Game review: Neverwinter Nights

Graphics
Bioware stond door Baldur's Gate natuurlijk vooral bekend om z'n schitterende 2D graphics met zoveel detail dat zelfs elke individule boom anders was.
Voor sommige gamers zal het dan misschien ook even angstig zijn dat Bioware de schitterende Infinity engine heeft laten vallen heeft gekozen voor de 3D route naar dit spel... maar die angst zal niet lang duren.

Bioware heeft het voor elkaar gekregen heel erg sfeervolle en geloofwaardige 3D uit hun engine te toveren, de animaties zijn soepel en overtuigend en de verschillende effecten zijn erg mooi gedaan, niet al te erg overdreven en voegen goed toe aan de sfeer.

Het is aan de graphics wel te merken dat het spel aardig lang in ontwikkeling is geweest, waardoor vooral de modellen soms lichtelijk verouderd kunnen overkomen, maar dat mag de pret niet drukken in een spel met zoveel sfeer.

Het grafische geweld van Neverwinter Nights vereist wel een redelijk krachtige machine om er in z'n volle glorie van te kunnen genieten... het is dus tijd om het stof van je portomonnee af te blazen en die nieuwe GeForce te kopen.

Geluid
Het geluid valt zoals vaak tegenwoordig weer weinig over te klagen. Zowel de muziek als de geluidseffecten en stemmen zijn van dezelfde kwaliteit die wel al langer van Bioware gewend zijn, niets mis mee dus.

Het is alleen jammer dat er nooit echt een stukje muziek in zit wat blijft hangen en wat je misschien zelfs zou willen horen als je niet zit te gamen... maar goed, je kunt niet alles hebben.