'Bea is hoer-meisje' is Spunk-journaliste

Nederland • 01-08-2007 @ 10:13 •   dm Rob (R@b)
print 
MediaHet 17-jarige meisje, dat gisteren samen met een 32-jarige cameraman op de Dam in Amsterdam werd gearresteerd wegens het dragen van een voor de koningin beledigend T-shirt, is de journaliste/redactrice Denise Rebergen van internetmagazine Spunk. Naast het shirt met de tekst 'Beatrix is een hoer' had ze ook een shirt bij zich met daarop de tekst 'Alle moslims zijn geitenneukers'.

Volgens Spunk-hoofdredacteur Sanne Groot Koerkamp wilde Spunk ''gewoon'' een item maken over majesteitsschennis en vrijheid van meningsuiting. ''We vinden het belachelijk dat je blijkbaar bepaalde mensen wel zou mogen beledigen en anderen niet.'' Daarentegen zijn er andere, volgens haar veel ergere, beledigingen te bedenken die niet tot vervolging leiden. ''Hoog tijd dus om de discussie hierover eens flink aan te zwengelen.''

Aan voorbijgangers werd gevraagd welke shirt men aanstootgevender vond. Het Bea is een hoer-shirt of die met de moslims zijn geitenneukers-tekst.

Proces-verbaal
De Amsterdamse politie pakte Denise en haar filmende partner op door agenten in burger in te zetten. Ze werden daarna afgevoerd in een busje. Agenten op motoren verleenden assistentie. Tegen Rebergen en haar cameraman is proces-verbaal opgemaakt en de T-shirts zijn beslag genomen.

Volgens Spunk is ook anderhalf uur beeldmateriaal in beslag genomen en hebben de medewerkers 3 uur vast gezeten. Justitie zal op een later tijdstip beoordelen wat de sanctie is die er op de vermeende overtreding staat.

Later vandaag zal Denise op de website van Spunk verslag doen van haar bevindingen. Spunk heeft buiten de internetsite ook wekelijks een pagina in NRC Handelsblad, maar is redactioneel onafhankelijk.



Videobeelden staan op AT5
Mag je de koningin beledigen? Stem in de poll!
Let op: Strafbare uitingen zijn ook op FOK! niet toelaatbaar en kunnen resulteren in een ban.



36061 views / 212 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 212 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
Dat soort teksten vallen echt niet meer onder meningsuiting hoor meisje
userIcon
Arresteer mijn ook maar....
-edit:haha-
userIcon
Goh leuk. orgineel ook.
userIcon
Beetje rellen moet kunnen toch?
userIcon
zucht, ik vond het wel een goede actie opzich, de vraagstelling dan...
Ik vind dat je niemand moet beledigen, maar kunnen beledigen is iets anders.
Blijkbaar als het om het hoerenkoninghuis gaat mag je dat niet.
Terwijl het hoerenkoninghuis het hele volk beledigd.
Zoek een baan ofzo! Ga op vacantie! doe iets nutigs!
Als zij al gearresteerd word omdat zij haar een hoer noemt, waarom word ik dan weg gestuurd als ik aangifte ga doen tegen mensen die me in mekaar slaan, bedreigen en voor alles en nog wat uit maken

????
:


klopt helemaal nix van in dit land!!
Ik denk dat de heren politie spijt zullen krijgen van hun actie...
userIcon
Het moet dan toch ook zijn: 'Ik vind Beatrix een hoer."
userIcon
ach, als je hetzelfde zegt over de profeet, dan mag je gedood worden, er is dus duidelijk een verschil

Als ze had gezegd: ik vind bea een hoer, dan was het vrijheid van meningsuiting
Ik ben geen rechtsgeleerde maar is majesteitsschennis niet strafbaar volgens ons rechtssysteem?
Why can she get away with it then??
userIcon
Kunnen we gvd gewoon eens niet massaal een actualiteitje overnemen. En nee dan doel ik niet op de fok nieuwspost.
Een stakker gaat de koningin beledigen en gelijk zijn er weer idioten die dat gedrag gaan kopieren, kuddegedrag....
userIcon
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 @ 10:18 schreef regularjoe het volgende:
Ik ben geen rechtsgeleerde maar is majesteitsschennis niet strafbaar volgens ons rechtssysteem?
Why can she get away with it then??
Uuh JA!
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 @ 10:17 schreef Coromandel het volgende:
Het moet dan toch ook zijn: 'Ik vind Beatrix een hoer."
exact, dan zou het vrijheid van MENING-uiting zijn aangezien je het duidelijk als mening presenteert en niet als feit. Zelfs dan is het alsnog strafbaar denk ik omdat je zo anders onbestraft alles kan bleren onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Majesteitsschennis is nog steeds strafbaar!
Waar zit bea altijd??
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 @ 10:19 schreef Gewoonik het volgende:

[..]

Uuh JA!
Nou, dan is het duidelijk dat ze een strafbare feit is begaan en binnenkort waarschijnlijk hiervoor vervolgd zal worden.!
userIcon
'We vinden het belachelijk dat je blijkbaar bepaalde mensen wel zou mogen beledigen en anderen niet.''



aandachttrekkerij zeg.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 @ 10:20 schreef HerrBlitzwing het volgende:
Een punt hebben ze wel, als je een willekeurig iemand voor hoer uitmaakt, dan geeft daar niemand een bal om, bij de koningin is het majeteitsschennis. Of alle beledigingen strafbaar of geen, de koningin is toch niet verheven boven ons?
Eh. Jawel. En dat is nou eenmaal een onderdeel van de Nederlandse cultuur. Je weet wel, diezelfde cultuur waar we ons allemaal zo'n zorgen om maken, dat die zou verdwijnen?
userIcon
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 @ 10:15 schreef DeBastaard het volgende:
Dat soort teksten vallen echt niet meer onder meningsuiting hoor meisje
Onzin! iedereen moet kunnen zeggen wat hij wil!! Ik op censuur!
Kijk, als je niet inziet dat je met zulke teksten mensen kunt beledigen, dat ligt dan aan de beperkte mensenkennis die zo'n persoon heeft of de mate van "asocialiteit" van diegene.
Aan de andere kant, als mensen zich beledigd voelen moeten ze leren boven beledigingen te staan en niet proberen jou censuur op te leggen aan anderen. Als je echt overtuigd bent van je gelijk of jou opvattingen, moet je gewoon denken: "stakker, ik weet wel beter."
simpel
userIcon
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 @ 10:17 schreef onemangang het volgende:
Ik denk dat de heren politie spijt zullen krijgen van hun actie...
Hoezo hersenloze.
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 @ 10:16 schreef BaajGuardian het volgende:
Terwijl het hoerenkoninghuis het hele volk beledigt.
En wat is hier de achterliggende argumentatie achter? Ben wel benieuwd of je dit met feiten kunt onderbouwen!
userIcon
Heeeee dat wist ik niet, dat Bea een hoer was.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 @ 10:15 schreef KingKai het volgende:
Arresteer mijn ook maar....

-edit-
Ik heb je reactie even getipt bij de inlichtendienst. Ze zullen je wel vinden...

Beetje overdreven om met zo'n t-shirt te lopen om reacties uit te lokken. Dat kan ook op andere manieren. En ik durf mn handen in het vuur te steken dat Beatrix GEEN hoer is, dat weet iedereen.
userIcon
Ohh lekker overal tegenaan schoppen, lekker wereldvreemd. Dat is hetzelfde als hier 200 rijden op de snelweg en dan klagen dat het in Duitsland ook mag. Of een lijk neuken en zeggen dat het in sommige Amerikaanse staten ook mag.

Die mensen willen alleen maar provoceren, laat ze maar eens wat bijdragen aan de maatschappij in plaats van iedereen tegen alle regels op te zetten. Als iedereen nou eens wat minder zeikte dan was het hier ook wat leuker om te leven.
Tja, die vergelijking gaat een beetje scheef. Voor zover ik weet zijn er voor de uitspraak over Beatrix geen aanwijzingen. En er zijn toch echt al wel moslims opgepakt die sex hadden met schapen of geiten. Zowel hier als in het Midden-Oosten.
Je mag gewone mensen ook niet beledigen, maar bij dit vergelijk kun je je er op beroepen dat het gewoon de waarheid is.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 @ 10:22 schreef neegij het volgende:
Heeeee dat wist ik niet, dat Bea een hoer was.
Heeft ze van dr vader, die deed niet moeilijk over een robbertje sex buiten de deur.
man Fathom (FOK!games crew) 01-08-2007 @ 10:26 fotoboek homepage
userIcon
Dat hoer komt er wel mooi uit op die dikke pens van dr
userIcon
Wie zegt dat ze de koningin bedoelde dan?

Heten er niet meer mensen Beatrix?
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 @ 10:15 schreef KingKai het volgende:
Arresteer mijn ook maar....

-edit-
Volgens mij hebben ze geen poot om op te staan bij dat PV. Er staat immers Beatrix is een Hoer en er staat Niet H.K.H Beatrix is een HOER....

Er zijn wel meer hondjes die Fikkie heten toch ???
userIcon
waar je je al niet druk om kan maken, laat dat kind toch
userIcon
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 @ 10:22 schreef goober het volgende:

[..]

En wat is hier de achterliggende argumentatie achter? Ben wel benieuwd of je dit met feiten kunt onderbouwen!
Het koningshuis is gesticht door een roversbende, ze hebben helemaal geen recht om zich als superieur tegenover het volk te profileren. Sterker nog dat zootje zou in een distributie bedrijf aan het werk gezet moeten worden.
Het zijn oplichters.
god, weer zo'n pubergeit die denkt dat ze het wiel opnieuw heeft uitgevonden. In plaats van dat ze eens een onderzoekje doet naar wat vrijheid van meningsuiting is voordat ze het op de proef gaat stellen...
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 @ 10:22 schreef goober het volgende:

[..]

En wat is hier de achterliggende argumentatie achter? Ben wel benieuwd of je dit met feiten kunt onderbouwen!
Er zijn uitspraken bekend dat leden van het koningshuis zich achteraf regelmatig vermaken over "het stomme gepeupel" dat zich tijdens koninginnedag voor hen uitslooft.
userIcon
Overigens wel een leuke bijnaam voor de rest van je leven: Bea is hoer-meisje...
userIcon
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 @ 10:29 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Spunk.nl wordt hier geblockt wegens: Porn!
Och wat een tere zieltjes daar dan! Internetniet.
Ik vind het vreemd dat er z'n onderscheid wordt gemaakt voor de koningin. Bedoel met shirt 1 wordt 1 persoon beledigt die in een aardig bevoorrechte positie is geboren en dat is fout. Shirt 2 beledigt z'n 1 miljard+ mensen en dat mag. Mensen moeten zich niet zo aanstellen, als iemand je een hoer of een geitenneuker vindt moet dat mogen. Vrijheid van meningsuiting moet wat mij betreft heel ver gaan, iig zo ver dat dit eronder valt.
En ook wel mooi wat een politie optreden om een 17 jarige meisje en haar cameraman op te pakken. 3 agenten in burger, 2 motor agenten en dan nog is 2 agenten minimaal in het busje. Beetje overdreven lijkt me.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 @ 10:15 schreef KingKai het volgende:
Arresteer mijn ook maar....
-edit-
Zouden ze moeten doen want je bent nog te dom om fatsoenlijk Nederlands te schrijven.
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 @ 10:29 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Het koningshuis is gesticht door een roversbende, ze hebben helemaal geen recht om zich als superieur tegenover het volk te profileren. Sterker nog dat zootje zou in een distributie bedrijf aan het werk gezet moeten worden.
Het zijn oplichters.
Helemaal mee eens !
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 @ 10:15 schreef KingKai het volgende:
Arresteer mijn ook maar....

-edit-
Volgens mij weet jij niet welke gevangenis straf hier op staat???

Bovendien wordt er maar gedacht dat er in de dit land alles moet kunnen. Voor sommige zaken moet je respect op brengen ongeacht je het er mee eens bent of niet.

Maar ik weet het goed gemaakt; Uw aanbeden worden verhoord. Vanmiddag nog zal ik aangiften tegen u gaan doen wegen majesteitsschennis. Dan heeft u uw zin.

On topic:
Ik hoop dat ze Denise Rebergen ook voor een jaartje vastzetten, 5 jaar is geloof ik de max., ik zou zeggen 3 jaar!!!!!
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 @ 10:23 schreef l3xus het volgende:

[..]

Ik heb je reactie even getipt bij de inlichtendienst. Ze zullen je wel vinden...

Beetje overdreven om met zo'n t-shirt te lopen om reacties uit te lokken. Dat kan ook op andere manieren. En ik durf mn handen in het vuur te steken dat Beatrix GEEN hoer is, dat weet iedereen.
Je hebt het punt gemist denk ik.
userIcon
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 @ 10:29 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Het koningshuis is gesticht door een roversbende, ze hebben helemaal geen recht om zich als superieur tegenover het volk te profileren. Sterker nog dat zootje zou in een distributie bedrijf aan het werk gezet moeten worden.
Het zijn oplichters.
Wat mij betreft is Nederland vandaag nog een republiek.
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 @ 10:35 schreef SerhaTT het volgende:

[..]

Je hebt het punt gemist denk ik.
En jij een doel in je leven, denk ik.
Ga iets nuttigs doen.
mag je beatrix dan ook niet uitmaken voor accountant of andere beroepen?
userIcon
Uit respect voor een gelijknamig meisje aan het hoermeisje heb ik het plaatje verwijderd.

50  van 212 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 08:47 'Meer mensen bereid tot aanslag dan 10 jaar terug'3
» 08:03 Gemeenten eisen tempo bij verbod dieren in circus13
» 07:05 'Timmermans wordt coŲrdinator Europese Commissie'11
» 02/09 Kabinet: geen grond te onteigenen in IsraŽl45
Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
Video's