Geert "aandacht, aandacht!" Wilders

Algemeen • Geschreven door Bert (superworm) op 25-08-2007 @ 05:00
print 

Enkele dagen geleden, zijnde afgelopen woensdag, werd er door Avada een column geplaatst over volksgevaar nummer één: Geert. Hij is de verwezenlijking van de duivel zelf, zegt Avada. Hij is Hitler. Hij is puur kwaad. Wat hij zegt, kan niet door de beugel. Nee, die Geert Wilders, he'll be the first against the wall when the revolution comes. FOK!'ers lieten de column niet gelegen liggen. Een waar woordengevecht, een enorme discussie, barstte los. Over Wilders, over islam, over vrijheid van meningsuiting, over spelfoutjes. Meer dan honderd reacties was het gevolg, een absoluut record voor columns in deze komkommertijd.

Heb ik nieuws voor jullie. Die Wilders? Da's heel zo'n kwade vent waarschijnlijk niet eens. Ik geloof best dat hij, wellicht vanuit vrij extreem rechts standpunt, het goede met ons landje op heeft. Hij wil ook dat kindertjes veilig naar school kunnen, dat oma's niet elke tien minuten worden overvallen, dat de treinen op tijd rijden, dat niemand wildplast tegen monumentale gebouwen. Hij heeft alleen de vervelende gewoonte om de moslimpopulatie van Nederland de schuld te geven van alles wat hij kan bedenken. Slim, zou je zeggen, werkte ook in Duitsland een jaar of zeventig geleden.

En ja, het werkte in Duitsland. Okee, de moslims van toen waren diamanthandelaren, dagboekschrijvers en bankiers, desalniettemin was het kabinet-Hitler zeer succesvol in het opzadelen van de schuld bij een andere bevolkingsgroep. Wil Wilders dit? Vast niet als je het zo zwart-op-wit zegt. Maar ondertussen wil hij de koran verbieden, een stop op het aantal moslims, geen staatssteun meer aan moslimorganisaties, burqa's het land uit, moslimjongeren harder aanpakken dan onze eigen gezellige Lonsdale-kaasvretertjes, en-zo-voort. Wilders heeft het niet op moslims, en dat laat hij blijken ook.

Helaas voor hem werkt het nieuws over zijn precaire uitspraken net zoals met alle andere onderwerpen: op een gegeven moment interesseert het niet zo meer. Dat weten wij, dat weet Wilders. De zeespiegel stijgt niet tien centimeter in honderd jaar, maar vijf meter per uur, en Geert zegt steeds belachelijkere, groteskere dingen. Zo paait hij zijn eigen achterban en staat hij vrijwel dagelijks in de spotlights. There's no such thing as bad publicity, en ook daarvan is onze Limburger prima op de hoogte. Terwijl Van der Vlies beter zijn mond dicht kan houden over vrouwen aan het aanrecht en abortus als doodzonde, omdat hij dan ogenblikkelijk gelyncht wordt door alle feministen die dit land rijk danwel arm is, kan Geert zeggen wat hij wil met de vier bozo's die hem permanent omringen. Komt-ie weer in het nieuws, en nieuws is publiciteit. Publiciteit is stemmen, stemmen is zetels, zetels is macht. Macht is een blije Geert.

Blijft de vraag of wat Geert allemaal roept over de moslims waar is. Natuurlijk niet. Ik kom elke dag in multiculti-Utrecht, en zie er jongens met de hipste kleding en zonder eng baardje, meisjes met korte rokjes, decolletés tot hun navel en géén hoofddoekjes, en bovenal zie ik erg weinig burqa's. Het valt allemaal wel mee. Hij heeft wellicht een punt over baldadigheid en groepsverkrachtingen, maar een wat strenger beleid moet dat wel oplossen. En of je het met hem eens bent of niet, Wilders blijft die aandacht opeisen. Blijft de voorpagina's domineren. Komt steeds weer op de Frontpage.

Het enige wat we met zo'n loslopende idioot moeten doen, is, niet zoals Avada suggereert doodschieten, maar gewoon negeren. Puur negeren. Geen aandacht meer aan schenken. Laat hem lekker schrijven wat hij wil op zijn weblogje, Kamervragen bij de vleet stellen over de doorn in zijn oog, maar schenk hem vooral die aandacht niet. Zijn achterban kan hij op die manier nog steeds bereiken, maar de enorme hetze die haast elke dag om zijn persoontje en zijn ontzettende uitspraken ontstaat en aansterkt wordt ermee afgekapt. Moslims zullen echt de moeite niet nemen om elke dag te lezen wat ons permanentje nu weer over ze te zeggen heeft, en mijns inziens zal de rest van Nederland het ook een worst wezen.

Nee, laat hem maar lekker aanklooien met zijn vrouwenmishandelende Kamerleden en panisch angstige achterban, maar gun hem geen létter meer in de krant, op nieuwssites of in Nova, behalve wellicht voor zijn overlijdensbericht. Gewoon, zo'n prachtig Paris Hilton-nieuwsboycotje. Laat hem tot die tijd elke keer als hij zijn ongewenste neus in zaken die hem niets aangaan steekt gewoon horen wat hij altijd heeft willen horen, gevolgd door een klein toevoegseltje: Führer, befiehl, wir folgen... nicht länger!



Lees ook:

» 06:00 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij2
» 21/05 Wie zaait, zal oogsten0
» 21/05 Een beetje in de war0
» 21/05 Alwetend zijn de onwetenden2


delen | eKudos nujij

1143 views / 160 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 160 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
ja die wilders is me er wel een...bekrompen geest dat ie heeft heej...
userIcon
Zolang er nog "dwazen" zijn die voor hem willen werken c.q. op hem stemmen heeft de meerderheid van Nederland (gelukkig zijn er meer mensen tegen dan voor Geert) last van hem.

Maar Geert moet niet komen miepen als die eerst half de wereld beledigd en dan vervolgens in een rap ofzo beledigd word!!! Al vind ik bedreigingen niet goed te praten. Ik ga liever voor een open en eerlijk debat maarja daar doet Geert niet aan als het moslims betreft
Kijk eens op zijn site hij heeft ook veel andere goede ideeën waar ik mij wel in kan vinden. Door links word hij alleen afgeschilderd als een moslim hater terwijl hij ook andere moties indient die niet door links worden gepubliceerd.
Ik schaam me niet om te zeggen dat hij mijn stem krijgt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 08:27 schreef TJDoornbos het volgende:
Zolang er nog "dwazen" zijn die voor hem willen werken c.q. op hem stemmen heeft de meerderheid van Nederland (gelukkig zijn er meer mensen tegen dan voor Geert) last van hem.

Maar Geert moet niet komen miepen als die eerst half de wereld beledigd en dan vervolgens in een rap ofzo beledigd word!!! Al vind ik bedreigingen niet goed te praten. Ik ga liever voor een open en eerlijk debat maarja daar doet Geert niet aan als het moslims betreft
Daar heb je ze weer 'het linkse geweten van de wereld'... 'Wij' weten wat goed is en weten precies wat er moet gebeuren en iedereen die het daar helemaal niet mee eens is er er lijrecht tegenin gaat is meteen 'dom, 'dwaas', 'simpel' bla bla Weer stom geblaat...

Geert Wilders werd niet beledigd in die rap, hij werd bedreigd. Daarover heeft hij aangifte gedaan... Misschien moet je hier even kijken:
http://www.vandale.nl/
quote:
Als ik Wilders ooit tegenkom, is 'ie van mij. Ik zweer je, ik pak hem aan. En er zijn meer mensen bij wie die behoefte groeit. Men moet niet raar opkijken als Mohammed C. binnenkort opstaat. Als iemand een kogel door zijn fokking kop schiet, vind ik dat niet erg.''
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 25-08-2007 @ 09:43 fotoboek no homepage
userIcon
Meer over Geert vind je hier: http://frontpage.fok.nl/column/6045/1
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:43 schreef DriekOplopers het volgende:
Meer over Geert vind je hier: http://frontpage.fok.nl/column/6045/1
...en vind je vooral niet hier http://frontpage.fok.nl/column/5917/1
quote:
maar gewoon negeren. Puur negeren. Geen aandacht meer aan schenken.
Leuk meneer de columnist maar wat bent u aan het doen ?

Yup gewoon een flinke column over hem schrijven....
Er zijn intussen net zo veel berichten waarin staat "negeer hem" als dat er berichten over hem zijn lijkt het wel...

NEGEER hem dan ook echt. Ban dan ook écht alle berichtgeving over hem
userIcon
Oke jij bent bijna net zo gestoord, je vind hem geen Hitler, maar wel bijna

Hitler schreeuwde maar wat en volk was boos om het verlies en schulden doro de 1WO. Verschil is dat in Hitler's tijd de Joden niks misdaan hebben, dat is bij Moslims anders tuurlijk niet bij iedereen maar vergleken bij andere minderheden of bij ons "Nederlanders" is het percentage dat niet deugt veel hoger dit heeft hij vaak onderbouwd maar onderzoeks resultaten. ook is het zo dat hij andere criminelen net zo hard wil aanpaken. En als je vrouw wordt lastig gevallen, iemand wordt neer gestoken of je spullen geroofd zijn is de kans dat het een Islamiet is 10x zo groot dan een "Nederland" en als ik volgende week Maandag weer de bus naar school pak ben ik er zeker van dat er Moslims zijn die zich niet kunnen gedragen!
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:11 schreef Matr het volgende:
Kijk eens op zijn site hij heeft ook veel andere goede ideeën waar ik mij wel in kan vinden. Door links word hij alleen afgeschilderd als een moslim hater terwijl hij ook andere moties indient die niet door links worden gepubliceerd.
Tuurlijk, 'links' is overal de schuld van, net als de moslims. Heb je wel opgelet wat de voorstellen van WIlders waren de afgelopen maanden? Die gingen bijna uitsluitend over moslims en allochtonen. En door wie zijn die het nieuws in gebracht? Door Wilders zelf, via zijn columns. Maar geheel volgens de xenofobe denkwijze dat 'anderen de schuld dragen' is het allemaal de schuld van 'links'. Haal die stront eens uit je ogen, zou ik zeggen.
Uiteraard, laten we de boel gewoon negeren, net doen alsof het geen probleem is. Ik zeg niet dat alles dat Geert Wilders zegt op waarheid is berust, MAAR er zit wel een kern van waarheid in! Maar Nederlanders zijn bovenal goed in het "niet willen zien" en het "het zal wel loslopen"-beleid....
userIcon
Geertje zal wel 'schrikken' van deze column...

En natuurlijk heeft Geert OOK goede ideeen, maar zijn main gedachtengoed is natuurlijk zo ziek als wat. Hitler, aangehaald hier door iemand anders, had OOK goede ideeen... maar dat betekent niet dat ie verder niet zo gek als een deur was...
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:56 schreef alpeko het volgende:

[..]

...en vind je vooral niet hier http://frontpage.fok.nl/column/5917/1
En al zeker niet hier: http://frontpage.fok.nl/column/6072/1
userIcon
quote:
Het enige wat we met zo'n loslopende idioot moeten doen, is, niet zoals Avada suggereert doodschieten, maar gewoon negeren. Puur negeren. Geen aandacht meer aan schenken.
Dat is in elk geval wat de politiek probeerde met Fortuyn, wat daar het resultaat van was weten we allemaal: als ie niet op tijd was doodgeschoten was ie premier geworden. Dat is dus iets heel anders dan in de tijd van Hans Janmaat. Toen werkte doodzwijgen nog en hadden de centrumdemocraten relatief weinig aanhang. Nu gaat dat niet meer werken.

Negeren is ook niet de oplossing. Wat je moet doen is ervoor zorgen dat er geen markt is voor partijen zoals de PVV. Niet door hem dood te schieten of op te pakken, niet door hem te negeren, maar door een beter alternatief te bieden. De klachten van de gemiddelde PVV stemmer mogen dan grotendeels ongegrond zijn, neem die klachten wel serieus!! Leg ze uit wat er echt aan de hand is. Laat zien hoe je de problemen die er wel zijn aanpakt. En vooral: ga met hem in debat (liefst live op tv)!! Niet de moslimraad, maar de echte politici kunnen Wilders onderuit halen. Niet door hem te negeren maar juist door er aandacht aan te besteden. Alleen dan kom je van Geertje af.

(Oh, en het zou wel helpen als mensen en vooral politici hem niet wegzetten als de nieuwe Hitler. Als er iets averechts werkt....)
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:43 schreef DriekOplopers het volgende:
Meer over Geert vind je hier: http://frontpage.fok.nl/column/6045/1
Wil je zo graag dat je columns gelezen worden dat je er constant reclame voor moet maken? Zielig hoor..
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is in elk geval wat de politiek probeerde met Fortuyn, wat daar het resultaat van was weten we allemaal: als ie niet op tijd was doodgeschoten was ie premier geworden. Dat is dus iets heel anders dan in de tijd van Hans Janmaat. Toen werkte doodzwijgen nog en hadden de centrumdemocraten relatief weinig aanhang. Nu gaat dat niet meer werken.
Wat is dan het grote verschil tussen nu en toen? Waarom werkt doodzwijgen nu niet meer?
Omdat Nederlanders het zat aan het worden zijn? Omdat steeds meer Nederlanders inzien dat er een kern van waarheid in zit?

En waarom wil jij deze ontwikkeling tegen houden?
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:16 schreef bacodrinker het volgende:
Wat is dan het grote verschil tussen nu en toen? Waarom werkt doodzwijgen nu niet meer?
Omdat Nederlanders het zat aan het worden zijn? Omdat steeds meer Nederlanders inzien dat er een kern van waarheid in zit?
Dat is inderdaad wel waarschijnlijk. Fortuyn en Wilders krijgen in deze tijd duidelijk veel meer steun dan Janmaat ooit kreeg. Wat denk ik ook meespeelt is dat de Islam als geloof vandaag de dag veel prominenter aanwezig is in de samenleving dan toen het geval was. Janmaat (die je met recht kunt vergelijken met Hitler) had het vooral op allochtonen gemunt, Fortuyn en Wilders op de Islam. Dat is ook wel een belangrijk verschil.
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:16 schreef bacodrinker het volgende:
En waarom wil jij deze ontwikkeling tegen houden?
Welke ontwikkeling zou ik precies tegen willen houden? Ik zie de populariteit van dit soort politici als een signaal, niet als een op zichzelf staand probleem. Anders gezegd: als zulke politici dusdanig populair worden dan is er is wel degelijk iets aan de hand.

PS: om gelijk maar een paar dingen duidelijk te stellen: ik zou nooit op Wilders stemmen, mij veel te eenzijdig. Maar zijn voorstel om de Koran te verbieden vind ik helemaal niet zo gek. Het is echt een fascistisch boek.
userIcon
Ik lees een klein stukje en voila, een Reductio ad Hitlerum. Waar heel je stuk meteen door onderuit wordt gehaald.

Wellicht dat je nog wat sukkels warm kunt maken voor deze column, maar zelfs dan nog, het is al honderden keren eerder en vooral beter verwoord door je geloofsgenoten.
userIcon
Zoveelste Wilders column... vergelijking met hitler/nazis...
Heb het risico niet aangedurfd dat er toch een andere wending aan zat te komen...

Helaas..

edit: ik lees dat Kamphuys dezelfde conclusie heeft getrokken..
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 25-08-2007 @ 12:48 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:15 schreef santax het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom je het nodig vind je eigen column onder de column van een ander te promoten.
We hebben als columnisten afgesproken, de columnhoek wat beter te promoten. Vandaar. Je zult dit in de toekomst wel vaker zien.
man Danny (Administrator) 25-08-2007 @ 13:08 fotoboek homepage
userIcon
Wilders
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:17 schreef Yi-Long het volgende:
Geertje zal wel 'schrikken' van deze column...

En natuurlijk heeft Geert OOK goede ideeen, maar zijn main gedachtengoed is natuurlijk zo ziek als wat. Hitler, aangehaald hier door iemand anders, had OOK goede ideeen... maar dat betekent niet dat ie verder niet zo gek als een deur was...
Ja, want je bent het niet eens met zijn standpunten, dus dan is het idd ziek....
userIcon
er lijkt bij links niet echt een gecoordineerde strategie tegen wilders te zijn..

normaal is de volgorde altijd

1.negeren 2. marginaliseren 3. ridiculiseren 4. demoniseren (zie hier)

maar nu lijkt alles een beetje door elkaar te lopen, de één probeert te negeren, de ander te ridiculiseren, enzovoort.

het komt allemaal niet meer zo goed uit de verf, de linkse elite en haar aanhang begint langzaam haar grip op de bevolking te verliezen. De vergelijkingen met hitler shockeren niet meer, de grappen over zijn haar zijn niet meer grappig, en zelfs het laatste redmiddel geweld werkt niet meer aangezien hij wordt beveiligd.

ondertussen groeit wilders maar door en staat hij op 30 zetels in de peilingen..
userIcon
Nou, ik moet zeggen dat ik verrast ben, dit is eigenlijk wel een heel goede column. Mijn complimenten.
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:16 schreef AlGore het volgende:
er lijkt bij links niet echt een gecoordineerde strategie tegen wilders te zijn..

normaal is de volgorde altijd
Jongen, ga eens van Fok! af en ga wat buitenlucht opsnuiven. Die walmen uit de computerventilator tasten je brein (voor zover je dat hebt) serieus aan, als je dit soort wartaal uit begint te slaan.
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:16 schreef AlGore het volgende:
er lijkt bij links niet echt een gecoordineerde strategie tegen wilders te zijn..

normaal is de volgorde altijd

1.negeren 2. marginaliseren 3. ridiculiseren 4. demoniseren (zie hier)

maar nu lijkt alles een beetje door elkaar te lopen, de één probeert te negeren, de ander te ridiculiseren, enzovoort.

het komt allemaal niet meer zo goed uit de verf, de linkse elite en haar aanhang begint langzaam haar grip op de bevolking te verliezen. De vergelijkingen met hitler schockeren niet meer, de grappen over zijn haar zijn niet meer grappig, en zelfs het laatste redmiddel geweld werkt niet meer aangezien hij wordt beveiligd.

ondertussen groeit wilders maar door en staat hij op 30 zetels in de peilingen..


Dat is dus precies wat ik bedoel. Prachtige reactie.
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Jongen, ga eens van Fok! af en ga wat buitenlucht opsnuiven. Die walmen uit de computerventilator tasten je brein (voor zover je dat hebt) serieus aan, als je dit soort wartaal uit begint te slaan.
ja dat neerbuigende toontje is nog steeds populair.. maar wat schiet je er mee op?
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:19 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Jongen, ga eens van Fok! af en ga wat buitenlucht opsnuiven. Die walmen uit de computerventilator tasten je brein (voor zover je dat hebt) serieus aan, als je dit soort wartaal uit begint te slaan.
Duidelijk ergens tussen fase 2 en 3.
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:20 schreef AlGore het volgende:

[..]

ja dat neerbuigende toontje is nog steeds populair.. maar wat schiet je er mee op?
Er is geen groot ''links'' blok dat Wilders probeert onderuit te halen, er is geen samenzwering, het zit allemaal tusse je oren. Word wakker en doe eens normaal.
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Duidelijk ergens tussen fase 2 en 3.
Ik zou zeggen fase 0: mijn reet afvegen met die onzinnige links vs. rechts onzin waar sloebers als jij op geilen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:

Ik zou zeggen fase 0: mijn reet afvegen met die onzinnige links vs. rechts onzin waar sloebers als jij op geilen.
ja als het je niet uitkomt is het 'links vs rechts onzin', maar even later probeer je wanhopig geert in de extreemrechtse hoek te stoppen..
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik zou zeggen fase 0: mijn reet afvegen met die onzinnige links vs. rechts onzin waar sloebers als jij op geilen.
Hm, ik verzet me juist altijd hevig tegen die eenzijdige links vs rechts discussie. Maar in de manier waarop de politiek omgaat met mensen zoals Wilders en Fortuyn heeft Algore toch echt wel een punt.

PS: ik ben van nature tamelijk links volgens mij. Lange tijd PvdA gestemd, laatste keer SP. Neemt niet weg dat ik ook een pesthekel heb aan religies.
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hm, ik verzet me juist altijd hevig tegen die eenzijdige links vs rechts discussie. Maar in de manier waarop de politiek omgaat met mensen zoals Wilders en Fortuyn heeft Algore toch echt wel een punt.

PS: ik ben van nature tamelijk links volgens mij. Lange tijd PvdA gestemd, laatste keer SP. Neemt niet weg dat ik ook een pesthekel heb aan religies.
Nou ik ben ook SPer én atheist, en ik vind dat ''de politiek'' niet slecht omgaat met Wilders: hij wordt gewoon aan het woord gelaten en constant serieus genomen, gezien de mate waarop hij in debatten aan het woord komt, en de mate waarin hij telkens in het nieuws is. Dat niemand, inclusief de VVD, met hem wil samenwerken, is hun goed recht. Om een hele bevolkingsgroep in hun grondrechten aan te tasten is gewoon niet haalbaar in een fatsoenlijk democratisch land.

En ja, we weten allemaal dat Fortuyn niet goed behandeld is. Maar Geert Wilders is geen Pim Fortuyn, hoe graag hij het ook zou willen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
En ja, we weten allemaal dat Fortuyn niet goed behandeld is. Maar Geert Wilders is geen Pim Fortuyn, hoe graag hij het ook zou willen.
Sorry hoor, maar in de manier waarop de politiek en de maatschappij (jij ook!) praten over Wilders lijkt er helemaal niets veranderd te zijn sinds Fortuyn. Ze komen beide veel in het nieuws, en de tegenstanders van Wilders nemen ook hem nog steeds niet serieus. Ik verwacht een gespannen verkiezingsdebat, en een grote zegen voor Wilders. Hoe graag ik dit ook anders zie.
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nou ik ben ook SPer én atheist, en ik vind dat ''de politiek'' niet slecht omgaat met Wilders: hij wordt gewoon aan het woord gelaten en constant serieus genomen, gezien de mate waarop hij in debatten aan het woord komt, en de mate waarin hij telkens in het nieuws is. Dat niemand, inclusief de VVD, met hem wil samenwerken, is hun goed recht. Om een hele bevolkingsgroep in hun grondrechten aan te tasten is gewoon niet haalbaar in een fatsoenlijk democratisch land.

En ja, we weten allemaal dat Fortuyn niet goed behandeld is. Maar Geert Wilders is geen Pim Fortuyn, hoe graag hij het ook zou willen.
Jij gaat even bepalen dat ze in hun grondrechten worden aangetast De enige leidraad hierin is de wet. Gelukkig ben jij niet degene die even gaat bepalen wat iemand wel en niet kan zeggen...
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:08 schreef Danny het volgende:
Wilders
Wilders is in ieder geval voor je views. Iedere column of ieder nieuwsbericht over Wilders loopt over met reacties.
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Goeie column
Het is een waardeloze colum......belachelijk gewoon.....slaat nergens op.....
Lees nu eeerst eens op zijn site wat deze man allemaal doet in de politiek....ook tegen pedo's en noem maar op......

Nee....wel een mening maar geen argumenten......bah
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Er is geen groot ''links'' blok dat Wilders probeert onderuit te halen, er is geen samenzwering, het zit allemaal tusse je oren. Word wakker en doe eens normaal.
Deze reacties heb ik ten tijden van Pim Fortuyn ook gehoord en uiteindelijk heeft een groot gedeelte schoorvoetend toegegeven (achteraf en veel te laat) dat ze hem ongenadig en onterecht hard hebben aangepakt (bijv. vergelijkingen met Mussolini of Hitler)... Blijkbaar zijn er nog mensen die daar niets van hebben geleerd...
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:42 schreef sloopkogel het volgende:

[..]

Het is een waardeloze colum......belachelijk gewoon.....slaat nergens op.....
Lees nu eeerst eens op zijn site wat deze man allemaal doet in de politiek....ook tegen pedo's en noem maar op......
Zo zo, tegen pedo's? Dat is me een heftig standpunt dat hij daar inneemt

Je kunt wel naar zijn programma kijken maar het probleem met WIlders is dat zijn programma weinig realistisch is. De kans dat er één partij 76 zetels haalt is vrij klein, dus om te kunnen regeren zal hij samen moeten werken. De punten die Wilders nu alleen maar uitschreeuwt zijn zaken waar geen enkele partij aan mee kan werken. Welke partij steunt zijn verbod op de Koran? De enige rechtse partij, zijn voormalige partij de VVD, doet dat al niet eens natuurlijk.

Daarmee wil ik niet zeggen dat de PVV geen bestaansrecht heeft, maar enige vorm van realiteit m.b.t. coalitievorming heb ik niet kunnen bespeuren bij Wilders. De SP doet eigenlijk niet veel anders al gaan daar de scherpe kantjes er wel steeds wat meer af. Zolang Wilders zich schreeuwend op deze wijze profileert, zal Wilders niet verder komen dan oppositie voeren. Je zult echter zien dat hij dan weer gaat piepen dat ze hem negeren. Wat wil je dan als je geen compromis kunt sluiten en je vooral concentreert op het uitvergroten van je meest onrealistische standpunten.
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:49 schreef santax het volgende:
Dit is inderdaad een typische voorbeeld van een Wilders stemmer. Nederlands vlaggetje, denken dat Wilders iets doet... Helaas is de werkelijkheid anders. Wilders doet niets en roept veel.

Maar doe ons allemaal een plezier, vertel ons wat Wilders dan heeft gedaan?
Ik vermoed dat dat wel komt als hij die 30 zetels werkelijk krijgt.
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:49 schreef santax het volgende:
(ps, ook die gozer van de NA was blijkbaar tegen pedo's. Die gozer waar ze kiddy porn op zijn pc hebben gevonden )
Dat neigt wel heel erg naar fase 4.
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:49 schreef santax het volgende:

[..]

Lol, leuk dat je het zelf aanhaalt.

Dit is inderdaad een typische voorbeeld van een Wilders stemmer. Nederlands vlaggetje, denken dat Wilders iets doet... Helaas is de werkelijkheid anders. Wilders doet niets en roept veel.

Maar doe ons allemaal een plezier, vertel ons wat Wilders dan heeft gedaan?

(ps, ook die gozer van de NA was blijkbaar tegen pedo's. Die gozer waar ze kiddy porn op zijn pc hebben gevonden )
Ja, gelukkig is er zoiets als een typische Wilders stemmer Net zo min als er alleen boomknuffelaars op GroenLinks stemmen en alleen werklozen op de SP...
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:51 schreef alpeko het volgende:
Je kunt wel naar zijn programma kijken maar het probleem met WIlders is dat zijn programma weinig realistisch is. De kans dat er één partij 76 zetels haalt is vrij klein, dus om te kunnen regeren zal hij samen moeten werken. De punten die Wilders nu alleen maar uitschreeuwt zijn zaken waar geen enkele partij aan mee kan werken. Welke partij steunt zijn verbod op de Koran? De enige rechtse partij, zijn voormalige partij de VVD, doet dat al niet eens natuurlijk.

Daarmee wil ik niet zeggen dat de PVV geen bestaansrecht heeft, maar enige vorm van realiteit m.b.t. coalitievorming heb ik niet kunnen bespeuren bij Wilders. De SP doet eigenlijk niet veel anders al gaan daar de scherpe kantjes er wel steeds wat meer af. Zolang Wilders zich schreeuwend op deze wijze profileert, zal Wilders niet verder komen dan oppositie voeren. Je zult echter zien dat hij dan weer gaat piepen dat ze hem negeren. Wat wil je dan als je geen compromis kunt sluiten en je vooral concentreert op het uitvergroten van je meest onrealistische standpunten.
Wanneer Wilders veel zetels krijgt zal het toch in toenemende mate lastig worden om met de overgebleven zetels een coalitie te vormen. Bovendien, wie zegt dat hij aan een verbod op de Koran als absolute voorwaarde voor een regeerakkoord zal vasthouden? Neem nou de PvdA bijvoorbeeld... dat onderzoek naar Irak moest en zou er komen. En zie...
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:51 schreef alpeko het volgende:

[..]

Daarmee wil ik niet zeggen dat de PVV geen bestaansrecht heeft, maar enige vorm van realiteit m.b.t. coalitievorming heb ik niet kunnen bespeuren bij Wilders. De SP doet eigenlijk niet veel anders al gaan daar de scherpe kantjes er wel steeds wat meer af.
En zoals je zelf al aangeeft gaan de scherpe kantjes er altijd af, als ze daadwerkelijk onderdeel willen gaan uitmaken van de regering en de tijden van oppositie voeren voorbij zijn...
userIcon
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:36 schreef Milo1982 het volgende:

[..]

Jij gaat even bepalen dat ze in hun grondrechten worden aangetast De enige leidraad hierin is de wet. Gelukkig ben jij niet degene die even gaat bepalen wat iemand wel en niet kan zeggen...
De koran verbieden is aantasting van VRIJHEID VAN GODSDIENST. Je weet wel waar wij Nederlanders voor hebben GESTREDEN. Toen we de katholieke Spanjaarden verdreven die ons hun religie wilden opdringen, en protestantisme wilden verbieden.

En dat wil Wilders nu even zonder twee keer na te denken KAPOT MAKEN. Dat gaat me aan het hart. Nederland is altijd een land geweest van meerdere meningen, culturen en religies. En een stelletje xenofobe engerds zal daar echt niet even een einde aan maken, mark my words.
50  van 160 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 06:00 Politieke revolutie! De Kuifkrullenpartij2
» 21/05 Wie zaait, zal oogsten0
» 21/05 Een beetje in de war0
» 21/05 Alwetend zijn de onwetenden2


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden