[Update] Screens van vervormbaar terrein Sega Rally

Zoals al eerder aangekondigd zal Sega deze herfst de legendarische rallygame Sega Rally een compleet nieuwe jas aanmeten en deze uitbrengen op de PS3, 360, PC en PSP.

Het grootste wapenfeit (bij de next-gen versies van de game) is dat de track nooit twee keer hetzelfde is. Sega richt zich namelijk op een realistische weergave van het vervormen van terrein. Een game als bijvoorbeeld Colin McRea Dirt geeft bijvoorbeeld wel over verschillende laps de sporen van de auto's weer, maar doet dit met behulp van slimme texture trukjes waardoor het terrein zelf niet vervormt.

Een reden waarom dit gebeurd is omdat de meeste racegames tegenwoordig nog werken met een grid met polygonen van 1 meter groot waarop gereden wordt. In Sega Rally zal daarentegen gereden worden op een grid met polygonen van van 6 centimeter, waarmee met gemak echt vervormd terrein gemaakt kan worden. De wielen van de auto alleen al staan met minimaal 12 polygonen tegelijkertijd in contact, en door de hoge refreshrate van de physicsengine zal de track ook daadwerkelijk veranderen. Hobbels zullen ontstaan, en als er bijvoorbeeld als een spoor is gemaakt op een stuk weg met grind erop zal er snelheidswinst te behalen zijn door het spoor netjes te vormen.

Om dit te laten zien heeft Sega enkele screenshots vrijgegeven met hierop het verschil op 1 bepaald punt in een track, na verschillende laps. Ook zijn deze screens in wireframe meegegeven, zodat goed te zien is hoe het terrein zich vervormt.

De game wordt in de herfst verwacht voor zowel de PS3, 360, PC als PSP.



Links de track voor het racen, rechts na drie rondes



Linksboven de track voor het racen, Met daarna telkens een lap erop gereden

Update

Via de site Xboxyde zijn er nog een aantal screenshots gevonden. In een interview werd nog verteld dat beide systemen hun voor- en nadelen hebben tijdens de ontwikkeling maar dat beide versies er hetzelfde uit zullen zien. We're very happy - the game looks identical on both platforms; the feature-set is exactly the same. We've sat them side by side and you're really hard-pushed to tell the difference.

PS3-screens:






360-screens