NS adviseert reizigers 'gespreid' te reizen

Nederland • Geschreven door ANP op 08-02-2007 @ 14:18
print 
Icoon VervoerDe Nederlandse Spoorwegen adviseert treinreizigers donderdag 'gespreid' te reizen. Mensen die dat kunnen wordt aangeraden eerder naar huis te gaan, mensen die niet noodzakelijk de deur uithoeven wordt aangeraden helemaal thuis te blijven.

Dat heeft een woordvoerder donderdag gezegd. De NS zet donderdag minder treinen in op verschillende routes in de Randstad. Door minder treinen te laten rijden hopen de vervoerders de doorstroming op het spoor op gang te houden.

''We draaien toch op minder capaciteit'', aldus een woordvoerder van de NS. ''Als we hetzelfde aantal mensen met minder treinen moeten vervoeren wordt dat lastig. Als het mogelijk is, ga wat eerder naar huis.''

Bron: ANP


Lees ook:

» 07:32 Amsterdam door rovers en inbrekers onveiligste plek43
» 06:03 Politie schiet man dood in Den Haag37
» 05:56 Politie houdt nepmondhygiënist aan3
» 05:55 Giraffe geboren in Gaia Zoo3


delen | eKudos nujij

12727 views / 113 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 113 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
userIcon
als het mogelijk is: laat eens een keer de treinen op tijd rijden
userIcon
Jezus... het sneeuwt een klein beetje. 5 a 10 cm sneeuw is de verwachting, en meteen is de NS weer in paniek.
Koop dan goed en genoeg materiaal in en neem goed personeel aan. We betalen er toch goed genoeg voor?
userIcon
Ik vond het vanmorgen zwaar overdreven, maar het begint nu toch wel behoorlijk te sneeuwen (Utrecht Centrum).
userIcon
Wat is nu het probleem? Sneeuw op de rails of sneeuw op de bovenleidingen?
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:20 schreef Burakius het volgende:
als het mogelijk is: laat eens een keer de treinen op tijd rijden
Trieste FiPo en waarschijnlijk reis je nooit met de trein en haal je deze bullshit uit de media. Vertragingen zijn in 9 van de 10 gevallen slechts 5 minuten, zwaar overdreven 'probleem'.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:20 schreef Burakius het volgende:
als het mogelijk is: laat eens een keer de treinen op tijd rijden
Jij hebt het duidelijk alleen maar van horen zeggen.
Hier een dagelijkse treinreizger zonder vertragingen.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:20 schreef budha het volgende:
Wat is nu het probleem? Sneeuw op de rails of sneeuw op de bovenleidingen?
Dat, het is natuurlijk ook glad. Auto's rijden nu ook een stuk langzamer, toch?
wat een gedoe om een beetje sneeuw.. hier sneeuwt het al uren niet meer en ligt er echt niet veel (limburg).. triest die NS
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:21 schreef Stofje het volgende:

[..]

Trieste FiPo en waarschijnlijk reis je nooit met de trein en haal je deze bullshit uit de media. Vertragingen zijn in 9 van de 10 gevallen slechts 5 minuten, zwaar overdreven 'probleem'.
Ja tuurlijk..
Daarom dat ik elke dag vrees dat ik weer is naar schooltje kan / terug thuiskom.
De NS zuigt zwaar klote. Dat "bedrijf" heeft geen idee hoe het gerunned moet worden.
Er is ALTIJD wel iets..vorige week 3 botsingen, een gaslek in het hokje waar ze de sporen regelen, werken aan het spoor, "sein"ding kapot (zo`n 5x/dag op een traject).
Triestige zaak.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:22 schreef Stofje het volgende:

[..]

Dat, het is natuurlijk ook glad. Auto's rijden nu ook een stuk langzamer, toch?
Automobilisten zijn niet de beste klanten van de NS
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:21 schreef Stofje het volgende:

[..]

Trieste FiPo en waarschijnlijk reis je nooit met de trein en haal je deze bullshit uit de media. Vertragingen zijn in 9 van de 10 gevallen slechts 5 minuten, zwaar overdreven 'probleem'.
ik ga elke dag met de trein behalve op zondag. Dus heb er wel meer verstand van dan jij.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:22 schreef VenturaNED het volgende:
wat een gedoe om een beetje sneeuw.. hier sneeuwt het al uren niet meer en ligt er echt niet veel (limburg).. triest die NS
En hier in Utrecht sneeuwt het keihard en Utrecht is toch het centrum van de Nederlanse Spoorwegen.
vroeger toen sneeuwen nog geen uitzondering was reden die treinen toch ook gewoon? zo hard sneeuwt het hier niet, opzich wel genoeg om een sneeuwbal tegen een voorbijganger zn kanis te gooien, maja die treinen lijken hier toch wel tegen te kunnen... in de randstad althans...
userIcon
Wat een gedoe zeg... Volgens mij zou er maar 5-15 cm sneeuw vallen en het KNMI en de NS doen net of de wereld vergaat!
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:23 schreef Stekelbees het volgende:

[..]

Ja tuurlijk..
Daarom dat ik elke dag vrees dat ik weer is naar schooltje kan / terug thuiskom.
De NS zuigt zwaar klote. Dat "bedrijf" heeft geen idee hoe het gerunned moet worden.
Er is ALTIJD wel iets..vorige week 3 botsingen, een gaslek in het hokje waar ze de sporen regelen, werken aan het spoor, "sein"ding kapot (zo`n 5x/dag op een traject).
Triestige zaak.
Richt je woede op ProRail en het ministerie waar ProRail onder valt. De NS kan er in de meeste gevallen ook niks aan doen.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:23 schreef Burakius het volgende:

[..]

ik ga elke dag met de trein behalve op zondag. Dus heb er wel meer verstand van dan jij.
Geloof er niets van
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:23 schreef Burakius het volgende:

[..]

ik ga elke dag met de trein behalve op zondag. Dus heb er wel meer verstand van dan jij.
Dan verbaast je trieste opmerking me, want het is lang niet zo problematisch als de media je doet vermoeden.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:24 schreef koolheid het volgende:
vroeger toen sneeuwen nog geen uitzondering was reden die treinen toch ook gewoon? zo hard sneeuwt het hier niet, opzich wel genoeg om een sneeuwbal tegen een voorbijganger zn kanis te gooien, maja die treinen lijken hier toch wel tegen te kunnen... in de randstad althans...
Vroeger reden er niet zoveel treinen. Als er één trein vertraging had, had dat weinig effect op andere treinen. Tegenwoordig is het spoor overvol. Er is namelijk niet alleen structureel verzuimd om de infrastructuur voor auto's op peil te houden, maar ook voor treinen.
userIcon
quote:
Als we hetzelfde aantal mensen met minder treinen moeten vervoeren wordt dat lastig.
Euhhhh ze kunnen toch het materieel dat niet rijdt achter de wel rijdende treinen plaatsen. Dan hebben ze (afhankelijk van de lengte van de perrons) niet zo heel veel verlies van zitplaatsen/staanplaatsen.

Het is toch te gek voor woorden dat de nieuwe dienstregeling 5 cm sneeuw niet aan kan. Ook al wordt het schijnbaar minder, er zijn wel degelijk perioden met sneeuw in Nederland. Als de NS/Prorail ff gaat kijken in Oostenrijk/Zwitserland/Zweden/Noorwegen, dan kunnen ze genoeg tips opdoen om hier in praktijk te brengen en de dienstregeling normaal te laten doorgaan.
Maar ja, het is wel de NS....
Gespreid reizen Ben ik altijd wel voorstander voor... vooral in de zomer wanneer het vrouwelijk schoon korte rokjes draagt.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:27 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Euhhhh ze kunnen toch het materieel dat niet rijdt achter de wel rijdende treinen plaatsen. Dan hebben ze (afhankelijk van de lengte van de perrons) niet zo heel veel verlies van zitplaatsen/staanplaatsen.

Het is toch te gek voor woorden dat de nieuwe dienstregeling 5 cm sneeuw niet aan kan. Ook al wordt het schijnbaar minder, er zijn wel degelijk perioden met sneeuw in Nederland. Als de NS/Prorail ff gaat kijken in Oostenrijk/Zwitserland/Zweden/Noorwegen, dan kunnen ze genoeg tips opdoen om hier in praktijk te brengen en de dienstregeling normaal te laten doorgaan.
Maar ja, het is wel de NS....
Als de spoorwegbedrijven uit Zwitserland en Oostenrijk hier kwamen kijken dan zouden hun ogen uit hun kassen vallen als ze zien hoeveel treinen er rijden op dat beetje spoor hier in Nederland.
userIcon
quote:
Mensen die dat kunnen wordt aangeraden eerder naar huis te gaan,
En dan lekker vertraging hebben omdat de meeste eerder naar huis gaan
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:27 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]
Als de NS/Prorail ff gaat kijken in Oostenrijk/Zwitserland/Zweden/Noorwegen, dan kunnen ze genoeg tips opdoen om hier in praktijk te brengen en de dienstregeling normaal te laten doorgaan.
Maar ja, het is wel de NS....
Ja, doen we. Laten we 1 trein per 2 uur rijden.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:29 schreef budha het volgende:
Als de spoorwegbedrijven uit Zwitserland en Oostenrijk hier kwamen kijken dan zouden hun ogen uit hun kassen vallen als ze zien hoeveel treinen er rijden op dat beetje spoor hier in Nederland.
Maar daar rijden de treinen zeer stipt, ook in hevige sneeuwval.
Kan de NS nog een puntje aan zuigen.
FF niet om het 1 of ander.

Maar welke debiel bij de NS verzint dit soort onzin, alsof je tegen je baas kan zeggen 'ja het sneeuwt, dus vandaag ga ik om 3 uur naar huis, en morgen kom ik om 11 uur'. De NS doet altijd maar net of je je werk/schooltijden voor het kiezen hebt.

(Je wilt niet langer doorwerken, want we hebben al vaker gezien dat de NS in staat is om sávonds het hele treinverkeer maar plat te leggen)
hier in heemskerk legt net 2 a 3cm en we hebben al sneeuwvrij gekregen * wegens 't WEERALARM, wilde de verantwoording niet nemen om ons later als half 2 naar huis te laten gaan
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:32 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Maar daar rijden de treinen zeer stipt, ook in hevige sneeuwval.
Kan de NS nog een puntje aan zuigen.
Als de NS zo weinig mensen hoefde te vervoeren als de spoorwegbedrijven daar, dan zouden de treinen hier ook zeer stipt rijden.

Je vergelijkt appels met peren.
De NS zuigt gewoon, het is altijd kut!!!
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:27 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Euhhhh ze kunnen toch het materieel dat niet rijdt achter de wel rijdende treinen plaatsen. Dan hebben ze (afhankelijk van de lengte van de perrons) niet zo heel veel verlies van zitplaatsen/staanplaatsen.

Het is toch te gek voor woorden dat de nieuwe dienstregeling 5 cm sneeuw niet aan kan. Ook al wordt het schijnbaar minder, er zijn wel degelijk perioden met sneeuw in Nederland. Als de NS/Prorail ff gaat kijken in Oostenrijk/Zwitserland/Zweden/Noorwegen, dan kunnen ze genoeg tips opdoen om hier in praktijk te brengen en de dienstregeling normaal te laten doorgaan.
Maar ja, het is wel de NS....
Richt je woede op prorail.
En verder ben ik gestopt met lezen toen je de link ging leggen met Oostenrijk.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:32 schreef Punica het volgende:
FF niet om het 1 of ander.

Maar welke debiel bij de NS verzint dit soort onzin, alsof je tegen je baas kan zeggen 'ja het sneeuwt, dus vandaag ga ik om 3 uur naar huis, en morgen kom ik om 11 uur'. De NS doet altijd maar net of je je werk/schooltijden voor het kiezen hebt.

(Je wilt niet langer doorwerken, want we hebben al vaker gezien dat de NS in staat is om sávonds het hele treinverkeer maar plat te leggen)
Wie reizen er nu het meeste met de trein? Dat zijn toch vooral ambtenaren, scholieren, ouderen en mensen met kantoorbaantjes. Bij de meeste bedrijven waar je op kantoor zit is het niet zo moeilijk om eens een keer wat vroeger weg te gaan. Dan compenseer je dat gewoon een andere keer.

Op vrijdagmiddag heeft Nederland er ook nooit zo'n moeite mee om vroeger naar huis te gaan.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:22 schreef VenturaNED het volgende:
wat een gedoe om een beetje sneeuw.. hier sneeuwt het al uren niet meer en ligt er echt niet veel (limburg).. triest die NS
t gaat ook meer om de randstad

mag gelukkig ook eerde weg op me stage
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:20 schreef Burakius het volgende:
als het mogelijk is: laat eens een keer de treinen op tijd rijden
Helemaal mee eens, laat die lui maar eens hun werk doen.
Iedereen die zegt dat je ongelijk hebt, moet eens een keer met de trein reizen. Één groot drama die Nederlandse Spoorwegen!
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:20 schreef Burakius het volgende:
als het mogelijk is: laat eens een keer de treinen op tijd rijden
Laat me raden, jij gaat elke dag niet met de trein en leest in het nieuws dat de trein veel telaat komt?
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:32 schreef Punica het volgende:
FF niet om het 1 of ander.

Maar welke debiel bij de NS verzint dit soort onzin, alsof je tegen je baas kan zeggen 'ja het sneeuwt, dus vandaag ga ik om 3 uur naar huis, en morgen kom ik om 11 uur'. De NS doet altijd maar net of je je werk/schooltijden voor het kiezen hebt.

(Je wilt niet langer doorwerken, want we hebben al vaker gezien dat de NS in staat is om sávonds het hele treinverkeer maar plat te leggen)
Heb jij een klote baas, bij mij is het geen probleem en dat is ook zo bij vele anderen....
"NS adviseert reizigers 'gespreid' te reizen".

Wat denken ze bij de NS nou, dat er een soort netwerk is van alle reizigers die even afspraken met elkaar kunnen maken om alles te spreiden?
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:38 schreef Vincitore het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, laat die lui maar eens hun werk doen.
Iedereen die zegt dat je ongelijk hebt, moet eens een keer met de trein reizen. Één groot drama die Nederlandse Spoorwegen!
Nog een niet treinreiziger, welkom.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:37 schreef AgeEll het volgende:

[..]

t gaat ook meer om de randstad

mag gelukkig ook eerde weg op me stage


Neem nog een breezah!
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:38 schreef Vincitore het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, laat die lui maar eens hun werk doen.
Iedereen die zegt dat je ongelijk hebt, moet eens een keer met de trein reizen. Één groot drama die Nederlandse Spoorwegen!
Ik daag je uit om een dienstregeling te maken die met de beperkte hoeveelheid spoor die we hebben elk kwartier of half uur een trein op elk station in de Randstad te laten stoppen.

Er is nu eenmaal een forse achterstand met het onderhoud en aanleg van treinrails. Aangezien de NS daar niet voor verantwoordelijk is kun je ze moeilijk de schuld geven voor vertragingen.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:22 schreef Longmen het volgende:

[..]

Jij hebt het duidelijk alleen maar van horen zeggen.
Hier een dagelijkse treinreizger zonder vertragingen.
Hier een treinreiziger met 1/2 van de week vertragingen...
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:38 schreef Vincitore het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, laat die lui maar eens hun werk doen.
Iedereen die zegt dat je ongelijk hebt, moet eens een keer met de trein reizen. Één groot drama die Nederlandse Spoorwegen!
Ok, ik reis dagelijks met de trein, en ik heb sinds december één keer 5 minuten vertraging gehad..
Je hebt gelijk, het is een GROTE ramp die NS
Zeikstraal
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:41 schreef Ocampa het volgende:

[..]



Neem nog een breezah!
haha
T is sowieso aardig kindertijd op Fok geloof ik als ik de berichten hier zo lees. Ook in andere topics.
Tijd om mn account misschien maar eens op te heffen.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:24 schreef koolheid het volgende:
vroeger toen sneeuwen nog geen uitzondering was reden die treinen toch ook gewoon? zo hard sneeuwt het hier niet, opzich wel genoeg om een sneeuwbal tegen een voorbijganger zn kanis te gooien, maja die treinen lijken hier toch wel tegen te kunnen... in de randstad althans...
Vroegah.
De laatste keer was jij nog niet geboren.
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:46 schreef The_truth_is_so_boring het volgende:

[..]

Vroegah.
De laatste keer was jij nog niet geboren.
awesome joke man !
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:21 schreef Stofje het volgende:

[..]

Trieste FiPo en waarschijnlijk reis je nooit met de trein en haal je deze bullshit uit de media. Vertragingen zijn in 9 van de 10 gevallen slechts 5 minuten, zwaar overdreven 'probleem'.
100 mensen met 5 minuten vertraging = 500 minuten vertraging.
Laten we het op een 100.000 mensen per dag houden met 'maar' 5 minuten vertraging. = 500.000 minuten vertraging = 8333 uur vertraging in totaal per dag.

Weet je wat dat de economie kost? Enig idee? Waarschijnlijk niet. Het probleem van vertraging dient juist NIET gebagetaliseerd te worden. We denken er met zjin allen al véél te makkelijk over.
quote:
,,We draaien toch op minder capaciteit'', aldus een woordvoerder van de NS. ,,Als we hetzelfde aantal mensen met minder treinen moeten vervoeren wordt dat lastig. Als het mogelijk is, ga wat eerder naar huis.''
Ik kan me vergissen, maar je kan treinen toch ook langer maken? Dan rijden ze én minder vaak én je hebt niet het probleem dat er minder mensen mee kunnen.
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:23 schreef Burakius het volgende:

[..]

ik ga elke dag met de trein behalve op zondag. Dus heb er wel meer verstand van dan jij.
JUIST dan is het een nog dommere opmerking
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:40 schreef Longmen het volgende:

[..]

Nog een niet treinreiziger, welkom.
Geachte pannekoek, ik heb de afgelopen 5 jaar minimaal 4 dagen per week in de trein gezeten en van de 4 keer was het anderhalf keer wel raak qua vertraging of ander gezeik.

Ik weet niet in wat voor Godsvergeten gehucht jij woont of waar je heen moet maar de ns heeft wat mij betreft fijn de eindverantwoordelijkheid over het de tijden, en tjah dat ze neit genoeg eisens tellen aan prorail...

Dat jij eerder weg kunt van je werk kan ik me trouwens wel voorstellen, als je zovaak kunt reageren tijdens werkuren op fok is het voor je baas geen probleem om je eerder te missen sinds je vast niet zoveel uitvoert
userIcon
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 @ 14:50 schreef Skit3000 het volgende:

[..]

Ik kan me vergissen, maar je kan treinen toch ook langer maken? Dan rijden ze én minder vaak én je hebt niet het probleem dat er minder mensen mee kunnen.
Maar als je hetzelfde aantal mensen in de helft minder treinen stopt maak je natuurlijk mega vette winst!! (niet dat ik zeg dat het ook echt zo is maar soms denk je het wel..)
userIcon
Allemaal naar Utrecht!!!
50  van 113 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 07:32 Amsterdam door rovers en inbrekers onveiligste plek43
» 06:03 Politie schiet man dood in Den Haag37
» 05:56 Politie houdt nepmondhygiënist aan3
» 05:55 Giraffe geboren in Gaia Zoo3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden