CD Review: Thunderdome 2003 Part II

Thunderdome
Iedereen kent Thunderdome nog wel van vroeger. De kale koppen en aussies waren dingen die daarbij niet kon ontbreken. Op twee oktober 1992 werd in Thialf, Heerenveen het eerste Thunderdome feest gegeven. Na een tijd door trance aan de kant te zijn gedrukt, is Hardcore toch weer populairder aan het worden.

Een goed voorbeeld was het feit, dat The Darkraver ineens als suprise-act bij Sensation Black opkwam. Mensen die totaal niet van "hakkuh" hielden zag je ineens uit hun dak gaan. Vooral door de komst van Hardhouse, ziet het er weer wat beter uit voor de Hardcore toekomst.

CD 1
CD 1 begint met een plaat van Neophyte & Evil Activities die "Alles Kapot" heet. Het nummer is op zich lekker, met wat leuke samples uit "De Klootzakken. Catscan is een lekker nummer met een lekker ritme, maar vervolgens vallen we in slaap bij het luisteren naar een nummer van DJ Niel. Dit nummer hoort niet thuis op deze cd. Ik hoop dat het beter gaat met z'n nieuwe label dan dit nummer. Vervolgens krijgen we twee nummers van Endymion en DJ Passion die gewoon lekker hard zijn. DJ Promo & DJ The Producer met hun "Everything Gained, Nothing To Loose" is soms wat te onrustig, maar voor de liefhebber een goed nummer. Peaky Pounder vervolgt de cd met een in mijn ogen saaie en eentonige track. Dan gaat de cd ineens over naar de "Pain Till I Die" van Dione met een leuke Matrix sample. "Tommyknocker - The Revolution" is een nummer met een lekkere doffe bass en wat geweldige space-deuntjes er doorheen. De overgang naar het volgende nummer vind ik niks dit nummer "Destination Death" is een slecht nummer en begon bijna te twijfelen of mijn speakers niet opgeblazen waren. The Outside Agency met "The Resurrection" maakt het dan weer meer dan goed met een lekker hard stamp nummer. De volgende drie nummers zijn gewoon lekker, verder niks speciaals. X-ess & Catscan met "Sounds Of Succubus (story about loosing a friend)", Jensen vs Lowtek met "Ruff 'N Dirty", Drokz met "I Can't Be Dissed" zijn redelijke nummers. Daarna komen 2 oude bekenden met een oud nummer in een nieuw jasje steken. DJ Dano & DJ Chosen Few met "Thundertheme - Another Edition" waarbij ik persoonlijk vind, dat ze daar goed in zijn geslaagd. De laatste twee nummers vind ik van slecht naar nog slechter gaan, jammer dat dit CD1 moet afsluiten.