Hidden & Dangerous review

De speler bestuurt 1 commando, maar kan tussen de commando's wisselen door een druk op de tab toets. De commando kan bestuurd worden vanuit een "third person view" zoals bij Tomb Raider, of vanuit een "first person view" zoals bij Quake. In de first person view kan je het vizier van het gekozen wapen zien of kan ingezoomd worden met de verrekijker. Terwijl je met 1 man rondloopt kan je de andere met behulp van de kaart opdrachten geven, of gewoon door verbale opdrachten. Met een druk op een toets kan de opdracht "Follow me!" of "Hold" gegeven worden waar de andere 3 commando's vervolgens dan op reageren als ze binnen een bepaalde afstand zijn.
Klik op mij voor een grotere versie van dit plaatje

Dat laatste geeft maar weer aan hoe realistisch het spel is en dat is ook duidelijk te zien aan de geweldige graphics in het spel. Het landschap ziet er fantastisch uit en elk object in het landschap ziet er goed uit en de meeste kunnen ook gebruikt worden. Al is het om bomen te gebruiken als beschutting of om rond te gaan rijden in een tank, alles kan en het is ook verstandig om het te gebruiken. Bij de eerste missie in het spel regent het hard en als speler heb je het gevoel dat je mannen zeiknat zijn. Ook door een rivier banjeren (waar je helaas ook bij dit spel niet in kan zwemmen) ziet er mooi uit en je commando's bevriezen zowat in Noorwegen. De hoge realisme factor zal mensen die gewoon zin hebben in mensen neerknallen niet aanspreken, maar voor mensen die van stratagiespellen houden is dit spel een van de betere in zijn soort. Het spel kan lastig zijn om onder de knie te krijgen want die Duitsers kunnen verdomd goed mikken, doodgaan zal dan ook vaak gebeuren. In de 23 missies die dit spel heeft, verschillen de missies van een gegijzelde redden tot bepaalde objecten opblazen, alles zit in Hidden and Dangerous.