Onvoorstelbaar lelijk wijf

Geschreven door Driek (DriekOplopers) op 02-04-2010 @ 06:00
print 

Even met Manege ‘Le Cheval Moche’ gebeld: “Goedemorgen, Oplopers hier. Gerda in de buurt?” Dat trof, ze stond net in de binnenbak, dus de gedienstige stalknecht reikte haar de telefoon aan. Wat ik nou weer van haar wilde, brieste ze. “Van jou? Iets willen? Voor geen goud. Maar ik heb je wel wat mede te delen. Volledig bereidwillig heb jij heel wat uurtjes uitgetrokken om te poseren voor dat ijdeltuiterige blaadje van je. Dus je wist er alles van. Volkomen terecht kreeg je van de Kamer een motie van treurnis aan je rijbroek. En wat flik je nou? In plaats van dat je zelf opsodemietert, trap je je voorlichtingschef de laan uit. Schaam jij je niet?” Haar antwoord kende een grofheid, die zelfs mij bleek deed wegtrekken. Het kwam erop neer dat het voor haar onmogelijk was om zich te schamen. Want CDA’ers kénnen helemaal geen schaamte. Wat een gewetenloze heks is die Gerda Verburg. Een ambtenaar laten bloeden voor iets, waar zij verantwoordelijk voor is. Ik heb dat onvoorstelbaar lelijke wijf laatstelijk meermalen vergeleken met een paard. Ik bied daarvoor mijn excuses aan. Aan het paard.

Maar ze hebben dus volkomen gelijk bij de Arbeidsinspectie. Want die hebben een rapport geschreven, waarin staat dat ambtenaren vaak onvoldoende worden beschermd tegen agressie. Dat is dus waar: je zal toch maar voorlichter bij het ministerie van landbouw zijn. Je minister blundert, en jij staat op de keien. Hoewel, aan de andere kant… Je kunt er natuurlijk wel een beetje op rekenen dat je wordt genaaid als je voor een politicus gaat werken. Want fatsoen? Nee, dat kennen ze niet. Neem nou die Ton Hooijmaaijers. Aan zijn naam te zien, zou je denken dat ‘ie ook iets bij landbouw deed, maar dat is niet zo. Was wethouder in Amsterdam en later gedeputeerde in Noord-Holland. Raakte nog een dikke 70 miljoen provinciegeld kwijt. Iets met een IJslandse geiserbank ofzoiets. Kreeg gisteren bezoek van de FIOD. Omdat ‘ie zich waarschijnlijk door bouwbedrijven heeft laten betalen voor lobbywerk tijdens zijn politieke functies. De grap over de zakkenvullende VVD’er is wel weer gemaakt. Old boy’s network? Nee hoor. Gewoon omkopen die hap. Weet je hoe een stoel in de ledensalon van de Rotary tegenwoordig heet? Een kassaclub… Maar goed, even een lullig bekeurinkje betalen, en het grote zakkenvullen kan weer beginnen. De blauwgeblazerde heren lachen in hun goudgeringde vuistje.

We lachen trouwens allemaal heel wat af. Immers, we staan bekend als een vrolijk volkje. Wel opvallend is, dat we steeds minder om Gordon lachen. Het Nederlandse volk heeft zo langzamerhand schoon genoeg van zijn sleetse grappen en zijn lawaaiige lol. Het kon dus niet uitblijven: Gordon gaat een programma maken voor de EO. Over sleetse grappen gesproken… Het schijnt dat inmiddels een aantal streng-religieuze lachebekjes het EO-lidmaatschap heeft opgezegd wegens de komst van de ordinaire relnicht, die op verzoek van de EO-directie recentelijk voor de vorm nog wel even de roddelbladen belde met de verzuchting dat hij verlangt naar een vrouw en kinderen. De Wonderbaarlijke Bekering van Neerlands Grootste Broodpoot. Een groep bezorgde EO-leden is via internet inmiddels een gebedsactie begonnen om hun Christen-fundamentalistische omroep voor verder onheil te behoeden.En terecht. Voor je het weet, verandert de kreet “De Zegen komt van boven” in “De Zegen komt van achter.”

Wat zegt u? U vindt dat een ongelukkige uitspraak? Welnee! Daarvoor moet u bij NOS-teletekst zijn. Bestond gisteren dertig jaar. Las ik uitgerekend op hun verjaardag op pagina 105 dat er een bezuinigingsvoorstel was gelanceerd: “Hogere drempels voor het verzorgingstehuis.” Het stond er echt! Arme oudjes. Tsja… Daar kan ik toch met geen mogelijkheid nog tegenop, qua foute woordkeuze? Dus als u zich in de toekomst nog eens mocht afvragen, waar die verruwing in het Nederlandse taalgebruik vandaan komt? Elf miljoen mensen gebruiken Teletekst. Dus niet meer zeuren over de invloed op de taalverruwing door mijn radicale woordkeuze: ik laat me echt de mond niet snoeren.

Nee, daarvoor moet u bij de gemuilkorfde reizigersbond ROVER zijn. Die gooide het op een akkoordje met de NS: als ROVER nou even zijn mond hield, kon de NS nog een poosje doorgaan met nietsvermoedende abonnementshouders onterecht laten betalen van toeslagen op die roze geschilderde homotrein met de flitsende naam Fyra. En die reizigersbond ging daar nog mee akkoord ook. Niet te geloven toch? Zie je de ANWB al meewerken aan het stiekem in rekening brengen van teveel wegenbelasting? Nou dan! Ondanks oproepen van Jan en Alleman op hun eigen website daartoe, vertikken het ROVER-bestuur en de ROVER-directie het om op te stappen. Zoals iemand daar terecht opmerkte: “Ze hebben bij de NS zelfs in de eerste klas geen pluche meer op de stoelen. Nee, dat zit op de bestuurszetels bij ROVER. En de verantwoordelijken voor die blamage zitten er met cementlijm aan vastgeplakt.” Wijze mannen hebben zich gebogen over bezuinigingen om onze economie te redden. De zorg uitkleden, de WW bijna opheffen. Ik weet wel een betere: de subsidie voor dat ROVER met z’n OV-loket intrekken. Ziezo. De eerste paar ton zijn binnen.

Er viel sowieso veel te lachen rond de spoorwegen. Na vele jaren vertraging zijn de eerste treinen voorzien van internet. Weet u wat de overeenkomst is tussen die treinen en dat internet? Allebei traag. Of spoorbeheerder ProRail. Ook goed voor een flinke lachbui in huize Oplopers. Die hebben per ongeluk bij tientallen particulieren een zootje struiken en heesters gerooid. Omdat ze het verschil niet weten tussen een spoortalud en een privé-tuin. ProRail gaat bij de gedupeerden nu nieuwe bomen planten. Zijn ze mooi klaar mee. Zitten die mensen straks met struiken en heesters die het niet doen als het te warm is, of te koud, of als het sneeuwt, waait of regent. Of als het droog is. Of windstil. Of als het zonnig is. Of bewolkt.

 




Lees ook:

» 19/05 Tofik Dibi de overlastmarokkaan24
» 18/05 Uitgekleed bij Parkheuvel15
» 13/05 Schop Mohammed het ziekenhuis in (Plat Haags)32
» 11/05 Trompstaetecomplex6


delen | eKudos nujij

5091 views / 18 reacties
Reacties op dit bericht
18  van 18 reacties op deze pagina. Pagina  1
Goeiemorgen Driek,

Stukkie las wel lekker weg, maar er zijn betere geweest! Ik miste een beetje de "ik-ros-er-vol-overheen" factor. Maar dat komt misschien wel door het nieuws van de afgelopen week.
Om weer over de Rooms Pedofiele kinderbetasters uit te wijden is ook zo makkelijk. Daarbij hoop ik wel dat die smeerlapperij hard wordt aangepakt.
man dennistd (Redactie Sport) 02-04-2010 @ 09:34 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Of spoorbeheerder ProRail. Ook goed voor een flinke lachbui in huize Oplopers. Die hebben per ongeluk bij tientallen particulieren een zootje struiken en heesters gerooid. Omdat ze het verschil niet weten tussen een spoortalud en een privé-tuin.
Dit was een overijverig hovenier o.i.d., ProRail heeft daar niet zelf staan te snoeien
Goed stuk, mee eens, wraak aan Gerda! Dat stuk van ROVER klopt niet, inmiddels is bekend dat zij alleen over het geschil moesten zwijgen en niet over de toeslagen, plus dat het juridisch helemaal niet zeker is of die toeslagen wel onterecht zijn. Ik houd van je pittige columns maar je zou geen persoonlijke wraakgevoelens in de weg moeten zetten van een goed verhaal.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 02-04-2010 @ 09:46 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 @ 09:37 schreef claudia.vandenberg het volgende:
Dat stuk van ROVER klopt niet, inmiddels is bekend dat zij alleen over het geschil moesten zwijgen en niet over de toeslagen,
ROVER had meteen de reizigers moeten waarschuwen dat ze die toeslag niet hoefden te betalen. Dat heeft ROVER onder druk van de NS nagelaten. Pas veel later, toen het de NS goed uitkwam kreeg ROVER als mosterd na de maaltijd nog een briefje van de NS dat de zwijgplicht was vervallen. Maar veel te laat. ROVER is daar met open ogen ingetrapt.

quote:
plus dat het juridisch helemaal niet zeker is of die toeslagen wel onterecht zijn.
Jawel hoor. Dat leg ik ook uit aan de hand van het BW, onder deze column: http://frontpage.fok.nl/c(...)iceert-zichzelf.html En anders had de NS die twee reizgers ook niet zo ruimhartig gecompenseerd. En wat was anders het belang van de NS, de zaak geheim te houden? Heus, de NS zat fout.

quote:
Ik houd van je pittige columns

Dankjewel, dat vind ik fijn om te lezen.

quote:
maar je zou geen persoonlijke wraakgevoelens in de weg moeten zetten van een goed verhaal.
Het is geen kwestie van wraak. Maar het doet me écht verschrikkelijk veel pijn om te zien hoe de principes waar ik jarenlang heel hard voor het gewerkt, nu worden verkwanseld. Mijn gedachtegoed op de vuilnisbelt. Ik ervaar dat als hartverscheurend.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 02-04-2010 @ 09:53 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 @ 09:28 schreef Hot_Baboon het volgende:
Goeiemorgen Driek,

Stukkie las wel lekker weg, maar er zijn betere geweest! Ik miste een beetje de "ik-ros-er-vol-overheen" factor. Maar dat komt misschien wel door het nieuws van de afgelopen week.
Klopt. Door de manier waarop ik vrijdags op de actualiteit in ga, ben ik daar wel nogal van afhankelijk.
quote:
Om weer over de Rooms Pedofiele kinderbetasters uit te wijden is ook zo makkelijk. Daarbij hoop ik wel dat die smeerlapperij hard wordt aangepakt.
Eensch. Maar die viezeriken heb ik vorige week vrijdag al snoeihard aangepakt, want dat gedrag moet je met wortel en tak uitroeien.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 02-04-2010 @ 09:56 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 @ 09:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dit was een overijverig hovenier o.i.d., ProRail heeft daar niet zelf staan te snoeien
Klopt. Maar ProRail is wel eindverantwoordelijk, en als ProRail niet eens in staat is om duidelijk aan te geven, wat wel en wat niet moet worden gesnoeid...

ProRail is totaal niet in staat om zijn onderaannemers te controleren.

Vergelijk het hier maar mee: Je huurt een huis. Het dak lekt. De verhuurder stuurt een aannemer: de firma "Beun de Haas Kost Niet Duur voor al uw klussen". Het dak lekt daarna nog steeds. Wie is wat jou betreft dan uiteindelijk verantwoordelijk?
userIcon
Mijn stoel in de lokale Rotary was inderdaad niet goedkoop verkregen...
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 @ 09:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Het is geen kwestie van wraak. Maar het doet me écht verschrikkelijk veel pijn om te zien hoe de principes waar ik jarenlang heel hard voor het gewerkt, nu worden verkwanseld. Mijn gedachtegoed op de vuilnisbelt. Ik ervaar dat als hartverscheurend.
Ik vond het ook hartverscheurend dat de h**r die haar vriend bedroog met (toen) mijn vriend en mij daarmee gekwetst heeft, gevraagd werd als ceremoniemeester op het huwelijk van gemeenschappelijke vrienden. Waarom vraag je op je trouwdag zoiets aan iemand die niet eens weet wat trouw inhoudt?
Maar op een zeker moment moet je je frustratie loslaten. Zij hebben er geen last van als jij je zit op te vreten, alleen jij zelf. Tuurlijk mag je ze neer-columnen wanneer van toepassing, maar als je dat te persoonlijk maakt, staan niet zij, maar jij te kijk...
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 02-04-2010 @ 15:01 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 @ 13:21 schreef Annedk het volgende:
Tuurlijk mag je ze neer-columnen wanneer van toepassing, maar als je dat te persoonlijk maakt, staan niet zij, maar jij te kijk...
Mee eens. Dat is het flinterdunne raakvlak tussen enerzijds de columnist die vrijdags alle misstanden aan de kaak stelt en dus ook deze enormiteit, en anderzijds de kwaaie man die zijn teleursteling van zich afschrijft. Ik zit aan de goede kant van die scheidslijn: ik hoor als columnist het leveren van commentaar op geen enkele flater van wie dan ook uit de weg te gaan. Dat geldt voor Verburg, voor Hooijmaaijers, voor Gordon en de EO, voor de NS, voor ProRail en dus ook voor ROVER.
ja soms willen die planten gewoon niet.. dat heb je wel eens..
userIcon
"Zitten die mensen straks met struiken en heesters die het niet doen als het te warm is, of te koud, of als het sneeuwt, waait of regent. Of als het droog is. Of windstil. Of als het zonnig is. Of bewolkt."

Heb je deze zelf bedacht?
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 02-04-2010 @ 18:32 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 @ 17:18 schreef Stadtaffe het volgende:
"Zitten die mensen straks met struiken en heesters die het niet doen als het te warm is, of te koud, of als het sneeuwt, waait of regent. Of als het droog is. Of windstil. Of als het zonnig is. Of bewolkt."

Heb je deze zelf bedacht?
Ja, hoezo?
userIcon
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 @ 18:32 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]

Ja, hoezo?
Weet niet hij kwam me heel bekend voor,

Leuke column verder
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 02-04-2010 @ 19:07 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 @ 18:53 schreef Stadtaffe het volgende:
[..]
Weet niet hij kwam me heel bekend voor,
Ik had diezelfde zinsnede deze week onder het desbetreffende nieuwsbercht gezet.
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 02-04-2010 @ 19:08 fotoboek no homepage
userIcon
Ik zie dat ROVER op zijn website alles op alles zet om zijn gezicht te redden. Daarbij schroomt ROVER niet, om lastige posts gewoon te verwijderen. Internetcensuur dus. Dat is ook met een post van mijn hand gebeurd. Daarom maar even hier.

ROVER stelt op zijn website dat er onduidelijkheid over de toeslag bestond omdat er nog geen rechtszaak over was geweest. Een drogreden van het zuiverste water. Immers, ROVER helpt eraan mee om een rechtszaak af te wenden (door gehoor te geven aan zwijgplicht, waardoor een overeenkomst met twee reizigers, inclusief het afwenden van die rechtszaak wordt gefaciliteerd), en roept daarna dat er geen duidelijkheid kan zijn omdat er geen rechtszaak is geweest. ROVER heeft zelf het verkrijgen van die duidelijkheid dus verhinderd. Samengevat: ROVER voorkomt een rechtszaak en roept vervolgens dat er onduidelijkheid is omdat er geen rechtszaak is geweest. Beschamend.

ROVER stelt eveneens op zijn website, niets te hebben verzwegen. Dat is een pertinente leugen. ROVER had op zijn minst behoren bekend te maken, dat de toeslag voor jaarkaarthouders ter discussie stond, zodat reizigers niet gewoon nietsvermoedend de toeslag zouden blijven betalen.

ROVER neemt nu zijn toevlucht tot halve waarheden en leugens. En hanteert nu zelfs de rode de censuurpen om kritische commentaren te weren. Beschamend.

Met tranen in mijn ogen moet ik toezien, hoe het gedachtegoed waar ik mij jarenlang voor heb ingezet, is verkwanseld.
userIcon
Sjezus man, waar kan ik me aanmelden als columnist, trouwens?
man DriekOplopers (Hoofdredacteur Frontpage) 04-04-2010 @ 10:43 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 @ 20:29 schreef alarad het volgende:
Sjezus man, waar kan ik me aanmelden als columnist, trouwens?
Als je dat serieus wilt, mail dan maar een proeve van bekwaamheid naar driekoplopers@yahoo.com.
userIcon
quote:
Op zondag 4 april 2010 @ 10:43 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]

Als je dat serieus wilt, mail dan maar een proeve van bekwaamheid naar driekoplopers@yahoo.com.
Ok, bedankt! Zal er een opsturen (als ik het af heb).
18  van 18 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 19/05 Tofik Dibi de overlastmarokkaan24
» 18/05 Uitgekleed bij Parkheuvel15
» 13/05 Schop Mohammed het ziekenhuis in (Plat Haags)32
» 11/05 Trompstaetecomplex6


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden