Logitech Compact Controller for Xbox

Nu je een beetje een idee hebt hoe de indeling van de controllers is, komt het belangrijkste gedeelte, namelijk hoe hij speelt. Immers, goedkoop hóeft niet te betekenen dat een product slecht is. Maar dit principe gaat voor deze controller niet echt op.

Laat ik beginnen bij hoe het voelt als je hem vasthoudt. Na een paar minuten krijg je acuut het gevoel dat je zo RSI gaat oplopen. Dit geldt voor de rechterkant; je hand zit er te los omheen doordat de analoge stick te laag is gemaakt en de shoulder-button te ver naar achteren. De analoge sticks zijn iets minder stroef dan normaal, wat verder geen probleem is.

De zwart-wit buttons zijn erg dicht op de A- en B-knoppen geplaatst. Als je snel op de A-knop wilt drukken, zal het meerdere keren gebeuren dat je op wit drukt. Dit zijn in gevechten natuurlijk cruciale fouten en het is ook onbegrijpelijk waarom Logitech dit heeft gedaan. Als ze de rechter stick iets meer naar het midden hadden geplaatst, dan was er voldoende ruimte om de zwart-witknoppen wat naar beneden te doen. Ditzelfde principe geldt ook voor de back- en startbuttons.


De zwart- wit-knoppen zitten te dicht op de A, B, X en Y<\/sub><\/center>

Ook zit de rechter analoge stick te ver van de a-, b-, x- en y-knoppen zodat je, als je iets met die knoppen wilt doen, de analoge stick echt moet loslaten. Dit zijn natuurlijk milliseconden, maar deze zijn toch zeer belangrijk in gevechten.

Het nut van de turbobuttons is mij dus onbekend. Je hebt er alleen maar last van. Zo deden we een potje Halo, maar degene die deze controller had kon niet goed schieten doordat z\\\'n SMG haperde (lees: schoot veel minder snel dan normaal). Iets wat een dag later weer niet gebeurde. Verder zal je de functie om een knop constant te laten afgaan ook vrijwel nooit gebruiken.