'Skill Kills in Bulletstorm is schuld van gamers'

Het onderdeel 'Skill Kills' in de game Bulletstorm geeft spelers extra punten voor speciale manieren om een einde aan het leven van je tegenstander te maken, bijvoorbeeld door de tegenstander eerst als menselijke jojo te gebruiken. Volgens creative director Adrian Chmielarz is dit de schuld van gamers.

Volgens Cmhielarz heeft dit onderdeel van de game nooit in het originele plan gestaan. Het was pas na het observeren van het gedrag van gamers, hoe zij de tijd namen alvorens zij iemand anders daadwerkelijk afmaakten, dat dit onderdeel verder werd ontwikkeld. De studio wilde eigenlijk gewoon een first-person shooter maken in een grote open wereld.

Hij zei:"I blame gamers, the thing is, initially the system was never planned. We just knew we wanted to have what someone described as sandbox combat, where the sand is the enemies and the buckets and spades are your guns. Once this was in, we noticed that people take more time with their enemies than necessary. Instead of just killing a guy and moving forward, they kicked him, then leashed him back, kicked again, leashed, and only then killed. A human yo-yo. We thought ‘Wait a minute... What if we gave names to such crazy kills and rewarded the players with access to cool upgrades and unlocks?' And that's how the system was born."

Bulletstorm