Nieuws
NS wil meer dan toegestane prijsverhoging
De Nederlandse Spoorwegen bereiden een prijsverhoging voor die aanzienlijk meer is dan de toegestane 5,5 procent. Dat heeft voorzitter R. Schoonveld van reizigersorganisatie Rover woensdag gezegd. Het zou gaan om een juridische truc.
De NS zouden op de avond van 31 december alsnog de verhoging voor 2002 willen doorvoeren en op 1 januari 's morgens de verhoging van 2003. De NS had Rover juist toegezegd de prijs in 2002 niet te verhogen vanwege de belabberde service.
Een woordvoerster van de NS bevestigt alleen dat er overleg is. Over percentages wil ze nog niets kwijt.
Eingelijk heb je heel 2002 alleen maar goedkoper kunnen reizen.
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
quote:
Als ze dat doen wordt t oorlog
Betaal jij dan alle gestegen kosten van de ns ??
nee, eerst eens ff nadenken voor je onzin begint te blaten..
Ik vind het belachelijk, beetje respect richting klanten mag wel, dan dwingt men vanzelf wel respect richting ns terug (vanaf de klant...)
En laten we het al helemaal niet over de service van de ns hebben (de trein richting amsterdam heeft een vertraging van..................)
dit valt dus duidelijk onder het kopje "upc praktijken", en we weten allemaal hoe ontzettend goed het nu met ze gaat ondanks al die prijs stijgingen, policy wijzigingen, enz van ze....
[ Dit bericht is gewijzigd door Stefantv ]
quote:
Betaal jij dan alle gestegen kosten van de ns ??
nee, eerst eens ff nadenken voor je onzin begint te blaten..
jij bent duidelijk geen regelmatige reiziger.
Of wou je zeggen dat de service van de NS zo goed is, dat het waard is om 5,5% extra te betalen?
edit: zelfs meer dan 5,5%
[ Dit bericht is gewijzigd door MrMoose ]
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
Nou nog iets goeds er voor terug krijgen foto
quote:
Ja hoor, via een juridische truc de "klanten" toch weer "naaien"...
(...)
dit valt dus duidelijk onder het kopje "upc praktijken"
Valt wel mee hoor; Alleen hooligans moeten af en toe met de trein, verder ben je vrij om te kiezen. Dan koop je toch gewoon een fiets, is nog gezond ook. Of een auto, en dan ga je lekker elke dag anderhalf uur in de file staan foto
*Service is brak
*Trein rijdt eens in 100 keer op tijd
*Altijd staan in de trein
Sorry daarvoor wil ik dan echt niet extra gaan betalen. Ik bedoel, als je er voor betaalt dan mag je wat van de NS terug verwachten. Maar ho maar, de NS en terug verwachten is maar een fictie.
Het komt nooit meer goed met de NS: log, bureaucratisch. En de reiziger kan *niets* doen dan alleen maar te accepteren. Dat is nou een van de nadelen voor de consument als zij een monopolie op het spoor hebben.
Gelukkig heb ik een eigen auto, want het openbaar vervoer is dus echt helemaal niets. Tijdens de spits heb je amper een zitplaats. Ze rijden dus nooit op tijd, waardoor ik altijd mijn aansluiting mis en ze zijn dus belachelijk duur
quote:
De NS zouden op de avond van 31 december alsnog de verhoging voor 2002 willen doorvoeren en op 1 januari \'s morgens de verhoging van 2003. De NS had Rover juist toegezegd de prijs in 2002 niet te verhogen vanwege de belabberde service.
Wij kunnen weer opdraaien voor alle mega-projecten zoals die idioot grote stations van de NS. Als ze een jaar geen stations zouden bouwen kunnen de prijzen met minimaal 10% omlaag. fotofotofoto
We willen meer mensen uit de auto en in de trein.
Hoe doen we dat? We maken de trein duurder dan de auto, en zorgen ervoor dat het dusdanig vervelend is om met de trein te gaan, dat iedereen kiest voor de auto!!
Sjezus, wat kunnen ze wel!! foto
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
En tevens zijn de ex lease bakken in de aanbieding dus ik ga m\'n compacte carretje maar eens inruilen voor een vette ex leasebak foto
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
Minister Hermans (toch?) heeft ook al een smak geld extra betaald om studenten geld terug te kunnen laten eisen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
Als ik dan toch geld uit moet geven (autorijden kost ook best een zak geld) dan doe ik dat het liefst aan iets waar ik dagelijks plezier van heb.
En een file hier en daar maakt mij echt niet uit.
Radiootje aan, blikkie cola erbij, airco aan en gaan met die banaan.
Er MOET een keerpunt komen waarbij treinreizen weer leuk wordt ... toch ? ... hoop ik ?
quote:
Wij kunnen weer opdraaien voor alle mega-projecten zoals die idioot grote stations van de NS. Als ze een jaar geen stations zouden bouwen kunnen de prijzen met minimaal 10% omlaag.
Jij snapt dus echt niet hoe de NS in elkaar zit. De stations en de sporen zijn niet van de NS. Het enige wat van hun is is het materieel en het personeel. Voor de rest is het spoorwegennet in handen van railinfrabeheer. Dit bedrijf beheerd, onderhoudt en geeft gebruiksrecht van het spoor en bijbehorende infrastructuur als stations, in opdracht van de overheid, aan bedrijven die met treinen willen rijden zoals de NS. De NS heeft dus helemaal geen stations en stopt er alleen maar.
Maar op deze slinkse manier de prijzen duurder maken is natuurlijk niet geoorloofd. Het is niet de bedoeling dat de reiziger de dupe wordt van het slechte beleid en constant wisselen van het bestuur.
Regelmatig vertragingen, regelmatig staan...
Tuurlijk joh, dat kan nog wel duurder...
geweldig... foto
quote:
Ik betaal zo\'n 1000 piek per maand (432 EURO) aan de NS. Lijkt me zat, toch?
Regelmatig vertragingen, regelmatig staan...
Tuurlijk joh, dat kan nog wel duurder...
geweldig...
Kan je beter een OV jaarkaart kopen scheelt de helft.
quote:
De NS heeft dus helemaal geen stations en stopt er alleen maar.
Het is en blijft 1 bedrijf ondanks dat alles opgesplitst is. Twee handen op 1 buik. Die scheiding is echt niet aanwezig zoals ze willen doen geloven.
En de \'NS\' betaalt zeker helemaal niets aan NS-Railinfrabeheer voor het gebruik van de rails en de stations? foto
quote:
(de trein richting amsterdam heeft een vertraging van..................)
Wees blij foto Hier in wormerveer zeggen ze altijd: "Helaas, de trein van *.* rijdt vandaag niet. De eerst volgende trein naar Amsterdam is de trein van *.*"
Ik gebruik voor die 3x per jaar dat ik met de trein reis een strippenkaart, maar denk nou a.u.b. niet dat je die nog kan kopen in de automaat, neeee..... Dan naar Rotterdam CS en het vragen aan het loket of die uberhaupt nog gebruikt mogen worden, kom je daar en voila, Welkom bij Albert Heijn....
Dit is de KUTService van de NS, Laten ze weer eens hun core-business opzoeken in plaats van reizigers treiteren! En laat ze dan het lef hebben om in een keer 8 procent er op te gooien in plaats van een dag van te voren de klant te naaien!
Dat wordt dus voor mij geen 3x per jaar meer met de trein te MOETEN reizen, ik pak andere vervoersmiddelen of de auto wel!
It ain't much if it ain't Dutch!
========================
Kunnen ze tenminste tegengaan dat er zo af-en-toe van die mentaal geflipte ijsco\'s de trein in stappen om je van je zuur verdiende geld te beroven.
\'\'meneer kaartje aub\'\' heb ik niet \'\'ok aanleggen richten\'\'foto zou wel een beetje ver gaan maar het zou een hoop opschieten.
Maar verder is het gewoon allemaal cententrekkerij, dus dikke onzin. Laat de staat maar een gedeelte terugnemen van de NS.
En dan ga ik natuurlijk wel voor een goede 99,9%
Komt vast alles weer goed........
[ Dit bericht is gewijzigd door miriamzwelgje ]
de ns helpt zich denk ik alleen maar verder naar de afgrond, maarja, we zullen zien, ik stap binnenkort in een auto en mij krijgen ze er niet zomaar uit meer om in de trein te stappen...
vrienden van NSvoor de liefhebber!
Die mensen beseffen niet dat een vervoersmiddel
- betrouwbaar
- zo goedkoop mogelijk moet zijn
De NS realiseert geen van beide...
Eigenlijk is dit gewoon diefstal... Ga maar na... voordat ze geprivatiseerd werden, werden onze belastingcenten erin gepompt...
Wie klaagt ze aan?
foto
quote:
Bovendien, wat is nou 8%, aflopen jaren is de prijsstijging lager geweest dan de inflatie. Enkeltje Eindhoven-Enschede kost nu 18,30, komt dan maar 1,46 bij, voor een snelle comfortable reis van 2.5 uur.
Snel en comfortabel? Ik moet vaak van Eindhoven naar Zutphen en heb het dan wel gehad met de bankjes die voor eenbenige dwergen ontworpen zijn, de herrie, de vuiligheid, enz.
foto
[ Dit bericht is gewijzigd door FoXje ]
En niet meteen kotsen dat iedereen een blik klachten optrekt, dat schiet niet op.
help ons dan het te begrijpen.
Zelf heb ik jaren in Hong Kong gewoond.
Ik weet niet precies hoe ze dat daar regelden, maar het openbaar vervoer kost een scheet en 3 knikkers. Daarbij verdienen ze daar gemiddeld gezien zo\'n 3x meer, wat in 1997 betekende dat een treinreisje van Kowloon naar Chinese grens (ik dacht 1,5 uur met de sneltrein) F.2,50 kost.
Als het logisch is dat het daar goed, snel, schoon en goedkoop is, dan moet je dat eens bij de NS aankaarten.
Allang thuis.
quote:
Stomme VVD met hun privatisering
Hey, je moet paars de schuld geven dat is in foto
VVD was maar 1 deel van paars...
quote:
Geld om binnen nu en 5-10 jaar 600 nieuwe treinstellen te kunnen betalen ter vervanging van de huidige stoptreinen.
heel fijn allemaal. ik werk zelf bij een horecagroothandel, we hebben 6 motorwagens en 2 king-size LT\'s rondrijden.
mijn baas had graag 6 nieuwe moterwagens en 2 LT city-opleggers, dus gaat hij de prijzen met 10% verhogen..... foto
denk toch na, je kan pas investeren in nieuwe spullen als het ouwe spul gerendeerd heeft, heeft het dat niet verdien je als bedrijf eigenlijk niet te bestaan.
conclusie : de privatisering is gewoon mislukt, en of de verliezen nu met belastinggeld (indirekt) of met prijsverhogingen betaald worden, de maatschappij mag ervoor opdraaien. zelfde is ook aan de hand bij de KPN trouwens.
een oplossing kan ik helaas niet voordragen, maar deze prijsverhoging is het in ieder geval niet.
just my 8% foto
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken