CD: The Offspring - Greatest Hits

The Offspring heeft de afgelopen tien jaar behoorlijk aan de weg getimmerd. Niet iedereen zal blij zijn met de evolutie die de band qua muziekstijl en -keuze heeft doorgemaakt, maar feit is dat de band inmiddels 32 miljoen albums wereldwijd heeft verkocht. Greatest Hits is een korte samenvatting van de genoemde evolutie en bevat dertien klassiekers en de nieuwe single Can't Repeat. Laatstgenoemde single doet een beetje denken aan The Kids Aren't Alright, een nummer dat uiteraard ook op het album opgenomen is. De toekomst van de band lijkt dus veelbelovend, maar de rest van het album is minstens net zo interessant.

Van Smash vinden we Come Out And Play (Keep'Em Separated), Self Esteem en Gotta Get Away op de verzamelaar terug. De tracklist bevat verder alle hits die de heren onder de vlag van Columbia Records hebben geproduceerd: All I Want en Gone Away (van Ixnay On The Hombre); Pretty Fly For A White Guy, Why Don't You Get A Job? en The Kids Aren't Alright (van Americana); Original Prankster en Want You Bad (van Conspiracy Of One); Hit That en Can't Get My Head Around You (van Splinter). Ook de hitsingle Defy You van de soundtrack van Orange County heeft een plekje op het album gevonden.

Het tripje langs alle hits is me goed bevallen. Mensen die nog meer willen, kan ik de Limited Edition van het album aanraden. Deze bevat namelijk naast de cd een dvd met dezelfde tracks in 5.1 surround. Daarnaast is er nog een documentaire van een half uur op het schijfje gezet. In deze documentaire praten Dexter en Noodles over hoe de hits tot stand zijn gekomen met behulp van voorbeelden en humoristische anekdotes. Erg leuk om de heren te horen en zien, al is de sfeer misschien iets te gemaakt. De documentaire sluit af met een akoestisch optreden: Dexter en Noodles brengen aan het eind namelijk het nummer Dirty Magic van het album Ignition ten gehore.

Label:Sony BMG, Columbia Records Releasedatum: nu in de winkels