Game Review: Mortal Kombat Deadly Alliance

Grafisch

Grafisch? Begin maar vast te kwijlen. De omgevingen waarin wordt gevochten zijn schitterend vormgegeven. Je hebt mede door de strakke bewegingen van de camera het gevoel dat je midden in het gevecht zit. In tegenstelling tot Mortal Kombat 4 is dit spel echt 3D.

De special effects zijn gewoon prachtig en overal is aan gedacht. Van vuurballen die vanuit de handen van sommige vechters kunnen komen tot scheuren in het ijs waar je op staat, van bloed dat van de kleren van de vechters af druipt tot blauwe plekken in hun gezicht, overal lijkt aan gedacht.

Een minpuntje is wellicht dat de arena's beperkt worden benut. Een arena is eigenlijk altijd een cirkel en daar kun je ook niet uit. Mortal Kombat fans zullen met name "The Pit" missen waarbij je iemand aan het einde van een potje van een richel af kon gooien in een kuil met omhoogstekende pinnen. Dit neemt niet weg dat de arena's er prachtig uit zien en altijd zeer geanimeerd zijn.

De animaties van de vechters zijn onovertroffen. Vloeiender als ooit tevoren bewegen de figuren over het scherm en ze reageren perfect en vooral direct op bewegingen.

Geluid

Het geluid in het spel viel me in eerste instantie niet op, en dat is iets wat ik als zeer positief ervaar. De vechtgeluiden zijn helder en pijnlijk, maar niet overdreven.

Leuk voor de oude fans is dat de orginele geluiden uit de eerste Mortal Kombats weer zijn gebruikt. Scorpion roept dus als vanouds zijn "Get over here" en ook de kreten als "Finish him" en "Fatality" zijn aanwezig.