Tomb Raider wordt geen halfslachtige port

Tomb Raider-developer Crystal Dynamica heeft doelbewust gekozen om de game niet op Wii U te laten verschijnen. Het gamebedrijf wilde geen halfslachtige port creëren voor de fans. De overige platformen bieden genoeg mogelijkheden voor het bedrijf om hun kunde te tonen, aldus CD.

De Creative Director van Crystal Dynamics Noah Hughes heeft dit in een interview verklaard. Hughes is overigens geen tegenstander van Nintendo en hun producten. Hij denkt alleen dat je met Nintendo-producten, en in dit geval Wii U, altijd iets anders moet doen dan op de overige platformen. 

“I’m always a fan of the Nintendo systems, in particular they really push interface design, and from a game design perspective it’s fun to play with new interfaces. Having said that, it’s something that I think we would want to tailor the experience to if we were going to do it.

All three [other console and PC versions] are really trying to deliver roughly the same experience, but delivered best on each platform, and I think something like the Wii U often asks you to do something unique based on a unique interface. That’s something as a gamer I love, but it’s something you don’t want to do half-heartedly as a developer.”

Tomb Raider komt 5 maart uit voor Windows, Xbox 360 en PlayStation 3.

Rhianna Pratchett schrijft verhaal Tomb Raider (Novum)