Nieuws
Passagiersvliegtuig crasht in Iran
Er bestaat onduidelijkheid over het aantal mensen dat in het vliegtuig zat. Aanvankelijk meldden Iraanse media 150 inzittenden, maar later werd dat bijgesteld tot 168 of 169 personen (153 passagiers en vijftien of zestien bemanningsleden).
Het toestel van het Russische type Toepolev 154 stortte rond half twaalf 's middags (lokale tijd) neer in een akker in de buurt van de stad Qazvin. Het toestel was onderweg van Teheran naar de Armeense hoofdstad Jerevan. Een kwartier nadat het was opgestegen vanaf de internationale luchthaven Imam Khomeini, verdween het van de radar en stortte het neer.
Op beelden van CNN was een flinke krater in de akker te zien, omringd door puin en lichaamsdelen. Inwoners van het nabijgelegen dorp Janat Abad stonden bij de plaats van de crash. Reddingswerkers zijn nog onderweg.
De oorzaak van de ramp is nog onbekend. Er was geen harde wind, regen of onweer. Het zicht was goed.

Wrakstuk van het neergestorte vliegtuig (foto: ANP)
Wat een vliegellende al in 2009!
http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-154
"After the Tu-154 had been in service for 26 years (1998) and logged 21 million flight hours, it had a better than average safety record (1.7 times fewer incidents than the world average [ICAO stats])."
Dus niet direct Tupolev bashen.
Grootste kans ligt altijd in pilot error. En maintenance van kisten, zeker oudere, is een issue.
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
Twitter... maakt meer kapot dan je lief is.
Live like you'll die today...
JD
is dat niet beetje overdreven? :S
http://edition.cnn.com/vi(...)tv?iref=mpvideosview
El Coño
ウイスキー
El Coño
ウイスキー
"It's so easy" to be cool
Yeah it's easy to be hungry
When you ain't got shit to lose. Axl R.
Voordeel is: de kans dat je een crash overleeft is 1 op 2 overigens.. nadeel is dat binnenlandse vluchten en ongelukken bij het opstijgen en landen meegeteld worden en dus niet enkel mid-air crashes.. bij een mid-air crash is de kans om te overleven nihil...
Dus het beste kan je gewoon hopen dat als het mis gaat het mis gaat bij de start.. daarna bij de landing.. als je ertussen een probleem krijgt.. dan is het hopen dat je op slag dood bent of heel goed eruit komt..
Bij een crash bij de landing of start heb je gemiddeld 90 seconden de tijd om eruit te komen voordat de rook je verstikt en het vuur aan je gaat knagen.. voorin heb je de meeste kans om levend uit een brandend vliegtuig te komen (mits deze al op de grond is) beter is het dus vooraan, aan de kant van het gangpad en in de buurt van de nooduitgang te zijn. (binnen 5 rijen..)
Succes en veel plezier bij het reizen
Om te kunnen reageren moet je zijn ingelogd op FOK.nl. Als je nog geen account hebt kun je gratis een FOK!account aanmaken