.

Bron: AD


Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht38
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

21061 views / 88 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 88 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
? Ze kan haar winkels niet kwijt.. als in de uitverkoop doen.. maar dan anders.. uitbreiding.. :S
userIcon
Vooral het zelfscannen is ideaal!
userIcon
kan iemand het verschil tussen een gewone en een XL AH uitleggen?
userIcon
quote:
De Albert Heijn
Letten ze niet meer op de kleintjes?
userIcon
het is echt bizar om dit in andere landen te zien. in hongarije, spanje, frankrijk, duitsland etc, heb je gigantische winkels staan, waar je alles kan kopen, van sokken tot melk, van computers tot waterscooters. tijd dat het hier ook komt
userIcon
quote:
Ze aast daarom nu op plekken zoals in of bij nieuwe voetbalstadions. Jan-Christiaan Hellendoorn, woordvoerder van de AH zegt: "Bij stadions is veel parkeergelegenheid én de stadions liggen dichtbij de stad."
En zo komen ze dan van de voetbalplaatjes af.
userIcon
quote:
Op maandag 23 februari 2009 @ 23:55 schreef neegij het volgende:
? Ze kan haar winkels niet kwijt.. als in de uitverkoop doen.. maar dan anders.. uitbreiding.. :S
lees jij je reacties ooit wel eens terug?
Kopen, kopen, kopen! We zijn toch niet gek!?
userIcon
quote:
Op maandag 23 februari 2009 @ 23:57 schreef WAARHEID het volgende:
Belachelijk. De kleine groenteboer of slager wordt kapot gemaakt door deze voedselfabrieken. En hoe dien je zo'n mega zaak buiten het oude centrum te bereiken? Met de auto natuurlijk. AH maakt Nederland kapot.
Nee, het is juist ideaal dat ik niet meer vijf winkels af moet gaan om mijn boodschappen te halen. Alles in één, ideaal!
man Adagio (Redactie Frontpage) 23-02-2009 @ 23:59 fotoboek homepage
userIcon
Euroborg dus. Overigens zit er ook al een tijdje een Plus bij/onder het Polman Stadion van Heracles Almelo.
quote:
Op maandag 23 februari 2009 @ 23:57 schreef Niara het volgende:
kan iemand het verschil tussen een gewone en een XL AH uitleggen?
2 letters
quote:
Concurrent Jumbo opende in 2006 al een winkel bij Woudestein, het stadion van FC Groningen.
Toen ik bij de Jumbo werkte was het toch echt Jumbo Euroborg. Dat was eens maar nooit meer trouwens. Kutwerk
userIcon
quote:
Op maandag 23 februari 2009 @ 23:55 schreef Misan het volgende:
Vooral het zelfscannen is ideaal!
Moet het personeel zich daar zelf scannen?
man Super_Me (Moderator Frontpage) 24-02-2009 @ 00:03 fotoboek no homepage
userIcon
Een Xl op Woudestein?
Dan moet die winkel groter zijn dan het stadion, anders mag je het nooit een XL noemen. Zal dus wel Euroborg zijn.
En de Plus in het Polman mag je wel een XXS noemen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:03 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Moet het personeel zich daar zelf scannen?
Nee, je scant tijdens het boodschappen doen zelf je boodschappen en betaalt bij een betaalautomaat. Stukken sneller.
userIcon
quote:
Op maandag 23 februari 2009 @ 23:57 schreef Niara het volgende:
kan iemand het verschil tussen een gewone en een XL AH uitleggen?
Bij een XL heb je veel meer keuze qua producten, en er zit zeg maar een soort "blokker" deel in zoals ik het noem.
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:03 schreef WAARHEID het volgende:

[..]

Ideaal voor een zogenaamde 'gamer' misschien die zijn tijd natuurlijk hard nodig heeft om het volgende 'level'te halen-
gewone mensen met gezinnen zien liever een leefbare buurt met winkeltjes en sociale controle.
Dit is een ontwikkeling die we in Nederland moeten vermijden, ouderen en minima hebben niet de middelen zo'n mega winkel te bereiken en vallen dus buiten de boot- Ook omdat de buurtwinkeltjes kapot gaan. Een Eenheidsworst
Donder toch op het is gewoon fijn dat je minder tijd kwijt bent aan het boodschappen doen. Dit is gewoon marktwerking: als er geen vraag naar zou zijn dan zou het wel geflopt zijn. Kunnen ouderen en minima geen AH-supermarkten bereiken? Een XL zit ook gewoon in de steden zelf hoor
userIcon
De titel spreekt het artikel tegen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:04 schreef Misan het volgende:

[..]

Nee, je scant tijdens het boodschappen doen zelf je boodschappen en betaalt bij een betaalautomaat. Stukken sneller.
Je scant zelf met een zelfscanner en je betaalt automatisch bij een betaalautomaat. Het is waarlijk fantastisch wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is...
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:07 schreef Misan het volgende:

[..]

Donder toch op het is gewoon fijn dat je minder tijd kwijt bent aan het boodschappen doen. Dit is gewoon marktwerking: als er geen vraag naar zou zijn dan zou het wel geflopt zijn. Kunnen ouderen en minima geen AH-supermarkten bereiken? Een XL zit ook gewoon in de steden zelf hoor
De XL waar ik werk ligt net buiten de stad, naast een middelbare en een MBO school.

edit: met net buiten de stad bedoel ik het centrum, is een kilometer ofzo verderop.
userIcon
quote:
Op maandag 23 februari 2009 @ 23:57 schreef WAARHEID het volgende:
Belachelijk. De kleine groenteboer of slager wordt kapot gemaakt door deze voedselfabrieken. En hoe dien je zo'n mega zaak buiten het oude centrum te bereiken? Met de auto natuurlijk. AH maakt Nederland kapot.
Albert Heijn is nog een van de weinige supermarkten die normale kwaliteit aanbiedt voor een normaal budget. Er zijn al veel te veel winkels waar je ontzettend schraal eten kunt halen. Het moet maar zo goedkoop mogelijk, want ja, waarom zouden we kwaliteit produceren? Men vraagt troep, men krijgt troep. Kijk wat ze bij de Jumbo, de ALDI en de LIDL verkopen. Dat is met geen fatsoen lekker eten te noemen.

Eten moet een gerespecteerde bezigheid blijven, en niet gedegradeerd worden tot bijzaak . Dat mag dan ook best wel iets kosten.

Eten kopen is zo laagdrempelig, maar nee, men heeft het te druk met andere prioriteiten waar geld naartoe kan gaan om nog een beetje fatsoenlijk te eten. Hoe triest het ook klinkt: Het eerste waar mensen op bezuinigen is hun eet- en drinkpatroon. Niet op de grote uitgaven .

Dit alles gezien natuurlijk vanuit het Westerse kapitalisme. Een en ander gaat niet op voor landen waar ze het niet zo breed hebben.
Het kan helemaal geen kwaad om in plaats van als maar te willen groeien een poosje te stagneren en te focussen op verhoging van de kwaliteit, zeker nu met die kredietcrisis...
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:11 schreef LD50 het volgende:
[..]Kijk wat ze bij de Jumbo, de ALDI en de LIDL verkopen. Dat is met geen fatsoen lekker eten te noemen.
Herken de doorgewinterde kant-en-klaarmaaltijdeter!

quote:
Hoe triest het ook klinkt: Het eerste waar mensen op bezuinigen is hun eet- en drinkpatroon. Niet op de grote uitgaven .
Klopt niet helemaal. De supermarkten doen het vooralsnog juist prima gedurende de crisis. Mensen bezuinigen niet op de supermarkt, maar op de etentjes buiten de deur - wat de supermarkt dan weer in de kaart speelt.
quote:
Op maandag 23 februari 2009 @ 23:57 schreef WAARHEID het volgende:
Belachelijk. De kleine groenteboer of slager wordt kapot gemaakt door deze voedselfabrieken. En hoe dien je zo'n mega zaak buiten het oude centrum te bereiken? Met de auto natuurlijk. AH maakt Nederland kapot.
Diegenen die een beter product kunnen leveren tegen een mooie prijs kunnen het nog steeds redden, de rest die moet gewoon iets beters verzinnen om te doen. Veel van die kleintjes kunnen niet eens wat kwaliteit betreft mee komen.
userIcon
quote:
Op maandag 23 februari 2009 @ 23:57 schreef Niara het volgende:
kan iemand het verschil tussen een gewone en een XL AH uitleggen?
AH XL zijn extra grote winkels waardoor er ruimte is voor massale aanbiedingen en aanbiedingen in productsoorten die niet in een normale AH winkel te vinden zijn zoals kleding.

Dat is het verschil wat ik als consument merk, zullen er vast wel meer zijn.
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:03 schreef WAARHEID het volgende:

[..]

Ideaal voor een zogenaamde 'gamer' misschien die zijn tijd natuurlijk hard nodig heeft om het volgende 'level'te halen-
gewone mensen met gezinnen zien liever een leefbare buurt met winkeltjes en sociale controle.
Dit is een ontwikkeling die we in Nederland moeten vermijden, ouderen en minima hebben niet de middelen zo'n mega winkel te bereiken en vallen dus buiten de boot- Ook omdat de buurtwinkeltjes kapot gaan. Een Eenheidsworst
Onder welke steen heb jij gelegen?
Die eenheidsworst is er al jaren. Elk winkelcentrum van Nederland is een copy van het andere. Je mag blij zijn dat het adres en de plaatsnaam onderop het bonnetje staan.
Kleine buurtsupers die nog bestaat, teren in op hun verdiensten en hebben schijnbaar geen bestaansrecht meer. Alles heet tegenwoordig 'Megamarkt' en de cassiëre van kassa twaalf heeft die trut van kassa 18 achttien nog nooit ontmoet. De bedrijfleider is de vader van kassameisje twee, acht en tweeentwintig alleen hebben zij nog geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om hun donorvader te zoeken. De afdelingschef zit op arbeidstherapeutische basis, naakt te vissen in een Drents watertje omdat hij niet meer kan onthouden waar de magazijndeuren van de AH XL zitten. Het meisje van de kaas afdeling heeft gefaald bij de hersenscan en ontwikkeld nu langzaam gevoelens voor Groen gele Maaslander. De helft van het personeel meld zich morgen ziek omdat ze kou hebben gevat in Almere-city.


Wake up and smell the coffee . . .
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:03 schreef WAARHEID het volgende:
gewone mensen met gezinnen zien liever een leefbare buurt met winkeltjes en sociale controle.

ouderen en minima hebben niet de middelen zo'n mega winkel te bereiken en vallen dus buiten de boot- Ook omdat de buurtwinkeltjes kapot gaan. Een Eenheidsworst
Sociale controle is er al lang niet meer. Mensen doen de gordijnen dicht en gaan in de bijbel lezen, hun kind verkrachten of, in het geval van de niet-gereformeerden, tv kijken of computeren.

Minima zijn sowieso achterlijk als ze bij een AH gaan inkopen, die moeten beter naar de Aldi/Lidl gaan.
userIcon
De gemeente Groningen had Albert Heijn zelfs gevraagd of ze in de Euroborg wouden komen geloof ik. Aangezien AH zich liever op het centrum en de normale winkels dus wou focussen werd het uiteindelijk een Jumbo. Grappig dat ze nu wel dit soort plannen hebben.
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:23 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Onder welke steen heb jij gelegen?
Die eenheidsworst is er al jaren. Elk winkelcentrum van Nederland is een copy van het andere. Je mag blij zijn dat het adres en de plaatsnaam onderop het bonnetje staan.
Kleine buurtsupers die nog bestaat, teren in op hun verdiensten en hebben schijnbaar geen bestaansrecht meer. Alles heet tegenwoordig 'Megamarkt' en de cassiëre van kassa twaalf heeft die trut van kassa 18 achttien nog nooit ontmoet. De bedrijfleider is de vader van kassameisje twee, acht en tweeentwintig alleen hebben zij nog geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om hun donorvader te zoeken. De afdelingschef zit op arbeidstherapeutische basis, naakt te vissen in een Drents watertje omdat hij niet meer kan onthouden waar de magazijndeuren van de AH XL zitten. Het meisje van de kaas afdeling heeft gefaald bij de hersenscan en ontwikkeld nu langzaam gevoelens voor Groen gele Maaslander. De helft van het personeel meld zich morgen ziek omdat ze kou hebben gevat in Almere-city.


Wake up and smell the coffee . . .
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:04 schreef Misan het volgende:

[..]

Nee, je scant tijdens het boodschappen doen zelf je boodschappen en betaalt bij een betaalautomaat. Stukken sneller.
En geen moer aan. Geef mij maar een kassajuf, ik prefeer mens boven machine. En dan mag ze best eens op de zoveel keer een fout in mijn nadeel maken.
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:16 schreef dadoc het volgende:

[..]

Herken de doorgewinterde kant-en-klaarmaaltijdeter!
Niet alleen hoor! Ik maak bijvoorbeeld ook regelmatig heerlijke sushi, zalmovenschotels en verse pasta met verse saus en lekkere ingrediënten .
quote:
Klopt niet helemaal. De supermarkten doen het vooralsnog juist prima gedurende de crisis. Mensen bezuinigen niet op de supermarkt, maar op de etentjes buiten de deur - wat de supermarkt dan weer in de kaart speelt.
Ik doelde dan ook vooral op de producten die mensen sowieso bij de supermarkt halen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:03 schreef WAARHEID het volgende:

[..]

Ideaal voor een zogenaamde 'gamer' misschien die zijn tijd natuurlijk hard nodig heeft om het volgende 'level'te halen-
gewone mensen met gezinnen zien liever een leefbare buurt met winkeltjes en sociale controle.
Dit is een ontwikkeling die we in Nederland moeten vermijden, ouderen en minima hebben niet de middelen zo'n mega winkel te bereiken en vallen dus buiten de boot- Ook omdat de buurtwinkeltjes kapot gaan. Een Eenheidsworst
Je vergelijkt buurtwinkeltjes en megasupermarkten die buiten de wijken komen te liggen..

Beetje rare vergelijking.

Maar goed, dat niet tegen deze grote supermarkt keten op te concureren is is al zo een oud verhaal...

Er is vraag naar, en waar vraag naar is is een markt:

Een supermarkt.

Een winkel waar je alles kunt krijgen zonder dat je het hele dorp af moet lopen.

gemakzucht...

En dat ligt niet aan de supermarkt, maar aan de mensen zelf...
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:23 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Onder welke steen heb jij gelegen?
Die eenheidsworst is er al jaren. Elk winkelcentrum van Nederland is een copy van het andere. Je mag blij zijn dat het adres en de plaatsnaam onderop het bonnetje staan.
Kleine buurtsupers die nog bestaat, teren in op hun verdiensten en hebben schijnbaar geen bestaansrecht meer. Alles heet tegenwoordig 'Megamarkt' en de cassiëre van kassa twaalf heeft die trut van kassa 18 achttien nog nooit ontmoet. De bedrijfleider is de vader van kassameisje twee, acht en tweeentwintig alleen hebben zij nog geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om hun donorvader te zoeken. De afdelingschef zit op arbeidstherapeutische basis, naakt te vissen in een Drents watertje omdat hij niet meer kan onthouden waar de magazijndeuren van de AH XL zitten. Het meisje van de kaas afdeling heeft gefaald bij de hersenscan en ontwikkeld nu langzaam gevoelens voor Groen gele Maaslander. De helft van het personeel meld zich morgen ziek omdat ze kou hebben gevat in Almere-city.


Wake up and smell the coffee . . .
Des te meer reden om je ertegen te verzetten. Ook al is het nooit meer helemaal terug te draaien, je kunt in ieder geval je best doen om de buurtwinkels die er nog zijn geen poot uit te draaien.
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:04 schreef Misan het volgende:

[..]

Nee, je scant tijdens het boodschappen doen zelf je boodschappen en betaalt bij een betaalautomaat. Stukken sneller.
Inderdaad!

En het mooiste van het geheel is: je kan alles meteen inpakken tijdens het winkelen en hoeft nooit in de rij te staan (die wordt gegenereerd door de spullen op de lopende band te zetten, het afrekenen en het inpakken na het afrekeken)

Je neemt je krat mee, flikkerd die vol, betaalt en bent weg...

Niks geen moeilijkdoenerij!
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:27 schreef Lkw het volgende:

[..]

En geen moer aan. Geef mij maar een kassajuf, ik prefeer mens boven machine. En dan mag ze best eens op de zoveel keer een fout in mijn nadeel maken.
Ik ook, alleen tegenwoordig zeggen ze je nauwelijks meer gedag en zijn ze trager dan ooit. Nee, doe mij maar een machine die stukken sneller is en mij een fijne dag wenst.
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:30 schreef Lkw het volgende:

[..]

Des te meer reden om je ertegen te verzetten. Ook al is het nooit meer helemaal terug te draaien, je kunt in ieder geval je best doen om de buurtwinkels die er nog zijn geen poot uit te draaien.
Ach, verzetten? Ik doe er niet aan mee maar ontkennen kan je de situatie niet. Ik haal mijn spullen het liefst bij de kleine zelfstandige maar ook die mogelijkheid wordt steeds beperkter. Koop ook geen spullen via webshops omdat ik het hun gewoon niet gun. De luie donders.
In de plaatselijke C1000 kan ik op zaterdag een kanon afschieten en dan gaat er ongeveer een halve woonwijk dood. Maarja, je wordt gedwongen omdat er steeds minder buurtsupers zijn. Mag graag even ouwehoeren met de groenteboer die zich er nog voor schaamt om twee euro vijftig te vragen voor een éénhaps bloemkool.
Ik ben echter wel blij met de verruimde openings tijden van de supermarkt. Want nu kan ik boodschappen doen makkelijker inplannen.
Ben geen tegenstander van verandering maar hou ook wel een beetje van nostalgie.
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:30 schreef Lkw het volgende:

[..]

Des te meer reden om je ertegen te verzetten. Ook al is het nooit meer helemaal terug te draaien, je kunt in ieder geval je best doen om de buurtwinkels die er nog zijn geen poot uit te draaien.
verzetten tegen wat?

Merendeel doet boodschappen bij de AH omdat het makkelijk en snel is, en de producten zijn nog eens goed ook! (je kunt zeggen wat je zeggen wil!)

Denk niet dat iemand zich naast het onhandige ook nog eens bezig gaat houden met het kunstmatig levend houden van een uitstervende sector waar geen plaats meer voor is.

Dat is in het verleden leven..

Tijden veranderen, mensen ook, get over it!
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:03 schreef WAARHEID het volgende:

[..]

Ideaal voor een zogenaamde 'gamer' misschien die zijn tijd natuurlijk hard nodig heeft om het volgende 'level'te halen-
gewone mensen met gezinnen zien liever een leefbare buurt met winkeltjes en sociale controle.
Dit is een ontwikkeling die we in Nederland moeten vermijden, ouderen en minima hebben niet de middelen zo'n mega winkel te bereiken en vallen dus buiten de boot- Ook omdat de buurtwinkeltjes kapot gaan. Een Eenheidsworst
Ik heb eens uitgerekend dat elke supermarkt vervangen zou kunnen worden door zo'n 25 verschillende winkeltjes (van sigarenboer tot kaaswinkel).
Het enige wat er zou moeten gebeuren om dit rendabel te maken, is deze winkels in dezelfde straat te hebben... en het assortiment enorm uit te breiden van zo'n winkeltje, zodat mensen uit de hele regio er komen om de meer bijzonder (bijvoorbeeld) kazen te kopen.
Ja op dit punt ben ik het met je eens, al heb ik andere motieven.
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:35 schreef Misan het volgende:

[..]

Nee, doe mij maar een machine die stukken sneller is en mij een fijne dag wenst.
Heb jij ook een vibrator die vraagt of het lekker was?
Vroom & Dreesman heeft een supermarkt in het sousterrain gehad. Dat is na jaren wegens gebrek aan klandizie opgeheven. Maar dat is al weer een tijdje geleden, toen vrouwen nog huisvrouw mochten zijn.
quote:
Op maandag 23 februari 2009 @ 23:57 schreef WAARHEID het volgende:
Belachelijk. De kleine groenteboer of slager wordt kapot gemaakt door deze voedselfabrieken. En hoe dien je zo'n mega zaak buiten het oude centrum te bereiken? Met de auto natuurlijk. AH maakt Nederland kapot.
Vroeger moest ik met mijn auto langs 10 verschillende winkels in het centrum om mijn boodschappen te doen. Niet alleen erg gevaarlijk door de verkeersdrukte maar het vele noodzakelijk remmen en optrekken was ook nog eens erg slecht voor het milieu en de luchtkwaliteit in de binnenstad.

Tegenwoordig hoef ik alleen nog maar naar een XL te rijden buiten het centrum wat mij minder brandstof kost en dus beter voor het milieu is. En kost ook nog eens minder tijd en het is wel zo veilig. De binnenstad is in de stad waar ik woon tegenwoordig bijna helemaal autovrij waardoor je weer heerlijk kunt wandelen door de stad of lekker een terrasje kunt pakken zonder half dood te gaan door uitlaatgassen. En dat is natuurlijk ook weer goed voor het toerisme.

Nee, dankzij o.a de AH wordt het nog wel wat met Nederland. We zijn iniedergeval op de goede weg.
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:55 schreef Teslynd het volgende:
Vroom & Dreesman heeft een supermarkt in het sousterrain gehad. Dat is na jaren wegens gebrek aan klandizie opgeheven. Maar dat is al weer een tijdje geleden, toen vrouwen nog huisvrouw mochten zijn.
Toen schreef je koe nog met de lange oe.
man Peterselieman (Eindredactie Sport) 24-02-2009 @ 01:06 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:24 schreef 988012 het volgende:
De gemeente Groningen had Albert Heijn zelfs gevraagd of ze in de Euroborg wouden komen geloof ik. Aangezien AH zich liever op het centrum en de normale winkels dus wou focussen werd het uiteindelijk een Jumbo. Grappig dat ze nu wel dit soort plannen hebben.
AH was in Groningen al vrij dominant aanwezig met onder andere 4 full-size winkels in het centrum van de stad. Dus dat het een andere winkel is geworden bij de Euroborg verbaasde me dan ook niet.
userIcon
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 01:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

AH was in Groningen al vrij dominant aanwezig met onder andere 4 full-size winkels in het centrum van de stad. Dus dat het een andere winkel is geworden bij de Euroborg verbaasde me dan ook niet.
Haha, ja... er zitten er zelfs 2 op nog geen 150 meter van elkaar. Maar goed, de 4 centrum Ah's worden in het studentencircuit ook nog altijd gebruikt als geschikte locatie voor het vinden van een partner.
We gaan de Amerikaanse kant op met Malls en Wall Marts buiten de stad, en uitgestorven stadscentra omdat alle kleine winkeltjes zijn kapotgeconcurreerd...



En ja er zijn er velen die dwepen met AH, terwijl andere supers goedkoper zijn... kan mij nou schelen dat AH een mooiere winkel is... ik woon er niet...
userIcon
quote:
Op maandag 23 februari 2009 @ 23:57 schreef Posergoth6667 het volgende:
het is echt bizar om dit in andere landen te zien. in hongarije, spanje, frankrijk, duitsland etc, heb je gigantische winkels staan, waar je alles kan kopen, van sokken tot melk, van computers tot waterscooters. tijd dat het hier ook komt
no wat je zegt klopt niet, in France is er een wet die de grootte eenheidsworsten weigert zich te vestigen in het bv centrum maw ze kunnen zich alleen maar in de buiten wijken of industriegebied vestigen .....
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 @ 00:08 schreef bijdehansje het volgende:

[..]

Je scant zelf met een zelfscanner en je betaalt automatisch bij een betaalautomaat. Het is waarlijk fantastisch wat er tegenwoordig allemaal mogelijk is...
't duurt niet lang meer dan kun je je lul d'r ook in hangen..
quote:
Op maandag 23 februari 2009 @ 23:57 schreef Niara het volgende:
kan iemand het verschil tussen een gewone en een XL AH uitleggen?
Je kunt lopen door de gangpaden bij de XL? Zit nu in een stadje met een gewone en dat is fucking niet te doen als er meer dan 10 mensen inzitten!
50  van 88 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 DNB: Bankenbelasting zeer slecht38
» 25/05 Noodlijdende bejaarde kan beroep doen op bijstand48
» 25/05 EU klaagt Argentinië aan over handelsbeperkingen 13
» 25/05 'Staat moet hypotheken opkopen met pensioengeld'59


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden