Gesponsord martelen in Splinter Cell: Conviction

Dat Splinter Cell: Conviction een harde game gaat worden, is inmiddels wel duidelijk. Sam Fisher neemt geen poep van wie dan ook en degenen die in de weg staan kunnen een enkeltje eeuwige jachtvelden verwachten. Daarnaast zijn er diverse martel-scènes in de game. Tijdens deze scènes kun je zelf bepalen hoe je de gemene meneer die waarschijnlijk meer weet dan hij zegt dusdanig pijn gaat doen zodat hij wel gaat praten.

Tot zover niets nieuws dus. Wat wel nieuw is, is dat Ubisoft tijdens de Microsoft Advertising's Gaming Upfront heeft verteld dat er in-game advertenties aanwezig zullen zijn tijdens deze martel-scènes. Zo kan Sam Fisher zich tijdens het herverbouwen van iemand z'n gezicht met behulp van een pispot ineens afvragen of hij wel de goede deodorant heeft gebruikt (dit is een voorbeeld van Ubisoft zelf, geen sarcastische opmerking van de schrijver).


Bel nu 0906-GLASWERK voor een snelle reparatie van uw ramen!
1,20 per minuut, telefoongesprek duurt minimaal 30 minuten

Verder zullen er in de rest van de game ook advertenties opduiken. Ubisoft heeft met adverteerders afbeeldingen overlegd met daarop zogenaamde "hot spots": plekken waar de speler het meest waarschijnlijk zal komen tijdens het spelen. Adverteerders kunnen ervoor kiezen om in een gebied te adverteren waar een speler vrijwel zeker zal komen, om zo maximaal bereik te genereren.