Bieractie Grolsch wekt wrevel bij horeca
De 'twee halen, een betalen'-actie van Grolsch is ongepast en onwenselijk. Dat zegt een woordvoerder van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) vrijdag naar aanleiding van berichtgeving in De Telegraaf. De brancheorganisatie vreest voor misbruik van de bonnen door jongeren.
Grolsch gaat tien miljoen bonnen verspreiden waarmee consumenten gratis een tweede biertje kunnen halen. Horecaondernemers kregen donderdag het pakket met actiemateriaal op de mat. KHN zegt naar aanleiding daarvan tientallen telefoontjes te hebben ontvangen.
"Het is vreemd dat Grolsch ervoor heeft gekozen om deze actie te houden, net nu we met alle partijen in gesprek zijn om alcoholmisbruik onder jongeren te voorkomen", aldus de woordvoerder. "We vinden het onverantwoord dat de brouwer deze actie via de horeca voert. Grolsch denkt alleen maar aan het wegzetten van meer bier."
De woordvoerder van Horeca Nederland zegt het vreemd te vinden dat Grolsch niet een andere actie heeft opgezet, in samenspraak met ondernemers of KHN. "Dan hadden we ook kunnen insteken op de verkoop van meer bier, maar wel op een verantwoorde manier."