Dual Survivor

Eentje is geentje. Dual Survivor neemt dit concept wel heel letterlijk, want het geeft je niet één, maar twee objecten om tegelijk te besturen. Maar zorgt dit grotere aantal ook voor groter plezier? Het antwoord is simpel. Neen. En wel om de volgende redenen.

Header

Als een spelconcept op zich niet interessant is, heeft het weinig nut om dit te verdubbelen zodat de speler het moeilijker krijgt. Dual Survivor lijkt dit niet door te hebben. In deze mobiele game bestuur je tegelijkertijd twee bollen die je zonder kleerscheuren, maar vooral zonder van een strook te vallen, door levels moet loodsen. Elke bol volgt een ander pad, dus is het zaak om de twee voortdurend in het oog te houden en zo te multitasken. De levels scrollen automatisch verder in de diepte, dus tijd voor pauze is er niet.

Dual Survivor 1

Gaandeweg worden er ook nieuwe obstakels en gevaren geïntroduceerd, maar ook als het scherm bezaaid is met bommen die je niet mag raken, blijft het een vrij saaie bedoening. Je doet namelijk steeds hetzelfde en van echte afwisseling is er geen sprake. Hoewel Dual Survivor er niet slecht uitziet, is de grafische stijl al veel te vaak gebruikt. Het futuristische tintje word je al snel beu en de muziek is niets speciaals. Het spel doet vrij goed wat het probeert te doen, maar jammer genoeg probeert het niet boven de middenmoot uit te stijgen.

De game doet er lang genoeg over om uitgespeeld te worden, maar je zal maar een kleine drang voelen om dit ook effectief te doen. Elke 'zone' bevat wel een flink aantal levels, maar de verschillende zones bieden uiteindelijk bitter weinig variatie.

Dual Survivor is leuk voor even, maar na een paar levels heb je het al wel snel gezien. Het concept nodigt nu eenmaal niet uit om te experimenteren of om unieke elementen te introduceren. Niet vreselijk slecht, maar ook zeker niet goed. In een overbevolkte App Store kan je evengoed een beter alternatief zoeken. Door deze moordende concurrentie lijkt Dual Survivor uiteindelijk weinig bestaansrecht te hebben.

Gespeeld op iPod Touch. Verkrijgbaar voor iOS-apparaten.

Zie hier de FOK!games beoordelingsrichtlijnen.