'Fortuyn 'grootste Nederlander' door hacken'

Digital & Games • Geschreven door Rob (R@b) op 25-10-2004 @ 10:57
print 
Nyrem had ons via de nieuws-submit te melden:

Volgens een artikel van journalist Tom Rooduijn in NRC Handelsblad is de website van het KRO-televisie- programma 'De grootste Nederlander' kinderlijk eenvoudig te hacken. Wie wil zou honderden keren kunnen stemmen. Dat is volgens hem dan ook de reden dat Pim Fortuyn in de tussenstand op één staat.

De kans dat Fortuyn zijn eerste plaats in de top-10 niet meer uit handen geeft is volgens Rooduijn levensgroot, als de KRO het stemmen niet beter beveiligt. De aanhang van Fortuyn op internet is namelijk goed georganiseerd en biedt rechtstreekse links naar Pims eigen stemknop (bijvoorbeeld op PimFortuyn.com). Ook wijst Rooduijn er op dat ''de verbeten aanhang van het Pim-volk'' vermoedelijk meer digitaal vernuft bezit om de score slinks op te schroeven dan die van Antoni van Leeuwenhoek of Willem Drees.

Bij de KRO moeten als je wilt stemmen eerst een e-mailadres, postcode en geboortedatum worden ingevuld, alvorens met behulp van een speciale toegangscode kan worden gestemd. Volgens de journalist kan na verwijdering van de cookies, en met fake-adressen, -codes en -data toch een onbeperkte hoeveelheid stemmen worden uitgebracht. De door Eyeworks gemaakte KRO-site is volgens hem opmerkelijk slordig geprogrammeerd: ''zelfs als je opgeeft in 1881 of in 1999 te zijn geboren, wordt dat electoraal geaccepteerd.''

Controle achteraf
De KRO laat in een reactie weten dat controle achteraf wordt uitgeoefend op de IP-nummers. Zijn er via hetzelfde nummer verscheidene stemmen uitgebracht, dan telt de KRO dat als één stem. Dat biedt volgens Rooduijn echter maar zeer ten dele soelaas. ''Ten eerste heeft ongeveer de helft van de Nederlandse thuiscomputers een ouderwetse inbelverbinding - en daarmee een 'dynamisch' IP-nummer. Bovendien kun je gebruik maken van proxyservers of van een 'IP-address-changer'. Ook is een beetje hacker in staat het stemmen zodanig te automatiseren dat elk etmaal honderden keren met uiteenlopende IP-nummers op een zelfde kandidaat wordt gestemd.''

Verder wijst Rooduijn er op dat de meeste stemkaarten, voor wie niet via internet wil stemmen, tot nu toe verspreid zijn via De Telegraaf, die van de KRO het exclusieve recht kreeg op eerste publicatie van de tussentijdse uitslagen. Het behoeft volgens hem geen verdere uitleg dat onder de lezers van deze krant zich veel Pim-aanhangers bevinden.



Lees ook:

» 24/05 'Topoverleg Apple en Samsung levert niets op'8
» 23/05 Tele2 in beroep tegen uitspraak Pirate Bay20
» 23/05 BREIN klaagt Pirate Bay-uploader aan94
» 21/05 Storing treft DigiD12


delen | eKudos nujij

22870 views / 123 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 123 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
Een IP-address-changer? Goh zoiets zou ik ook wel eens willen. Dat kan toch helemaal niet?
hehe, wat een excuses allemaal. Gelukkig staat Cruijf niet bovenaan, anders kregen de voetbal supporters weer de schuld
Lekker boeien! Fortuin is gewoon de grootste!
userIcon
Ik snap uberhaupt niet wat die Fortuyn in de top 10 doet!
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:00 schreef GoldStriker het volgende:
Lekker boeien! Fortuin is gewoon de grootste!
In lengte misschien wel ja.
waar mensen zich allemaal wel niet mee bezig houden
Go Pim go!
userIcon
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:02 schreef SignOTheTimes het volgende:
Ik snap uberhaupt niet wat die Fortuyn in de top 10 doet!
Inderdaad, hij heeft een jaarte lopen schreeuwen en nu is hij opeens de potentiele 'grootste Nederlander'. Zeer apart...
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:00 schreef GoldStriker het volgende:
Lekker boeien! Fortuin is gewoon de grootste!
Jah hai heevt onz allumaal blei gemaakd met een stel malloten in de politiek!

userIcon
Minstens ook controleren op ip en een cookie plaatsen.
Daarnaast ook op proxies checken.

Hadden ze toch wel moeten weten?
userIcon
Kan iemand vertellen waarom ?
Hij heeft nog geen dag politiek gehad en nooit iets voor Nederland gedaan.
Alleen een grote mond hebben.....

Hahahahaha........... lachwekkend gewoon........

Ze kunnen het niet hebben dat Pim nog altijd op handen gedragen wordt.
Lage IQ hebben veel mensen zo te zien die op Pim hebben gestemd
alle mensen die op fortuyn stemmen als grootste nederlander..

vertel me dan in godsnaam eens wat hij voor nederland heeft gedaan.
jullie stemmen zijn alleen gebaseerd op ideaalbeelden van wat ie gedaan zou kunnen hebben als ie nog geleefd had..

fortuyn is onmogelijk te vergelijken met de mensen die echt wat voor nederland hebben gedaan..

(zelfde verhaaltje voor voetbalcoaches.. by the way.. )
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:05 schreef lagulalupis het volgende:
Kan iemand vertellen waarom ?
Hij heeft nog geen dag politiek gehad en nooit iets voor Nederland gedaan.
Alleen een grote mond hebben.....
Alleen al zijn grote mond heeft het gehele politiek spectrum veranderd......

Niemand in de geschiedenis heeft dat ooit gepresteerd.
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:07 schreef SwordMen het volgende:
Lage IQ hebben veel mensen zo te zien die op Pim hebben gestemd
Is dat een argument?
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:05 schreef lagulalupis het volgende:
Kan iemand vertellen waarom ?
Hij heeft nog geen dag politiek gehad en nooit iets voor Nederland gedaan.
Alleen een grote mond hebben.....
Willem van Oranje staat er ook tussen. Is ook doodgeschoten.........en zullen we eens wat research gaan doen over het verkrijgen van het koningsschap in nederland ?

Gewoon niet zeiken........sterven op je top levert veel krediet op. Daar staan er ook zoveel schilders tussen, benieuwd hoeveel die verdient hebben aan de schilderijen ??


EDIT: Anne Frank...................die heeft al helemaal niks gedaan voor Nederland.......wel zielig hoor zo een joods meisje.......maar verder niks gedaan. Was niet eens een Nederlander........hoe zielig ook.
Pim Fortuyn....
oh dat was toch die gast die een hoop dingen riep die veel mensen graag wilden horen en een kans bij de verkiezingen maakte?

En dan Willem van oranje, Johan Cruijf enzovoort.
Kijk die mensen hebben pas wat gepresteerd. En niet 1 jaartje, nee hun hele leven hebben ze er hard voor gewerkt. Mensen die op Pim stemmen hebben geen flauw benul waar ze mee bezig zijn imo.
userIcon
quote:
Het behoeft volgens hem geen verdere uitleg dat onder de lezers van deze krant zich veel Pim-aanhangers bevinden.
Als hij dat als argument geeft geloof ik van de rest van zijn verhaal ook geen zak.
Gefrustreerde anti-Pim broodschrijver. Als Pim aanhangers nou gewoon zo begaan zijn met hun held dat ze daardoor een hogere stemmingsopkomst hebben, wordt hij de grootste. Zo werkt dat bij verkiezingen.

En, Pims leven is niet begonnen bij zijn politieke carrière hoor. Zijn leven is daar allen beëindigd
Hij heeft daarvoor ook het een en ander gedaan, wat misschien wel meetelt voor zijn verkiezing. Hij was toch ooit directeur van dat studiebeurs/OV-kaart organisatietje in Groningen?
userIcon
Dat is makkelijk scoren als journalist. Als Tom Rooduijn echt een kenner was geweest, had ie tevens opgeschreven dat geen enkele internet-stemming waterdicht is. Alles kan gehackt worden, al was het alleen maar omdat je nooit kunt controleren wie er achter een toetsenbord zit.
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:08 schreef MDF het volgende:

[..]

Is dat een argument?
Nee, eerder een vaststelling
Prestatie Fortuyn = 0.
Prestatie gemiddelde aanhanger = 0.

Komt wel goed overeen.

Het is meer de "(Meest recent) Doodste Nederlander Verkiezingen".
userIcon
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 10:59 schreef JohnDDD het volgende:
Een IP-address-changer? Goh zoiets zou ik ook wel eens willen. Dat kan toch helemaal niet?
Ik denk dat het gewoon een programma is die om de 3 sec van proxy adress veranderd en zou je dus eeuwig door kunnen blijven stemmen.
Een typische reactie van een linkse journalist die niet kan accepteren dat Fortuyn kennelijk nog leeft onder de bevolking. Hoe jammer.

Niet dat ik het nou een goed idee vind dat Fortuyn de grootste Nederlander zou worden, maar als het volk het wil.. Dan moet je maar geen openbare stemming organiseren.
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 10:59 schreef JohnDDD het volgende:
Een IP-address-changer? Goh zoiets zou ik ook wel eens willen. Dat kan toch helemaal niet?
Hmja.. je kunt in het huidig gebruikt ip protocol makkelijk je ip adres verkeerd meegeven.. maar veel zin heeft dat niet, want dan komt t antwoord vd server ook niet meer aan. Enkel handig voor dossen dus, echter de tool in kwestie gebruikt waarschijnlijk een lijst open proxies om zo heel vaak eenzelfde request te herhalen via een groot aantal verschillende ip adressen. Werd ook gebruikt om bij TMF of the Box je favo clip aan te vragen : )
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:08 schreef Appelboom het volgende:

[..]
Gewoon niet zeiken........RECENT sterven op je top levert veel krediet op.
waarschijnlijk bedoel je dit.

Het ligt bij de meeste mensen nog fris in het geheugen dus is het logisch dat de meeste mensen voor pim stemmen. Dat niet iedereen onze vaderlandse geschiedenis kent is nu wel duidelijk.
userIcon
Tom Rooduijn...een man in ontkenning.
quote:
Door JohnDDD - maandag 25 oktober 2004 @ 10:59

Een IP-address-changer? Goh zoiets zou ik ook wel eens willen. Dat kan toch helemaal niet?
een elke noob whizzkid kan dat zo eenvoudig.
er bestaat zelfs een stemfraudeprogrammaatje. elk stem ander ip etc.

ik verdenk dat het 1 van de fokkers hier is


userIcon
Dergelijk stemmen is inderdaad simpel aan te pakken. Nog niet genoemd is de mogelijkheid om trojans te gebruiken en zelf pc's met computers van over de hele wereld te gebruiken.

Maar het is wel opvallend dat er dergelijk wizkids onder de Pim-aanhang zit, aangezien ik de intelligentie van Pim-aanhangers nu niet echt hoog inschat. (eerste lijnsdenkers, primair reageren, enz enz... Pim zelf schatte ik echter wel hoog in; dat maakte hem ook zo gevaarlijk).
userIcon
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:07 schreef MDF het volgende:

[..]

Alleen al zijn grote mond heeft het gehele politiek spectrum veranderd......

Niemand in de geschiedenis heeft dat ooit gepresteerd.
Ach, lulkoek. Zoveel is er helemaal niet veranderd (gelukkig). Deze man komt alleen in de geschiedenisboeken als een 'politicus' die vermoord is, want of je het nou eens was met zijn ideeën of niet: hij heeft ze niet uitgevoerd/kunnen uitvoeren, en verder is zijn invloed op dit moment voornamelijk negatief gebleken! Daarom alleen al is het belachelijk dat hij überhaupt genomineerd is voor de top 10.

Bovendien, als jouw cricerium is dat de persoon iets gedaan moet hebben wat niemand anders ooit gepresteerd heeft, hebben de andere 9 personen minstens zoveel recht op die 1e plek, met de nadruk op minstens,
En zo is weer aangetoond wat voor een in en intriest volk die Pim aanhangers zijn, niet nadenkende mensen, die niet van een eerlijke competitie houden om de strijd voor grootste Nederlander... zielig... dat is het woord ervoor, ik wil het graag sterker uitdrukken, maar daar is nog geen woord voor uitgevonden. soms schaam ik me dat ik zulke medelanders heb
Ik heb ook op Pim Fortuyn gestemd, vooral voor zijn verdiensten in de periode dat ie bij de PvdA zat
userIcon
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:23 schreef gday het volgende:

[..]

Ach, lulkoek. Zoveel is er helemaal niet veranderd (gelukkig). Deze man komt alleen in de geschiedenisboeken als een 'politicus' die vermoord is, want of je het nou eens was met zijn ideeën of niet: hij heeft ze niet uitgevoerd/kunnen uitvoeren, en verder is zijn invloed op dit moment voornamelijk negatief gebleken! Daarom alleen al is het belachelijk dat hij überhaupt genomineerd is voor de top 10.

Bovendien, als jouw cricerium is dat de persoon iets gedaan moet hebben wat niemand anders ooit gepresteerd heeft, hebben de andere 9 personen minstens zoveel recht op die 1e plek, met de nadruk op minstens,
Inderdaad, mooi gezegd.

Meer dan een handjevol ideeen poneren, met name backstabben van het toenmalige kabinet, heeft hij niet gedaan. OK, er wordt gezegd dat hij mensen de ogen heeft geopend, maar meer dan meeblaten deden die mensen niet. Iedereen kwam met zijn eigen idee over wat Pim bedoelt zou hebben, waardoor het meer op de bijbel-uitleg leek. Maar echt iets toevoegen? Wat heeft hij nagelaten? Een LPF, die meer bezig zijn elkaar in de haren te vliegen dan werkelijk iets doen voor dit land.

Pim heeft niets gedaan, behalve het woordje 'demoniseren' aan de nederlandse taal toevoegen.
userIcon
Niet te geloven wat een aanfluiting. Als je serieus op Fortuyn gaat stemmen als zijnde grootste Nederlander, dan ben je echt alle gevoel voor realiteit kwijt. Wat hebben we nou eigenlijk aan hem te danken? LPF en brede stropdassen, oja en klappen op begravenissen. En bedankt Pim, zeg ik dan....

Wat zou ie genieten, de smerige egotripper... "At your service"
Grote onzin en ononderbouwde zwartmakerij natuurlijk, zoals we van het NSB Handelsbladt gewend zijn.

Een paar relevante reacties van
http://www.fortuynpolitiek.nl/topic.asp?TOPIC_ID=8154
* Mocht Fortuyn de grootste Nederlander aller tijden worden, dan heeft men alvast een " excuus" gevonden.
* Toen de KRO trots vermeldde dat Drees op nummer één stond, kwam het NRC trouwens niet met het bericht dat dat eigenlijk wel raar is voor iemand die vooral respect geniet onder de niet-internettende bevolkingsgroepen
* En waarom zijn Pim-aanhangers handiger met de computer?
* kom maar eens met bewijs voor die beschuldigingen.
Want evengoed kunnen de duizenden extreemlinkse schurken, allemaal nog veel beter georganiseerd dan het "Pim-volk", dezelfde truuk uithalen als ze Pim géén Grootste Nederlander willen laten worden
* Het enige wat hieruit te bewijzen valt, is dat de zoon van een NRC-journalist de kluit belazerd. Dat het Pim-volk de kluit belazerd is hiermee allerminst aangetoond, maar wordt slecht op lasterlijke wijze gesuggereerd.
* Of bewijst her NRC hier het ongelijk van zijn eigen stelling, dat iedereen kan frauderen en niet alleen Pim-aanhangers?
* En slecht Nederlands trouwens ook: "Verbeten aanhang van het Pim-volk", verbeten aanhang van Pim óf het Pim-volk zullen ze bedoeld hebben.
Ik snap heus wel dat er Fortuyn aanhangers zijn. In hoeverre hij nog "leeft" onder de bevolking snap ik ook wel. Maar er is geen enkele reden om op die man te stemmen als de grootste nederlander, simpelweg omdat hij niets heeft betekend voor Nederland. Is elke persoon die in een korte tijd nederland ondersteboven zet maar gelijk de grootste? Want dan kan ik er nog wel een paar opnoemen.

Wat Pim Fortuyn heeft gedaan in het verleden, hoe heftig dan ook, heeft geen enkele invloed gehad op hoe Nederland nu geregeerd wordt of welk beleid van welke instantie dan ook. Hij heeft dus niets betekend voor Nederland. Over 3 jaar zijn we dat allemaal vergeten en denken we "tja, wat heeft Pim nou eigenlijk aan ons achter gelaten?"
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:07 schreef PiMPJE het volgende:
alle mensen die op fortuyn stemmen als grootste nederlander..
vertel me dan in godsnaam eens wat hij voor nederland heeft gedaan.
jullie stemmen zijn alleen gebaseerd op ideaalbeelden van wat ie gedaan
Hij heeft het politiek-correcte denken, wat gedurende vijftig jaar de staatsreligie in Nederland is geweest, onderuitgehaald. De gevestigde orde (van VVD tot NOS) reageerde zoals ze altijd reageerden: de dissident werd gebrandmerkt als facist. Eén van de loopjongens van links, ene Volkert van der G., geloofde het nog ook en dacht dat hij Fortuijn moest vermoorden.
Of hij de grootste Nederlander is kun je eigenlijk nog niet zeggen zo vlak na zijn dood. Ik vind het wel leuk als hij zou winnen; de KRO zal zich geen houding weten te geven en links Nederland zal zich groen en geel ergeren.
Tekenend dat het 'bericht' nu juist van het NRC moet komen.
Het NRC heeft de grootste media hetze gevoerd ten tijde van dat Pim Fortuyn nog leefde.
quote:
'Staat straks Fortuyn als premier met een krans op de Dam, de man die de islam "achterlijk" vindt en mensen uit Marokko en Turkije niet behoren tot "de moderniteit"? (...) Het is de trots van Nederland dat we hier juist niet de ene cultuur beter vinden dan de andere. Dat we hier mensen gelijk behandelen in een open samenleving. Dat we ons hier de xenofoben en racisten van het lijf wensen te houden. Het is een grote schande dat we zestig jaar na dato een politicus in ons midden daaraan moeten herinneren.'
Hoofdredactioneel commentaar NRC Handelsblad, 6 mei 2002
Het is wel duidelijk hoe het NRC anno 2004 nog steeds over Pim Fortuyn denkt, geen haar beter en daarom moeten we deze aantaijgingen op los zand met een kilo zout nemen, Maar goed Folkert Jensma heeft wel meer brevetten van onvermogens.
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:33 schreef Zarathustra het volgende:

[..]

Hij heeft het politiek-correcte denken, wat gedurende vijftig jaar de staatsreligie in Nederland is geweest, onderuitgehaald.
Maar dat maakt je bij lange na niet de grootste Nederlander. Heel fijn dat hij dat heeft gedaan in een jaartje maar eeh...het heeft geen invloed gehad. Volkert daarintegen heeft wel heel veel invloed gehad (namelijk dat we er nu nog zo over praten)

userIcon
Ik denk dat de meneer zich toch sterk vergist. Wie gaat er nu elke keer z'n cookies verwijderen en elke keer op nieuw inbellen om te stemmen. Ik denk dat we hier iemand hebben die er niet goed tegen kan dat zijn nummer 1 niet op nummer 1 staat.
userIcon
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:33 schreef Zarathustra het volgende:

[..]

Hij heeft het politiek-correcte denken, wat gedurende vijftig jaar de staatsreligie in Nederland is geweest, onderuitgehaald. De gevestigde orde (van VVD tot NOS) reageerde zoals ze altijd reageerden: de dissident werd gebrandmerkt als facist. Eén van de loopjongens van links, ene Volkert van der G., geloofde het nog ook en dacht dat hij Fortuijn moest vermoorden.
Hij heeft een rel-sfeer in de politiek gebracht. Daar ben je blij mee? Als Pim er niet geweest was, dan hadden we nu Geert Wilders gehad, en dan was daarmee hetzelfde bereikt.
userIcon
Het rare vind ik nog steeds dat men doet alof het een onafhankelijke verkiezing is naar wie de grootste Nederlander is. Terwijl iedereen wete dat het gewoon gaat op een programma van een omroep, en dat over de uitslag sowieso te twisten valt. Niets onafhankelijk of wat dan ook. ik vraag me dan ook af waarom mensen zich zo druk maken om de uitslag.

Alsof als Pim of wie dan ook straks wint echt voor eens en altijd de objectief grootste Nederlander ooit is.
Toch leuk, om te lezen hoezeer links Fok! leeft .......


dacht dat er meer rechtsen waren?
Weet je wat het mooiste is.
Dat mensen zich hier werkelijk druk om maken.. HET IS MAAR EEN TV PROGRAMMA. get a freakin life.

Als je nou eens ervan maakt "MAUD grootste idol van Nederland door hacken" dan hoor je er geen mens over en krijg je reactie als "boeiend hoor".
quote:
Op maandag 25 oktober 2004 11:33 schreef Zarathustra het volgende:

[..]

Hij heeft het politiek-correcte denken, wat gedurende vijftig jaar de staatsreligie in Nederland is geweest, onderuitgehaald. (...)
... en vervangen door het politiek incorrecte denken? Geweldige bijdrage hoor.

Overigens is Fortuyn als politicus volgens mij eenvoudigweg doorgegaan op de weg die Frits Bolkestein al ingeslagen was, maar dan ongenuanceerder. De issues waar Fortuyn groot mee geworden is, waren al jaren eerder door de VVD onder de aandacht gebracht. Wat Fortuyn heel effectief gedaan heeft, is het verwoorden van deze onderwerpen op een manier die veel mensen aansprak (i.t.t. Frits Bolkestein, die toch wat elitair overkwam). En het feit dat hij vermoord is, heeft hem qua populariteit natuurlijk geen windeieren gelegd - nu zullen we immers nooit weten of hij er een zooitje van gemaakt zou hebben.

Andere politici worden afgerekend op wat ze gedaan hebben, Fortuyn wordt herinnerd om wat hij geroepen heeft.
Wat die man hier zegt is allemaal leuk en aardig, maar waarom zegt ie dat het alleen gebeurt bij de Fortuyn aanhang ?

Elke poll is te omzeilen als je allemaal via andere ip adressen binnenkomt, dus dat heeft hier verder niets mee te maken. En volgens mij is het niet automatisch te 'hacken' want je moet een code overtypen van een plaatje ofzo. (ja dat is vast ook wel met 1 of ander scriptje te zien, maar 't kost iig wel veel moeite om meerdere keren te stemmen denk ik)

Ze hadden gewoon het web stemmen niet moeten doen, omdat dit op geen enkele manier 'per persoon' te traceren is.
50  van 123 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 24/05 'Topoverleg Apple en Samsung levert niets op'8
» 23/05 Tele2 in beroep tegen uitspraak Pirate Bay20
» 23/05 BREIN klaagt Pirate Bay-uploader aan94
» 21/05 Storing treft DigiD12


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden