Günther en Rowland winnen spectaculaire ePrix' Jeddah, De Vries 4e

Op het stratencircuit van Jeddah zijn de derde en vierde race van het Formule E-seizoen verreden. Vooral de eerste van die races leverde een heerlijk spektakel op, hoewel ook race twee uiteindelijk zeer vermakelijk bleek.

Race één
Maximilian Günther had de poleposition te pakken en startte naast Pascal Wehrlein. Oliver Rowland en Taylor Barnard vormden rij twee, voor Mitch Evans, Nyck de Vries, Jake Hughes, Dan Ticktum, Nick Cassidy en Jean-Eric Vergne - Robin Frijns vertrok vanaf de negentiende plek. Günther kende een topstart en sloeg een flink gat, Rowland, Barnard en De Vries volgden - Wehrlein raakte betrokken bij flink duw- en trekwerk en moest naar de pitstraat, Evans liep ook forse schade op, maar kon nog door.

Niet veel later moest Evans toch naar binnen, terwijl Nico Müller na een stevige tik in de openingsronde klaar was - Antonio Felix da Costa moest het zonder de helft van zijn achterkant doen, maar reed nog verder. Dat zorgde wel voor een safety car-situatie: Da Costa's rommel moest van de baan gehaald worden. Kort na de herstart liet Günther Rowland voorbij, om zo zelf wat energie te kunnen sparen.

Richting de helft van de race werden links en rechts Attack Modes genomen, terwijl een nieuwigheid debuteerde: de Pit Boost, een verplichte stop om bij te laden, die door Hughes, Barnard en Da Costa als eerste genomen werd. Rowland, Günther en De Vries kwamen ook binnen in de ronden daarna, waarbij De Vries voorbij Günther ging, maar wel achter Hughes en Barnard terecht kwam. Na het hele gebeuren had Rowland gewoon weer de leiding, maar wel voor Hughes, Barnard, De Vries, Vergne en Da Costa.

De Vries ging met zijn eerste Attack Mode voorbij Hughes en Barnard naar plek twee, maar werd ook weer verschalkt door Günther én Barnard. In de slotronde ontstond een geweldige strijd om de winst, waarbij Rowland zijn leiding met hand en tand verdedigde, maar hij kwam nét tekort: zijn batterij was zo goed als leeg en Günther, die het iets beter getimed had, kon de winst pakken, voor Rowland, Barnard en De Vries - Frijns finishte als dertiende.

Race twee
Barnard had zijn eerste poleposition te pakken en startte naast Rowland, met Hughes en Da Costa op de tweede rij. Edoardo Mortara en Günther stonden op rij drie, voor Sam Bird, De Vries, Ticktum en Norman Nato en met Frijns dit keer op plek veertien. Voor Da Costa en Günther waren de kansen snel voorbij: in de eerste bocht beukte de Duitser de Porsche-coureur van de baan af. Barnard behield de leiding, Hughes, Rowland, Bird en De Vries volgden.

In de eerste tien ronden nam Rowland de leiding over, terwijl Vergne zich flink naar voren reed en plek twee pakte. Met behulp van Attack Mode kwam Frijns in rap tempo opzetten, hij reed ineens op de eerste plek. Halverwege had Rowland een mooi gat geslagen naar een groepje achtervolgers, waar Frijns, Vergne en Barnard streden om plek twee. Richting het einde van de race kwam Jake Dennis met zijn Attack Mode helemaal naar voren en hij nam Rowland te grazen.

Rowland had nog wel bijna vijf minuten langer Attack Mode achter de hand en met ruim vijf ronden te gaan nam hij de leiding weer over. Barnard en Vergne, ook nog rijdend met Attack Mode, gingen eveneens voorbij Dennis, die ook Hughes langszij zag komen. Rowland's overwinning kwam geen moment meer in gevaar, Barnard en Hughes wonnen de fantastische strijd om de tweede en derde plek. De Vries finishte uiteindelijk als dertiende, één plek voor Frijns.