Nieuws
NS verhoogt prijs van kaartjes maximaal
De Nederlandse Spoorwegen heeft nu definitief besloten dat de prijzen van de kaartjes per 1 januari maximaal verhoogd zullen worden. Volgens het vervoerscontract met de overheid mag de tariefstijging jaarlijks niet hoger zijn dan de inflatie, plus 2 procent. Dat komt volgend jaar uit op 3,25 procent.
Volgens de NS zijn de treinkaartjes de afgelopen tien jaar nauwelijks duurder geworden, terwijl de kwaliteit wel flink is verbeterd, verklaarde het bedrijf vandaag.
De Consumentenbond heeft al een woedende reactie gegeven en vindt het onbegrijpelijk dat de NS haar tarieven omhoog gooit, terwijl heel Nederland erop achteruit gaat. Verder valt de bond over het feit dat scholieren meer moeten gaan betalen voor hun maandkaart.
Ik kon het niet anders verwachten...
wat een lachertje
foto
Dat zal ze leren.. foto
hahahahahhaa.
foto
fotofoto
Ik vind de treinkaartjes al zo verrekte duur hier. In Italië en Spanje betaal je een stuk minder, maar zit je een stuk beter in de trein. Een stoptrein hier heeft altijd rotte banken en ook de intercity's vind ik niet optimaal. Als het in Oostenrijk en eerder genoemde landen beter kan, waarom hier dan niet?
Je kan dadelijk nog niet eens meer naar het toilet in de stoptrein foto
ach ja het is nog altijd goedkoop in Nederland om een stukkie met de trein te gaan, wie wel es in Engeland een treintje pakt die weet wel waar ik het over heb....een stukkie van zeg 15 km betaal ik per maand £40 voor terwijl je in NL voor dat bedrag iedere dag zeg maar Den Haag - A'dam kan doen, verschil...ow en de service bij de NS is ook 1000x beter dan dat van de engelse, als hier een vertraging van 20 mins gebeurd hoor je zelfs zo "ohh das nog weinig gisteren had ik een uurtje" terwijl je daar geen vergoeding bij krijgt, zover ik nog weet geeft de NS na 15mins vertraging al geld terug dus eigenlijk kan het best wel dat de NS zijn prijzen omhoog gooit
Ik zelf hoop dat de NS maar es hier in Engeland komt dan ben ik blij om met de trein te reizen.
Prive: http://pixels.ontheweb.nl
En die linkjes: foto
De NS is een prive-bedrijf, geen overheids-orgaan. Het zou in principe dus moeten kunnen doen met de prijzen wat het wil. Helaas is het halverwege de privatisering blijven steken en bemoeit de overheid er zich nog veel te veel mee.
De NS moet streven naar winst-maximalisatie zoals ieder ander bedrijf. Blijkbaar denken ze dat de meeste trein-reizigers het wel zullen ophoesten omdat auto-bezit toch ook net zo hard duurder wordt.
Dat de meeste treinreizigers van die milieu-idealisten zouden zijn betwijfel ik overigens erg hard.
dan werden wir, um so mehr, einer Einheit werden.
Dear aunt, let's set so double the killer delete select all
Ik vind in Engeland 40 pond voor een hele maand 15km best weinig. Ik betaalde 2,5 jaar geleden al voor mijn zone 1 abbo in London meer dan 70 pond. Dat is toch minder dan 15 km?
Trein kwam trouwens ook 5 minuten te laat aan.
Maar verder prima service hoor (!) foto
Die plannen moeten worden aangevochten door de studenten!
Dus: Iedereen BlueJacken in de trein en fotoos sturen naar die pda van die controleurs...
Ik heb gelukkig niet veel met de NS te maken, maar ik vind het toch echt belachelijk dit.
Xantossa
Serenade of Darkness
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Ik zeg óf maak er onder dwang van de regering een zero-profit bedrijf van dat toch nog in private handen is (minder log) óf terug naar de staat.
Het liefst heb ik nog dat ze weggebruik stevig belasten zodat het openbaar vervoer een stuk goedkoper en beter kan, en dat maakt de weg ook nog vrij voor meer wegverkeer (dat dan wel weer belast is natuurlijk)
Ware het niet dat de OV gratis is foto
Ze hebben toch een boel nieuwe treinstellen gekocht, zonder plee er in?
Dus dat moeten de reizigers terugbetalen.
Extra betalen voor een trein zonder plee dus hahahahahahaa wat een lachertje die NS foto
Ik zou zeggen, volschijten die plee's nu het nog kan
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
Overigens ben ik persoonlijk blij met de prijsverhoging omdat ik straks meer reiskosten vergoeding krijg voor m'n auto... Maar het blijft volkomen gestoord natuurlijk (ik weet gelijk weer waarom ik niet meer met de foto NS reis)
Ik heb inmiddels een auto en een motor en ik betaal me helemaal scheel.
Het zijn berichten als deze die het allemaal de moeite waard maken.
Openbaar vervoer...Kankah-hoeah.
ole ole.
foto
Eigelijk zouden ze dit soort zaken mee moeten nemen in de koopkracht berekening, immers, mensen die er van afhankelijk zijn hebben geen keus.
DE AUTO EEN DAGJE LATEN STAAN: IEDEREEN IN DE TREIN OM 8:00 UUR
ZO LEG JE HET LAND HELEMAAL PLAAT; IEDEREEN 4 UUR TE LAAT OP HET WERK!!!!!!
DAARNA DE NS AANKLAGEN VOOR HET NIET GENOEG PLAATSEN HEBBEN EN SLECHTE SERVICE EN GELEDEN SCHADE!!
DAARNA DE OVERHEID AANKLAGEN VOOR GEEN GOED ALTERNATIEF BIEDEN VOOR DE AUTO
allemaal de auto pakken en heel het land platleggen dmv van files , kost de overheid veel meer geld foto
Vliegen, Bus, Trein, Taxi maar ook de Auto.
Ik zie niet in waarom de trein heilig moet zijn, we moeten allemaal onze steentjes bijdragen.
Maargoed, nog ff uitzingen die zooi, na mn studie koop ik wel een auto dat weet ik zeker. Met een beetje mazzel emigreer ik nog ook, bekijk t maar met die knakezooi hier foto
groetjes en kusjes,
ik weet het niet, maar wat kost een enkeltje met het vliegtuig van eindhoven naar londen? 29 eurootjes.................
NS gaat lekkerrrrr als een trekkerrrrrr foto
Ik ben makkelijk 2 tot 3 keer meer tijd kwijt als ik het OV zou pakken naar mijn werk ipv met de auto. En iedere keer dat ik overwerk zou ik een taxi naar huis moeten nemen.
Het wordt eens tijd dat men anders gaat denken over het openbaar vervoer. Om te beginnen met de financiering. Treinreizigers zeuren wel over de prijsverhogingen, maar de automobilisten zijn degene die het OV voor het grootste deel bekostigen.
Echte verbetering van de kwaliteit noem ik dat! foto
Maarja, je zou ook met de trein naar londen kunnen gaan...
En... zolang ons gezin van 4 personen veel meer kwijt is met het OV dan met de auto (middenklasser), is er geen haar op mijn hoofd die erover peinst de trein, of welk OV dan ook, te nemen.
- relatief minder zitplaatsen t.o.v. het aantal reizigers
- meer vertragingen en meer uitvallende treinen
- geen railtender/wagens lits/treincatering meer
- geen snel bereikbare loketten meer op het station
- alle prijzen in stationswinkels minimaal verdubbeld
- geen toiletten meer in stoptreinnen (vooral leuk bij vertragingen)
- geen sigaretje meer roken in de trein
- belachelijk hoge prijzen voor de flutstukjes waar het in Nederland om gaat
NS medewerkers bespieden elkaar ondertussen, rijden 'rondjes om de kerk', belanden met psychische problemen in de WAO en voelen zich stelselmatig door de directie gekleineerd.
Natuurlijk kan de NS overal wel redenen voor aandragen. Maar dat neemt niet weg dat die kwaliteit in de perceptie van de reiziger alleen maar omlaag is gegaan in de afgelopen 5 jaar.
Maar waar wij boos op moeten zijn is niet alleen op de NS maar op de VVD, voorvechters van American-style privatisering en marktwerking.
Kijk wat er gebeurt met de energiebedrijven. Drie maanden geleden wisten ze ons nog te melden dat zodra de energiemarkt voor consumenten vrij zou komen, er wellicht iets met de prijzen zou gebeuren 'maar of deze omhoog of omlaag gaan dat kunnen we nog niet zeggen'. Nou, dat kon ik wel voorspellen.
En wat konden we afgelopen weekeinde lezen op teletekst? 'Gasprijzen gaan volgend jaar flink omhoog'. Ondertussen zijn energievoorraden geminimaliseerd 'want dat levert geen geld op' zodat we eerder in energieproblemen komen bij een hittegolf. Wel worden vele honderden miljoenen aan marketing uitgegeven om mensen de illusie te geven dat de ene electriciteit toch echt beter is dan de andere.
Heerlijk he die marktwerking! Worden we allemaal veeeeel beter van, niet?
Prive: http://pixels.ontheweb.nl
Iedereen de auto in foto
De heilige koe }:O brengt u overal, zelfs de kleinste dorpen en gaten. Eat your heart out, NS(dap)!
Als je een monopolist privatiseerd moet je daar heel lang en diep over nadenken en de juiste voorwaarden scheppen om een echt open markt te kunnen creëren. Dat is niet gelukt. Daar was de VVD mede verantwoordelijk voor, maar doe nu niet of hen alle blaam treft.
hoeveel btw zit er eigenlijk op een ns-kaartje?
Ook handig voor OV-kaarthouders die eens wat vertraging willen claimen, heb ik de indruk.
Enkeltje voor .... hou je vast... 5 roubles, dat is omgerekend zo'n 14 eurocent. foto Comfort, nou nee (houten banken), maar de treinen zijn wel superbreed en je kunt gedurende je reis vanalles kopen (boeken, DVDs, kleren..), beter daar wordt je gek van foto
Nou dat blijkt.... Nog steeds is het grootste deel van de treinen te laat, etc etc
Met prijsverhogingen jaag je nog meer mensen uit de trein de auto in, dus gaat het straks nog slechter met de NS waardoor ze hun prijzen nog verder moeten verhogen... etc. etc. foto
11,5625 x 1,29 = 14,92 euro!!!!!!!
Als je een diesel rijdt nog minder .
185 / 20 = 9,25 liter
9,25 x 0,925 = 8,56 euro !!!!!!
Wat niet te koop is moet je stelen.
er is slechts 1 punt verbeterd,
en dat is het rookverbod.
stel 19%, dan is Zalmpie ook weer blij als de NS de prijzen verhoogt.
Hij roept nog net niet "elk nadeel heb z'n voordeel" maar denkt dat ongetwijfeld wel.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
2 dingen;
1. De NS is commercieel en mag dus als ieder gewoon bedrijf een eigen prijs bepalen.
2. Weet je hoe duur benzine is geworden? Dat betaalt ook iedereen.
Ze hadden ook best 25% in een keer mogen verhogen, toch?
En jij maar betalen.... foto
Wat wil je met iemand die daar een half miljoen per jaar verdient ?
Daar moeten de treinkaartjes inderdaad voor verhoogd worden.
Stel je is voor dat deze beste man een betere baan zou krijgen waarin die 1 miljoen per jaar zal krijgen ?
En wie kontroleert de NS ?
Niemand
Extra betalen voor een trein zonder plee dus hahahahahahaa wat een lachertje die NS
Ik zou zeggen, volschijten die plee's nu het nog kan
<<<<<<<<<<
fotofotofoto
dat ze de prijzen van de kaartjes omhoog gooien moeten ze zelf weten, maar ik vind het belachelijk dat ze beweren dat de prijzen nauwelijks gestegen zijn foto
en het gewoon zelf moeten houden foto
Van 1 GULDEN naar méér dan 11 GULDEN is niet duurder worden? foto Oke, je hebt natuurlijk, dat vroegah alles niet zo duur was... Mede doordat de NLers armer waren dan nu... Maar dit vind ik wel té hoor...
Wat niet te koop is moet je stelen.
Maar IS de NS wel geprivatiseerd? Lijkt er op dat alles wat zich in Nederland vervoerd onder curatele staat van de staat.. Het komt de schatkist toch steeds wel erg goed uit dat de treinkaartjes duurder worden, toevallig. Ik zou zeggen, in treinen zonder plee's, krijg je 5% korting op een kaartje. Dit is toch tenslotte kwaliteitsvermindering. Maar nee, ze denken natuurlijk dat in plaats van die plee weer een persoon extra in de trein kan, die lekker ook extra kan betalen..
En dan willen ze ook nog de WC's in de stoptreinen gaan afschaffen!
Nou wat mij betreft kunnen ze de pot op en hun trage rails afvegen aan die dure (staan-)plaatsbewijzen!
Omdat je dan goedkopen bent en vrijheid hebt om te reizen wanneer je wilt, en kan doen en laten wat je wilt.
Je weet wel, die jongens die straks mag gaan helpen.
Die zorgen dus voor een deel voor jou salaris. (chirurg was het he?) Dus denk na eer je reageert. Meestal zijn die van jou wat bedenkelijk namelijk.
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken