CD: Hilary Duff- Hilary Duff

Het is het tweede album van de 17-jarige Hilary Duff. Want naast acteren, kan ze ook heel mooi zingen. En ook dit keer is het moeilijk om het album in één soort genre te stoppen. Hilary’s muziek bestaat onder andere uit rock, pop en een beetje R’n’B. Met nummers als Fly, Cry en Rock This World probeert ze het album aan te slaan. Het album is gemixed met wilde en rustige songs. Vele liedjes gaan, hoe kan het ook anders, over de liefde. Wat wil je anders op een 17-jarige leeftijd? Dan is liefde het leukst dat je kan overkomen.

De liedjes van Duff zijn meestal makkelijk mee te zingen. De teksten zitten erbij, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je opeens iets heel anders gaat zingen. Tussen de teksten zitten er ook nog hele leuke plaatjes van Hilary Duff bij. Diegenen die liever niet zingen, kunnen bij de nummers lekker luchtdrummen. Gewoon met je handen in de lucht zwaaien en net doen alsof je lekker aan het drummen bent.

De 17 nummers die op het album staan duren in totaal ongeveer een uur. Een uur vol zinderende muziek en akoestiek. Een uur vol passie en liefde. Een uur vol vragen en antwoorden. Een uurtje om jezelf te zijn.

Haters:
Extra aandacht dit keer voor het nummer “Haters”. Hilary heeft dit nummer speciaal geschreven voor de pers. Omdat ze allemaal akelig tegen haar deden. Maar geruchten gaan, dat dit niet alleen voor de pers is geschreven. Het is ook onder meer voor één van haar rivalen, Lindsay Lohan. De pers zegt dat Hilary Duff een soort kopie van Lindsay Lohan is. Lindsay is misschien wel eerder begonnen met acteren, maar niet met zingen. Dit nummer is speciaal voor de haters.

“Don’t spit on me and shame yourself, because you wish you were someone else…”

“Haters, traitors to the human race. Haters, what a drag, what a waste. I’d like to see them disappear, they don’t belong anywhere. Haters!”

Aldus, een boze mevrouw Duff.