CD: DJ Jean - Madhouse 11

Na jaren draaiplezier in de It in Amsterdam en het maken van tien Madhouse albums, gooit DJ Jean de elfde versie van Madhouse op de markt. Is na vijftien jaar professioneel DJ'en, de Jean-sound met groovy clubtunes nog steeds aanwezig?

Zoals gezegd in de intro, bestaat de carrière van DJ Jean dit jaar vijftien jaar. In die vijftien jaar heeft hij een hoop singles uitgebracht, veel remixen gemaakt voor onder andere Airscape, Sylvester en Full Intention en heeft hij tien Madhouse albums, negen IT-compilaties en een nieuwe reeks, "Supersounds" , geproduceerd. DJ Jean, minder bekend onder zijn echte naam Jan Engelaar, begon zijn DJ-trip in 1989 toen hij de Nederlandse mix- en scratchkampioenschappen won. Vanaf toen ging het sneller en belandde hij in zijn bekendste residentie, de It. Mede dankzij deze kans en het feit dat hij steeds geliefder werd op evenementen en in clubs, won hij tot twee maal toe de "Dutch Dance Music Awards".
Het succes in de clubs en op evenementen wilde zich alleen niet vertalen in een succes in de hitlijsten. Zijn eerste productie met Peran uit 1996, "Let Yourself Go", sloeg niet echt aan bij het grote publiek. "The Launch" deed dat in 1999 wèl: de plaat, met vocalen van Natasja Morales, belandde in de hitlijsten op nummer één en zette DJ Jean ook bij het grote publiek op de kaart.

Madhouse compilatie

Een jaar later ging Jean verder met zijn successen in de hitlijsten. "Love Come Home", met vocalen van Johnnie Kelvin, deed het goed en ook "Lift Me Up" scoorde. Deze successen zorgden voor mondiale bekendheid en Jean werd ook gevraagd om in het buitenland op te treden. Door de verschillende stijlen die hij daar hoorde, breidde hij zijn eigen stijl uit: behalve Clubtrance en Groovy House, draait hij nu ook Techno en Hardhouse. Het maakte hem populair op grote feesten zoals Dance Valle en Innercity.
Na veel optredens op verschillende evenementen is het weer tijd voor een compilatie album. "Madhouse 11" is uitgebracht, dus het is de hoogste tijd om te kijken hoe Jean dit keer alles aan elkaar mixt.

Jean op Dance Valley 2004