Inteelt op de camping

Algemeen • Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 17-07-2009 @ 01:53
print 

Even met RTL-Boulevard gebeld: “Goedemorgen, Oplopers hier. De heer Verlinde in de buurt?” De redactieassistente meldde mij een beetje giechelig dat Albert even afwezig was. Het gerucht ging, dat Albert zich even had afgezonderd met dat mooie slanke jochie van het bedrijfsrestaurant, want ja, die opgekropte frustratie, die moest er toch een keertje uit, hè… Maar na een poosje wachten kreeg ik de gevierde televisiepresentator annex kwaliteitsjournalist alsnog aan de telefoon. Wat ik van hem wilde? “Zeg, vuile pisnicht, wat is dat voor kleinzerig gedoe? Beetje naar de rechter stappen omdat je privacy in het geding is?” De immer perfect feminien geklede roddeltante antwoordde dat dat volkomen terecht was. Want iemands privacy, dat was iets belangrijks. Die moest je respecteren. En daar had ik de hypocriete hufter tuk: “Zeg, lamlul, was jij niet degene die nog maar een paar weken geleden die illegale garagebeelden van Yolanthe Cabeau van Kasbergen en haar Wesley uitzond? Telt de privacy dan opeens niet? Verdien je niet al sinds mensenheugenis een deel van je inkomen met het uitzenden van heimelijke plaatjes en stiekeme roddels?” Nee, dat zag ik verkeerd, jammerde de inmiddels tamelijk overstuur geraakte engerd. Want de persoonlijke levenssfeer was van onschatbare waarde. Daar moest iedereen van afblijven. Een levensgroot verschil van mening diende zich aan: “Nee, dat zie ik prima. Echt. Want er is in moreel opzicht geen enkel verschil tussen een illegaal verkregen beeldfragment van twee mensen in een privé-situatie en illegaal verkregen geluidsopnamen van twee mensen in een privé-situatie. Riooljournalistiek mag, maar dan moet je zelf ook tegen een stootje kunnen. Maar goed, we zijn weer uitgepraat. Ik wens je het allerbeste: mot in je mohairtrui, herpes in je bek en een druiper in je broek. Zielepoot.” Het stomste van die Verlinde is natuurlijk, dat hij zo enorm ijdel is dat ’ie iedere prijs aanneemt zonder zelfs maar na te gaan of het wel om een bestaande prijs gaat. Zo kon BNN hem een of andere bokaal mee naar huis laten slepen, met een microfoontje en een zendertje daarin. Hulde voor BNN.

Ach ja, RTL-Boulevard. Een programma waarin enorme zeikerds zitten te doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben. Herhaaldelijk heb ik dubbel gelegen van het lachen. Werd er weer een strafrechtelijk akkefietje besproken door Bram Moszkovicz. U weet wel, die zeer deskundige advocaat. Die zijn kantoor ter beschikking stelde aan topcrimineel Holleeder, om daar andere mensen te bedreigen en af te persen. Feitelijk zou iedereen die ooit aan dat programma heeft meegewerkt eens een uurtje in een hok moeten worden opgesloten met een zekere Wim Visscher. Want die heeft heel veel rechtvaardigheidsgevoel in zijn vuisten. Zo timmerde hij debielenzanger Jantje Smit deze week nog in elkaar. Want dat Jantje met zijn (inmiddels ex-) vrouw rotzooit, dat vindt hij niet rechtvaardig. En dan gaat dat knagen. Het is ook niet leuk om te horen dat je vrouw op de plee is betrapt terwijl Jantje Smit haar een beurt gaf. Ja, daar krijg je last van. Emotioneel dus. En dan moet die opgekropte frustratie er toch een keertje uit, hè… Daarom trapt grote Wim kleine Jan in mekaar, en dus heeft Jantje Smit nu een ander model neus. Zielig hoor, die Jantje Smit. Terwijl zijn vroegere vriendin met haar topvoetballer in Portugal ligt te vozen, moet Jantje naar een driesterrencamping met een of ander Volendams palingwijf. Tijdens broeierige zomernachten heb ik weleens nachtmerries van een driesterrencamping. Een met TROS-vlaggetjes afgezet grasveldje met Jantje Smit, Fransie Bauer en Wolter Kroes. Drie sterren…

En dan als kampwinkel de AH-To Go. Lekker onder mekaar, want Marokkaantjes maken geen kans op een baan bij die keten. Nee, dat soort mensen willen we niet in onze winkel, is de gedachte. Want de klanten zijn zo nu en dan een beetje bang voor die lichtbruine jochies. Maar dat vinden ze niet zo fijn om te horen. Terwijl het toch écht een groep Marokkaantjes was, die een paar jaar geleden bij een Dirk van den Broek-filiaal in Amsterdam een klant doodschopten. Want het is niet fijn om altijd maar met de nek te worden aangekeken. En dan moet die opgekropte frustratie er toch een keertje uit, hè… Dus die baantjesjagers van Noord-Afrikaanse komaf kunnen het voorlopig wel schudden. Op papier wordt het probleem nu wel opgelost, maar of daar in de praktijk wat van terecht komt? Ik heb er een hard hoofd in. En die Marokkaanse jongeren hebben het toch al zo moeilijk. Nu dreigen ze weer te worden uitgehuwelijkt aan een achterlijke oom of een debiele tante in het Rif-gebergte. Maar naar goed Nederlands gebruik hebben we een prima oplossing voor het probleem doorgevoerd. We hebben een meldpunt geopend. Zo. Klaar. Een inteeltmeldpunt…

Maar de bekendste inteeltfamilie? De Oranjetjes natuurlijk! Die koningshuizen zijn erger doorgefokt dan heel Urk of Zierikzee. Onaantrekkelijke mensen, en doorgaans ook nog tamelijk dom. Zoals die Prins Willem. Door een wonder afgestudeerd in geschiedenis, en daarna iets met watermanagement gaan doen. Kijk, een Oranjeprins een vak laten leren: dat is water naar de zee dragen, dus wat dat betreft kan zijn beroepskeuze tenminste nog als een gelukkige toevalstreffer worden beschouwd. Maar niemand neemt je serieus. Zelfs je echtgenote noemt je publiekelijk ‘een beetje dom.’ En dan moet die opgekropte frustratie er toch een keertje uit, hè… Dus moet Willem wat te doen hebben. Commissaris bij De Nederlandse Bank. Giechelend overdenk ik de juistheid van dit onzinbaantje. Hij heeft als watermanager natuurlijk geen moer verstand van geld, maar waar staat het gebouw van De Nederlandse Bank? Juist. Aan een gracht…

 




Lees ook:

» 18:00 Vrijwilligerswerk voor PostNL0
» 13:00 Muziek als laatste redmiddel2
» 06:00 Eindelijk openheid bij politici0
» 22/05 Moord en doodslag0


delen | eKudos nujij

1080 views / 58 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 58 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Een heerlijk stukje
userIcon
En voel je je nu beter, nu al die frustratie eruit is?
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 17-07-2009 @ 09:07 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 @ 08:53 schreef The_Substitute het volgende:
En voel je je nu beter, nu al die frustratie eruit is?
Hééééérlijk rustig geslapen vannacht.
blijft een feit dat er toch een duidelijk verschil is in het afluisteren van iemand in zijn privesituatie en zo stom zijn te gaan zoenen onder een bewakingscamera
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 17-07-2009 @ 09:23 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:15 schreef Thamarin het volgende:
blijft een feit dat er toch een duidelijk verschil is in het afluisteren van iemand in zijn privesituatie en zo stom zijn te gaan zoenen onder een bewakingscamera
Natuurlijk, dat is ook niet echt helemaal 100% hetzelfde. Maar, en dat schrijf ik ook, in moreel opzicht wel. Verlinde heeft volkomen maling aan de privacy van een ander, en dan moet 'ie zelf ook niet zeiken. Dát is natuurlijk mijn boodschap.
userIcon
Een programma waarin enorme zeikerds zitten te doen alsof ze de wijsheid in pacht hebben..
userIcon
Kudo's voor DriekOplopers!
userIcon
Albert Verlinde.

Niet alleen zijn programma, wat hij gebruikt als gratis PR-vehikel voor zijn musicals, maar ook zijn hele persoon is compleet verwerpelijk.

Verder is de column een mooie resumé van het nieuws van afgelopen week. Keep it up!
vrouw yvonne (Administrator) 17-07-2009 @ 10:58 fotoboek homepage
userIcon
Lekker stukje!
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 17-07-2009 @ 10:59 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:47 schreef Horloge het volgende:
Albert Verlinde.

Niet alleen zijn programma, wat hij gebruikt als gratis PR-vehikel voor zijn musicals, maar ook zijn hele persoon is compleet verwerpelijk.

Verder is de column een mooie resumé van het nieuws van afgelopen week.
Thanks!
quote:
Keep it up!
Doe ik. Daar kun je het horloge de klok op gelijk zetten.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 17-07-2009 @ 11:00 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:58 schreef yvonne het volgende:
Lekker stukje!
Dankdank!
userIcon
Over Verlinde: volkomen mee eens.

Over Marokkaanse jongeren: Marokkanen die bij AH-to-go willen werken zijn juist de Marokkanen die je wel wilt in Nederland. Anja Joos werd doodgeschopt door een groep die bestond uit een aantal Marokkanen waarvan een (groot?) deel geen winkelpersoneel was.

En om die reden moet men maar kunnen discrimineren? Stel je voor dat jij een Marokkaan was en dat jij gewoon een baan wilt krijgen, maar erachter komt dat dat niet lukt puur omdat je Marokkaan bent, waar je niks aan kunt doen...

En op papier oplossen, daar heb je misschien een punt, maar als de richtlijn 'geen Marokkanen' er niet is voor winkelleiders, dan is een groot deel van het probleem al opgelost, lijkt me? Overigens, voordat je daarover begint: ik ben een enorm tegenstander van positieve discriminatie...

Meldpunt Discriminatie bestaat trouwens al jaaaaren.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 17-07-2009 @ 11:50 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:37 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Over Verlinde: volkomen mee eens.

Over Marokkaanse jongeren: Marokkanen die bij AH-to-go willen werken zijn juist de Marokkanen die je wel wilt in Nederland.
Daar moet ik je wel gelijk in geven, deels. Want ook onder het winkepersoneel zitten knap foute knulletjes. zoals dit incident:
quote:
Anja Joos werd doodgeschopt door een groep die bestond uit een aantal Marokkanen waarvan een (groot?) deel geen winkelpersoneel was.
Als winkelpersoneel foute vriendjes aantrekt, is dat ook een negatief punt, en een reden om ze niet aan te nemen.
quote:
En om die reden moet men maar kunnen discrimineren? Stel je voor dat jij een Marokkaan was en dat jij gewoon een baan wilt krijgen, maar erachter komt dat dat niet lukt puur omdat je Marokkaan bent, waar je niks aan kunt doen...
Dat zei ik al eerder ergens: de grens tussen vrijheid van personeelskeuze en discriminatie is inderdaad flinterdun. Klopt.
quote:
En op papier oplossen, daar heb je misschien een punt, maar als de richtlijn 'geen Marokkanen' er niet is voor winkelleiders, dan is een groot deel van het probleem al opgelost, lijkt me? Overigens, voordat je daarover begint: ik ben een enorm tegenstander van positieve discriminatie...
Ook hier zijn we het over eens.
quote:
Meldpunt Discriminatie bestaat trouwens al jaaaaren.
Ik heb het niet over een meldpunt discriminatie, maar een meldpunt tegen uithuwelijken.
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 @ 10:58 schreef yvonne het volgende:
Lekker stukje!
Echt bizar dat iemand die dit soort bagger schrijft eindredacteur kan worden. In mijn ogen maak je met een column een bepaald punt, je zet niet gewoon een paar scheldwoorden achter elkaar met daar tussendoor een paar willekeurige namen van BN-ers die op dit moment in het nieuws zijn.

Dat je een persoonlijke hekel aan iemand of bekende mensen in het algemeen hebt, moet jij weten. Maar probeer ze dan in je column in ieder geval een beetje creatief te beledigen. In dit geval is het gewoon niet grappig en veel te makkelijk. Een column schrijven is echt een vak apart, blijkt wel weer.
userIcon
Oh, dat meldpunt uithuwelijken heb ik gemist Dat is trouwens wel tekenend voor het verschil tussen de huidige en oudere generaties allochtonen; jongeren breken steeds meer los van de oude traditie en worden steeds meer 'Nederlander'.

Wat betreft vrijheid van personeelskeuze: ik denk dat weinig winkeleigenaren een "goede" Marokkaan zullen weigeren uit zichzelf. Als iemand net gekleed en goed verzorgd op gesprek komt, dan neem je die allochtone persoon liever aan dan een slonzige autochtoon die ook op gesprek komt, toch? Het verhaal van de AH-to-go gaat echter over 'bevelen van bovenaf' over het niet aannemen van Marokkanen, en dat vind ik toch wel een heel stuk ernstiger dan 'individuele' discriminatie, waar de enige reden toch de huidskleur is...
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 17-07-2009 @ 12:46 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:38 schreef Reservebelg08 het volgende:
Driek, heb je er nog wel zin in?
Jazeker!
quote:
de kwaliteit van je stukjes hobbelen namelijk achteruit. Makkelijk scoren met zielige onderwerpen waar je geen kant en geen wal raakt
Mijn onderwerpkeuze hangt altijd af van het nieuwsaanbod en de vraag of het me lukt om redelijke bruggetjes te maken. Deze week was het qua nieuwsaanbod een tikje aan de slappe kant, mede doordat de Tweede Kamer met reces is.
quote:
... grove taal...
Dat heeft die pisnicht de heer Verlinde natuurlijk wel over zichzelf afgeroepen met zijn bespottelijke actie
quote:
discrimineren... vooroordelen...
Ik leg de vinger wel op de zere plek, om een dilemma te schetsen (Marokkaantjes) c.q. ergens de draak mee te steken (Oranjetjes).
quote:
Nou ja, ik blijf hopen op herstel van je schrijstijl...
Ik hoop dat je een volgende aflevering weer met meer plezier leest. Zie je trouwens, dat ik ook serieuzere stukken schrijf, zowel in deze columnrubriek als in de weblog? Kunnen die je dan meer bekoren?
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 @ 08:53 schreef The_Substitute het volgende:
En voel je je nu beter, nu al die frustratie eruit is?
Het moest er toch een keertje uit, hè…

Mooi stukje, TS.
Echt een column die de wereld op zijn grondvesten doet schudden... Albert Verlinde, BNN, Jan Smit en de AH-to-Go zullen nooit meer hetzelfde zijn.

FOEI !
userIcon
Prachtig geschreven stukje
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 @ 12:20 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:

[..]


[..]


[..]

Ten eerste; betwijfel of het gesprek daadwerkelijk zo gegaan is.

Ten tweede; zeer professioneel
Ooit zul ook jij het wel begrijpen
Ik moest toch wel lachen

Leest lekker weg Driek.
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 @ 14:09 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:

[..]

Wat valt er te begrijpen? Mensen zijn zo hypocriet als de neten, Albert is echt geen uitzondering. Maar om dan met een telefoongesprek met pisnicht dit en lamlul dat aan te komen is gewoon onprofessioneel. Alsof iemand na 'Zeg vuile pisnicht' nog aan de lijn zou blijven hangen

Dus; compleet verzonnen. Een goede columnist haalt juist humor uit de feiten. Sowieso een beetje kinderachtig om iemand uit te schelden, vind je ook niet? Een simpele tactiek om 'stoerder' over te komen, en dan meestal gebruikt door de minder IQ bedeelde medemens. En dan moet ik van jou blijkbaar ouder/slimmer worden?
Als je nou vaker een vrijdag-Driek-column had gelezen, had je jezelf niet zo belachelijk gemaakt
Wat leuk is hoeft niet altijd goed te zijn. Ik vond het een leuk stukkie!!
userIcon
Net zo goed als op de radio
ik vind het jammer en een beetje dom dat mensen nu nog niet door hebben dat Driek graag een beetje overdrijft om zijn punt duidelijk te maken. Dat is ook zo met het taalgebruik. Moet er niet aan denken dat Driek dat allemaal zou laten, dan lees ik ze in iedergeval niet meer, of ik moet aan slapeloosheid lijden.
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:31 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:

[..]

/care

Meuk is meuk. Geschreven voor pre-puberale jongeren lijkt het. En voorspel weinig goeds als ik oudere columns opzoek...
gast, je naam is breezer....

en verder, als je niet de moeite neemt om iets verder uit te zoek en of door te lezen, hou dan je mond.
vrouw Zonnetje40 (Eindredactie Frontpage) 17-07-2009 @ 23:56 fotoboek no homepage
userIcon
Goed geschreven collega!
Echt een hit! En ik ben het heel erg met je eens waar het Albert Verlinden betreft, "Wat u niet wil wat u geschiedt, doe dat ook een ander niet" luidt een oud-hollandsch spreekwoord, en zo is het.
Ik vond het een geweldige stunt van BNN.
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 @ 14:09 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:

[..]

Wat valt er te begrijpen? Mensen zijn zo hypocriet als de neten, Albert is echt geen uitzondering. Maar om dan met een telefoongesprek met pisnicht dit en lamlul dat aan te komen is gewoon onprofessioneel. Alsof iemand na 'Zeg vuile pisnicht' nog aan de lijn zou blijven hangen

Dus; compleet verzonnen. Een goede columnist haalt juist humor uit de feiten. Sowieso een beetje kinderachtig om iemand uit te schelden, vind je ook niet? Een simpele tactiek om 'stoerder' over te komen, en dan meestal gebruikt door de minder IQ bedeelde medemens. En dan moet ik van jou blijkbaar ouder/slimmer worden?
Nog nooit een column van Driek gelezen zeker?

[_] Geschikt
[x] Ongeschikt
man Bornfree (Redactie Frontpage) 18-07-2009 @ 06:57 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 @ 14:09 schreef Ind0ctr1n3 het volgende:

[..]
Dus; compleet verzonnen. Een goede columnist haalt juist humor uit de feiten. Sowieso een beetje kinderachtig om iemand uit te schelden, vind je ook niet? Een simpele tactiek om 'stoerder' over te komen, en dan meestal gebruikt door de minder IQ bedeelde medemens. En dan moet ik van jou blijkbaar ouder/slimmer worden?
Waarom zijn er toch altijd weer van de betweters die weten wat een column wel en niet moet zijn? Een columnist doet wat ie wil, als het maar een emotie oproept en dat doet deze column. Je moet de inhoud van een column niet in een vakje plaatsen, net zoals de columnist niet.

En Drieks columns reacties op de reacties van zijn lezers vertellen mij in ieder geval dat hij een stuk zuiverder is dan een Albert Verlinde. Dat wou ik ook nog ff kwijt.
Een lekker stuk weer Driek!!!
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 18-07-2009 @ 08:28 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 @ 06:57 schreef Bornfree het volgende:

[..]

Waarom zijn er toch altijd weer van de betweters die weten wat een column wel en niet moet zijn? Een columnist doet wat ie wil, als het maar een emotie oproept en dat doet deze column. Je moet de inhoud van een column niet in een vakje plaatsen, net zoals de columnist niet.

En Drieks columns reacties op de reacties van zijn lezers vertellen mij in ieder geval dat hij een stuk zuiverder is dan een Albert Verlinde. Dat wou ik ook nog ff kwijt.
Een lekker stuk weer Driek!!!
Aha. Toch nog wat van mij geleerd
man Bornfree (Redactie Frontpage) 18-07-2009 @ 08:55 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 @ 08:28 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Aha. Toch nog wat van mij geleerd
Klopt, heel veel. Ook van de wijze waarop Driek pareert.
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 18-07-2009 @ 12:29 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 @ 11:33 schreef jeminee het volgende:

[..]

Collega...? Je bent toch gewoon zijn vrouw? Dan telt jouw mening niet, in mijn ogen. Staks krijgen we nog de hele familie van Driek hier hun mening geven. Ooms, tantes, kinderen, neven, nichten enzovoort.
Ja. Stel je eens voor. Liefde. Bah.

Dwaas.
userIcon
Ik durf bijna niks meer te zeggen hier na alle reacties van de redactie hier maar doe het toch .

Een heel fout vertekend column (feitelijk gezien) . Je haalt gebeurtenissen aan waarvan je de waarheid niet eens weet. Een voorbeeld: in de werkelijkheid is er geen enkele klap uitgedeeld door Win Visser, er was enkel een paar keer wat geduw. Daarna sprong moederlief er tussen.

Neemt niet weg dat ik snap dat menig Fokker je stukken met veel humor leest.

Maar iedereen weet dat er altijd een serieuze emotionele toon zit in columns als dit. En daar heb je het bij mij aan het verkeerde eind. Want je trekt de waarheid en zijn verhaal uit zijn verband.
man TheGrandWazoo (Redactie Frontpage) 18-07-2009 @ 16:13 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 @ 16:05 schreef jeminee het volgende:

[..]

Wat heeft liefde nu met professioneel zijn te maken. Wel eens van het woord objectiviteit gehoord ? Waarom wordt het vaak verboden om relaties aan te gaan op de 'werkvloer' Is niet voor niets, kneus.


Edit: scheldwoord verwijderd.
Je vergelijkt Fok! met een bedrijf?
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 @ 16:05 schreef jeminee het volgende:

[..]

Wat heeft liefde nu met professioneel zijn te maken. Wel eens van het woord objectiviteit gehoord ? Waarom wordt het vaak verboden om relaties aan te gaan op de 'werkvloer' Is niet voor niets, kneus.


Imbeciel.
Noem mij één bedrijf waar dat verboden is. En zelfs al mocht je iets kunnen bedenken, noem er dan één waar dat verbod echt werkt.

Liefde hou je niet tegen.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 18-07-2009 @ 16:51 fotoboek no homepage
userIcon
Even voor de duidelijkheid: mevrouw Oplopers en ik hebben elkaar niet door/op FOK! leren kennen. Zullen we dan nu weer on-topic gaan?
userIcon
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 @ 17:03 schreef jeminee het volgende:

[..]

Oké, zal het woord imbeciel niet meer gebruiken, als iemand begint met schelden en het het woord dwaas gebruikt. Dan zeg ik voortaan wel kneus, haha.
Idioot...dat is erger dan imbeciel...
50  van 58 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 18:00 Vrijwilligerswerk voor PostNL0
» 13:00 Muziek als laatste redmiddel2
» 06:00 Eindelijk openheid bij politici0
» 22/05 Moord en doodslag0


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden