Microsoft patenteert de advertentie-kamer

Afgelopen jaar werd de New Xbox Experience gelanceerd. Zo werd het voor de Xbox 360-gebruikers makkelijker om door de menu's te bladeren maar werden er ook nieuwe dingen toegevoegd zoals de Avatars. Dit zijn kleine mannetjes die je kunt customizen en aan kunt kleden zoals jij dat wilt en je kunt ze gebruiken in verschillende games. Dit zal in de toekomst niet het enige zijn wat je er mee kunt doen want er is een patent van Microsoft opgedoken waarin meer plannen met de Avatars genoemd worden.

Het patent gaat over een zogenaamde advertentie-kamer. Het zou mogelijk moeten worden om met je Avatar door deze kamers heen te lopen waarin je helemaal dood wordt gegooid met advertenties. Er zullen verschillende kamers zijn van verschillende bedrijven waarin je Avatar zich naar de kamer en dus de advertenties zal kleden. Hieronder een voorbeeldje uit het patent over hoe dit zou moeten werken.

In one example, to advertise the movie TRANSFORMERS, an advertiser may provide the robot BUMBLEBEE, which is a popular character in the movie, as the advertiser-generated avatar. The BUMBLEBEE avatar may include functionality to "transform" between the robot and the CHEVROLET CAMARO depicted in the movie.

In yet another example, to advertiser the ZUNE digital media player from MICROSOFT CORPORATION, an advertiser may provide an image of the ZUNE digital media player as the advertiser-generated avatar. The ZUNE digital media player avatar may include functionality to change colors, change models, and play various digital media.

Maar wat zit er dan in voor de gamer? Voor het bezoeken van zo'n kamer word je namelijk gecompenseerd door spulletjes voor je Avatar of is het mogelijk dat je die ontzettend gave Zune-Avatar buiten de kamer kunt gebruiken. Daarnaast wordt het mogelijk om in de kamers verschillende vragen te beantwoorden waarmee prijzen gewonnen kunnen worden.