Forum Weblog Zoek Actieve Items Nieuws Columns Reviews Previews Specials Archief
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Inloggen 
  • fok.nl
  • Actueel
    • Nederland
    • Internationaal
    • Economie
    • Politiek
    • Tech
    • Showbiz en Gossip
    • Opmerkelijk
  • Entertainment
    • Showbiz en Gossip
    • Muziek
    • Film
    • Televisie
    • Media & Cultuur
    • Bioscoopagenda
  • Sport
    • Voetbal
    • Formule 1
    • Autosport
    • Tennis
    • Wielrennen
    • Schaatsen
    • Wintersporten
    • Managerspelen
      • Voetbalmanager
      • Formule 1-manager
  • Games
    • PC
    • Playstation 4
    • Xbox One
    • Nintendo Switch
    • Xbox Series X|S
    • PlayStation 5
  • Film & TV
    • Film
    • Televisie
    • Trailers en Videos
    • Bioscoopagenda
  • Forum
  • Meer
    • Weblog
    • Fotoboek
    • Prijsvragen
    • Contact
    • Colofon
    • Feedback
    • Tip de redactie
FOK!
FOK!


  • 7409:24Leraar misbruikt en vermoordt geadopteerde baby Preston: was een 'speelding'
  • 2109:05Vrouw die zonder bungeekoord van brug werd gegooid leefde nog toen ze gevonden werd
  • 1108:46Peuter (2) overlijdt na val uit raam in Rotterdam
  • 4108:24EU verbiedt budgetvliegmaatschappijen kosten te rekenen voor handbagage
  • 3108:17Random Pics van de Dag #1931
  • 1307:30Vliegtuigje met parachutisten crasht: 12 doden
  • 2707:09Nieuwe Farm Bill dreigt schoolbananen in de VS te schrappen
  • 2006:00VrijMiBabes #308 (not very sfw!)
  • 115/06Win een Toy Story 5-prijzenpakket!
  • 614/06Nyck de Vries schrijft historie met winst in 24 uur van Le Mans
  • 714/06F1: Uitslag Grand Prix van Spanje
  • 014/06Eerste Formule 2-zege Camara, Tsolov nieuwe leider
  • 3314/06Random Pics van de Dag #1930
  • 014/06Wharton en Naël pakken Formule 3-zeges in Barcelona
  • 5714/06Amsterdammers klagen over 'stripteaseboten' in grachten
  • 7114/06Zwitserland stemt over bevolkingslimiet van 10 miljoen
  • 3514/06Duizenden mensen protesteren tegen racisme na onthoofdingspoging Belfast
  • 18114/06Meisje in Engeland (17) meermaals in de nek gestoken door 30-jarige man
  • 314/06Meerdere gewonden bij gerichte schietpartij in Amerikaans winkelcentrum
  • 1614/06Taakstraf voor man (21) die in 2024 vuurwerkbom plaatste bij Comenius Lyceum
  • 6213/06Random Pics van de Dag #1929
Laatste items
Laatste items
Toon berichten uit deze thema's





Toon berichten van deze types







  • 323:42Met tong80, op en over het WK-2026 # 4
  • 223:31[WK] Frankrijk begint met zege op Senegal
  • 821:04'XBOX gaat nog meer ontwikkelaars sluiten'
  • 620:44Vrouw veroordeeld tot 4,5 jaar cel wegens moedermoord met insuline
  • 1820:22Trump: 'Syrië moet de strijd van Israël tegen Hezbollah overnemen'
  • 1320:10Russisch oorlogsschip vuurt waarschuwingsschoten richting Brits jacht
  • 1019:49FBI verijdelt grote aanslag op UFC-gevecht bij het Witte Huis
  • 1012:58FOK's weerbericht met Stephan5: Schroeihitte is wel zeker
  • 1612:20Logitech G breidt G3-lijn uit met toetsenbord en muis
  • 7409:24Leraar misbruikt en vermoordt geadopteerde baby Preston: was een 'speelding'
  • 2109:05Vrouw die zonder bungeekoord van brug werd gegooid leefde nog toen ze gevonden werd
  • 6708:58VAR-scheidsrechter ontkent 'extreemrechts' 👌-gebaar op WK
  • 1108:46Peuter (2) overlijdt na val uit raam in Rotterdam
  • 4108:24EU verbiedt budgetvliegmaatschappijen kosten te rekenen voor handbagage
  • 3108:17Random Pics van de Dag #1931
  • 1307:30Vliegtuigje met parachutisten crasht: 12 doden
  • 2707:09Nieuwe Farm Bill dreigt schoolbananen in de VS te schrappen
  • 306:43[WK] Vermakelijk duel tussen Nieuw-Zeeland en Iran kent geen winnaar
  • 006:40[WK] Saudi-Arabië houdt Uruguay op remise in groep H
  • 006:36[WK] België komt te laat op gang en verspeelt punten tegen Egypte
  • 2006:00VrijMiBabes #308 (not very sfw!)
  • 405:16Goedemorgen FOK!
  • 7915/06Syriër uit Druten krijgt 26 jaar cel voor marteling en verkrachting in Syrië
  • 2515/06Wim T. Schippers, multitalent, overleden op 83-jarige leeftijd
  • 015/06TV recensie Het Blok 2026 – Week 11: Brutale Bouwregelschendingen en de Klierende Kleuterklas
  • 915/06[WK] Kaapverdië stunt met punt tegen topfavoriet Spanje
  • 5615/06Politiek wil af van automatische verkiezingen na kabinetsval, is dat een goed plan?
  • 8215/06Restore Britain: nieuwe partij van Musk bedreigt Farage bij verkiezingen
  • 3515/06Politie zet drones in tegen overlast hangjongeren Groningen
  • 5315/06FIFA onderzoekt 'white power'-gebaar van VAR op WK 2026
  • 315/06FOK's weerbericht met Stephan5: Laat het hittekanon maar komen!
  • 2415/06Gommers: tekort ic-personeel opnieuw probleem bij nieuwe pandemie
  • 2415/06Tesla misleidde toezichthouders met Full Self Driving-veiligheidscijfers
  • 1215/06Projectontwikkelaar moet ruim 400.000 euro betalen vanwege jarenlange lekkage
  • 10215/06VS en Iran sluiten akkoord: einde oorlog en Straat van Hormuz weer open
  • 115/06Win een Toy Story 5-prijzenpakket!
  • 015/06[WK] Late treffer Diallo levert Ivoorkust belangrijke WK-zege op
  • 5215/06[WK] Oranje geeft zege op Japan vlak voor tijd weg op WK voetbal
  • 314/06[WK] Historische WK-goal kan zware nederlaag Curaçao niet voorkomen
  • 1414/06Met tong80 op, en over het WK-2026 # 3
  • 3914/06Man uit Texas krijgt 45 jaar cel voor diefstal van 200 Lego-sets
  • 014/06Del Toro slaat dubbelslag en wint Tour Auvergne-Rhône-Alpes
  • 614/06Nyck de Vries schrijft historie met winst in 24 uur van Le Mans
  • 714/06F1: Uitslag Grand Prix van Spanje
  • 11214/06Israël bombardeert Beiroet, Iran dreigt VS-deal te laten klappen
  • 014/06Eerste Formule 2-zege Camara, Tsolov nieuwe leider
  • 4414/06Anoniem bellen straks ook in VS verboden, harde aanpak scambellers
  • 3314/06Random Pics van de Dag #1930
  • 3314/06A12 Woerden: lekke banden na negeren rood kruis
  • 1414/06Mishandeling puppy's leidt tot protesten in China
Actieve items
Actieve items


  • 702:32Vrouw veroordeeld tot 4,5 jaar cel wegens moedermoord met insuline
  • 802:27'XBOX gaat nog meer ontwikkelaars sluiten'
  • 6702:22VAR-scheidsrechter ontkent 'extreemrechts' 👌-gebaar op WK
  • 7401:34Leraar misbruikt en vermoordt geadopteerde baby Preston: was een 'speelding'
  • 1001:31FOK's weerbericht met Stephan5: Schroeihitte is wel zeker
  • 401:23Goedemorgen FOK!
  • 1301:22Russisch oorlogsschip vuurt waarschuwingsschoten richting Brits jacht
  • 5601:14Politiek wil af van automatische verkiezingen na kabinetsval, is dat een goed plan?
  • 7901:05Syriër uit Druten krijgt 26 jaar cel voor marteling en verkrachting in Syrië
  • 301:05Met tong80, op en over het WK-2026 # 4
  • 200:41[WK] Frankrijk begint met zege op Senegal
  • 4100:35EU verbiedt budgetvliegmaatschappijen kosten te rekenen voor handbagage
  • 7100:33Zwitserland stemt over bevolkingslimiet van 10 miljoen
  • 1100:16Peuter (2) overlijdt na val uit raam in Rotterdam
  • 1800:08Trump: 'Syrië moet de strijd van Israël tegen Hezbollah overnemen'
  • 11223:52Israël bombardeert Beiroet, Iran dreigt VS-deal te laten klappen
  • 2723:46Nieuwe Farm Bill dreigt schoolbananen in de VS te schrappen
  • 3123:40Random Pics van de Dag #1931
  • 5323:10FIFA onderzoekt 'white power'-gebaar van VAR op WK 2026
  • 1023:09FBI verijdelt grote aanslag op UFC-gevecht bij het Witte Huis
  • 11423:08Elon Musk wordt eerste 'trillionaire': Gevaar voor democratie
  • 1622:32Logitech G breidt G3-lijn uit met toetsenbord en muis
  • 2522:32Wim T. Schippers, multitalent, overleden op 83-jarige leeftijd
  • 1622:08'Microsoft gaat XBOX afstoten'
  • 10221:58VS en Iran sluiten akkoord: einde oorlog en Straat van Hormuz weer open
  • 6221:46'Word geen Douchebag': Nederland moet korter douchen
  • 3521:46Politie zet drones in tegen overlast hangjongeren Groningen
  • 2821:36EU start toetredingsgesprekken met Oekraïne en Moldavië
  • 321:28[WK] Vermakelijk duel tussen Nieuw-Zeeland en Iran kent geen winnaar
  • 2120:56Vrouw die zonder bungeekoord van brug werd gegooid leefde nog toen ze gevonden werd
  • 1220:53VrijMiBabes #289 (not very sfw!)
  • 1320:44Vliegtuigje met parachutisten crasht: 12 doden
  • 3420:38[WK] Marokko en Brazilië houden elkaar in evenwicht op WK
  • 1420:21Iran-akkoord: Trump zegt zondag ondertekenen we maar Iran spreekt tegen
  • 2419:08Tesla misleidde toezichthouders met Full Self Driving-veiligheidscijfers
  • 5218:52[WK] Oranje geeft zege op Japan vlak voor tijd weg op WK voetbal
  • 5018:18Asieldwang wordt horror
  • 5717:56Amsterdammers klagen over 'stripteaseboten' in grachten
  • 2416:47Gommers: tekort ic-personeel opnieuw probleem bij nieuwe pandemie
  • 8214:58Restore Britain: nieuwe partij van Musk bedreigt Farage bij verkiezingen
  • 2013:49VrijMiBabes #308 (not very sfw!)
  • 3112:16VrijMiBabes #224 (not very sfw!)
  • 1610:41Taakstraf voor man (21) die in 2024 vuurwerkbom plaatste bij Comenius Lyceum
  • 108:46Adorable Adventures
  • 1708:26VrijMiBabes #261 (not very sfw!)
  • 2206:43Vrouw haalt geladen pistool uit vagina bij politiecontrole
  • 903:28[WK] Kaapverdië stunt met punt tegen topfavoriet Spanje
  • 316/06FOK's weerbericht met Stephan5: Laat het hittekanon maar komen!
  • 1216/06Projectontwikkelaar moet ruim 400.000 euro betalen vanwege jarenlange lekkage
  • 3915/06Man uit Texas krijgt 45 jaar cel voor diefstal van 200 Lego-sets
Forum
Forum


  • 21102:26[AMV] VS #1306 Inflation is inflating
  • 20002:15[SBS6] Vandaag Inside #134 - Curaçao Inside Voorbij
  • 402:08[Woensdag 17 juni 03:00] Argentinië - Algerije
  • 21002:07[Woensdag 17 juni 00:00] Irak - Noorwegen #1
  • 22901:58Oorlog in Oekraïne #1297 - Smert voroham!
  • 18001:47Stroomnet bolvol, minstens 10 jaar overlast deel 5, vol=vol, klaar
  • 9501:30Overlastgevende migranten in Zweden op schopstoel
  • 201:25LeftLaser is echt fantastisch. De enige echte journalist!
  • 19601:22GTA VI #9 Trailer 2 genot
  • 3201:22Melden misdrijf.
  • 14001:22Kinderen betrokken bij ernstig ongeluk #2
  • 6500:592010: Vermissing van Herman Ploegstra
  • 18500:58[Dinsdag 16 juni 21:00] Frankrijk - Senegal #5
  • 1000:57Spoilers in Sport Nieuwskop.
  • 800:51Zweed dwong zijn vrouw jarenlang tot seks met 120 mannen
  • 15100:51[WLR SC #400] Wij kijken naar De Belg
  • 200:48Onderzoek naar opgestapte wethouders Lelystad: patroon van denigrerend
  • 1200:47Asielzoekers #22 : Het Europese migratiepact gaat in
  • 25300:37[INFLUENCERS #253] bye bye Bali
  • 5700:26Oorlog Iran #127
  • 4000:23Hoe denkt God echt over homo-seksualiteit?
  • 300:23Zuid-Afrikanen de straat op tegen illegale immigratie in Kaapstad
  • 6500:21[Crowdfunding] #440 Gaat we ECB verhoging merken CF aanbod?
  • 29800:18[DAGBOEK] De weg naar balans #11
  • 22500:17[SBS6] De Bondgenoten #290 Powerwelpjes
  • 11800:15Asielzoeker (22) op verkrachtingspad in Rotterdam
  • 1400:15Zelfde groepje actievoerders te zien bij asielprotesten door hele land
  • 600:12Draagtas voor chihuahua
  • 600:11Het grote dagelijkse Trump nieuws topic #29
  • 1600:10Muziek wat geen enkele betekenis heeft
  • 14800:06Afvallen met injecties #3
  • 2300:04Explosie blaast gevel van fitnessstudio onder flat weg in Osdorp #2
  • 4700:01Wim T Schippers (83) overleden
  • 2223:55Homokoppel misbruikt en vermoordt geadopteerde baby
  • 8023:52Maak me veel zorgen om goede vriend.
  • 9523:50[Dagboek] Veel aan hoofd - Deel 25
  • 1423:48Wat is jouw ervaring met de OV fiets?
  • 4723:41Suggestie 'integratie' forum-FP.
  • 22123:41[Wielrennen #613] De Muur
  • 1923:37Extreemrechts blijkt Russische creatie
  • 5623:29Versteende buurten worden steeds heter, bijna miljoen Nederl
  • 14923:21Politieke meme's en spotprenten #9
  • 27523:19Panini WK 2026 plaatjes topic
  • 11023:18Bloemen/planten in je eigen tuin #94 Kleur!
  • 6623:16Boerenproblematiekverzameltopic #8 - Schrappen, vertragen, b
  • 223:16Tour de Suisse 2026 #1
  • 2523:16Oprichting van een echt linkse politieke partij zoals PSP of LeftLaser
  • 26923:12[RLS 24 SC #86] Gezellige kletshoek deel 61
  • 13023:07Nederland Dal Vrij Trein start op 15 juni
  • 3723:05[PlayStation #183] In het land der Rivals is 1 oog koning!
  • 222:56Teltopic #1333 tel door en door en door....
  • 17622:52Woord van de dag, deel 32
  • 8022:48Influencer Anna Dobber over pestgedrag op gesponsorde reis
  • 222:47Wedstrijden bij daglicht
  • 15522:46Spamuser opsporing service #14
  • 27222:44[SkyShowtime] Paramount, Universal, Showtime, Peacock, DreamWorks #2
  • 11122:43[Belastingaangifte 2025] Bericht- en meldtopic
  • 9022:43Het Atletiektopic #72
  • 8422:43Eerste Kamer stemt voor verbod op 'homogenezing'
  • 1222:3726 juni kamerbrief over stikstof
  • 8722:27Hip Hop Central #114 Hip Hop Don´t Stop!
  • 7522:23FOK! Premier Cycling League 2026 #10 Tussentijdse transfers
  • 3822:23Hollandse Nieuwe haring 2026
  • 3522:22Post hier zo vaak mogelijk om 22:22 uur #76
  • 4322:20Israël trekt zich niets aan van vredesdeal, troepen blijven in Libanon
  • 4022:18Asielzoeker (26) steekt man in de hals: eis 3,5 jaar cel.
  • 28422:13Thijs Römer veroordeeld #9
  • 10422:11(ouders van) kinderen met een ASS deel 52
  • 14022:10De Nijmeegse Vierdaagse 2026 #3 Wandelmotivatie door Wrapster
  • 2421:56Voedzamere alternatieven voor vetbommen?
  • 3821:51Jongeren maken Utrecht Overvecht onleefbaar
  • 3021:50Fatbiker ging 100km per uur
  • 8221:46Kappersoorlog teistert Regio Rijnmond
  • 721:43Het nummer 666 bij een onschuldig spelletje...
  • 3921:39Zaken waar je je echt dood aan ergert #16 - cup a soup
  • 4921:35EU verbiedt budgetvliegmaatschappijen kosten te rekenen voor handbagag
  • 6621:35[English Premier League #393] Winnaars en verliezers
  • 12021:33Het grote 'Fok! Formule 1-manager 40+ subleague' topic #46
  • 2921:33Vrouwenkiesrecht heeft de Westerse wereld kapot gemaakt
  • 221:32VCP-boegbeeld Engel Modderman gaat emigreren naar Servië
  • 3221:30[CRE SC #160] Op naar de zomer!!
  • 3621:28Wat is het verschil tussen VER en GC? Wellicht een fusie?
  • 3721:27Zou jij FOK! gaan missen als de stekker er uit gaat?
  • 521:25Belgie
  • 4121:23Russia vs Ukraine #89 waar oekr al gewonnen is
  • 1921:11De toekomst van Nederland
  • 1421:09Scherm bezaaid met i-tjes met een umlaut
  • 12221:03Vrouwen willen geen man meer #27
  • 720:55Forum inside
  • 3620:53Voorspel hier het weer van mei 2026 (gemeten in de Bilt)
  • 3820:51[Zaterdag 20 juni 19:00] Nederland - Zweden #1
  • 2820:46[Crimson Desert #6] Patches in overvloed
  • 720:43Trump wil dat Syrië de oorlog van Israël tegen Hezbollah overneemt
  • 10220:42Saxofoon sound (deel 2)
  • 320:41[Woensdag 17 juni 22:00] Engeland - Kroatië #1
  • 21520:40[Netflix #209] TUDUM
  • 28220:34PDC Player Championships #29 - Achteraf zaaltjes
  • 6120:28Japanse fans ruimen stadion op na WK wedstrijd, winnen overal harten
  • 2520:22Supergirl (2026)
  • 020:21Steam family sharing
  • Weblog
  • Algemeen

'Kabinet Rutte aan het wankelen?'

Jippie 22-03-2023 09:58 print

Het CDA staat op klappen, de druk op Mark Rutte is groter dan ooit en dat in combinatie met de megawinst van BBB doet het kabinet wankelen. Stapt het CDA uit het kabinet en komen er nieuwe verkiezingen aan? Pownews ging polshoogte nemen op het Binnenhof.


bbb cda provinciale statenverkiezingen rutte 4 stikstof
Submitter: 
71
Help ons; deel dit item als je het leuk vond
Iets te linkdumpen? Leuk stukje geschreven? Geef het door in de submit!
Vind jij de leukste video's of de grappigste plaatjes? Heb je een talent voor luchtigheid of vaak iets bijzonders te melden? Kom bloggen!
Jippie
thumbnail

Elke dag maak ik even tijd  voor de FP om het internet af te struinen op zoek naar nieuws. 

Part-time werkzaam als adviseur Kwaliteit Arbo en Milieu, dus tijd om bijdragen aan FOK! te leveren.

Meest gelezen
  • 4225908:17Random Pics van de Dag #1931
  • 261609:05Vrouw die zonder bungeekoord van brug werd gegooid leefde nog toen ze gevonden werd
  • 261009:24Leraar misbruikt en vermoordt geadopteerde baby Preston: was een 'speelding'
  • 156708:58VAR-scheidsrechter ontkent 'extreemrechts' 👌-gebaar op WK
  • 140308:24EU verbiedt budgetvliegmaatschappijen kosten te rekenen voor handbagage
  • 109308:46Peuter (2) overlijdt na val uit raam in Rotterdam
  • 108707:09Nieuwe Farm Bill dreigt schoolbananen in de VS te schrappen
  • 102707:30Vliegtuigje met parachutisten crasht: 12 doden
  • 81012:20Logitech G breidt G3-lijn uit met toetsenbord en muis
  • 73720:22Trump: 'Syrië moet de strijd van Israël tegen Hezbollah overnemen'
  • 72619:49FBI verijdelt grote aanslag op UFC-gevecht bij het Witte Huis
  • 71620:10Russisch oorlogsschip vuurt waarschuwingsschoten richting Brits jacht
  • 58312:58FOK's weerbericht met Stephan5: Schroeihitte is wel zeker
  • 55420:44 Vrouw veroordeeld tot 4,5 jaar cel wegens moedermoord met insuline
  • 40405:16Goedemorgen FOK!
  • 39421:04'XBOX gaat nog meer ontwikkelaars sluiten'
  • 36506:43[WK] Vermakelijk duel tussen Nieuw-Zeeland en Iran kent geen winnaar
  • 33606:36[WK] België komt te laat op gang en verspeelt punten tegen Egypte
  • 26706:40[WK] Saudi-Arabië houdt Uruguay op remise in groep H
  • 14523:42Met tong80, op en over het WK-2026 # 4
Font-grootte:

regelhoogte :

71 reacties

Reactiepagina:
1 2
woensdag 22 maart 2023, 10:04 uur #1
5
volvos70
Deze coalitie zwalkt / wankelt al decennia Dus wat is nieuw ?
Elke jaar komen er signalen in de media van een kabinet val En dat er mogelijk een andere samenstelling komt
Maar helaas als het gebeurt is het nooit een coalitie waar ik op hoopte economisch midden blijft de scepter zwaaien
En die vergeet altijd de laagste betaalden En de lage midden inkomens
woensdag 22 maart 2023, 10:07 uur #2
17
mitchelll0181
Just Different ...
Tuurlijk niet, stappen nooit vanzelf op.
Stel je eens voor dat je verantwoordelijkheid voor je daden neemt. :')
woensdag 22 maart 2023, 10:08 uur #3
10
Bierscheet
Nu al zin in Rutte 5! Nog meer loze woorden, nog verdere achteruitgang van Nederland.
woensdag 22 maart 2023, 10:08 uur #4
3
trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
In de peilingen heeft VVD nog steeds flinke voorsprong...dus nieuwe verkiezingen brengt VVD alleen maar opnieuw terug. Het voordeel van de VVD is dat elke oppositie versplinterd is en dus nooit een goed front kan vormen.

Enige oplossing is GL/PVDA/SP laten samengaan in een partij Sociaal Domocraten. Dan is het geheel gematiger en zijn ze ongeveel even groot als de VVD
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
woensdag 22 maart 2023, 10:19 uur #5
3
Dutchguy
D66 wil graag vasthouden aan 2030 en het CDA vindt dat het anders moet. Het is een kaartenhuis.
woensdag 22 maart 2023, 10:19 uur #6
3
HEvaRe
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 10:08 schreef trigt013 het volgende:
In de peilingen heeft VVD nog steeds flinke voorsprong...dus nieuwe verkiezingen brengt VVD alleen maar opnieuw terug. Het voordeel van de VVD is dat elke oppositie versplinterd is en dus nooit een goed front kan vormen.

Enige oplossing is GL/PVDA/SP laten samengaan in een partij Sociaal Domocraten. Dan is het geheel gematiger en zijn ze ongeveel even groot als de VVD
Is sociaal Domocraten een typefout of een freudiaanse vertyping? :)
Ja, maar betekent nee
Alles wat je zegt zal verdraaid tegen je gebruikt worden
woensdag 22 maart 2023, 10:22 uur #7
2
Miester
Wishfull thinking op de rechterflank blijft prachtig om te zien, al jaren _O-

"dit keer écht!"
woensdag 22 maart 2023, 10:28 uur #8
0
AeternusDoleo
Tweakertje
CDA kan het laten klappen. Vooral D66 heeft er baat bij om dat op dit moment niet te laten doen - die worden bij een val van het kabinet waarschijnlijk gehalveerd. Het CDA ook maar die hebben door dat BBB gewoon CDA-ter-verantwoording-geroepen is. BBB is geen bedreiging, ideologisch gezien, voor het CDA.

Strategisch gezien zou het slim zijn, tenzij het CDA niet staat waarvoor ze zeggen te staan. En als dat het geval is verdient die partij de val naar 0.
Ik ben een TWEAKER :P
woensdag 22 maart 2023, 10:28 uur #9
1
RRRobert
≠
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 10:04 schreef volvos70 het volgende:
Deze coalitie zwalkt / wankelt al decennia Dus wat is nieuw ?
Bijzondere tijdsbeleving heb je. De huidige coalitie zit er nog geen jaar. Tel je de vorige (identieke) coalitie van Rutte III ook mee, dan zit deze pas sinds 2017 in Vak K.
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
woensdag 22 maart 2023, 10:40 uur #10
0
volvos70
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 10:28 schreef RRRobert het volgende:

[..]
Bijzondere tijdsbeleving heb je. De huidige coalitie zit er nog geen jaar. Tel je de vorige (identieke) coalitie van Rutte III ook mee, dan zit deze pas sinds 2017 in Vak K.
Maar er blijft een coalitie van economisch midden Die de lage en lage middeninkomens benadeeld Dus in al die tijd is er niks veranderd
woensdag 22 maart 2023, 10:45 uur #11
3
suijkerbuijk
suijkerbuijk
Ja ze gaan kapot
Zodat ze snel van alles nog even door kunnen drukken zonder gevolgen of verantwoordelijkheid.
Zodat daarna bbb voor een blok komt te staan.

Daar zie ik smerige Rutte en zijn vriendjes wel voor aan ja.
Wil je mijn boot zien PTA / Mijn boot en de aanpassing die worden gedaan.
woensdag 22 maart 2023, 11:04 uur #12
2
Bushmaster
Microschoft
Het debat is iig. uitgesteld tot 4 april dus ze piepen em wel. })
Raak ik hier een gevoelige sneer?
woensdag 22 maart 2023, 11:28 uur #15
0
Snoopy2000
The cutest dog ever!
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 10:04 schreef volvos70 het volgende:
Deze coalitie zwalkt / wankelt al decennia Dus wat is nieuw ?
Elke jaar komen er signalen in de media van een kabinet val En dat er mogelijk een andere samenstelling komt
Maar helaas als het gebeurt is het nooit een coalitie waar ik op hoopte economisch midden blijft de scepter zwaaien
En die vergeet altijd de laagste betaalden En de lage midden inkomens
PvdA vergeet al decennia de laagste betaalden En de lage midden inkomens. Alles voor het pluche. En een vette baan na de politieke jaren.
I'm the greatest!
woensdag 22 maart 2023, 11:30 uur #16
0
TheBarret
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 10:28 schreef AeternusDoleo het volgende:
CDA kan het laten klappen. Vooral D66 heeft er baat bij om dat op dit moment niet te laten doen - die worden bij een val van het kabinet waarschijnlijk gehalveerd. Het CDA ook maar die hebben door dat BBB gewoon CDA-ter-verantwoording-geroepen is. BBB is geen bedreiging, ideologisch gezien, voor het CDA.

Strategisch gezien zou het slim zijn, tenzij het CDA niet staat waarvoor ze zeggen te staan. En als dat het geval is verdient die partij de val naar 0.
quote:
niet staat waarvoor ze zeggen te staan
Yep :D
woensdag 22 maart 2023, 11:31 uur #17
0
TjerkdeVries
Ze zijn ongetwijfeld verschillende scenarios aan het uitstippelen.
For each contact, there is a solution!
The person most likely stopping you, is you.
woensdag 22 maart 2023, 11:31 uur #18
0
volvos70
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 11:28 schreef Snoopy2000 het volgende:

[..]
PvdA vergeet al decennia de laagste betaalden En de lage midden inkomens. Alles voor het pluche. En een vette baan na de politieke jaren.
Die zit er ook altijd bij de coalities van rutte |:(
woensdag 22 maart 2023, 11:33 uur #19
0
alki
Alfisti
CDA moet de stekker er eens uittrekken, maarja dat doen ze niet allemaal lekker op het pluche
Cuore Sportivo
woensdag 22 maart 2023, 11:33 uur #20
1
Ruben2611
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 10:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
Tuurlijk niet, stappen nooit vanzelf op.
Stel je eens voor dat je verantwoordelijkheid voor je daden neemt. :')
Het zou politieke zelfmoord zijn van de coalitiepartijen als ze er zelf te gemakkelijk uitstappen want de huidige verkiezingsuitslag gaat natuurlijk verder bij nieuwe landelijke verkiezingen.

Ik ben dan daarna benieuwd hoe D66 het voor elkaar lijkt te krijgen om dan n meerderheid te vinden om mee te regeren. Gewoon CDA, VVD, BBB en alle overige partijen negeren en over links gaan met PvdA, SP en Groenlinks? :{ Lijkt mij sterk als daar tzt n meerderheid voor is.
woensdag 22 maart 2023, 11:35 uur #21
0
alki
Alfisti
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 10:28 schreef AeternusDoleo het volgende:
CDA kan het laten klappen. Vooral D66 heeft er baat bij om dat op dit moment niet te laten doen - die worden bij een val van het kabinet waarschijnlijk gehalveerd. Het CDA ook maar die hebben door dat BBB gewoon CDA-ter-verantwoording-geroepen is. BBB is geen bedreiging, ideologisch gezien, voor het CDA.

Strategisch gezien zou het slim zijn, tenzij het CDA niet staat waarvoor ze zeggen te staan. En als dat het geval is verdient die partij de val naar 0.
Van de andere kant kan dit ook sympathie van het volk opleveren en de d66 stemmers die zich vergist hebben weer naar het CDA gaan
Cuore Sportivo
Redactie Frontpage
woensdag 22 maart 2023, 11:51 uur #25
6
foton
__--*--__
Oekraïne heeft een clown als president, die zich als een serieuze vent gedraagt wanneer het moeilijk wordt.

Nederland heeft een serieuze vent als premier, die zich als een clown gedraagt wanneer het moeilijk wordt.
woensdag 22 maart 2023, 11:53 uur #26
4
Dauthi
Progressive
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 10:08 schreef trigt013 het volgende:
In de peilingen heeft VVD nog steeds flinke voorsprong...dus nieuwe verkiezingen brengt VVD alleen maar opnieuw terug. Het voordeel van de VVD is dat elke oppositie versplinterd is en dus nooit een goed front kan vormen.

Enige oplossing is GL/PVDA/SP laten samengaan in een partij Sociaal Domocraten. Dan is het geheel gematiger en zijn ze ongeveel even groot als de VVD
De enige sociaaldemocratische partij uit dat rijtje is de SP, GL en PvdA zijn grachtengordelsalonsocialisme.

Zolang Mark niet over rechts gaat blijft het klooien in de marge met alle gevolgen van dien.

Rechts deur op slot beleid is benodigd. De rem op de migratie en flink reorganiseren van overheidsinstanties.

Het kan zo echt niet meer.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
woensdag 22 maart 2023, 11:55 uur #27
0
DjDaano
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 10:40 schreef volvos70 het volgende:

[..]

Maar er blijft een coalitie van economisch midden Die de lage en lage middeninkomens benadeeld Dus in al die tijd is er niks veranderd
Vergeet ook niet de hoge inkomens. Die zijn ook zwaar benadeeld door dit kabinet.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
woensdag 22 maart 2023, 11:58 uur #28
0
Dauthi
Progressive
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 11:42 schreef Triestsletje het volgende:

[..]


En binnenkort door Samson en Timmermans alle arbeiders de auto uit die maar lopen alle ruimte voor hun dikke Tesla's PvdA is net als D66 een links fascistische partij geworden.
Samsom betaalt zijn woningen ook nog eens met cash.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
woensdag 22 maart 2023, 12:01 uur #29
0
volvos70
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 11:55 schreef DjDaano het volgende:

[..]


Vergeet ook niet de hoge inkomens. Die zijn ook zwaar benadeeld door dit kabinet.
In verhouding komen de hoge middeninkomens er niet slecht uit En die er boven zitten Die hebben helemaal niks te klagen Die de sterkste schouders hebben die dragen het minst bij onder de huidige coalitie partijen En dat is natuurlijk vreemd Er zou op zijn minst gelijkheid moeten zijn Niet een kleine minderheid veel voordelen geven en de meerderheid de nadelen het meest geven
woensdag 22 maart 2023, 12:02 uur #30
0
volvos70
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 11:58 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Samsom betaalt zijn woningen ook nog eens met cash.
Lijkt mij stug dat hij dat doet
Dit soort zakkenvullers gebruiken elk voordeel wat ze kunnen Dus ook de hypotheek aftrek
woensdag 22 maart 2023, 12:04 uur #31
0
volvos70
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 11:53 schreef Dauthi het volgende:

[..]

De enige sociaaldemocratische partij uit dat rijtje is de SP, GL en PvdA zijn grachtengordelsalonsocialisme.

Zolang Mark niet over rechts gaat blijft het klooien in de marge met alle gevolgen van dien.

Rechts deur op slot beleid is benodigd. De rem op de migratie en flink reorganiseren van overheidsinstanties.

Het kan zo echt niet meer.
De SP wil dit al sinds de oprichting :) Maar die werden dus in de hoek gezet als tegenstanders van de rijkdom en welvaart ;)
woensdag 22 maart 2023, 12:11 uur #32
0
Professionele-Idioot
Palm Beach Pete
Druk op Mark Rutten 8-)
Ach... al gooit Poetin een dikke vette kernbom op Nederland, iedereen dood maar 1 persoon overleeft het. Ik zal geen naam noemen maar lachen dat ie doet *)
I'm just Palm Beach Pete, gonna play some tennis today, going into town, have lunch.
woensdag 22 maart 2023, 12:13 uur #33
0
Dauthi
Progressive
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 12:02 schreef volvos70 het volgende:

[..]

Lijkt mij stug dat hij dat doet
Dit soort zakkenvullers gebruiken elk voordeel wat ze kunnen Dus ook de hypotheek aftrek
https://www.geenstijl.nl/(...)lalalalalalala_geld/

En verkocht met 235.000 winst

https://www.quotenet.nl/v(...)oning-foto-s-190082/
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
woensdag 22 maart 2023, 12:16 uur #34
0
Dauthi
Progressive
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 12:04 schreef volvos70 het volgende:

[..]

De SP wil dit al sinds de oprichting :) Maar die werden dus in de hoek gezet als tegenstanders van de rijkdom en welvaart ;)
Ja, omdat SP namelijk ook opperde om inkomstenbelasting tot 90% te introduceren, en gigabelastingen op spaargeld en vermogen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
woensdag 22 maart 2023, 12:17 uur #35
0
volvos70
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 12:13 schreef Dauthi het volgende:

[..]


https://www.geenstijl.nl/(...)lalalalalalala_geld/

En verkocht met 235.000 winst

https://www.quotenet.nl/v(...)oning-foto-s-190082/
Heeft hij een pak geld mis gelopen Niet handig Wel goed ons :)
woensdag 22 maart 2023, 12:19 uur #36
1
begaaierd
Ik Begaai, Hij Begaait, Wij...
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 11:51 schreef foton het volgende:
Oekraïne heeft een clown als president, die zich als een serieuze vent gedraagt wanneer het moeilijk wordt.

Nederland heeft een serieuze vent als premier, die zich als een clown gedraagt wanneer het moeilijk wordt.
Mooi gesproken!
woensdag 22 maart 2023, 12:20 uur #37
0
Dauthi
Progressive
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 12:17 schreef volvos70 het volgende:

[..]

Heeft hij een pak geld mis gelopen Niet handig Wel goed ons :)
Ligt er aan waar het geld vandaan komt.
Ik denk namelijk dat het allemaal via de persoonlijke BV is gegaan. En dan heb je sowieso geen recht op aftrek. En in tijden dat hypotheekrente tegen de 0% aanschurkt is de aftrek toch maar een aalmoes is.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
woensdag 22 maart 2023, 12:22 uur #38
0
volvos70
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 12:16 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Ja, omdat SP namelijk ook opperde om inkomstenbelasting tot 90% te introduceren, en gigabelastingen op spaargeld en vermogen.
Vanaf welk bedrag En vermoed dat het dan gaat over de berekening van de grondslag sparen en beleggen of is dat over de bruto winst ?
woensdag 22 maart 2023, 12:25 uur #39
0
volvos70
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 12:20 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Ligt er aan waar het geld vandaan komt.
Ik denk namelijk dat het allemaal via de persoonlijke BV is gegaan. En dan heb je sowieso geen recht op aftrek. En in tijden dat hypotheekrente tegen de 0% aanschurkt is de aftrek toch maar een aalmoes is.
Blijft het zelfde Als hij privé persoon een woning koopt dan is het beter voor hem om het via een lening te doen De kosten daarvan kan je dan weer van de belasting terug krijgen Die heeft hij nu zelf moeten ophoesten
woensdag 22 maart 2023, 12:27 uur #40
0
Dauthi
Progressive
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 12:25 schreef volvos70 het volgende:

[..]

Blijft het zelfde Als hij privé persoon een woning koopt dan is het beter voor hem om het via een lening te doen De kosten daarvan kan je dan weer van de belasting terug krijgen Die heeft hij nu zelf moeten ophoesten
Die constructie kan ook via de persoonlijke bv.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
woensdag 22 maart 2023, 12:28 uur #41
1
Blue_Sweater
Veni vidi hatsjie!
Ik hoop het. Tijd dat Rutte en co plaats maken voor competente mensen, als die er uberhaubt zijn.
woensdag 22 maart 2023, 12:29 uur #42
1
Betwetor
Het ergste moet nog komen
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 10:08 schreef trigt013 het volgende:
In de peilingen heeft VVD nog steeds flinke voorsprong...dus nieuwe verkiezingen brengt VVD alleen maar opnieuw terug. Het voordeel van de VVD is dat elke oppositie versplinterd is en dus nooit een goed front kan vormen.

Enige oplossing is GL/PVDA/SP laten samengaan in een partij Sociaal Domocraten. Dan is het geheel gematiger en zijn ze ongeveel even groot als de VVD
Behalve dat een deel dan wegloopt. Vooral bij de SPers. Beter blijven ze apart en doen een keer serieus bij het formeren.
woensdag 22 maart 2023, 12:39 uur #43
0
volvos70
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 12:27 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Die constructie kan ook via de persoonlijke bv.
Oke zo goed ben ik niet op de hoogte van de belasting aftrek mogelijkheden
woensdag 22 maart 2023, 12:44 uur #44
2
volvos70
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 12:29 schreef Betwetor het volgende:

[..]

Behalve dat een deel dan wegloopt. Vooral bij de SPers. Beter blijven ze apart en doen een keer serieus bij het formeren.
Zou in mijn ogen tijd worden dat er een coalitie komt die een sociale inslag heeft
Want met de huidige ideeën wordt werkend Nederland niet beter
Ik zie eerder het slechter worden voor de werkenden
woensdag 22 maart 2023, 12:46 uur #45
0
volvos70
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 12:28 schreef Blue_Sweater het volgende:
Ik hoop het. Tijd dat Rutte en co plaats maken voor competente mensen, als die er uberhaubt zijn.
Die zijn er Alleen die worden onder gesneeuwd door de brulapen die meer op de voorgrond staan
Maar daar heeft de hele samenleving last van Die met de grootste mond die wordt gezien En de stille Tja die is er niet
woensdag 22 maart 2023, 12:55 uur #46
0
Pomerol_Village
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 10:08 schreef trigt013 het volgende:
In de peilingen heeft VVD nog steeds flinke voorsprong...dus nieuwe verkiezingen brengt VVD alleen maar opnieuw terug. Het voordeel van de VVD is dat elke oppositie versplinterd is en dus nooit een goed front kan vormen.

Enige oplossing is GL/PVDA/SP laten samengaan in een partij Sociaal Domocraten. Dan is het geheel gematiger en zijn ze ongeveel even groot als de VVD
SP wil niet met onbetrouwbare pluchezitters samenwerken, en gelijk hebben ze. PVDA, D66 en GL uit het politieke en media landschap en Nederland is weer enigszins bestuurbaar.

En niet geheel onbelangrijk; ook weg uit de Nederlandse Rechtspraak, want dat wordt nu als extra politiek vehikel gebruikt (lees door D66 en GL).

Laat de verkiezingen maar komen.
woensdag 22 maart 2023, 12:58 uur #47
0
Pomerol_Village
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 11:33 schreef Ruben2611 het volgende:

[..]


Het zou politieke zelfmoord zijn van de coalitiepartijen als ze er zelf te gemakkelijk uitstappen want de huidige verkiezingsuitslag gaat natuurlijk verder bij nieuwe landelijke verkiezingen.

Ik ben dan daarna benieuwd hoe D66 het voor elkaar lijkt te krijgen om dan n meerderheid te vinden om mee te regeren. Gewoon CDA, VVD, BBB en alle overige partijen negeren en over links gaan met PvdA, SP en Groenlinks? :{ Lijkt mij sterk als daar tzt n meerderheid voor is.
CDA, VVD, BBB, Volt en JA21 een optie?
woensdag 22 maart 2023, 12:59 uur #48
0
Pomerol_Village
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 10:28 schreef AeternusDoleo het volgende:
CDA kan het laten klappen. Vooral D66 heeft er baat bij om dat op dit moment niet te laten doen - die worden bij een val van het kabinet waarschijnlijk gehalveerd. Het CDA ook maar die hebben door dat BBB gewoon CDA-ter-verantwoording-geroepen is. BBB is geen bedreiging, ideologisch gezien, voor het CDA.

Strategisch gezien zou het slim zijn, tenzij het CDA niet staat waarvoor ze zeggen te staan. En als dat het geval is verdient die partij de val naar 0.
Precies, dus klappen die handel. Geen Kaag en Jetten meer.
woensdag 22 maart 2023, 13:10 uur #49
0
Betwetor
Het ergste moet nog komen
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 12:44 schreef volvos70 het volgende:

[..]

Zou in mijn ogen tijd worden dat er een coalitie komt die een sociale inslag heeft
Want met de huidige ideeën wordt werkend Nederland niet beter
Ik zie eerder het slechter worden voor de werkenden
Helemaal mee eens, en hopelijk lopen ze dan niet in de Woke val.
woensdag 22 maart 2023, 13:11 uur #50
0
AQuila360
Xbox Ultimate
quote:
Op woensdag 22 maart 2023 @ 10:22 schreef Miester het volgende:
Wishfull thinking op de rechterflank blijft prachtig om te zien, al jaren _O-

"dit keer écht!"
Het kan nu ook echt Miester!

Als we echt de problemen willen aanpakken moeten we VVD/BBB/JA21 + eventueel nog wat ter aanvulling. Dan komen we eindelijk verder.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Reactiepagina:
1 2
avatar Reageer zelf

Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken

Inloggen
Voorwaarden
Ik accepteer de voorwaarden.
Laatste reviews en specials
special
VrijMiBabes #308 (not very sfw!)
special
Random Pics van de Dag #1930
special
Random Pics van de Dag #1929
review
LEGO Pokemon Eevee 72151
special
Random Pics van de Dag #1928
special
Random Pics van de Dag #1927
Algemene Voorwaarden | Privacy Policy | Cookievoorkeuren
Volg ons
©FOK.nl e.a.