ChristenUnie: BTW tijdelijk naar 20%

AlgemeenEconomieNederlandPolitiek • Geschreven door ANP op 06-04-2010 @ 15:05
print 

De ChristenUnie wil tussen nu en 2015 16 miljard euro bezuinigen. Dat blijkt uit het verkiezingsprogramma dat de partij dinsdag heeft gepresenteerd. Eerder was er nog sprake van 12 miljard aan bezuinigingen, maar dat is naar boven bijgesteld na de rapporten van hoge ambtenaren vorige week.

Die raadden aan minimaal 15, maar beter nog 18 miljard te bezuinigen voor 2015. Om de overheidsfinanciën op de langere termijn weer gezond te maken, wil de ChristenUnie snijden in de overheid. Die moet kleiner worden en minder taken krijgen. De lonen van ambtenaren zouden de komende kabinetsperiode maximaal 1 procent mogen stijgen. Samen met meer efficiency bij de overheid moet dat een besparing van 4,5 miljard euro opleveren.

BTW naar 20 procent
Verder moeten provincies en gemeenten veel goedkoper gaan werken (2 miljard) en wordt er flink geschrapt in dubbel werk dat overheidslagen nu nog uitvoeren. De ChristenUnie wil ook een crisis- en hersteltaks in de vorm van een tijdelijke verhoging (tot 2014) van het hoge BTW-tarief met 1 procent.

HRA beperken
Andere besparingen moeten komen uit de woningmarkt, de zorg en de uitkeringen. De woningmarkt moet af van de verkeerde impulsen, vindt de partij. De aftrekbaarheid van de hypotheekrente (HRA) wordt beperkt tot een woningschuld van maximaal 750.000 euro.

Daarnaast wil de partij de hypotheekrenteaftrek in tien jaar tijd maximeren tot 42 procent. Starters krijgen meteen met die 42 procent te maken maar hoeven geen overdrachtsbelasting te betalen. Uiteindelijk komt iedereen op 30 procent aftrek uit en worden de overdrachtsbelasting en het eigenwoningforfait afgeschaft.

Talentenbudget
Ook verandert de Werkloosheidswet (WW) als het aan de CU ligt. Zowel werkgever als werknemer moet zorgen voor een snelle overgang naar ander werk. De eerste zes maanden betaalt de oude werkgever het loon door van werknemers die hij ontslaat. In ruil daarvoor betaalt de werkgever een lagere WW-premie. Na die zes maanden volgt het publieke vangnet, dat gemeenten uitvoeren.

De ChristenUnie wil een talentenbudget invoeren, dat elke werknemer, flexwerker of zzp'er opbouwt. In dit potje komt geld waarmee mensen scholing kunnen betalen, extra verlof, kunnen bijleggen op de WW of bij zware beroepen om op hun 65e met pensioen te kunnen gaan. Het geld komt van de betrokkene zelf, bijdragen van de werkgever en met gunstige fiscale voorwaarden.

Lees hier (PDF) het ChristenUnie-verkiezingsprogramma 2010-2014.

Alle (tot nu toe) uitgebrachte verkiezingsprogramma's op een rij:
SP | GroenLinks | PvdAChristenUnie | D66 | CDA | VVD | TONSGP | PVV


Bron: ANP


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

11740 views / 151 reacties
Reacties op dit bericht
151  van 151 reacties op deze pagina. Pagina  1
quote:

De ChristenUnie wil ook een crisis- en hersteltaks in de vorm van een tijdelijke verhoging (tot 2014) van het hoge btw-tarief met 1 procent.
Zeker net zo tijdelijk als het kwartje van Kok
userIcon
16 is aan de lage kant, volgens mij is de ondergrens 18 miljard. En dat is dan nog korte-termijn.

Beweerde Balkie althans in Eenvandaag, en die baseerde zich weer op cijfers van het CBS.
userIcon
Vraag me af hoe de PVV wilt bezuinigen. Ik hoor ze er maar niet over...
Of moet ik op pvv.nl kijken naar zijn lijstje uit 2006....
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 13:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
16 is aan de lage kant, volgens mij is de ondergrens 18 miljard. En dat is dan nog korte-termijn.

Beweerde Balkie althans in Eenvandaag, en die baseerde zich weer op cijfers van het CBS.
Dit staat gewoon in de OP:

quote:

Eerder was er nog sprake van 12 miljard aan bezuinigingen, maar dat is naar boven bijgesteld na de rapporten van hoge ambtenaren vorige week. Die raadden aan minimaal 15, maar beter nog 18 miljard te bezuinigen voor 2015.
Dus een ondergrens van 15 miljard.
userIcon
Ben ik de enige die het onverstandig vind om nu als ene gek te gaan bezuinigen?
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 13:53 schreef franske19 het volgende:
Ben ik de enige die het onverstandig vind om nu als ene gek te gaan bezuinigen?
Ja.
userIcon
Als we alle kerken platbranden en er sociale woningbouw op maken hoeveel besparen we dan
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 13:53 schreef franske19 het volgende:
Ben ik de enige die het onverstandig vind om nu als ene gek te gaan bezuinigen?
Er is toch ook als een gek geld over de balk gesmeten? Zo snel mogelijk schulden aflossen wat mij betreft, dan hebben we het minst lang ellende
Afgezien van het feit dat er waarschijnlijk nog vele offtopic christen-bash reacties komen, vind ik dit toch een redelijk programma. (al is het maar een deel ervan)
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 13:51 schreef Mystic_HBC het volgende:
Vraag me af hoe de PVV wilt bezuinigen. Ik hoor ze er maar niet over...
Of moet ik op pvv.nl kijken naar zijn lijstje uit 2006....
''Hoe minder moslims hoe meer bezuinigen''

Dan hoeft hij het niet eens door te laten berekenen door het CBS, stukje wilderspolitiek is dit.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 13:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
Als we alle kerken platbranden en er sociale woningbouw op maken hoeveel besparen we dan
niks. huizen bouwen kost geld
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 13:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
Als we alle kerken platbranden en er sociale woningbouw op maken hoeveel besparen we dan
Neem de moskeeen ook gelijk mee, die zitten voller dan die bagger kerk!
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 13:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
Als we alle kerken platbranden en er sociale woningbouw op maken hoeveel besparen we dan
Cultuurbarbaar
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 13:59 schreef dewd het volgende:
Mja niet slecht, ze kunnen het wel een stuk verlagen die grens, als je een woning hebt van 7,5 ton dan zou je geen hypotheekrente aftrek moeten krijgen. 4 Ton lijkt me een stuk meer opleveren.
Ja dat zou kunnen.. Als Andre zelf dan niet ineens buiten de boot zou vallen..
userIcon
33% van defensie afhalen, bezuinigen op de rest van het ambtenarenapparaat, wat andere luxe plannetjes even niet door laten gaan en we hebben in 1 jaar 44 miljard bezuinigd.

Waarom moet ik last hebben van de idioterie van een stelletje domme gristelijke boeren?
geen kinderbijslag na 3e kind, om ff mee te beginnen, publieke omroep kan kleiner. Geen subsidie voor religieuze instanties, uitkeringtrekkers nalopen, WACHGELD REGELING terug naar 3 maanden, ze krijgen van alles maar verdienen eigenlijk niks (wachtgeld eigenlijk alleen als je na een VOLLEDIGE periode regeren nog geen andere baan hebt). Dan kan de HRA nog wel even in de ijskast. oh jah.. misschien een extra belastingschaal voor grootverdieners, laten we zeggen boven 3 ton per jaar. nieuwkomers (zo noemen we ze maar even), geen uitkering of geen volledige uitkering verstrekken, er is genoeg te doen voor die mensen. Eerst maar 5 jaar werken voordat je ergens voor in aanmerking komt.
quote:
Samen met meer efficiency bij de overheid moet dat een besparing van 4,5 miljard euro opleveren.
Vage redenering. Efficiency is een mooi modewoord maar om nou te beweren dat je 4,5 miljard kan bezuinigen door efficienter te werken lijkt me echt heel sterk. Als er al bezuinigd wordt op ambtenaren dan blijkt dat er meer externe worden ingehuurd dus 4.500.000.000(!) bezuinigen door "efficienter" te werken is totale kul.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 13:48 schreef Vader_Aardbei het volgende:
16 is aan de lage kant, volgens mij is de ondergrens 18 miljard. En dat is dan nog korte-termijn.

Beweerde Balkie althans in Eenvandaag, en die baseerde zich weer op cijfers van het CBS.
En zoals we uit ervaring weten schatten die ook altijd alles te laag in dus maak je borst maar nat
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 13:53 schreef franske19 het volgende:
Ben ik de enige die het onverstandig vind om nu als ene gek te gaan bezuinigen?
Stem SP, die bezuinigen slechts 13 miljard.
userIcon
Wat zijn de gedachten van de Christenunie over het afschaffen van de subsidie aan het bijzonder onderwijs?

Hm?
userIcon
Babysap en Biffkoffie for president
Het zijn weer eens de (oplossingen) van een Bourgeoisiepartijtje.

Btw tijdelijk omhoog en gij gelooft het, de btw is bovendien een dènivellerende belasting, dat wil zeggen het trekt de inkomens nog verder uit elkaar omdat iedereen hetzelfde betaald. Wat nodig is en sociaal noodzakelijk is progressief belasten.

De HRA kan gewoon afgeschaft worden bij 350.000, erg rechts weer dit punt van de Christenunie.

De bezuinigingen in de zorg en uitkeringen zullen ten koste gaan van de kwetsbaren.
ontwikkelingssamenwerking 4,7 miljard

3 miljard euro per jaar externe adviseurs

aantal ambtenaren halveren levert 15 miljard op

jsf 6 miljard

woningmarkt 6 miljard halen door huur sub en hra veranderen (niet afschaffen)
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 14:26 schreef harrie1 het volgende:
ontwikkelingssamenwerking 4,7 miljard

3 miljard euro per jaar externe adviseurs

aantal ambtenaren halveren levert 15 miljard op

jsf 6 miljard

woningmarkt 6 miljard halen door huur sub en hra veranderen (niet afschaffen)
De JSF gaat veel meer kosten dan 6 miljard.
De vennootsschapbelasting die al jaren daalt levert 16 miljard te weinig op in vergelijking met andere west europese landen doordat wij een belastingparadijs zijn, zelfs Obama heeft de regering daar op aangesproken.

Wij verdienen veel meer aan de ontwikkelingslanden dan dat we aan ze betalen door het geld wat hen geleend word door de banken en bovendien exporteren we veel meer daar naar toe dan dat we importeren, daarop bezuinigen is erg unfair.

Wat we daadwerkelijk nodig hebben is progressief belasten van inkomens.
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 14:44 schreef elf1964 het volgende:
[..]


Ze willen in ieder geval al 60% van de ambtenaren op straat flikkeren.
Wie gaan dat doen ?

Hero Brinkman in zijn eentje ?
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 13:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
Als we alle kerken platbranden en er sociale woningbouw op maken hoeveel besparen we dan
Monumenten mag je niet wegbranden.
Wat in het stuk mist is dat de CU de hoeveelheld geld voor ontwikkelingsamenwerking wil VERHOGEN naar 1.0% van het BNP. Dus in een tijd dat elke Nederlander de broekriem moet aanhalen vanwege alle overheidssteun voor de banksector wordt er nog meer geld verspild aan Afrika. Stop liever met dat hele ontwikkelingssamenwerking en maak het makkelijker voor Afrikaanse landen om met Europa handel te drijven.
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 14:47 schreef mooi-nederland het volgende:
[..]


Monumenten mag je niet wegbranden.
En een mooië moskee dan ?
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 14:47 schreef ymmv het volgende:
Wat in het stuk mist is dat de CU de hoeveelheld geld voor ontwikkelingsamenwerking wil VERHOGEN naar 1.0% van het BNP. Dus in een tijd dat elke Nederlander de broekriem moet aanhalen vanwege alle overheidssteun voor de banksector wordt er nog meer geld verspild aan Afrika. Stop liever met dat hele ontwikkelingssamenwerking en maak het makkelijker voor Afrikaanse landen om met Europa handel te drijven.
Nogmaals we verdienen vele malen meer aan ontwikkelingslanden dan dat we ze(geven) door de leningen van banken met vette rentes en exporteren we veel meer dan importeren,.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 14:35 schreef GrotePierFR het volgende:
[..]

Ik denk dat atheïsme en anarchisme nog kanslozer zijn
Anarchisme en atheisme gaan hand in hand?
userIcon
"Tijdelijk"... waar hebben we dat vaker gehoord?!

En waarom snappen die ambtenaren het verschil tussen "bezuinigen" (lees: Minder verspillen!) en "belasting verhogen" (lees: de burger nog meer geld afhandig maken) niet?
userIcon
Alle (tot nu toe) uitgebrachte verkiezingsprogramma's op een rij:
SP | GroenLinks | ChristenUnie | CDA


psssst ... je vergeet D66
http://www.d66.nl/andersj(...)zen?ctx=vghpm7u9vdea
userIcon
BTW verhoging ben ik tegen. Koopkracht daalt hierdoor en dat is, wat ondernemers op dit moment absoluut NIET kunnen gebruiken.
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:10 schreef Young_David het volgende:
Alle (tot nu toe) uitgebrachte verkiezingsprogramma's op een rij:
SP | GroenLinks | ChristenUnie | CDA


psssst ... je vergeet D66
http://www.d66.nl/andersj(...)zen?ctx=vghpm7u9vdea
Was dat jammer dan ?
userIcon
'Tijdelijk' Ja ja(!)

Volgens betalen we al schandalig veel aan BTW, naast het feit dat we ook al schandalig veel betalen aan allemaal andere belastingen en accijns.

Als ze nu NOG niet kunnen rondkomen met al die inkomsten, dan moeten ze gewoon opzouten. Wat een wanbeleid
userIcon
Wat een achterlijk plan, er moet niet op de economie worden bezuinigd maar op de overheid. Het is de verspilling bij de overheid door ambtenaren en subsidieontvangers waarom we zoveel schulden maken. Hogere belastingen zullen er alleen maar voor zorgen dat ons land economisch kapot gaat.
Daar trappen we niet meer in
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 13:57 schreef everest_p het volgende:
[..]


''Hoe minder moslims hoe meer bezuinigen''

Dan hoeft hij het niet eens door te laten berekenen door het CBS, stukje wilderspolitiek is dit.
Zit wel wat in!
Maak alles maar nog duurder ja.

quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:14 schreef RechtseRukker het volgende:
ik zie meer in een BTW tarief van 30% voor nutteloze dingen zoals de Ipad, de Geluksnijntjes en meer van die shit
Je spaart toch juist geld om leuke hebbedingetjes, zoals de iPad te kopen? Dat je de overheid nu al 20% betaald om een product te kopen is eigenlijk dus belachelijk (aangezien je ook weer belasting over je loon betaalt, waarmee je dus dingen koopt en aangezien je ook belasting over het geld betaalt dat je spaart).
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:14 schreef RechtseRukker het volgende:
ik zie meer in een BTW tarief van 30% voor nutteloze dingen zoals de Ipad, de Geluksnijntjes en meer van die shit
Met zulke voorstellen maak je de Bourgeoisie niet blij hoor, belasting op luxe foei foei foei.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 14:44 schreef elf1964 het volgende:
[..]


Ze willen in ieder geval al 60% van de ambtenaren op straat flikkeren.
En de veiligheid en de kwaliteit van het onderwijs verhogen? Politiemensen en onderwijzend personeel zijn ook ambtenaren, mocht je hat nog niet weten. Brandweer en ambulance personeel overigens ook. De meeste "ambtenaren" die jij waarschijnlijk ziet, zijn de mensen (harkleuners) van de groenvoorziening van de gemeente waar je woont. Veelal is dit ook nog eens personeel van sociale werkvoorzieningen.
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:16 schreef WSquater het volgende:
Maak alles maar nog duurder ja.

[..]
Je spaart toch juist geld om leuke hebbedingetjes, zoals de iPad te kopen? Dat je de overheid nu al 20% betaald om een product te kopen is eigenlijk dus belachelijk (aangezien je ook weer belasting over je loon betaalt, waarmee je dus dingen koopt en aangezien je ook belasting over het geld betaalt dat je spaart).
Er zijn twee zekerheden in het leven en dat zijn de dood en belastingen!
userIcon
Dat gaat natuurlijk nooit tijdelijk zijn. Als het eenmaal erdoorheen gejaagd zou worden, gaat geen enkele regering het natuurlijk ooit nog afschaffen.
userIcon
PvdA is ook goed in tijdelijke verhogingen
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 14:47 schreef ymmv het volgende:
Wat in het stuk mist is dat de CU de hoeveelheld geld voor ontwikkelingsamenwerking wil VERHOGEN naar 1.0% van het BNP. Dus in een tijd dat elke Nederlander de broekriem moet aanhalen vanwege alle overheidssteun voor de banksector wordt er nog meer geld verspild aan Afrika. Stop liever met dat hele ontwikkelingssamenwerking en maak het makkelijker voor Afrikaanse landen om met Europa handel te drijven.
Het huidige percentage ontwikkelingssamenwerking is 0,8%. Internationaal is 0,7% afgesproken. Nederland hoeft niet het braafste jongetje van de klas te zijn en mag van mij de ontwikkelingssamenwerking verlagen naar de afgesproken 0,7%.
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:20 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat gaat natuurlijk nooit tijdelijk zijn. Als het eenmaal erdoorheen gejaagd zou worden, gaat geen enkele regering het natuurlijk ooit nog afschaffen.
Van alles beloven en niets geven doet een gek in vreugde leven.
userIcon
Tijdelijk Yeah right.
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:18 schreef debater het volgende:
[..]


Er zijn twee zekerheden in het leven en dat zijn de dood en belastingen!
Maar goed, je betaalt ook voor als je later dood gaat (weet niet hoe dat heet).

Maar even ter vergelijking. Stel je voor dat je per jaar 5000 euro aan allerlei 'luxe' producten koopt (en tegenwoordig worden heel veel dingen al snel als 'luxe' gezien). Dan betaalde je toen er BTW kwam in '69 nog 'maar' 600 euro BTW. Ter vergelijking met nu betaal je over die 5000 euro al 950 euro btw.

In 5 jaar tijd geef je dan al bijna 5000 euro aan belasting. Kan je veel leuke dingen meedoen hoor.
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:20 schreef RechtseRukker het volgende:
[..]


als je zulke spullen koopt maakt het toch niet uit of je genaaid wordt, anders laat je het wel liggen
Zo is het!!!!!!!!!

Eerste levensbehoeften daar moet de BTW van afgeschafd worden.
De BTW dient gehefd te worden op luxe artikelen want dat is een vrije keuze.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:18 schreef debater het volgende:
Er zijn twee zekerheden in het leven en dat zijn de dood en belastingen!
En dat we onze cultuur vervangen door de Amerikaanse en wat de bedrijven ons anderszins kunnen aansmeren.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:24 schreef debater het volgende:
Zo is het!!!!!!!!!

Eerste levensbehoeften daar moet de BTW van afgeschafd worden.
De BTW dient gehefd te worden op luxe artikelen want dat is een vrije keuze.
Eerste levensbehoeften hebben al een laag BTW tarief.
Tijdelijk verhogen tot de volgende verhoging?
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:25 schreef sangdrax het volgende:
[..]

Eerste levensbehoeften hebben al een laag BTW tarief.
Ja maar 6 is nog geen zero toch ?
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:25 schreef xantip het volgende:
Tijdelijk verhogen tot de volgende verhoging?
De leugen regeert!!!
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:26 schreef debater het volgende:
Ja maar 6 is nog geen zero toch ?
Nee, maar om daar nu de aandacht aan te besteden.. het is al laag. De winst/besparing zit bij de produkten met 19 procent btw
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:16 schreef debater het volgende:
[..]


Met zulke voorstellen maak je de Bourgeoisie niet blij hoor, belasting op luxe foei foei foei.
En waar leg je de grens bij luxe dan? Ik ben fotograaf en heb vorig jaar portretfoto's van een 17-jarig meisje gemaakt. Dat is luxe. Een maand later verongelukte ze dodelijk en wilden de ouders een vergroting van één van de foto's. Is dat ook luxe? En wie controleert dat? Is één keer per week naar de kapper luxe of noodzaak? Voor een vrouw met een representatieve functie is het noodzaak, voor een schoonmaakster niet. Is een laptop luxe? Ik kan er niet meer buiten, i.v.m. mijn werk op locatie, maar mijn zoon wel. Een dergelijk voorstel is domweg niet te handhaven en gedoemd tot misbruik.
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:27 schreef sangdrax het volgende:
[..]

Nee, maar om daar nu de aandacht aan te besteden.. het is al laag. De winst/besparing zit bij de produkten met 19 procent btw
Nog niet laag genoeg als er zoveel mensen naar de voedselbank moeten.
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 13:53 schreef franske19 het volgende:
Ben ik de enige die het onverstandig vind om nu als ene gek te gaan bezuinigen?
Nee, ik ben ook een groot voorstander van anticyclisch investeren. Men moet bezuinigen in de tijd dat het goed gaat. Maar dat is natuurlijk altijd wat lastiger te verkopen aan de kiezers, dan.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:29 schreef debater het volgende:
Nog niet laag genoeg als er zoveel mensen naar de voedselbank moeten.
Dat is een ander probleem.. het gaat hier om de bezuinigingen BTW afschaffen voor produkten kost daarintegen geld.
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:29 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


En waar leg je de grens bij luxe dan? Ik ben fotograaf en heb vorig jaar portretfoto's van een 17-jarig meisje gemaakt. Dat is luxe. Een maand later verongelukte ze dodelijk en wilden de ouders een vergroting van één van de foto's. Is dat ook luxe? En wie controleert dat? Is één keer per week naar de kapper luxe of noodzaak? Voor een vrouw met een representatieve functie is het noodzaak, voor een schoonmaakster niet. Is een laptop luxe? Ik kan er niet meer buiten, i.v.m. mijn werk op locatie, maar mijn zoon wel. Een dergelijk voorstel is domweg niet te handhaven en gedoemd tot misbruik.
Op Luxejachten,Luxeauto's,Luxe villa's, enz.

Wat is daar nou moeilijk aan ?
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:18 schreef totenkopf het volgende:
[..]


Nah, die begint al met het krimpen van de ambtenaren, dat roept hij al jaren en andere partijen nemen het nu over!!
Ook het aantal kamerleden (eerste kamer) kan van de PVV van 150 naar 75 teruggebracht worden.
En aangezien 1/3 van de ambtenaren niet onder de PVV willen werken (logisch, ze zijn allemaal zo links als het maar zijn kan én lui, maar dat is evident), schiet dat ook lekker op !!
Wilders kennende kapt hij onmiddelijk met de ontwikkelingshulp en word het ministerie van ontwikkelingszaken opgeheven (mooi !! )
Die zou zelfs nog wel er aan denken om uit de EU te stappen (geen slecht idee), dat scheelt ook weer een berg geld !!
Wel de euro houden, want terug naar de gulden is een te dure ingreep !!
Uhhm ik denk dat VVD voor wilders al jaren lang roept voor minder overheid?? dus wie neemt nou van wie over ?

Kan je mij harde bewijzen leveren dat rechtse werknemers harder werken? dat is nou precies wilders politiek Wij (rechts en westerse mensen) zijn superieur en de rest bakt er niks van..

Nou voor dat ontwikkelingshulp geld ook zelfde als hierboven. En plus wat is dat nou voor een Egoistisch gelul neem bijv. de Antillen. Nederland heeft ze jarenlang gebruikt en misbruikt om er geld uit te verdienen. Ze hebben vanuit daar slaven meegenomen, mishandeld en verkocht en mensen die niet wilden meewerken werden gewoon doornomaal vermoord, maar nu het (financieel) plezier ervan af is wilt Wilders ze gwn dumpen alsof ze stuk stont zijn..:S
Zelfde geld ook voor de arbeiders die na de 2e Wereldoorlig naar NL zijn gekomen voor het wederopbouw..
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:33 schreef debater het volgende:
[..]


Op Luxejachten,Luxeauto's,Luxe villa's, enz.

Wat is daar nou moeilijk aan ?
Alles wat jij niet nodig hebt is luxe zullen we maar zeggen Het probleem is vooral dat men altijd keihard wil bezuinigen op de dingen van anderen. Zolang iedereen dat roept komen we sowieso geen steek verder.

Want ja de makers van luxejachten willen ook werk. En dat is voor hen een eerste levensbehoefte.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:18 schreef totenkopf het volgende:
[..]


Nah, die begint al met het krimpen van de ambtenaren, dat roept hij al jaren en andere partijen nemen het nu over!!
Bezuinigen op ambtenaren wordt al gedaan sinds eind jaren '70, Wilders is daar niet de eerste mee.
quote:

Ook het aantal kamerleden (eerste kamer) kan van de PVV van 150 naar 75 teruggebracht worden.
De Eerste Kamer betaat al uit 75 leden.

quote:

En aangezien 1/3 van de ambtenaren niet onder de PVV willen werken (logisch, ze zijn allemaal zo links als het maar zijn kan én lui, maar dat is evident), schiet dat ook lekker op !!
Van mij mag er (verantwoord) bezuinigd worden op de overheid. En dat is ook heel goed mogelijk, door bijvoorbeeld gemeenten meer administratief met elkaar samen te laten werken, bureaucratie verminderen (het hele vergunningenstelsel eens goed onder de loep houden)
quote:

Wilders kennende kapt hij onmiddelijk met de ontwikkelingshulp en word het ministerie van ontwikkelingszaken opgeheven (mooi !! )
Wilders zal nooit alleen in een regering komen (áls hij al in een regering komt) en is vooralsnog de enige partij die drastisch in de ontwikkelingssamenwerking wil snijden; dat zal hij dus, net zo min als een hoofddoekenverbod, niet voor elkaar krijgen.
quote:

Die zou zelfs nog wel er aan denken om uit de EU te stappen (geen slecht idee), dat scheelt ook weer een berg geld !!
Wel de euro houden, want terug naar de gulden is een te dure ingreep !!
Wél de euro houden en niet in de EU blijven? De rest van de EU ziet Nederland al aankomen. Wel de lusten, niet de lasten. Daarbij zijn wij als doorvoerland economisch enorm afhankelijk van vrije handel tussen de EU lidstaten. Een "beetje" minder overheidsbemoeienis vanuit Brussel zou niet verkeerd zijn.
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:36 schreef sangdrax het volgende:
[..]

Alles wat jij niet nodig hebt is luxe zullen we maar zeggen Het probleem is vooral dat men altijd keihard wil bezuinigen op de dingen van anderen. Zolang iedereen dat roept komen we sowieso geen steek verder.

Want ja de makers van luxejachten willen ook werk. En dat is voor hen een eerste levensbehoefte.
Zonder luxe kun je prima functioneren hoor, maar zonder adequate eerste levensbehoeften niet.
Even tijdelijk als dat kwartje van Kok toentertijd zeker
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:38 schreef debater het volgende:
Zonder luxe kun je prima functioneren hoor, maar zonder adequate eerste levensbehoeften niet.
Wat is prima functioneren? Heb je een wasmachine nodig omdat je ook met de hand kan wassen?

En diegenen die luxevillas in elkaar draaien, die moeten dan ander werk gaan vinden ook al maken ze iets wat een ander voor veel geld wil kopen?
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:41 schreef Xxerxxes het volgende:
Even tijdelijk als dat kwartje van Kok toentertijd zeker
Het is verraad aan de Arbeidersklasse!!!!!!!!!!!
We zetten gewoon Wilders het land uit..

Al die campanjes, Reisjes naar Israel, keppeltjes, ziekenhuiskosten voor barpersoneel omdat Hero Brinckman zijn handen niet thuis kon houden

Worden gewoon betaald door de belastingbetaler terijl iedereen weet dat er niks nuttigs uitkomt.

Dus als we Wilders uit kicken wordt Nederland zowel financieel als Moraal weer op het hogoste niveau
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:18 schreef totenkopf het volgende:
[..]


Nah, die begint al met het krimpen van de ambtenaren, dat roept hij al jaren en andere partijen nemen het nu over!!
Ook het aantal kamerleden (eerste kamer) kan van de PVV van 150 naar 75 teruggebracht worden.
En aangezien 1/3 van de ambtenaren niet onder de PVV willen werken (logisch, ze zijn allemaal zo links als het maar zijn kan én lui, maar dat is evident), schiet dat ook lekker op !!
Wilders kennende kapt hij onmiddelijk met de ontwikkelingshulp en word het ministerie van ontwikkelingszaken opgeheven (mooi !! )
Die zou zelfs nog wel er aan denken om uit de EU te stappen (geen slecht idee), dat scheelt ook weer een berg geld !!
Wel de euro houden, want terug naar de gulden is een te dure ingreep !!Uhhm ik denk dat VVD voor wilders al jaren lang roept voor minder overheid?? dus wie neemt nou van wie over ?

Kan je mij harde bewijzen leveren dat rechtse werknemers harder werken? dat is nou precies wilders politiek Wij (rechts en westerse mensen) zijn superieur en de rest bakt er niks van..

Nou voor dat ontwikkelingshulp geld ook zelfde als hierboven. En plus wat is dat nou voor een Egoistisch gelul neem bijv. de Antillen. Nederland heeft ze jarenlang gebruikt en misbruikt om er geld uit te verdienen. Ze hebben vanuit daar slaven meegenomen, mishandeld en verkocht en mensen die niet wilden meewerken werden gewoon doornomaal vermoord, maar nu het (financieel) plezier ervan af is wilt Wilders ze gwn dumpen alsof ze stuk stont zijn..:S
Zelfde geld ook voor de arbeiders die na de 2e Wereldoorlig naar NL zijn gekomen voor het wederopbouw..
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:38 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Bezuinigen op ambtenaren wordt al gedaan sinds eind jaren '70, Wilders is daar niet de eerste mee.
Ja echt te sneu voor woorden hoe politici kunnen roepen "we moeten naar minder ambtenaren" en dan een bek trekken alsof ze een origineel idee hebben.
tijdelijk 20% BTW? Ik geloof er geen ruk van. Kijk maar naar kwartje van Kok. Die was ook tijdelijk!
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:42 schreef diego38 het volgende:
We zetten gewoon Wilders het land uit..

Al die campanjes, Reisjes naar Israel, keppeltjes, ziekenhuiskosten voor barpersoneel omdat Hero Brinckman zijn handen niet thuis kon houden

Worden gewoon betaald door de belastingbetaler terijl iedereen weet dat er niks nuttigs uitkomt.

Dus als we Wilders uit kicken wordt Nederland zowel financieel als Moraal weer op het hogoste niveau
Volgens mij voeren PVV-ers alle foute lijstjes aan. Uitzetten dus inderdaad
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:41 schreef sangdrax het volgende:
[..]

Wat is prima functioneren? Heb je een wasmachine nodig omdat je ook met de hand kan wassen?

En diegenen die luxevillas in elkaar draaien, die moeten dan ander werk gaan vinden ook al maken ze iets wat een ander voor veel geld wil kopen?
Aangezien de meesten met zijn tweeën moeten werken tegenwoordig om deel te kunnen nemen lijkt mij een wasmachine zeker geen overbodige luxe.

Die Bourgeois wil toch wel in een villa wonen alleen betalen ze er meer voor, dat is het verschil.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:43 schreef AdBlocker het volgende:
tijdelijk 20% BTW? Ik geloof er geen ruk van. Kijk maar naar kwartje van Kok. Die was ook tijdelijk!
Dat klopt toch ook? Sinds 2002 bestaat het kwartje toch niet meer?
userIcon
Kwartje van Kok anyone?
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:45 schreef debater het volgende:
[..]


Aangezien de meesten met zijn tweeën moeten werken tegenwoordig om deel te kunnen nemen lijkt mij een wasmachine zeker geen overbodige luxe.
Waarom? Met 1 werkende ouder kom je prima rond.. de rest is voor de luxe?

Edit: je moet alleen geen dure dingen willen... maar da's die luxe weer.

quote:

Die Bourgeois wil toch wel in een villa wonen alleen betalen ze er meer voor, dat is het verschil.
Dat is al zo, want de prijs is hoger, dus krijgt de staat er al meer belastinginkomsten door. Maar waarom moet het onevenredig belast worden volgens jou?
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:47 schreef TimMer1981 het volgende:
Kwartje van Kok anyone?
Eerst had je Kok en toen kwam Dok!
userIcon
Laten we alle blunders van de overheid en dus politici van de afgelopen jaren eens met terugwerkende kracht 100% terugvorderen op de verantwoordelijken.
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:48 schreef sangdrax het volgende:
[..]

Waarom? Met 1 werkende ouder kom je prima rond.. de rest is voor de luxe?

Edit: je moet alleen geen dure dingen willen... maar da's die luxe weer.

[..]

Dat is al zo, want de prijs is hoger, dus krijgt de staat er al meer belastinginkomsten door. Maar waarom moet het onevenredig belast worden volgens jou?

Je wilt toch niet beweren dat de Bourgeoisie die over onze ruggen Rijk is geworden onevenredig word belast ?

Grappenmaker!!!!!!!!!
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:49 schreef Yi-Long het volgende:
Laten we alle blunders van de overheid en dus politici van de afgelopen jaren eens met terugwerkende kracht 100% terugvorderen op de verantwoordelijken.
Jij bent nog goed van vertrouwen met blunders, verneukerij is volgens mij meer aan de orde.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:51 schreef debater het volgende:
Je wilt toch niet beweren dat de Bourgeoisie die over onze ruggen Rijk is geworden onevenredig word belast ?

Grappenmaker!!!!!!!!!
Ga eens inhoudelijk in op m'n punten dhr. 'debater', in plaats van te doen alsof iedereen die een villa koopt over jouw rug rijk geworden is. Dat slaat compleet nergens op.

Waarom moet een villa onder een hoger belastingpercentage vallen dan een kleinere woning? Je zei 'ze betalen maar voor luxe' maar de prijs is al hoger, en daarmee de BTW inkomsten voor de staat.
Er is maar 1 goede christen...
userIcon
Tijdelijke maatregelen. Waar heb ik dat eerder gehoord.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:54 schreef spermanent het volgende:
Er is maar 1 goede christen...
... een dode christen?
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:54 schreef sangdrax het volgende:
[..]

Ga eens inhoudelijk in op m'n punten dhr. 'debater', in plaats van te doen alsof iedereen die een villa koopt over jouw rug rijk geworden is. Dat slaat compleet nergens op.

Waarom moet een villa onder een hoger belastingpercentage vallen dan een kleinere woning? Je zei 'ze betalen maar voor luxe' maar de prijs is al hoger, en daarmee de BTW inkomsten voor de staat.
Overdaad terwijl andere mensen verrekken is schandalig crimineel, en daarom moet luxe flink belast worden zodat de beschaving gered kan worden en wij niet vervallen tot barbarij.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 14:13 schreef Biffkoffie het volgende:
geen kinderbijslag na 3e kind, om ff mee te beginnen, publieke omroep kan kleiner. Geen subsidie voor religieuze instanties, uitkeringtrekkers nalopen, WACHGELD REGELING terug naar 3 maanden, ze krijgen van alles maar verdienen eigenlijk niks (wachtgeld eigenlijk alleen als je na een VOLLEDIGE periode regeren nog geen andere baan hebt). Dan kan de HRA nog wel even in de ijskast. oh jah.. misschien een extra belastingschaal voor grootverdieners, laten we zeggen boven 3 ton per jaar. nieuwkomers (zo noemen we ze maar even), geen uitkering of geen volledige uitkering verstrekken, er is genoeg te doen voor die mensen. Eerst maar 5 jaar werken voordat je ergens voor in aanmerking komt.
Ok... En hoe heet je partij? Kan ik ff stemmen...?
userIcon
Altijd makkelijk om weer wat geld van Jan Modaal te jatten. Echt ongelofelijk! Door wie is de crisis ontstaan? Juist, door de bankiers met hun a-sociale bonussen-stelsel & graai-cultuur . En 't ergste is nog dat die kankerlijers met ons geld gered zijn & vrolijk doorgaan met hun bonus-stelsel. Haal gvd. dat geld terug, met terugwerkende kracht!
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:57 schreef debater het volgende:
Overdaad terwijl andere mensen verrekken is schandalig crimineel, en daarom moet luxe flink belast worden zodat de beschaving gered kan worden en wij niet vervallen tot barbarij.
Ah maar zelf roep je dat je twee inkomens nodig hebt om rond te komen, ik noem alles boven 1 inkomen luxe. Zie je het probleem al ontstaan? In de praktijk belast je dan alles zwaar behalve droog brood en komt de economie tot stilstand. Hoe slechter het gaat hoe harder je diegenen straft die zich weten te redden.

Klassiek socialisme faalde onder andere omdat de staat wel kon bepalen wat mensen nodig hadden en wat dus 'luxe' is. Er is dan totaal geen motivatie meer over om iets te doen, omdat als je verrekt anderen hun overdaad aan je moeten geven, en als je overdaad hebt verzameld je dat wordt afgepakt zodra je het wil uitgeven. En als je het bij je houdt gaan we nog verder achteruit, want zelfs een villa kopen (=je geld geven aan "eerlijke" villabouwers) is beter dan het geld op de bank laten staan.

Begrijp me goed, ik begrijp je sentiment en ben het er gedeeltelijk mee eens, maar het is niet iets wat je makkelijk oplost door "luxe te straffen" en dan denken dat alles automatisch goed komt.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:53 schreef debater het volgende:
[..]


Jij bent nog goed van vertrouwen met blunders, verneukerij is volgens mij meer aan de orde.
Blunders, verneukerij, corruptie, fraude, etc etc.

Feit blijft dat er een incapabele boevenbende het land regeert, erger dan de gemiddelde criminele organisatie.

Gezien de belastingdruk in dit land zou dit een fucking paradijs moeten zijn met 'gratis' goed onderwijs, openbaar vervoer en zorg, maar in plaats daarvan betalen we steeds meer voor steeds minder. Krankzinnig.

Komt ook omdat ze het zelf allemaal VEELS te ingewikkeld hebben gemaakt, waardoor de meest simpele dingen over allerlei overbodige en dure schijven moeten voor het geregeld is.
userIcon
Loze verkiezingspraatjes
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 16:03 schreef sangdrax het volgende:
[..]

Ah maar zelf roep je dat je twee inkomens nodig hebt om rond te komen, ik noem alles boven 1 inkomen luxe. Zie je het probleem al ontstaan? In de praktijk belast je dan alles zwaar behalve droog brood en komt de economie tot stilstand. Hoe slechter het gaat hoe harder je diegenen straft die zich weten te redden.

Klassiek socialisme faalde onder andere omdat de staat wel kon bepalen wat mensen nodig hadden en wat dus 'luxe' is. Er is dan totaal geen motivatie meer over om iets te doen, omdat als je verrekt anderen hun overdaad aan je moeten geven, en als je overdaad hebt verzameld je dat wordt afgepakt zodra je het wil uitgeven. En als je het bij je houdt gaan we nog verder achteruit, want zelfs een villa kopen (=je geld geven aan "eerlijke" villabouwers) is beter dan het geld op de bank laten staan.

Begrijp me goed, ik begrijp je sentiment en ben het er gedeeltelijk mee eens, maar het is niet iets wat je makkelijk oplost door "luxe te straffen" en dan denken dat alles automatisch goed komt.
Het gaat om de Klassenstrijd van de arbeiders tegen de Bourgeoisie.

[ Bericht gewijzigd door debater op dinsdag 6 april 2010 @ 16:10 ]
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 16:04 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Blunders, verneukerij, corruptie, fraude, etc etc.

Feit blijft dat er een incapabele boevenbende het land regeert, erger dan de gemiddelde criminele organisatie.

Gezien de belastingdruk in dit land zou dit een fucking paradijs moeten zijn met 'gratis' goed onderwijs, openbaar vervoer en zorg, maar in plaats daarvan betalen we steeds meer voor steeds minder. Krankzinnig.

Komt ook omdat ze het zelf allemaal VEELS te ingewikkeld hebben gemaakt, waardoor de meest simpele dingen over allerlei overbodige en dure schijven moeten voor het geregeld is.
Jij noemt het een( incapabele) boevenbende, maar dat jatten lukt ze toch aardig of niet ?
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 16:05 schreef debater het volgende:
[..]


Het gaat om de Klassenstrijd van de arbeiders tegen de Bourgeosie.
Allemaal heel leuk en prachtig, ik stem zelf ook links, maar veel arbeiders en kleine zelfstandigen leven toch van de uitgaven van de Bourgoisie. Ga je "luxe" producten hoger belasten valt een deel, of misschien wel het hele inkomen van die arbeiders en kleine zelfstandigen weg. Is dat wat je wil? Plus nogmaals de vraag: wie bepaalt wat "luxe" is? Die auto, villa en boot van daarnet overtuigen me niet.
Tijdelijk, ja ja die kennen we
Citaat: "De lonen van ambtenaren zouden de komende kabinetsperiode maximaal 1 procent mogen stijgen." Zij die imbecielen van de CU nu helemaal achterlijk geworden. Dalen met die ambtenarensalarissen, nu!
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 16:10 schreef hendrik64 het volgende:
[..]


Allemaal heel leuk en prachtig, ik stem zelf ook links, maar veel arbeiders en kleine zelfstandigen leven toch van de uitgaven van de Bourgoisie. Ga je "luxe" producten hoger belasten valt een deel, of misschien wel het hele inkomen van die arbeiders en kleine zelfstandigen weg. Is dat wat je wil?
Het is precies andersom de Bourgeoisie parasiteert op de meerwaarde van de Arbeidersklasse.

Als de Arbeidersklasse meer te besteden heeft dan is dat goed voor de kleine en middelgrote ondernemingen.

Multinationals en banken moeten genationaliseerd worden.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 16:07 schreef debater het volgende:
[..]


Jij noemt het een( incapabele) boevenbende, maar dat jatten lukt ze toch aardig of niet ?
Dat gaat ze idd erg goed af. Des te meer reden dus om het beestje gewoon te noemen zoals het heet: een criminele organisatie, want de overheid gedraagt zich al jaren niet meer zoals een overheid zich zou moeten gedragen, namelijk in dienst van het volk.
userIcon
BTW tijdelijk verhogen? Ja ja, net zoals het kwartje van Kok tijdelijk is zeker...
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 16:17 schreef Yi-Long het volgende:
[..]


Dat gaat ze idd erg goed af. Des te meer reden dus om het beestje gewoon te noemen zoals het heet: een criminele organisatie, want de overheid gedraagt zich al jaren niet meer zoals een overheid zich zou moeten gedragen, namelijk in dienst van het volk.
Klopt.

Maar wat is een Staat eigenlijk ?

http://www.socialisme.be/marxisme/1917staat.html
net zo tijdelijk als kwartje van kok zeker?

/edit never mind, stond er al
userIcon
godver... lees ik dat goed? iemand ontslaan en dan verplicht worden om een half jaar loon door te betalen hoe krijg je het in je botte hersens. Dat is de doodsteek voor het Nederlandse vestigingsklimaat.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 14:35 schreef debater het volgende:
[..]

De vennootsschapbelasting die al jaren daalt levert 16 miljard te weinig op in vergelijking met andere west europese landen doordat wij een belastingparadijs zijn, zelfs Obama heeft de regering daar op aangesproken.
klok, klepel.
Nederland is een belastingparadijs voor niet Nederlandse bedrijven. Die bedrijven zijn bij een negatieve wijziging in de belasting sneller weg dan jij met je ogen kunt knipperen. Dan heb je nog een groter te kort.

En Obama moet eens een keer naar zijn eigen land kijken. USA is het grootste belastingparadijs wat er is

Neem niet klakkeloos alles over wat je hoort, de waarheid verdient een behoorlijke nuancering.
Een mooi wandtegel-wijsheidje dan maar :

"Een probleem kan je niet oplossen vanuit hetzelfde denken, dat tot het probleem heeft geleidt".

Er zijn landen met veel grotere schulden dan wij, van mij hoeft het echt niet in zo'n korte tijd.

Het belangrijkste lijkt me, dat mensen weer een beetje gelukkig worden, dat ze weer wat kunnen kopen voor normale en eerlijke prijzen en dat het goederen zijn die duurzaam zijn!!!

Kappen met die massa-producten die binnen 2 jaar verrot gaan alsof er een timer in zit *piep* *nieuwe kopen*

Tevreden mensen verzetten meer en beter werk, zijn flexibeler bovendien ; En dat is wat Nederland nodig heeft.

En dat er dan schulden weggewerkt moeten worden is klote, maar dat doe ik liever met een lach dan met een peen-en-uien kop.

En de doelen mogen weereens helder gestelt worden, het is mij volstrekt onduidelijk hoe de politiek de maatschappij voor zich ziet, waarnaar we zouden moeten streven.. niet die van Balkenende, maar de grote lijn.. the big picture. Waar leiden ze ons naartoe ??

[ Bericht gewijzigd door Sander_K op dinsdag 6 april 2010 @ 16:39 ]
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 16:05 schreef debater het volgende:
Het gaat om de Klassenstrijd van de arbeiders tegen de Bourgeoisie.
Jaja een spook waart er door Europa. Maar het moge duidelijk zijn dat klassiek socialisme dood is.

Begrijp me goed, ik ben ook socialist, maar jij zet idealen boven de werkelijkheid. En dan breng je meer schade toe dan dat je daadwerkelijk iemand helpt. De "klassenstrijd" waar jij het over hebt bestaat in feite niet. In de praktijk is 80% van het volk "bourgeoise" geworden. Een kleiner percentage is echt rijk, maar die zal je altijd hebben in een economie. Je kan die meer laten betalen, maar dan moet je met meer aankomen dan "ze buiten ons uit! zij hebben alleen luxe maar ik alleen het broodnodige!". Want zoals ik al zei, wat luxe is is relatief. Nemen we werkelijk alleen het broodnodige en belasten we al het andere, dan zijn we allemaal de sjaak.

Dat is niet het soort socialisme waar we naar moeten streven, maar wel het soort dat het klassiek socialisme nastreeft.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 16:14 schreef debater het volgende:

Multinationals en banken moeten genationaliseerd worden.
nou einstein, leg mij eens uit hoe je dat voor elkaar wilt krijgen?
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 16:41 schreef thespindoctor het volgende:
[..]


nou einstein, leg mij eens uit hoe je dat voor elkaar wilt krijgen?
Je kan ze zo nationaliseren. Dan vluchten direct andere banken en bedrijven het land uit voordat ze ook worden overgenomen, maar het kan wel. Een doodssteek voor je economie is niet erg moeilijk
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 16:41 schreef thespindoctor het volgende:
[..]


nou einstein, leg mij eens uit hoe je dat voor elkaar wilt krijgen?
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 16:41 schreef thespindoctor het volgende:
[..]


nou einstein, leg mij eens uit hoe je dat voor elkaar wilt krijgen?
ABN-AMRO en Fortis zijn al genationaliseerd en nu de rest nog.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 16:46 schreef debater het volgende:
ABN-AMRO en Fortis zijn al genationaliseerd en nu de rest nog.
We kochten banken die op instorten stonden. Dat is wat anders. Heb jij de miljarden om, zeg, ING te kopen? En hoe wou je ze dwingen zonder totale chaos te creeeren?
Mede lotgenoten laat je niet bedonderen zoals ten tijde van Kok je weet wel het beruchte kwartje van Kok dat gaat er ook niet meer vanaf.

quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 16:48 schreef sangdrax het volgende:
[..]

We kochten banken die op instorten stonden. Dat is wat anders. Heb jij de miljarden om, zeg, ING te kopen? En hoe wou je ze dwingen zonder totale chaos te creeeren?
De chaos is nou juist veroorzaakt door de Kapitalisten, slimmerik.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 16:49 schreef debater het volgende:
[..]


De chaos is nou juist veroorzaakt door de Kapitalisten, slimmerik.
Dat is totaal geen antwoord op de vraag. Roepen "het is allemaal de schuld van de kapitalisten!" helpt niemand als je actief de hele economie de nekslag geeft.

Leer eens debatteren, meneer 'debater', en ga ergens inhoudelijk op in in plaats van te roepen dat de arbeider de bourgeoisie zal verslaan en het dan kennelijk goud gaat regenen (hint: dat gaat niet gebeuren).

Ga ik ondertussen huiswaarts.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 16:46 schreef debater het volgende:
[..]


[..]


ABN-AMRO en Fortis zijn al genationaliseerd en nu de rest nog.
dat zijn de banken ja, en daar was een reden voor. denk je dat ze genationaliseerd zouden zijn wanneer ze geen kapitaal injectie hadden gekregen?

nu je uitleg nog even over de multinationals?
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 16:44 schreef sangdrax het volgende:
[..]

Je kan ze zo nationaliseren. Dan vluchten direct andere banken en bedrijven het land uit voordat ze ook worden overgenomen, maar het kan wel. Een doodssteek voor je economie is niet erg moeilijk
je kunt het sneller zeggen dan dat je het voor elkaar hebt. daar komt verder bij dat het effectief 2 uren kost om een multinational van domicilie te laten veranderen. leg mij even uit hoe je dan een bedrijf wilt nationaliseren wat niet meer in Nederland gevestigd is?
userIcon
Ik geloof niet zo in dat tijdelijk bij de regering. Hoe zou dat nou komen
CU is de nieuwe SP.
userIcon
Er is niets zo permanent als een tijdelijk overheidsprogramma.
- Milton Friedman
userIcon
Jammer dat ze op een aantal plekken een achterdeurtje erin hebben gestopt, voorbeeld:

quote:
De invoering van een correctief referendum op verzoek van kiezers over een wetsvoorstel
cq. verordening die door parlement, gemeenteraad of provinciale staten is goedgekeurd, is
wenselijk. Een dergelijk referendum heeft alleen nut als het aantal handtekeningen om een
referendum aan te vragen op een geloofwaardig niveau wordt vastgesteld, en de
opkomstdrempel tenminste boven de 50 procent ligt.
Lekker is dat, kom je met 200.000 handtekeningen aan in Den Haag, en dan hoor je Rouvoet uit een raampje scheeuwen:"Ja da geloven wij nie!!!"
Tot nu toe, nog het meest 'goed' samen met het CDA..
Maargoed dat is dan ook tegen de SP/GL
userIcon
Leer mij de politiek kennen: 20% BTW verhoging, tijdelijk, met een permanent karakter.
Is prima, die verhoging, maar dan moet het ook tijdelijk zijn, en dat soort beloftes komen de heren in Den Haag nooit na.
Dus:
De regering en iets tijdelijks voorstellen.... Sorry maar ik kan me nog een tijdelijke belasting herinneren die wij nu nog betalen. Het kwartje van Kok.
userIcon
btw juist omlaag doen, koopkracht van de consument versterken en heel veel ipads laten verschepen. Dan komen we met stijl die crisis uit
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 16:14 schreef debater het volgende:
[..]


Het is precies andersom de Bourgeoisie parasiteert op de meerwaarde van de Arbeidersklasse.

Als de Arbeidersklasse meer te besteden heeft dan is dat goed voor de kleine en middelgrote ondernemingen.

Multinationals en banken moeten genationaliseerd worden.
Het is niet andersom. Ik ben ook socialist, maar denk toch wel even genuanceerder dan jij. De gehele bevolking heeft elkaar nodig. De "bourgoisie" parasiteert niet (meer) op de "arbeider". Als het de "arbeidersklasse" goed gaat, gaat het de "bourgoisie" ook goed en andersom. Dat is wel iets dat het oude socialisme bereikt heeft; er is geen verplichte winkelnering meer, zoals dat in de 19e en begin 20e eeuw bestond. Een arbeider hoeft zijn huis ook niet meer te huren van van baas, maar van een onafhankelijke corporatie of hij koopt een huis. Dat hebben we allemaal te danken aan het socialisme van het begin van vorige eeuw. Het socialisme van begin deze eeuw is meer sociaal-gericht.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 13:51 schreef Mystic_HBC het volgende:
Vraag me af hoe de PVV wilt bezuinigen. Ik hoor ze er maar niet over...
Of moet ik op pvv.nl kijken naar zijn lijstje uit 2006....
Ik denk dat ze zich nog op fora als deze aan het oriënteren zijn wat goed valt bij de achterban
Maar ik wil wel een voorzetje doen hoor:
- wegenvignet
- BTW naar 30%
- Importheffingen verdubbelen

ergo, alles waar mensen van buiten Nederland aan mee betalen. Zodat mensen uit Nederland die de gevolgen van protectionisme niet kennen -of het woord niet kennen- denken dat wij niet hoeven veranderen, maar hunnie het probleem zijn.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 18:37 schreef Prenzlauer het volgende:
btw juist omlaag doen, koopkracht van de consument versterken en heel veel ipads laten verschepen. Dan komen we met stijl die crisis uit
Voor het geld van de JSF kan je iedere Nederlander een iPad cadeau doen, en dat is nog goed voor de kranten ook!
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 16:46 schreef debater het volgende:
[..]


[..]


ABN-AMRO en Fortis zijn al genationaliseerd en nu de rest nog.
ABN-Amro/Fortis is tijdelijk staatseigendom, zonder overheidssteun was het failliet gegaan en daarmee waren de economische gevolgen niet te overzien geweest. Dat is de enige reden, dat de Nederlandse staat de bank tijdelijk in beheer heeft genomen. We hebben een vrije-markt-economie. Dat betekent, dat bedrijven met elkaar moeten kunnen concurreren en niet gereguleerd worden vanuit de overheid. We zijn geen Noord Korea.

Jij wilt het socialisme, zoals dat in communistische landen heeft bestaan. Dat dat niet werkt is gebleken; de planeconomie werkt niet. Het socialisme in Nederland streeft die oude socialistische idealen ook niet meer na. We leven nogmaals in 2010 en niet meer in 1910.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 18:48 schreef j_du_pee het volgende:
[..]

Ik denk dat ze zich nog op fora als deze aan het oriënteren zijn wat goed valt bij de achterban
Maar ik wil wel een voorzetje doen hoor:
- wegenvignet
- BTW naar 30%
- Importheffingen verdubbelen

ergo, alles waar mensen van buiten Nederland aan mee betalen. Zodat mensen uit Nederland die de gevolgen van protectionisme niet kennen -of het woord niet kennen- denken dat wij niet hoeven veranderen, maar hunnie het probleem zijn.
Ik denk dat ze met een programma komen waarmee ze onrealistisch hoge bedragen bezuinigen op bepaalde posten zoals het aantal ambtenaren, en tegelijkertijd ook flink investeren in de zorg, de politie en het leger zonder duidelijk te maken waar ze het geld vandaan halen!
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 14:35 schreef debater het volgende:
[..]


Wij verdienen veel meer aan de ontwikkelingslanden dan dat we aan ze betalen door het geld wat hen geleend word door de banken en bovendien exporteren we veel meer daar naar toe dan dat we importeren, daarop bezuinigen is erg unfair.

heb je daar ook cijfers van of verzin je dit voor het gemak even?
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 18:52 schreef 54cm het volgende:
[..]


Ik denk dat ze met een programma komen waarmee ze onrealistisch hoge bedragen bezuinigen op bepaalde posten zoals het aantal ambtenaren, en tegelijkertijd ook flink investeren in de zorg, de politie en het leger zonder duidelijk te maken waar ze het geld vandaan halen!
Uiteraard De post "bezuinigen op ambtenaren" is vakjargon voor het gat in de begroting waar geen oplossing voor is
Tijdelijk heeft in de politiek de onhebbelijke gewoonte permanent te worden als het geld opbrengt. Goed gedaan CU
userIcon
ja, want Woutertje moest zonodig een paar banken kopen, een paar bankiers zijn er schofterig rijk van geworden, Wouter heeft tot in lengte van jaren de commesaris baantjes voor het oprapen, en de belastingbetaler krijgt de rekening.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 19:40 schreef extreme het volgende:
ja, want Woutertje moest zonodig een paar banken kopen, een paar bankiers zijn er schofterig rijk van geworden, Wouter heeft tot in lengte van jaren de commesaris baantjes voor het oprapen, en de belastingbetaler krijgt de rekening.
De crisis is niet ontstaan, doordat Bos een paar banken gekocht heeft. Een bank dreigde failliet te gaan, als de Nederlandse staat geen financiële injectie zou geven. Als ABN-Amro failliet was gegaan, was de economische ramp helemaal niet te overzien geweest.
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 13:53 schreef franske19 het volgende:
Ben ik de enige die het onverstandig vind om nu als ene gek te gaan bezuinigen?
Wel bezuinigen, maar niet bij de burgers.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 06-04-2010 @ 20:03 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 15:10 schreef Young_David het volgende:
Alle (tot nu toe) uitgebrachte verkiezingsprogramma's op een rij:
SP | GroenLinks | ChristenUnie | CDA


psssst ... je vergeet D66
http://www.d66.nl/andersj(...)zen?ctx=vghpm7u9vdea
Staat er nu bij.
userIcon
Een tijdelijke verhoging van de btw naar 20%... Waar heb ik zoiets eerder gehoord....? Oh ja, dat 'tijdelijke' kwartje van Kok... Ook nooit meer teruggedraaid...
Ik snap best wel dat er bezuinigd moet gaan worden, maar waarom zijn het altijd de burgers die de hardste klap ontvangen???
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 13:47 schreef Hot_Baboon het volgende:

Zeker net zo tijdelijk als het kwartje van Kok
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 @ 13:56 schreef Misan het volgende:
[..]
Er is toch ook als een gek geld over de balk gesmeten? Zo snel mogelijk schulden aflossen wat mij betreft, dan hebben we het minst lang ellende
Jep dan kunnen we zo snel mogelijk weer geld weg gaan geven,.....
151  van 151 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden