CD: Michael Prins - A Dreamer's Dream Is Forever To Be Yours

Michael Prins is een Nederlandse zanger die zijn bekendheid pakte met de winst bij het programma “De beste singer-songwriter van Nederland”. Na twee jaar vond Michael Prins het tijd om een nieuw album uit te brengen; “A Deamer’s Dream Is Forever To Be Yours” .

Album CoverAlbum Cover

Bij het beluisteren van de cd is het tweede nummer, Fear Not, het eerste wat opvalt; dit is een duet met Carice van Houten. Al snel hoor je ze samen singen; twee stemmen die een prachtig geluid teweeg brengen.  Bij het volgende nummer, Something Wonderful horen we voor het eerst de strijkinstrumenten op de voorgrond van de begeleiding komen, die het nummer erg zielig maken.  Bij Lost In Your Love, track 4, wordt het eindelijk enigzins energieker. Helaas gaat dit nummer over liefde,  waarvan we er eerder ook al een voorbij zagen komen. Als we de cd wat verder beluisteren, komen we eindelijk aan bij een nummer dat enigzins een vrolijk randje heeft; I Wish I Was In Love. Helaas opnieuw een liefdesnummer. De cd sluit uiteindelijk af met “A Dreamer’s Dream  Is Forever To Be Yours” , een erg mooi rustig nummer met een goede tekst. Op het begin lijkt er alleen piano in voor te komen, tot dat een lading strijkers het tussenspel verzorgt.

Vanwege het grote aanbod Singer-Songwriters scheid Michael Prins zich niet echt af van de rest. Aan de andere kant doet hij waar hij zin in heeft, door bijvoorbeeld drie liefdesnummer op zijn album te zetten. Het album is zeker niet slecht, maar het grotendeel van de nummers zijn naar mijn  mening enigzins hetzelfde en scheiden zich niet echt af van de rest in zijn genre.