Gamers geven steeds meer uit aan Call of Duty

Het aanbieden van downloadbare extra's voor het schietspel Call of Duty legt game-uitgever Activision geen windeieren. Gamers geven steeds meer geld uit aan games uit de schietspelserie. Gemiddeld gaf elke gamer 76 dollar uit aan Call of Duty: Black Ops. Dat is vier dollar per persoon meer dan twee jaar geleden. 

Bij de voorganger van Black Ops, Call of Duty: Modern Warfare 2, werd nog gemiddeld 74 dollar per persoon uitgegeven. Bij Call of Duty: World of War lag dit bedrag op 72 dollar. Een game kost ongeveer zestig dollar; downloadbare extra's, zoals pakketten met nieuwe levels kosten twaalf tot vijftien dollar per set.

Om gamers te stimuleren meer geld aan de serie uit te geven, brengt het bedrijf rond Call of Duty: Modern Warfare 3 een speciaal pakket op de markt. Hierbij betalen gamers in een keer voor alle uitbreidingspakketten die in de loop van het jaar op de markt komen. Daarnaast wordt Call of Duty: Elite op de markt gebracht, een abonnement waarbij spelers onder meer inzicht krijgen in hun statistieken en speelstijlen.

Call of Duty: Modern Warfare 3 komt begin november op de markt voor onder meer de pc, Xbox 360 en Playstation 3. Volgens Hirshberg is het spel nu al zo vaak besteld door gamers dat het verkooprecord van Call of Duty: Black Ops verpulverd gaat worden. Vorig jaar gingen binnen een dag 5,6 miljoen spellen over de toonbank, hetgeen Activision 360 miljoen dollar opleverde.


Gamers geven steeds meer uit aan Call of Duty