Game Review: Mortal Kombat Deadly Alliance

Levensduur

Door de grote hoeveelheid vechters, vechtmogelijkheden en arena's heeft het spel al een hoge levensduur. Midway voegt daar echter nog de Konquest mode aan toe waarbij Koins gespaard kunnen worden om de ruim 670 (!) kisten met specials te openen. De meeste van deze kisten bevatten ontwerpfoto's, tekeningen of een enkele keer zelfs niets. Enkele kisten bevatten echter ook nieuwe vechters of nieuwe kleding outfits voor de vechters. Een leuk detail is dat je ook Koins kunt verdienen in Arcade mode dus als je geen zin hebt volgens een Konquest te spelen hoeft dat geen beperking te zijn.

In de Konquest mode wordt zelfs de meest onervaren speler langzaam maar zeker (voor de ervaren speler in het begin wellicht iets te traag?) bekend gemaakt met de geavanceerde vechtmogelijkheden van Mortal Kombat. Letterlijk honderden aanvalsmogelijkheden zijn beschikbaar (en kunnen worden opgevraagd tijdens het vechten!). Dit alles maakt het spel dus zeer geschikt voor de beginnende vechtspel-liefhebber.

Uiteraard blijft de Versus mode waarbij je tegen vriend of vriendin kunt spelen eeuwig leuk. Slim daarbij is dat je een handicap kunt instellen indien een van de spelers beter is dan de ander. Wel zo eerlijk en wel zo leuk.

Konclusie

(bewust met een "k" dus) Grafisch perfect en de speelbaarheid nog beter dan dat. Een goede Konquest spelmode en honderden items die kunnen worden verdiend. Een multi-player mode waarbij de slechtste speler eventueel een voorsprong kan krijgen. Daarnaast nog mini-games en instelmogelijkheden (het bloed kan uit bijvoorbeeld voor de jongere spelers!) die ik nog niet eens heb genoemd in deze review. Dit spel is een absolute must-have voor iedere (fight)gamefreak! Dit spel krijgt van mij een 8.8!

Mortal Kombat: Deadly Alliance
PluspuntenMinpunten
  • Uitstekend ontwikkeld vechtsysteem