Open brief aan Tofik Dibi

Beste Tofik,

Gisteren zag ik jouw open brief aan de bezorgde burger. Ik reken mijzelf tot die groep. Wat mij heel erg opviel was dat je alle bezorgde burgers over één kam scheerde. Dat had ik toch zeker niet van jou verwacht. Normaal sta jij op voor de enkeling die het wel goed bedoelt in een groep gewelddadige extremisten.

Volgens mij is de democratie door en voor de burger. Dat burgers naar de mond gepraat worden is dus de bedoeling. Toen jij nog kamerlid was vertegenwoordigde jij namelijk burgers. Dat is je verantwoordelijkheid als kamerlid. Dat je nu niet meer in de kamer zit, spreekt voor zich. Het is ook duidelijk dat er een grote groep Nederlanders is die zich niet vertegenwoordigd voelen door de gevestigde partijen.

Dat Nederland nooit een linkse regering heeft gehad is een drogreden. Er is namelijk geen linkse regering nodig om links beleid te maken. Het is al jaren zo dat linkse partijen deel uitmaken van het kabinet. Ja, er zitten dan altijd nog wel rechtse partijen bij, maar het niet zo dat we hier in Nederland geen links beleid hebben gevoerd. Concessies moeten gemaakt worden om te kunnen regeren. Dat moet je toch weten als ex-kamerlid?

Jij bagatelliseert een heleboel problemen. Je zet ze weg als "zondebok". Daarnaast moet ik, als bezorgde burger, mijn hand in eigen boezem steken. Verkrachtingen en aanrandingen in Keulen? Mijn schuld. Bezopen Polen? Mijn schuld. Mensen die tegen Zwarte Piet zijn en daarom Nederlandse tradities willen veranderen? Mijn schuld. Miljarden naar een land dat sjoemelt met cijfers om maar bij de EU te kunnen komen? Mijn schuld.

Wat? Jij vindt het raar als burgers bezorgd worden als er aan hun tradities getornd wordt? Jij vindt het raar als mensen bezorgd worden als er honderden meisjes en vrouwen aangerand worden door gelukszoekers? Jij vindt het raar als mensen bezorgd worden door de hoge criminaliteit door niet-geïntegreerde nieuwkomers van de zoveelste generatie? Jij vindt het raar als mensen in opstand komen omdat er na al die jaren nog steeds niet naar ze geluisterd wordt?

Begrijp me goed. Ik keur geweld absoluut af. Acties met varkenskoppen en bedreigingen vind ik walgelijk. Maar het is wel logisch als een groot deel van de politiek óf met de handen in het haar zit óf de kop in het zand steekt, dat er een groep burgers is die boos wordt en actie gaat voeren.

Beste Tofik, jouw filmpje getuigt van een zeer ernstige wereldvreemdheid en als je goed had opgelet de afgelopen jaren, dan had je geweten dat de multikul mislukt is, dat Europa een ondemocratisch gedrocht is en dat immigranten in heel veel gevallen niet zielig zijn.

Stop dat wijzende vingertje eens snel in een plek waar de zon niet bij komt. Het is nergens voor nodig om burgers die wél het beste voorhebben met Nederland te ridiculiseren.

Het beste toegewenst,
De bezorgde burger