DTM presenteert reglement 2006

De DTM heeft de reglementen voor 2006 bekend gemaakt. De nieuwe regels zijn er vooral op gericht om de kosten voor de teams te reduceren.

De belangrijkste componenten van de DTM-wagens van dit jaar worden gehandhaafd. Het chassis, de overlevingscel en kreukelzones zullen volgend jaar gelijk zijn aan die van dit jaar, zodat de teams minder hoeven te besteden aan de verdere ontwikkeling van deze componenten. Ook de gewichtsregels blijven gelijk: nieuwe wagens moeten minstens 1050 kg wegen, wagens van het seizoen 2005 die volgend jaar worden gebruikt, mogen 15 kg lichter zijn. Het systeem van maximaal twintig kilo extra ballast voor goed presterende wagens blijft ook gehandhaafd.

De voornaamste wijzigingen op een rijtje:

- alle electronische hulpmiddelen tijdens pitstops zijn verboden, behalve de aarde van de benzinetoevoer
- maximaal zeven monteurs mogen gelijktijdig aan de auto werken tijdens een pitstop
- maximaal zeven sets nieuwe banden en vier sets gebruikte banden per raceweekend
- elementen van de auto die zonder wijziging van de 2005-wagen moeten worden overgenomen: chassis en rolkooi, tankbehuizing, botsstructuren voor en achter, versnellingsbak en koppelingsbehuizing, brandblussers, voor- en achterlichten, dakluik, kriksysteem, aandrijfas
- de huidige aerodynamische elementen blijven gehandhaafd, met uitzondering van de voorspoiler, achtervleugel, zijdelingse aerodynamica