De PVV van Almere wil stadscommando's gaan inzetten in de stad. Lijsttrekker Raymond de Roon van de Partij voor de Vrijheid maakte dit vandaag bekend tijdens de inschrijving voor de gemeenteraadsverkiezingen.
De Roon wil de commando's financiëren door vijftien procent te bezuinigen op het ambtenarenapparaat. Hij vindt dat er iets moet gebeuren aan het tekort aan blauw op straat. Ook inwoners van de gemeente zien de commando's wel zitten, zo blijkt uit een ondervraging van verschillende inwoners.
Het idee van de PVV is nog niet echt uitgewerkt, maar de commando's moeten in ieder geval 'vergaande bevoegdheden' krijgen om de orde en veiligheid in de stad te waarborgen. "Die mensen moeten kunnen optreden tegen lieden die mensen lastig vallen en overlast veroorzaken zonder dat ze eerst naar het hoofdbureau van de politie moeten bellen om agenten ten tonele te laten verschijnen," zegt de Roon.
quote:"Kom we verzinnen een stoere term en we gaan schreeuwen."Het idee van de PVV is nog niet echt uitgewerkt
quote:Het idee van de PVV is nog niet echt uitgewerkt, maar de commando's moeten in ieder geval 'vergaande bevoegdheden' krijgen om de orde en veiligheid in de stad te waarborgen. "Die mensen moeten kunnen optreden tegen lieden die mensen lastig vallen en overlast veroorzaken zonder dat ze eerst naar het hoofdbureau van de politie moeten bellen om agenten ten tonele te laten verschijnen," zegt de Roon

quote:Ja en ondertussen kunnen ze met al die VMBO'rs wel een soort Wilders Jugend beginnenOp dinsdag 19 januari 2010 @ 17:33 schreef DonaIdDuck het volgende:
[afbeelding]
Toepasselijk plaatje!
quote:Mij ook.Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:34 schreef _Cobalt_ het volgende:
"De Roon wil de commando's financiëren door vijftien procent te bezuinigen op het ambtenarenapparaat. "
15% bezuinigen op het ambtenarenapparaat en geen commando's lijkt me een beter idee.
quote:Treurig. Die verrekte mongol van een Wilders maakt dankbaar gebruik van paupers zoals jij die hem op deze wijze neerzetten. Want dikke boehoe, hij wordt met hitler vergeleken. Kap daar nou eens mee. Laat die vent lekker z'n gang gaan, hij maakt zichzelf zonder twijfel op enig moment zo belachelijk dat zijn hele (trouwens ook volledig verstandelijk gehandicapte) electoraat zich tegen hem keert. Daar heeft ie niemand anders voor nodig.Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:33 schreef DonaIdDuck het volgende:
[afbeelding]
Toepasselijk plaatje!
quote:Dat dus ja... 't begint steeds zieker te worden wat de mannen van de PVV bedenkenOp dinsdag 19 januari 2010 @ 17:33 schreef DonaIdDuck het volgende:
[afbeelding]
Toepasselijk plaatje!
quote:Hoezo zou dat de slimste zijn?Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:36 schreef Jibbe het volgende:
Als je bedenkt dat Wilders de slimste PVV'er is, dan weet je al meteen wat voor debielen bij der fuhrer werkzaam zijn.
quote:De vraag is natuurlijk wat ze daar precies mee bedoelen. Bevoegdheden om mensen te arresteren? Of in elkaar te meppen, als een echte commando?Het idee van de PVV is nog niet echt uitgewerkt, maar de commando's moeten in ieder geval 'vergaande bevoegdheden' krijgen om de orde en veiligheid in de stad te waarborgen.
quote:Niks tegen Bauer, die heeft miljoenen levens gered!Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Lekker is dat, hebben we straks een heel team van Jack Bauers rond rennen die op eigen wijze de boel ''op orde houden''.
quote:Schittterend THXOp dinsdag 19 januari 2010 @ 17:33 schreef DonaIdDuck het volgende:
[afbeelding]
Toepasselijk plaatje!
quote:Executeren.Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:39 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk wat ze daar precies mee bedoelen. Bevoegdheden om mensen te arresteren? Of in elkaar te meppen, als een echte commando?
quote:Tuurlijk, steek lekker je kop in 't zand...Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:40 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom reageert iedereen hier toch zo verontwaardigd op? Ik bedoel als je niets verkeerds doet heb je toch ook niets te vrezen?
quote:
Maar goed, nu kunnen de mensen niet meer zeggen dat pvv alleen maar schreeuwt. Ze hebben namelijk nu een effectieve en concrete oplossingen.
quote:Tja, het klinkt natuurlijk al wel imposanter dan de stadswacht, maar daar is ook niet veel voor nodigOp dinsdag 19 januari 2010 @ 17:42 schreef Case4 het volgende:
Teken bij, teken bij
De stadscommando's. Wat een superprachtige baan heb je dan!
quote:Ook inwoners van de gemeente zien de commando's wel zitten, zo blijkt uit een ondervraging van verschillende inwoners.
quote:En dan nog? Op elke straathoek een "commando"? Of hoe moet ik dat voor me zien?Het idee van de PVV is nog niet echt uitgewerkt, maar de commando's moeten in ieder geval 'vergaande bevoegdheden' krijgen om de orde en veiligheid in de stad te waarborgen.
quote:Beargumenteren is niet je ding he? Maar heb jij wel iets te vrezen dan?Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:42 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Tuurlijk, steek lekker je kop in 't zand...
[..]
quote:Lach ma, t zou wel werken...Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:41 schreef slashdotter3 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:37 schreef Sten1990 het volgende:
Ja joh, tuurlijk.. Commando's op straatmoet niet gekker worden. Straks zien ze 5 jongeren bij elkaar staan en mogen ze erop inslaan omdat die commando's hangjongeren singaleren of oudere mensen zich bedreigt voelen..
quote:Ik begrijp al deze voorbarige reactie s niet ..Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:37 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Lekker is dat, hebben we straks een heel team van Jack Bauers rond rennen die op eigen wijze de boel ''op orde houden''.
quote:Sta je er niet bij stil dat de PVV de definitie van "iets verkeerds doen" zal uitbreiden?Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:40 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom reageert iedereen hier toch zo verontwaardigd op? Ik bedoel als je niets verkeerds doet heb je toch ook niets te vrezen?
quote:Is dat zo? Wil je straatcriminaliteit effectief bestrijden, zul je op elke straathoek een agent moeten plaatsen, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Dat is financieel nooit haalbaar. Ook niet als je 15% op het ambtenarenapparaat bezuinigt.Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:40 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom reageert iedereen hier toch zo verontwaardigd op? Ik bedoel als je niets verkeerds doet heb je toch ook niets te vrezen?
Maar goed, nu kunnen de mensen niet meer zeggen dat pvv alleen maar schreeuwt. Ze hebben namelijk nu een effectieve en concrete oplossingen.
quote:En wie gaat bepalen wanneer je iets verkeerds doet? Als je jouw redenering doortrekt kun je hier ook wel fully-armed mariniers door de straten laten lopen, want we hebben immers toch niks te vrezen als we niks fout doen. Lijkt me niet dat we hier een dergelijk straatbeeld ambieren.Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:40 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom reageert iedereen hier toch zo verontwaardigd op? Ik bedoel als je niets verkeerds doet heb je toch ook niets te vrezen?
Maar goed, nu kunnen de mensen niet meer zeggen dat pvv alleen maar schreeuwt. Ze hebben namelijk nu een effectieve en concrete oplossingen.
quote:Ja, want PvdA-stemmers en Groen Links zijn heldere lichten. Het eerste is van het niveau SPH, het tweede van het niveau linkse terrorist.Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:38 schreef Arie85 het volgende:
[..]
Treurig. Die verrekte mongol van een Wilders maakt dankbaar gebruik van paupers zoals jij die hem op deze wijze neerzetten. Want dikke boehoe, hij wordt met hitler vergeleken. Kap daar nou eens mee. Laat die vent lekker z'n gang gaan, hij maakt zichzelf zonder twijfel op enig moment zo belachelijk dat zijn hele (trouwens ook volledig verstandelijk gehandicapte) electoraat zich tegen hem keert. Daar heeft ie niemand anders voor nodig.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:33 schreef DonaIdDuck het volgende:
[afbeelding]
Toepasselijk plaatje!
quote:De commando's weten telepathisch waar ze moeten zijn?de commando's moeten in ieder geval 'vergaande bevoegdheden' krijgen om de orde en veiligheid in de stad te waarborgen. "Die mensen moeten kunnen optreden tegen lieden die mensen lastig vallen en overlast veroorzaken zonder dat ze eerst naar het hoofdbureau van de politie moeten bellen om agenten ten tonele te laten verschijnen,"
quote:Was het maar zo, zijn fans vinden het maar geniaal en denken er niet eens bij na.Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:38 schreef Arie85 het volgende:
Treurig. Die verrekte mongol van een Wilders maakt dankbaar gebruik van paupers zoals jij die hem op deze wijze neerzetten. Want dikke boehoe, hij wordt met hitler vergeleken. Kap daar nou eens mee. Laat die vent lekker z'n gang gaan, hij maakt zichzelf zonder twijfel op enig moment zo belachelijk dat zijn hele (trouwens ook volledig verstandelijk gehandicapte) electoraat zich tegen hem keert. Daar heeft ie niemand anders voor nodig.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:40 schreef phpmystyle het volgende:
Waarom reageert iedereen hier toch zo verontwaardigd op? Ik bedoel als je niets verkeerds doet heb je toch ook niets te vrezen?
quote:Ja, heel concreet. We gaan 15% bezuinigen op ambtenaren.Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:40 schreef phpmystyle het volgende:
Maar goed, nu kunnen de mensen niet meer zeggen dat pvv alleen maar schreeuwt. Ze hebben namelijk nu een effectieve en concrete oplossingen.
quote:Nee, of denk je dat die mensen ingezet zullen worden om Koran's op te halenOp dinsdag 19 januari 2010 @ 17:46 schreef ClearGreen het volgende:
[..]
Sta je er niet bij stil dat de PVV de definitie van "iets verkeerds doen" zal uitbreiden?
quote:Ik denk niet dat marrokanen daar in interesse in hebben.Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:36 schreef Itachi- het volgende:
[..]
Ja en ondertussen kunnen ze met al die VMBO'rs wel een soort Wilders Jugend beginnen
quote:Helemaal mee eens, maar zo weinig toezicht zoals er nu is in zo'n relatief criminele stad is gewoon buiten alle proporties.Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:46 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
Is dat zo? Wil je straatcriminaliteit effectief bestrijden, zul je op elke straathoek een agent moeten plaatsen, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Dat is financieel nooit haalbaar. Ook niet als je 15% op het ambtenarenapparaat bezuinigt.
quote:Je tikt het probleem precies aanOp dinsdag 19 januari 2010 @ 17:45 schreef vulgarismagistralis het volgende:
[..]
[..]
Ik begrijp al deze voorbarige reactie s niet ..
Ik ben wel blij met wat meer blauw op straat, maar ik heb dan ook wat minder te verbergen denk ik![]()
Al moet het niet als de stadswachten in Utrecht worden,
die zien er net nog wat asocialer uit dan het tuig dat ze zouden moeten aanspreken..
quote:Kijk maar eens naar het filmpje in de bron, dan zie je dat je beeld van de zogenaamde Wildersfans niet klopt. Maar misschien is de interviewer vergeten te vermelden dat het idee van de PVV kwam...Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:49 schreef tsijben het volgende:
Was het maar zo, zijn fans vinden het maar geniaal en denken er niet eens bij na.
quote:Juridisch blablablabla, je kan wel allemaal abstracte vragen gaan stellen over hoe dit, hoe dat. Maar het is ook geen oplossing om belastingcenten te gaan opslokken om daar vervolgens straat coaches en wijk managers van in te huren die vervolgens in elkaar geslagen worden.Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:46 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
En wie gaat bepalen wanneer je iets verkeerds doet? Als je jouw redenering doortrekt kun je hier ook wel fully-armed mariniers door de straten laten lopen, want we hebben immers toch niks te vrezen als we niks fout doen. Lijkt me niet dat we hier een dergelijk straatbeeld ambieren.
Ik snap ook niet hoe jij dit in godsnaam een concrete oplossing kunt noemen hoor. Leg me dan maar eens uit hoe je een dergelijk plan juridisch wilt dichttimmeren...of het effectief is valt ook nog maar te bezien.
quote:Ik denk dat je in eerste instantie niet de wens moet koesteren om een samenleving te krijgen waarin alle strafbaar gedrag wordt opgemerkt en gestraft. We doen allemaal wel eens iets wat niet mag en dat is inherent aan het mens zijn. Ik ben voor de aanpak van criminaliteit, maar om op elke straathoek een agent te willen zetten is de grootste onzin.Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:46 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
Is dat zo? Wil je straatcriminaliteit effectief bestrijden, zul je op elke straathoek een agent moeten plaatsen, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Dat is financieel nooit haalbaar. Ook niet als je 15% op het ambtenarenapparaat bezuinigt.
quote:Islamitische militie? Om nog meer vrouwen, invaliden en bejaarden te beroven?Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:34 schreef Hellas2009 het volgende:
Hoe zal Wilders reageren als de moslims een islamistische militie oprichten?
quote:Heeft te maken met stadswachten die momenteel worden ingezet, aangezien deze geen bevoegdheden hebben om mensen staande te houden voor criminele activiteiten/misdrijven, en zijn door hun beperktheden constant afhankelijk van de Politie.Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
De commando's weten telepathisch waar ze moeten zijn?
quote:Die taken zijn van groot belang in Almere*Wikipedia*
Een commando is lid van een speciale eenheid van het leger, ook wel Special Forces genoemd. Een commando heeft een zware training gehad, en kan daardoor in alle omstandigheden met alle middelen werken.
De taken van een commando zijn:
- operaties in vijandelijk gebied
- verwarring zaaien bij de vijand
- bevrijden van krijgsgevangenen
- anti-terrorisme-operaties
- ondersteunen van reguliere infanterie
quote:Als je graag beargumentatie wilt zou ik je willen voorstellen om eens een boek te lezen mbt de jaren voor de oorlog in Duitsland. Dan snap je misschien enigszins een beetje waarom dit idee wel heel eng is. Daarnaast moet het ook niet zo zijn dat je dingen gaat toestaan als je niets te vrezen zou moeten hebben... Da's het zelfde als wanneer je toe zou staan dat de politie elke crimineel een kogel door zn harses mag jagen, want de gewone burger zou niets te vrezen moeten hebben dan... Maar wat als de wachtmeester er toevallig eens een keertje naast zit en de verkeerde neer schiet? Alleen zoiets simpels is al voldoende om te begrijpen dat je met dit soort argumentatie niet weg kan komen.Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beargumenteren is niet je ding he? Maar heb jij wel iets te vrezen dan?
quote:nee dus
Of vind jij dat die straat schoffies gewoon door mogen gaan waar ze mee bezig zijn? Stelen/oma's overvallen/vandalisme/koloniseren/etc?
[quote]
Ten eerste: De term "straat-schoffies" slaat eigenlijk nergens op; want wie bedoel je nou precies?
Als iemand een overtreding begaat moet daar tegen worden opgetreden. Dat dit soms te weinig gebeurt moge voor iedereen duidelijk zijn. Maar jongeren die buiten staan en geen overtreding begaan moet je ook gewoon met rust laten. Pas bij overtreding van de wet kan en mag je ze aanpakken en geen seconde eerder!! Da's de vrijheid die we in Nederland verworven hebben en die meer waard is dan wat dan ook!
[quote]
Zo ja, waarom?
quote:Zie hierboven; de beschikbare middelen (lees: de politie) hiervoor inzetten op de plekken waar het nodig is. Dat kun je deels maar lokaal regelen, maar grotendeels zul je dit landelijk moeten regelen. Een van de punten om dat te kunnen doen is bijvoorbeeld het afschaffen van de prestatie-contracten (ofwel: oom agent moet jaarlijks een x aantal bonnetjes uitschrijven), het terug dringen van administratieve werkzaamheden, onder andere door investeren in automatiserings-projecten, en, zoals onlangs is geregeld, het niet meer op laten draven van de wachtmeester bij kleine aanrijdingen die prima zelf opgelost kunnen worden. Door dit soort ingrepen kun je het politie-apparaat weer effectiever maken waardoor met de huidige bezetting er meer aandacht aan probleem-wijken kan worden gegeven. Daarnaast zou een verhoging van 't budget voor de politie ook geen overbodige luxe zijn uiteraard, maar laten we nu eens beginnen met het huidige systeem van de politie aan te pakken en efficienter te maken. Als dat niet toerijkend blijkt kun je altijd nog 't budget opschroeven van ze.
En als jij het er niet mee eens bent moet jij mij eens gaan uitleggen hoe jij het zou doen.
quote:Ah dan heb je die Joodse militie nog niet gezien.Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:55 schreef Dayan het volgende:
[..]
Islamitische militie? Om nog meer vrouwen, invaliden en bejaarden te beroven?

quote:Daarvoor is de politie te incompetent.Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:59 schreef Infer het volgende:
Ik zou het niet erg vinden als de regels wat veranderen zodat de huidige politie meer mag doen.
quote:Als een wespennest wilt bestrijden doe je dat niet door ertegenaan te schoppen.Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:57 schreef wafelijzer het volgende:
[..]
Het onkruid van de Westerse beschaving zijn de Marokjes en Antilliaantjes die ervoor zorgen dat iemand als Wilders zoveel stemmen krijgt. Bekritiseer eerst maar eens diegene die het probleem veroorzaken. Wilders is iemand die op zijn eigen manier er iets tegen wil doen.
quote:Daar hebben we de politie voor, reorganiseer de politie en zorg dat de Marokkanen naar school gaan of werken.Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:57 schreef wafelijzer het volgende:
[..]
Het onkruid van de Westerse beschaving zijn de Marokjes en Antilliaantjes die ervoor zorgen dat iemand als Wilders zoveel stemmen krijgt. Bekritiseer eerst maar eens diegene die het probleem veroorzaken. Wilders is iemand die op zijn eigen manier er iets tegen wil doen.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:57 schreef Case4 het volgende:
[..]
Die taken zijn van groot belang in Almere
quote:Waarom zouden ze dat doen?Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:34 schreef Hellas2009 het volgende:
Hoe zal Wilders reageren als de moslims een islamitische militie oprichten?
quote:Klopt. Adequaat verdelgen is beter.Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:59 schreef BasOne het volgende:
Als een wespennest wilt bestrijden doe je dat niet door ertegenaan te schoppen.
quote:Volgens mij krijg je waarvoor je betaalt. Als je voor een minimaal bedrag een maximaal risico moet lopen met een minimum aan bevoegdheden en daar weer een maximum aan papierwerk gevolgd door ellenlange onderzoeken als je een keer je werk goed doet, ja, dan denk ik dat je precies krijgt waar je om vraagt.Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:59 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
[..]
Daarvoor is de politie te incompetent.

quote:Welke mensen moeten dit dan gaan doen? ze moeten enige bevoegdheid hebben willen ze op eigen afroep aktie ondernemen, oh maar wacht"Die mensen moeten kunnen optreden tegen lieden die mensen lastig vallen en overlast veroorzaken zonder dat ze eerst naar het hoofdbureau van de politie moeten bellen om agenten ten tonele te laten verschijnen,"
quote:Het idee van de PVV is nog niet echt uitgewerkt,
quote:Ja wat een rakkers he? Hoeveel inteeltjes wou je er op afsturen? Wat mij betreft zoveel mogelijk. Ik bedoel, 100 moslims op 1 jood is vragen om moeilijkheden, niet dan.Op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:59 schreef Itachi- het volgende:
[..]
Ah dan heb je die Joodse militie nog niet gezien.
Die schieten en bombarderen vrouwen, invaliden, kinderen en bejaarden.
Zo nu en dan gebruiken ze fosfor op een hele groep maar schieten op kinderen vinden ze het leukste..
quote:Misschien kunnen ze 't anders bekostigen met de kopvoddentaxOp dinsdag 19 januari 2010 @ 18:03 schreef Wa3ra het volgende:
Ah stadscommando's
[..]
Welke mensen moeten dit dan gaan doen? ze moeten enige bevoegdheid hebben willen ze op eigen afroep aktie ondernemen, oh maar wacht
[..]
Heerlijk hoe ze wel consequent blijven
quote:Zoals aangegeven zijn dat niet de taken van commando's. Die opereren in vijandelijk gebied enz enz."Die mensen moeten kunnen optreden tegen lieden die mensen lastig vallen en overlast veroorzaken zonder dat ze eerst naar het hoofdbureau van de politie moeten bellen om agenten ten tonele te laten verschijnen,"