Betere co-op in Diablo III-patch

Blizzard heeft meer informatie vrijgegeven over de aankomende patch voor Diablo III. Het voornaamste doel van de update voor Diablo III is het verbeteren van de efficiëntie van de coöperatieve gameplay, aldus Blizzard.  

Diablo III screenshot

De senior technical game designer Wyatt Cheng vertelt in het forum van Blizzard dat het bedrijf op het moment werkt aan de efficiëntie van co-op in Diablo III. Het doel is deze flink te verbeteren, zonder dat het spelen in multiplayer als verplicht gaat voelen.  

‘‘Het algemeen verbeteren van co-op in Diablo III is iets waar we in patch 1.0.8 flink aan gaan hameren en efficiëntie is een groot onderdeel daarvan.’’ aldus Cheng op het Blizzard-forum. ‘‘Co-op is in sommige gevallen al erg efficiënt maar dit is eerder een uitzondering dan de regel. De mate van efficiëntie in co-op hangt zeer af van de coördinatie van de groep, de bouw van de vaardigheden en de kwaliteit van de uitrusting van de teamgenoten. Sinds de lancering van Diablo III hebben wij wat bescheiden veranderingen in de game aangebracht om co-op te stimuleren, maar er is nog ruimte om verder te gaan. Tegelijkertijd willen we het multiplayen ook niet verplichten voor diegene die Diablo III graag alleen willen spelen, maar toch gaat onze voorkeur wel uit naar co-op.’’   

Om een voorbeeld te geven noemt hij de ‘Identify All’-functie die er met de 1.0.8 update zal komen. “Een reis helemaal terug naar de stad alleen maar om een tas vol met uitrusting te kunnen sorteren is soms al een hindernis genoeg om geen zin meer te hebben in een co-op. Niemand wil in een dungeon monsters zitten vechten terwijl je teamgenoot in de stad een volle tas met spullen aan het identificeren is.”