Boek : Marja Baseler - Feel good for Kids

Marja Baseler, schrijfster van vele boeken voor de jeugd, heeft een nieuw boek uitgebracht, Feel good for Kids. Als basis heeft dit boek de nieuwsgierige jeugd vanaf 6 jaar. Is het een uitgebreide handleiding voor de ouders of voor de kinderen zelf, hoe werkt het, en maakt het de belofte ook waar? Het boek is vrolijk gekleurd met leuke motieven en de bladzijden in alle kleuren van de regenboog.

Subheader

Het boek heeft veel verschillende thema's en onderwerpen, ingedeeld in hoofdstukken. Over jezelf en je gevoelens, leuke dingen en de wereld om je heen zijn een aantal voorbeelden. Ieder hoofdstuk behandelt dan weer de verschillende onderwerpen in het thema. Naast wat uitleg komen er tips en ook wat opdrachtjes die je kunt uitvoeren. De kleine opdrachtjes zijn vaak meer vragen die je jezelf kunt stellen of tips hoe je ermee om kunt gaan. Maar gelukkig is het niet betuttelend, en kun je je eigen tips en opdrachten eruit pakken. Ook al bevat het boek heel veel informatie, als je een bepaald onderwerp zoekt is dit toch snel en eenvoudig te vinden.

Marja Baseler is een zeer gedreven schrijfster die al vele boeken over en vooral voor kinderen op haar naam heeft staan. Daarbij beperkt ze zich niet alleen tot de groep van zes tot twaalf jaar, maar schrijft ze ook boeken voor pubers, voor ouders over peuters en kleuters, en een grote hoeveelheid leerboeken. Dat laatste vooral in de categorie opleidingen voor verzorging, verpleging en welzijn.

Subheader

Feel good for kids, met als doelgroep zes tot twaalf jaar, is een leuk naslagwerk waarin nieuwsgierige kinderen inderdaad veel informatie kunnen halen. Tot een jaar of acht zullen de ouders waarschijnlijk met de kinderen meelezen. Daarna is het voor hun zelf een mooi naslagwerk waarin ze de antwoorden kunnen vinden op vragen die ze misschien niet aan een volwassene durven te vragen, of gewoon uit nieuwsgierigheid. Maar ook ouders kunnen het boek blijven doorbladeren en de nodige tips en opdrachten eruithalen. Het boek zal geregeld uit de kast worden gepakt om even wat te lezen en te leren, even de nieuwsgierigheid bevredigen.

De beperking van dit boek zit hem dan in de doelgroep. De beginnende pubertijd, brugklas etc komen ook voor in het boek, maar als je daar een boek over zou gaan schrijven, dan heb je heel wat meer papier nodig. Maar wat dit boek belooft, maakt het ook zeker waar. Nieuwsgierig geworden? Dan is het zeker een aanrader.

Uitgever: The House Of Books ISBN: 90-443-1608-7 Pagina's: 223