Bloemkoolposter is seksistisch

Hoera, we hebben ophef! New York Pizza heeft een campagne gelanceerd met posters op bushokjes en dergelijke plekken en die is te schandalig voor woorden: een vrouw - of wellicht een man - houdt twee bloemkolen vast...op de plaats van de borsten, nota bene!

Op de posters staat in koeienletters 'Zo lekker kan bloemkool zijn' geschreven, maar niet iedereen is er blij mee. Het is seksistisch, niet meer van deze tijd en - jawel - onverantwoord voor langslopende kinderen. Daar zit mogelijk wat in, want kinderen blootstellen aan bloemkool is iets wat elke ouder zou moeten heroverwegen.

De marketingdirecteur van het bedrijf, Joost Geurtsen, is hartstikke tevreden: "Er wordt veel over gesproken. We proberen altijd wat humor te brengen met onze reclames en acties, dit idee komt van André van Duin's liedje ('K Heb Hele Grote Bloemkolen, red.)."

De grootste vraag is overigens waarom mensen klagen over de bloemkoolborsten, maar níet over wat er achter de campagne zit: New York Pizza heeft een bloemkoolpizzabodem ontworpen. Gadverdamme.