Marijke Helwegen promoot vis
Marijke Helwegen heeft een nieuwe klus: vis promoten. In opdracht van het Visbureau maakt ze filmpjes die binnenkort op YouTube te zien zijn. Een ruwe versie van het eerste filmpje werd zondag bij Business Class getoond.
Helwegen is een samenwerking aangegaan met het Nederlands Visbureau. Ze is binnenkort te zien in drie video's die op YouTube en social media worden geplaatst. Ook komt er een poster, bedoeld voor viswinkels en viskramen. Marijke promoot de schol, de meest gevangen vis van ons land. De bedoeling van de campagne is om mensen meer schol te laten eten.
De filmpjes zijn educatief van opzet, vertelt Marijke. De eerste video is opgenomen in een visfabriek in Urk. Te zien is hoe Marijke op geheel eigen wijze de fabriek betreedt en kijkt hoe de schollen verwerkt worden. Als ze koketteert met haar uiterlijk, mompelt de Urker visser dat hij toch liever 'een scholletje eet, want die is tenminste puur natuur'.
Marijke was vorige week nog te zien in de Passion, het muzikale spektakel over het lijdensverhaal van Jezus.