Secret Story verliest nog meer kijkers

De luxe realitysoap Secret Story, het duurste SBS-programma in jaren, blijft maar kijkers verliezen. De tweede dagelijkse aflevering trok dinsdag, exclusief streams en de digitale Secret Story-kanalen van Ziggo en UPC, een magere 263.000 kijkers. Dit blijkt uit woensdag gepubliceerde gegevens van Stichting KijkOnderzoek.

Opnieuw forse daling
Afgelopen maandag daalde het aantal kijkers versus de kick-off uitzending zondag al met 35 procent, nu gaat daar nog eens ruim 27 procent af. Secret Story is hiermee één van de slechtst bekeken programma's van heel SBS Groep.

Nog treuriger is het nieuws dat Secret Story volgens berekeningen van Mediacourant zelfs onder het zendergemiddelde van NET 5 scoort. Maar liefst zeven zenders, waaronder de matig bekeken SBS-zender Veronica, wisten op hetzelfde uitzendmoment een groter kijkerspubliek te boeien.

'Kan niet mislukken'
Secret Story-presentator Bart Boonstra hoopte vooraf op hoge kijkcijfers: "Ik denk dat het heel verslavende tv is. Het heeft iets soapachtigs, omdat je de dagelijkse gevoelens, emoties en frustraties van de bewoners ziet, maar het is ook een spel."

NET 5-baas Alphons Martens had zelf ook hoge verwachtingen: "Secret Story blijft continu spannend. Dit programma gaat in elk geval niet floppen, het kan niet mislukken." Donderdag volgt een speciale live-uitzending van Secret Story, met daarin ook de eerste exit van één van de kandidaten.

Bezoek ook het speciale Secret Story-forum en de Secret Story twitterfeed.